Въпрос за предимство

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
goldy
Мнения: 77
Регистриран на: Съб 30 май 2009 20:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот goldy » Съб 11 мар 2017 16:12


Iezekil написа:

goldy написа:. Един вид вместо Знак Б1, който се забелязва след като започнеш завиването.
Изображение

Тоя знак а А1.
Дясна лента сама завива в отбивкити,несериозно е да се твърди,че не може да се завие.Отделно,че е пунктирана линията,а не задължаващата непрекъсната,от което следва,че можеш да продължиш и направо,като това съвпада и със стрелките маркировка.Нищо сбъркано няма в маркировката,това е измислено яко.


„Тоя знак а А1.“
Тоя знак а B1.

„ Дясна лента сама завива в отбивкити,несериозно е да се твърди,че не може да се завие.“
Ако завиеш, излизаш срещу посоката на движение.
screenshot_20170311_154130.png
screenshot_20170311_152152.png
screenshot_20170311_151715.png


„Нищо сбъркано няма в маркировката,това е измислено яко.“
Ако завиеш наляво, както е възможно според маркировката на долното изображение, тръгваш в кръговото по часовниковата стрелка в нарушение, срещу посоката на въртене. "Стрелка (стрелки) за указване посоката (посоките) на движение" - М10. Указва задължителната посока (посоки) на движение от съответната пътна лента;

screenshot_20170311_155310.png




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Iezekil » Съб 11 мар 2017 17:07


Изображение
Тия 2 платна на тоя булевард вярвам са еднопосочни?Какво завиване срещу движението говорим,лентата пак сама те води.Още повече стрелката след отбивката е за направо.
А тая за наляво е ясно,че указва коя лента да избереш,ако смяташ да ходиш в ляво след като се развъртиш в кръстовището по указаната посока.Изображение
За мен е лесно кръстовището именно поради маркировката,а и габаритите му.Още повече,ако зная предварително от къде ще изляза,ще знам и как да вляза.
Аналогия на нащо Шуменско кръстовище,което е с 5 пресечки или общо 10 входа и изхода.Ако ще продължавам на право,влизам от лява лента.То няма и как,ако влезеш от дясната,трябва да излезеш от 1 или 2 изход,понеже няма как да успееш да се престроиш вътре или да въртиш по външната.Така се гарантира двоен поток,не си пречим и се движим успоредно.Само дето е бая по-малко от горното.
Ако вляза като Камен от лява и искам да изляза от пъва дясна-мисия невъзможна.Толкова е натоварено,,че спра ли да чакам тия с предимство,ще стане лудница.


goldy
Мнения: 77
Регистриран на: Съб 30 май 2009 20:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот goldy » Съб 11 мар 2017 18:19


Iezekil написа:
Тия 2 платна на тоя булевард вярвам са еднопосочни?Какво завиване срещу движението говорим,лентата пак сама те води.Още повече стрелката след отбивката е за направо.
А тая за наляво е ясно,че указва коя лента да избереш,ако смяташ да ходиш в ляво след като се развъртиш в кръстовището по указаната посока.Изображение


Ти не виждаш ли – след стрелките и на четирите кръстовища не можеш да завиеш надясно.

„А тая за наляво е ясно,че указва коя лента да избереш,ако смяташ да ходиш в ляво след като се развъртиш в кръстовището по указаната посока.“
Указва посока за първото кръстовище.


download (1).gif


За развъртането са тези
download.gif
download.gif (8.38 KиБ) Видяна 1370 пъти

Може и табели
Изображение


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот dreadx » Нед 12 мар 2017 2:11


Това, което някои бъркат за въпросното кръгово е, че разсъждават като за еднолентово кръгово, а в случая се влиза от две ленти - лявата за напред и наляво, а дясната за напред и надясно.
Ако два автомобила едновременно навлязат в кръговото, спазвайки маркировката, то вариантите са:
- единият от лявата лента е направо, другият си излиза надясно и не се засичат.
- и двамата са направо - излизат си от своите ленти (пак в двулентов път) и не се засичат.
- третият вариант е сходен с първия, но се случва в следващите изходи от кръговото -> наляво и направо - пак не си пречат двата автомобила.

