Въпрос за предимство

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 923
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил:
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот ssssl » Чет 27 апр 2017 12:10


Не, излизане от втори, трети, четвърти изход може да стане и от вътрешната лента, а и маркировката е такава.




Потребителски аватар
Бай Иван
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
Двигател: ASY AWC
Местоположение: София

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Бай Иван » Пет 28 апр 2017 9:00


Iezekil написа:Бай Иване,според мен са ти отговорили точно едно нищо.По-точно може да е нещо,ама зависи от тълкуването му.
Ти зададе 3 ясни въпроса.
Черно на бяло получи 1 кратък отговор
Бай Иван написа: Установи се, че изпълнената организация на движение е съгласно одобреният проект за постоянна организация на движение

Премаркиране в този случай означава,че се е поизтрила маркировката и ще я повторят.
.


Не съм и очаквал и повече, даже се радвам, че все пак съм получил и отговор, щот си беше цяла борба.

От това им изречение, КАТ констатират, че маркировката е съгласно проекта, НО проекта Е или НЕ е верен, точен и както трябва, КАТ не казват. :c020

Нещо повече, в следващия абзац "Изпратено е писмо до г-н Димитър Петров Директор на Дирекция “Управление и анализ на трафика” при СО за предприемане на действия по компетентност -премаркиране на кръстовището съгласно влязлото в сила на 18.05.2015г. изменение на чл.27,т.1 и чл.28,ал.2 на Наредба №2/2001г. на МРРБ." си измиват ръцете с МРРБ-то, тъй като от КАТ съгласувателния подпис на проекта е бил на принципа "подпис на селски кмет" и за мен това е пределно ясно.

Iezekil написа:Разговора с другия комисар,сбит вариант,НЕГОВОТО ТЪЛКУВАНЕ:
Дясна лента-за надясно,на право не може.
Лява лента-навсякъде

Което е явно противоречие на твоя прословут знак Д3,ако е същия,понеже не ти се вижда снимката
https://www.google.bg/search?q=%D0%B7%D ... RaNjWhp1tM:
Сега ти ми отговори,какво разбра,че в поста си ни го спестил.
За мен знака си отговаря на маркировката,но не отговаря на обясненията на комисаря.Ако се смени маркировката,за да отговаря на обясненото,ще трябва да се махне знака.


На 15-а метра ПРЕДИ крастовището имаш този знак:
http://bayivan83.snimka.bg/other/za-pro ... 3.37977727

На 7,8 метра ПРЕДИ крастовището имаш тази маркировка:
http://bayivan83.snimka.bg/other/za-pro ... 3.37977728

Открий разликата! Всичко това, пак пиша, е ПРЕДИ крастовището! С това не съм съгласен, щот съгласно маркировката то директно можеш да завиеш в ляво, което е....... :mhihi :mhihi :mhihi

Много добре съм написал, от коя лента, как се излиза. Прочети го пак! Аз лично не бях сългасен и очевидно съм бил в грешка твърдейки, че само от дясна лента може да се излиза, но инженерите, пътищарите и КАТ са били с друго виждане. Лично аз тълкувах ЗНАКА, че може да се излиза само от дясна лента,а във вътрешната да се въртиш до безкрайност ако желаеш,но не е така..... На първи изход се излиза само от дясна лента от там нататък може да излиза от всички ленти(а те са две)! Тук е объкрваща и прекъсната линия, по която и Камен се е подвел и направил леко нарушение, щот реално ако я следваш то може да се излезе и на първи изход от Вътрешната(лява) лента, а дефакто не можеш. И това трябва да бъде оправено според мен, но....

dreadx написа:
Бай Иван написа:и на петия изход (реално трети) се излиза от двете ленти НО, НО ГОЛЯМО НО, Вие т.е. оставащия от предния изход водач движещ се по вътрешната лента може да се престрой в която си пожелае лента и да излизе.

Не е вярно - трябва да излезе по траекторията, отбелязана за излизане от вътрешната лента, защото той и движещия се успоредно до него автомобил от случая, който сте коментирали с катаджията, може вече да не са заедно, но външната лента е предвидена за други автомобили, които да правят десен завой и да си минават направо, а не да чакат на "вътрешния" автомобил какво ли ще му хрумне; и на къде ще тръгне да отсече завоя. Ти си го объркал, като си му представил ситуацията, че в кръговото се движат само 2 коли - няма такъв случай. Постоянно се включват (влизат) и постоянно излизат различни коли - идващи от различни посоки и продължаващи към различни посоки.