Този, дето е в дясната лента, би могъл да се завърти и през цялото кръгово, така че да излезе наляво - но тогава би засякъл някой, който е влязъл заедно с него и има намерение да продължи направо. - т.е. вариантите да не се засече с някой, се изчерпват след като подмине изхода за направо. (ето защо пътната маркировка трябва да се спазва) - от двете ленти в кръговото се излиза в булеварди също с по две ленти, като е ясно очертано как точно единият да не отсече завоя на другия и да не си пречат.

Не бива да се разчита и на това, че два автомобила, които са навлязли и заедно се движат в кръговото ще си гледат мигачите. Видимостта към мигачите отстрани никога не е добра - мигачите са за тези, които виждат автомобила отпред и отзад.

При спазване на маркировката засичане няма - има само, ако някой влезе от лява лента и се опита да излезе веднага от дясна. Както и още един вариант за засичане - когато някой не познава ЗДвП и си мисли, че "тея в кръговото са с предимство, а другите чакат" - един така щеше да ме отнесе в същото кръгово: Върти с някакъв Мерцедес във вътрешната лента и е подал мигач за излизане. Аз си чаках за десен завой и щом видях, че външната лента е чиста, си влязох да си завивам надясно - онзи свири, клаксони глупости, после и двамата излязохме от кръговото, изпревари ме и спря, аз също. - викам кво? - Ами, нали такова, тези в кръговото са с предимство, ние как сега щяхме да се блъснем... -- Абе не е така - ти си излизаш от твоята лента и аз от моята - никой не трябва да се блъсне, следващия път като минаваш оттам, виж как са очертани лентите за излизането. Той пак си знаеше неговото - е не можах да му обясня, че повечето ленти не са за да си избере този в кръговото да излезе от която го кефи, ами за да може докато едните излизат от вътрешна лента на кръговото, другите да си правят десен завой и да не се засичат. Трафикът много се разтоварва по този начин, понеже не се налага завиващите надясно излишно да чакат.

Но от този случай си извадих извода, че май много хора не са наясно и трябва да се внимава при навлизане за десен завой - специално някой, дето си мисли, че е с предимство да не ви отнесе на излизане от кръговото - щото си мисли, че се излиза от най-дясна лента, при положение, че 5 метра преди това се е въртял в лявата - става въпрос за случая, когато някаква кола се върти в кръговото, а друга навлиза за десен завой.

А при коментирания случай - две коли едновременно влизат и лявата се опитва веднага да излезе надясно, засичайки дясната - то е ясно, че опасността се е създала заради неспазването от левия на пътната маркировка.
Разбира се, че се случват такива неща (грешки) - но следващия път ще си знае да влиза от дясно и повече няма да има конфликти и да се създават предпоставки за ПТП.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Iezekil » Нед 12 мар 2017 9:16


goldy написа:Ти не виждаш ли – след стрелките и на четирите кръстовища не можеш да завиеш надясно.

Я да ми кажеш,за какво ще завиваш на дясно срещу движението?


Потребителски аватар
Бай Иван
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
Двигател: ASY AWC
Местоположение: София

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Бай Иван » Нед 12 мар 2017 9:45


Такааааа,
изкоментирахме стрелките, дайте сега да обърнем внимание и на знаците.

Как ще тълкувате знак Д3 поставен на 3-ри от 4-ри входа на въпросното кръстовище?
За този знак говоря, който лично съм снимал:

Изображение

Моят коментар е следния: Лява лента - направо; Дясна лента - направо и на дясно.
т.е. Тези които искат да продължат да се въртят трябва да са се престроили в лява лента, нали така?
Тези които искат да завият на дясно, трябва да са се престроили в дясна лента, нали така?

Изкоментирахме и стана ясно, че знак е с по-голяма тежест от маркировка, нали така?
Аджеба за какво му се придава по-голяма специалност на тоя двулентов път, огънат на в кръг, с поставени знаци и неотговаряща маркировка на същите?

Още нещо съвсем елементарно, абстрахирайте се от маркировката за секунда, все едно я няма. Погледнете отново знака и помислете каква е естествената посока "направо" в "кръг"? Ма това си го кажете/задайте наглас няколко пъти!!!


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот satansho » Нед 12 мар 2017 10:16


Бай Иван написа:
. Тези които искат да продължат да се въртят трябва да са се престроили в лява лента, нали така?
Тези които искат да завият на дясно, трябва да са се престроили в дясна лента, нали така?

Изкоментирахме и стана ясно, че знак е с по-голяма тежест от маркировка, нали така?
Аджеба за какво му се придава по-голяма специалност на тоя двулентов път, огънат на в кръг, с поставени знаци и неотговаряща маркировка на същите?

Още нещо съвсем елементарно, абстрахирайте се от маркировката за секунда, все едно я няма. Погледнете отново знака и помислете каква е естествената посока "направо" в "кръг"? Ма това си го кажете/задайте наглас няколко пъти!!!


Не, не трябва да са се престроили, именно това казва знака. Може напред и надясно, ако си в дясната лента :smile Заради това те са привилегировани и имат повече избор.
Лявата лента на кръговото е за тези които влизат на входа от най лявата, за да не се налага да се престрояват в последния момент.

А му се придава специалност защото лесно се разминават потоци от движението които се пресичат.


Изображение

Иначе, стрелка направо в кръговото означава да се въртиш, но ако комбинирана със такава на ляво, може да означава че направо - излиза през изхода пред която е поставена. Най добре е без маркировки за посока, както е (на 6ти километър щяха на напиша :biggrin :mhihi ) на кръговото на авиацията.


Потребителски аватар
Бай Иван
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
Двигател: ASY AWC
Местоположение: София

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Бай Иван » Нед 12 мар 2017 12:00


Я пак прочети какво съм написал. Прочети и в Правилника за движение, що за знак е Д3.

От знака, тези които искат да завият на дясно, трябва да са в дясна лента и/или имат възможност да продължат направо.
Направо в кръг на къде е? :mhihi

И за да още по-ясно, пак гледаш знака, изправи и кръговото в права линия, пак погледни знака.

Поздрав,

и мисля да сядам да пия бира вече...


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот dreadx » Нед 12 мар 2017 13:31


.. а, това с бирата е много добра идея! ;)

Направо си е направо - както го виждаш, преди кръговото - вървиш направо, точно пред теб има един кръг, а после булевардът продължава направо.

Кръговото по естеството си представлява движение в кръг, по посока обратна на часовниковата стрелка (защото е кръгло) и през него се преминава чрез кръгово движение. Но по отношение на излизането от него, ти пак продължаваш надясно, направо или наляво, а може и наобратно - идваш по някой от 4-те пътя, които се събират там, и продължаваш в друга посока - например като идваш от КАТ и продължаваш към Цариградско - значи надясно. Съответно знакът цели да покаже, че ако искаш да минеш правилно и да не засечеш някого, е редно за направо и надясно да влезеш от дясната лента. Ако пък влезеш от лявата лента, можеш да продължиш направо, наляво, наобратно. А може и три пъти да се завъртиш в кръговото - стига да не засичаш първото дясно, по-нататък няма на кого да попречиш.

Кръговото пък на 4-ти километър е с повече ленти, отколкото са входящи/изходящи, но има и повече входове/изходи и там не е лошо колите да се движат по-бавно така, че да може да се включват и останалите. Аз там го обикалям макс с около 40 км.ч. (но и разбира се, ако пред мен има други коли, а зад мен няма, се движа по-бързо, със скоростта на тези отпред - за да се изнеса и да оставя празно място за включване - тогава пък няма смисъл да карам бавно и да ме чакат специално мен, ако изостана само една кола - т.е. гледам да преценявам според случая как ще е най-правилно за всички.)