Нищо не съм го объркал, защото в мойте въпроси не съм поставил БРОЙ МПС-та, видно по-назад в темата. Въпросът ми(накратко) е как се влиза и как се излиза от кръговото .

Това с излизането само от вътрешна лента не можах да го разбера. Опитай да ми го обясниш пак, моля. До колкото разбирам мисълта ти, този оставащия във вътрешната лента за трети изход или четвърти изход, трябва да се съобрази и едвали не да изчаква да се включат колите от входовете? Не е ли точно обратното? Въртящтящ се вътре е с предимство пред всички, които искат да влезнат.

Имам проблем с качването на снимките за това съм дал само линк, сори.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Iezekil » Пет 28 апр 2017 10:40


Принципно правилно тълкуваш знака,защото и според закона се излиза от най-дясна лента.В това отношение и втория комисар е прав,че първо се престрояваш и после излизаш.Баналното и смешно е,че го е дал за пример чак на последния изход....и тук въпроса е,ако влезеш като Камен в кръговото директно във вътрешната лента,има ли значение на кой изход ще излезеш?Правилното е да се престроиш първо в дясната лента преди изхода.Всяко директно излизане би отнело предимството на движещите се направо от дясна лента.Според знака!
В това отношение значи маркировката е грешна,трябва преди изходите да е не прекъсната.Или просто да се изправи за вътрешния кръг.
Отделно,че според знака можеш да въртиш направо и от дясна лента.И защо не,като знаеш,че тоя отвътре няма да реши да излиза директно от там и да ти сече пътя?
Правилният въпрос в писмото трябваше да е 1 :Може ли да се излиза от лява лента,съгласно маркировката?Тук според отговора можеше да си поиграеш на доказване твърдението според знаците.
Ако това се разиграе в Шуменкото кръгово,Камен щеше да е с предимство.Простата причина е,че е с много по-малки габарити кръстовището и ти до последно/до другата отбивка/ си в подключване,ако не завиваш в дясно естествено.Сиреч,тия вътре са с предимство,ти изчакваш прозорец за да влезеш.Влезеш ли,няма ли да завиваш в дясно на следващата отбивка,бягаш вътре.
Пак акцентирам на твоите обяснения.
Щом можеш да излезеш от вътрешния кръг на 2,3,4 изход,значи можеш да излезеш и на 1-ви.За тоя в дясно,като те види да идваш отвътре,има ли значение от кой вход си влязъл?За това огромно кръгово,как ще разбере кой изход е за теб,1-ви ли,4ти ли?Но ако ти си прав ми кажи:За момента на срещата кой е с предимство?Който излиза или който върти?
Или по-прост въпрос.Ако приемем,че от лява лента може да се излиза,а от дясна да се кара направо,кой е с предимство?
Ако дясната е само за надясно,лесна,опростена,бърза работа.Значи знака е грешен,и маркировката в частност...
Но това е казал Втория комисар...
Няма вариант,в който да трябва някой в кръговото да спре,за да пусне друг,понеже това е предпоставка за задръстване.Или дясната лента трябва да е само за надясно на първата отбивка,или ако не ,не,то от лява лента не може да се излиза директно,а се излиза с престрояване.
Кое е за въпросното кръстовище?


Потребителски аватар
Бай Иван
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
Двигател: ASY AWC
Местоположение: София

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Бай Иван » Пет 28 апр 2017 15:44


Кръговото е на телевизионната кула в София.

Пиша от телефона дано няма много грешки.

Следя ти мисълта и ще ти кажа от къде идва грешката, щот и аз мислих по сходен на теб начин, но какво ми обясниха, естествено пак неофициално. Така, значи, знака е две направо с възможност за надясно на първи изход. После съгласно знака и замисъла "направо" се тълкува буквално а не математически. Направо по хоризонта а не по кръгът. Влизайки от дясна лента, то трябва да напуснеш кръга до втори изход, дефакто този, който е направо или да се престроиш ама не можеш щот е много тясно кръстовището и ако има някой до теб правиш мазало.
Дано си ме разбрал какво се опитвам да обясня от дребната клавиатура.
И пак ми прочети поста с отговора. На първи изход се излиза от дясна лента, после на втори двете заедно, за външния е крайно ако не се престрои, на трети изход оставащия от вътрешната лента може да излезе от двете ленти и тн.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Iezekil » Пет 28 апр 2017 19:53