Кръговите щяха да се минават много по-лесно и бързо, ако някои от водачите не пропускаха да подават сигнал с мигачи какво са намислили да правят и ако колите се движеха с малко по-ниска скорост - така, че и включващите се да имат време да реагират. Не да чакат някой без мигач, но за сметка на това се движи с 60 - на къде ще му хрумне да излети.
Колко трябва да е ниска тази скорост зависи от дължината на самото кръгово - от разстоянието между входовете/изходите. Например това дето го коментирате на ТВ-кулата е по-късо, от това на 4-ти километър, съответно там и с 20-25 км.ч. да минете, няма да се забавите с повече от няколко секунди. Но за тези секунди чакащите, ще могат да преценят, че с тази скорост няма да ги отнесете и ще успеят да се включат в кръговото. (- но пак ако пред вас има коли, които те със сигурност ще трябва да изчакат, а зад вас няма - по-добре е да се изнесете по-бързо, заедно с колите пред вас, за да остане дупка за включване.) Общо взето, ако се въртите с други коли е желателно да се движите в пакет, а не разпокъсано - за да не трябва да изчакват персонално този и онзи. А ако сте само една кола в кръговото, от полза за останалите е да преминавате по-бавно, така, че да има нужното време пред вас да се включат и някои от чакащите.

*време* = пътя който трябва да изминете / скоростта -> оттам скоростта при по-късо кръгово е полезно да е по-малка, за да оставите време за реакция и на останалите. Целта е да се осигури възможност за постоянен поток от навлизащи в кръговото, а не една кола като влезе и върти с 60, всички да трябва да я чакат да излезе -> само и единствено, защото не могат да ускорят от нула до нейната скорост, без да я засекат за *времето* за което тя ще стигне до тях.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот georgebonev » Нед 12 мар 2017 14:03


Бай Иван написа:От знака, тези които искат да завият на дясно, трябва да са в дясна лента и/или имат възможност да продължат направо.
Направо в кръг на къде е? :mhihi

За тези в дясна лента на входа според знака - надясно е ясно - излизат на първи изход. Направо за тях е въртене в дясна лента в кръговото - до сектора, в който вече имат прекъсната линия между две съседни ленти (на втория вход).
Бай Иван написа:И за да още по-ясно, пак гледаш знака, изправи и кръговото в права линия, пак погледни знака.

За тези в лява лента на входа, които имат знак за лента направо - тяхното направо е към първия изход, като запазват лявата лента от входа, първия сектор с прекъсната линия и излизат в лява лента на изхода (заедно с тези, завиващи на дясно от дясната лента), без да пресичат прекъснатата линия между двете ленти.
В сектора, точно преди изход, тези в лявата лента имат възможност (позволено им е) да завият надясно (посока "направо", излизат от кръговото), да продължат напред ("наляво") - като лентата им се разделя на две - външна (маркировка направо) и вътрешна (маркировка напред/наляво).
Ето пак "разгъвката":
Изображение
Знаците преди входовете са за предварителен избор на лента. Вътре в кръговото има само маркировка на лентите...


Потребителски аватар
Бай Иван
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
Двигател: ASY AWC
Местоположение: София

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Бай Иван » Нед 12 мар 2017 15:08


Дано да не станем досадни на другите съфорумци.

Разгъвката е ясна.

Но аз твърдя че знака е предназначен за цялото кръстовище или поне за 3/4 от кръстовището, защото както отбелязах на 3 от входовете има въпросния знак от възможни 4. Колкото и абсурдно и да е. Възможно е да са забравили 4-тия знак, възможно да е паднал.....