Абсолютно те разбирам,що се отнася до тесни кръгови/написал съм същото за нашето/.Обаче по-назад дискусията беше сякаш за едно доста голямо.
И понеже ми следиш мисълта-вътрешния трябва да излиза на трети изход,дясностоящия му се явява първи изход и иска да продължи направо към следващия.Кой от двамата е с предимство и защо?
Щото ти казах,че е смешно това броене.Комисара е прав единствено за излизането на левия.От там всичко друго се нарежда,маркировката е сбъркана.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот dreadx » Пет 28 апр 2017 20:17


Бай Иван написа:Това с излизането само от вътрешна лента не можах да го разбера. Опитай да ми го обясниш пак, моля. До колкото разбирам мисълта ти, този оставащия във вътрешната лента за трети изход или четвърти изход, трябва да се съобрази и едвали не да изчаква да се включат колите от входовете? Не е ли точно обратното? Въртящтящ се вътре е с предимство пред всички, които искат да влезнат.
Не, това, което явно ви обърква е, че мислите как въртящият се по вътрешна лента трябва да се престрои във външна и да излезе. Или пък да се засили яко, /другите чакат/ -> той шус сече завоя, като минава по средата на двете ленти - понеже не може да си избере от коя да излезе.

Но кръговото е с две ленти и изходящите булеварди също са с две ленти --> чудесна възможност да се излиза, без засичане на другите участници в движението.
Така например ако си във външна лента, излизайки ще стъпиш на дясната лента на булеварда, по който си продължаваш движението след кръговото - оттам нататък за къде си, дали ще се престрояваш - на прав участък ти си знаеш какво да правиш.
Съответно пък ако си във вътрешната лента на кръговото, пътната маркировка ясно очертава траекторията за излизане - така че да се окажеш в лявата лента на булеварда.
Ако се спазва и условието да не се прави десен завой от лява лента = да влезеш в кръговото и веднага на първи изход да излезеш надясно, (- грешката, заради която са освиркали колегата) --> тогава никой никого не засича.

Щом не засичате никого, защо тогава на входовете има знак V-без предимство? --> вие наистина сте без предимство, спрямо движещите се коли в кръговото. Ако мислите да заемете лента, в която се движи някакво МПС, сте длъжни да го изчакате.

НО ако мислите да използвате другата лента и не пресичате траекторията на въртящото се МПС, може да навлезете веднага.

Кръговото на ТВ-кулата ви обърква, може би и поради това, че голяма част от водачите мислите, че е нещо по-особено - с някакви особени и специални правила за движение.
- Ще ви го обясня и по още един начин - същата е ситуацията и при навлизане в булевард с две ленти. По булеварда се движат някакви коли, а вие се показвате от напречна уличка -> виждате, че по дясната лента няма никой (ако има го чакате да мине, защото сте без предимство) -- Но щом няма никой по дясната лента, веднага може да се включите в движението, без да чакате първо да минат всички коли, които се движат по лявата лента на булеварда.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Iezekil » Пет 28 апр 2017 21:21


Я пак.Чудесна възможност да се излиза от двете ленти...а сега обясни,ако тоя от лява лента иска да излиза,а тоя от дясна иска направо/да врътне още малко/,кой кого ще чака?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот ktamen » Пет 28 апр 2017 22:17


Iezekil написа: според закона се излиза от най-дясна лента.

Ако успееш да ми цитираш конкретен текст в български закон, според който се излиза само от най-дясна лента обещавам да ти направя платка за моторчето.


Потребителски аватар
Бай Иван
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
Двигател: ASY AWC
Местоположение: София

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Бай Иван » Пет 28 апр 2017 22:20


Пичове, радвам се че си водим нормален диалог без излишно пуфтене и мрънкане.
Така,
Iezekil написа:...................
Щом можеш да излезеш от вътрешния кръг на 2,3,4 изход,значи можеш да излезеш и на 1-ви.За тоя в дясно,като те види да идваш отвътре,има ли значение от кой вход си влязъл?За това огромно кръгово,как ще разбере кой изход е за теб,1-ви ли,4ти ли?Но ако ти си прав ми кажи:За момента на срещата кой е с предимство?Който излиза или който върти?
Или по-прост въпрос.Ако приемем,че от лява лента може да се излиза,а от дясна да се кара направо,кой е с предимство?
Ако дясната е само за надясно,лесна,опростена,бърза работа.Значи знака е грешен,и маркировката в частност...
...


Iezekil написа:Я пак.Чудесна възможност да се излиза от двете ленти...а сега обясни,ако тоя от лява лента иска да излиза,а тоя от дясна иска направо/да врътне още малко/,кой кого ще чака?


Тук вече изцяло мой размисли и страсти :mhihi
Ситуацията аз как я виждам, щот и аз я минавам от понеделник до петък.
Крастовището е с размери от вход до вход не повече от две Шкодички и половина.

Тук бъркаш(макар и гадна дума, която не използвам често)! До колкото разбирам, предполагаш, че може да има ситуация в която единия водач иска да се включи до другия, който е останал да върти по вътрешната лента и според мен, въобще не трябва да си помисля и да го прави (включващия се),а трябва да изчака въртящия се да го подмине и тогава да предприема маневрата.
Моята презумция бе ако две коли влезнат едновременно от един вход и един до друг, което е не често а направо закономерност в час пик. И от там кой, кога и къде може да излезне?

dreadx написа:
Бай Иван написа:Това с излизането само от вътрешна лента не можах да го разбера. Опитай да ми го обясниш пак, моля. До колкото разбирам мисълта ти, този оставащия във вътрешната лента за трети изход или четвърти изход, трябва да се съобрази и едвали не да изчаква да се включат колите от входовете? Не е ли точно обратното? Въртящтящ се вътре е с предимство пред всички, които искат да влезнат.
Не, това, което явно ви обърква е, че мислите как въртящият се по вътрешна лента трябва да се престрои във външна и да излезе. Или пък да се засили яко, /другите чакат/ -> той шус сече завоя, като минава по средата на двете ленти - понеже не може да си избере от коя да излезе.

Но кръговото е с две ленти и изходящите булеварди също са с две ленти --> чудесна възможност да се излиза, без засичане на другите участници в движението.
Така например ако си във външна лента, излизайки ще стъпиш на дясната лента на булеварда, по който си продължаваш движението след кръговото - оттам нататък за къде си, дали ще се престрояваш - на прав участък ти си знаеш какво да правиш.
Съответно пък ако си във вътрешната лента на кръговото, пътната маркировка ясно очертава траекторията за излизане - така че да се окажеш в лявата лента на булеварда.
Ако се спазва и условието да не се прави десен завой от лява лента = да влезеш в кръговото и веднага на първи изход да излезеш надясно, (- грешката, заради която са освиркали колегата) --> тогава никой никого не засича.

Щом не засичате никого, защо тогава на входовете има знак V-без предимство? --> вие наистина сте без предимство, спрямо движещите се коли в кръговото. Ако мислите да заемете лента, в която се движи някакво МПС, сте длъжни да го изчакате.



Не, не, не. Казвам, че се излиза от всички ленти след първия изход накратко, ако влезнат две коли от един и същ вход. Твърда също, че външния или трябва да приключи маневрите си до втория изход или да се престрои, което ще е трудно ако влезнете (пак) едноременно две в крастовището, което става (постоянно) както съм описал по-горе.
Другото нещо е че вътре можеш да маневрираш от едната лента в другата, тъй като на места маркировката е прекъсната!

dreadx написа:..............

НО ако мислите да използвате другата лента и не пресичате траекторията на въртящото се МПС, може да навлезете веднага.

....

Имали кола на/в крастовището (кръговото), независимо в коя лента (лентите може да са 4,5) е тя, си длъжен да я изчакаш да премине и тогава да се включиш в движението, особено както е горе (крастовище е урегулирано с знак и маркировка за без предимство)!!!!! Това мисля, че ще ти го каже даже всеки курсист!!!

Без лоши чуства и да оставим добрия тон да властва, моля. Напълно съм наясно, че аз( и не само) може да греша.

Последна промяна от Бай Иван на Пет 28 апр 2017 22:35, променено общо 1 път.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот dreadx » Пет 28 апр 2017 22:31


Този от дясна лента, ако спазва маркировката - ще иска да излиза на първия, или на втория изход.
Този от лява лента - на втория или третия.
(- общото е втория изход, но с помощта на маркировката за излизане, не е нужно някоя от колите да се престроява за излизане, няма и опасност на втория изход двете коли да се засекат).