За това пак пиша, че за мен маркировка е сбъркана, и десен завой се прави от дясна лента само, пак опиращ се само на знака.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Iezekil » Нед 12 мар 2017 15:45


Е тъй де,все пишем едно и също.
1.Тая тема е за другата тема.
2.Въпроса е за предимство.Като влезеш в лява лента и искаш да излезеш в дясно,естествено има конфликтна точка с десния,ако е решил да продължи.
3.Във всички останали случаи начина на влизане и маркировката вътре те водят перфектно.
Та за удобство и сбиване на темата може да се тълкува от сега нататък само точка 2.Кой е с предимство и има ли престрояване на дясно стоящия,ако реши да продължи направо и по този начин пресече пунктирната линия?По какъв начин ляво стоящия може да разбере,че десния ще излиза и да излезе съответно от същата отбивка,успоредно с него без да си пречат?Щото това е мисия невъзможна,но колегата си е поиграл да нарисува и такива варианти..


goldy
Мнения: 77
Регистриран на: Съб 30 май 2009 20:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот goldy » Нед 12 мар 2017 18:59


Iezekil написа:
3.Във всички останали случаи начина на влизане и маркировката вътре те водят перфектно.
Та за удобство и сбиване на темата може да се тълкува от сега нататък само точка 2.Кой е с предимство и има ли престрояване на дясно стоящия,ако реши да продължи направо и по този начин пресече пунктирната линия?По какъв начин ляво стоящия може да разбере,че десния ще излиза и да излезе съответно от същата отбивка,успоредно с него без да си пречат?Щото това е мисия невъзможна,но колегата си е поиграл да нарисува и такива варианти..


„3.Във всички останали случаи начина на влизане и маркировката вътре те водят перфектно.“

Маркировката те води противоперфектно. Оттам отговора по т.2„Кой е с предимство и има ли престрояване....“ се превръща в теория на относителността, квантова физика и т.н.

goldy написа:
Ти не виждаш ли – след стрелките и на четирите кръстовища не можеш да завиеш надясно.

Iezekil Я да ми кажеш,за какво ще завиваш на дясно срещу движението?

Няма значение дали искам да завивам и защо го искам, а дали мога да го направя или не. Според „перфектната“ маркировка мога да се движа срещу посоката на движение в кръговото. Тълкувания, че завой наляво е движението направо след втория, третия и т.н изход и/или кръстовище се явяват свободен превод от английски на бълг. на видео за начина на преминаване през определен тип кръгови според правилата в щат Алберта, Канада.

Пътната маркировка "Стрелка (стрелки) за указване посоката (посоките) на движение" М10 се използва пред кръстовища във:
зоната за изчакване - за указване на задължителната посока (посоки) на движение от съответната пътна лента.
"Зона за изчакване" е участък от пътя в кръстовище, разположен непосредствено преди стоп-линията или линията за изчакване, в който водачите на пътни превозни средства спират, за да пропуснат движещите се с предимство участници в движението, след което продължават движението си задължително в посоката, указана за заеманата от тях пътна лента.

Пътната маркировка "Стрелка (стрелки) за указване посоката (посоките) на движение" М10 се нанася, както следва:
в зоната за изчакване - за указване на задължителната посока (посоки) на движение от съответната пътна лента.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8296
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Stivi » Нед 12 мар 2017 19:25


Голяма дискусия ,голямо нещо :eek Просто гледайте преди да стигнете до изхода на кръговото който ви трябва да сте в дясната лента за да си нямате проблеми,може и от лявата,но тогава ако някой ви влезе в десните врати...да не се сърдите :wink Това автоматично изключва като правилен варианта, да влезеш от лява лента и веднага да хванеш десен завой :exclaim


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Iezekil » Нед 12 мар 2017 19:53


О боже,ти говориш за маркировката на входа на кръстовището и най-вече не ти харесват стрелките за наляво и направо?Това е издребняване,мисля,след знак за кръгово е ясно за какво е стрелка наляво,за малоумници.Или можеш да ми покажеш поне 1 случай,в който наистина някой да е завил буквално наляво??



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab, kiko26 и 286 госта