/* Пак да повторя, че ако две коли се движат успоредно -- там мигачи не играят, защото никой няма как да види мигач на съседната до него кола. От там и нуждата, че колите трябва предварително да знаят на къде отиват - и още на входа, преди навлизане в кръговото, да са се престроили в съответните ленти, които са предназначени за съответните посоки. /и междувременно да не си променят мнението за това на къде са тръгнали./

Да се движат успоредно две коли, това може да се случи при точно две различни ситуации. Единият вариант е да са навлязли едновременно в кръговото. Вторият вариант е едната да се движи в кръг, а другата да влезе по-късно и да се движи успоредно с нея. (не-случайно го отбелязвам, за да се вземе под внимание, колко е важно всеки да си държи съответната лента и да спазва знаците и маркировките за възможните посоки) */

АКО една кола се върти във вътрешна лента, а втора иска да навлезе в кръговото --- за втората има варианти.
0. Ако втората иска да продължи наляво, ще трябва да влезе във вътрешна лента -- престроява се на входа така, че да навлезе от лявата лента. Изчаква на кръговото да се освободи вътрешната лента и външната лента, която ще трябва да пресече, за да стигне до вътрешната (този вариант ви е ясен, няма какво да го коментираме.)

Важни за дискутирания проблем са следващите два варианта, ако кола-2 иска да направи:
1. десен завой и веднага да излезе от кръговото --- по никакъв начин не сече пътя на другата кола. (независимо дали кола-1 ще продължи, или също ще излезе от кръговото.)
- това е ситуацията за която ви говоря, че много хора не разбират - кола-1 си кара във вътрешна лента и излиза на вътрешна лента по булеварда. кола-2 си влиза на външна лента в кръговото и излиза на външна лента по булеварда - двете не се засичат.

2. Ако кола-2 иска да продължи направо, то виждайки кола-1 във вътрешната лента на кръговото, може да прецени по подадения сигнал с мигач, дали кола-1 иска да излиза, или ще продължи да се върти.
- При единия вариант изчаква малко, така че да не пречи на кола-1 да си продължи на където е тръгнала да излиза от кръговото. (даже може да си покаже носа, да започне да си взема завоя за навлизане в кръговото - стига да не пресича пунктираната линия, с която е отбелязан пътят за излизане на кола-1).
- При втория вариант (ако кола-1 дава ляв мигач), кола-2 без да чака, си влиза и си кара успоредно с кола-1 до по-следващия изход --> без да се притеснява, че ще засече кола-1.
*** двете пак се движат успоредно (ситуацията след навлизане на кола-2 се свежда до тази, за която обяснявах подробно по-горе), отново посоките им са строго регламентирани и няма нужда на излизане да си следят мигачите и да внимават да не се засичат.
edit: явно тази ситуация не разбираш, но няма отнемане на предимство и кола-2 не трябва да чака.

При спазване на тези елементарни правила (указаните посоки за движение след включване в кръговото), значително се увеличава пропускливостта на пътния възел и се разтоварва трафика от задръствания -- понеже в много случаи, когато няма конфликт, колите могат да се включват без изчакване - не е нужно всяка кола да чака за всичко.

Въпросното кръгово е с много малък диаметър - няма варианти някой постоянно да се престроява.
Не е мислено да се престрояват колите (не че е забранено), но е мислено потокът да върви без престрояване.

Бай Иван написа:Имали кола на/в крастовището (кръговото), независимо в коя лента (лентите може да са 4,5) е тя, си длъжен да я изчакаш да премине!!!!! Това мисля, че ще ти го каже даже всеки курсист!!!
edit: Ами точно това мисля, че са ви го обяснили прекалено елементарно в шофьорските курсове. На мъничко кръгово с една лента, естествено ще я чакаш. Също така, ще си вземеш изпитите, ако изчакаш да се махнат всички коли - ДАИ-аджиите общо взето са търпеливи, но не им се мре. Няма да ти направят проблем, ако не си сигурен и се мотаеш - но със сигурност ще те скъсат, ако тръгнеш да засичаш някой.

Но за какво ще са 5 ленти, ако не се постига никаква оптимизация и "има ли кола в кръговото си длъжен да я чакаш" аз го разбирам, като че си длъжен да се съобразиш с това на къде е тръгнала и да не я засечеш - както се прави и във всички други ситуации, свързани с навлизане от път без предимство.

(- и елементарно може да се обясни на курсистите: има ли V-чакаш. Има ли STOP спираш и чакаш - и т.н. А реално става въпрос дали има или няма отнемане на предимство.) Ако по лентата в която мисли да навлезе няма коли, няма и отнемане на предимство.

По другата, по-елементарно представена като за пред курсистите (и за съжаление подвеждаща логика) се действа не само при включване в кръговото. Така се разсъждава и от другата страна - когато вече водачът се движи в кръговото. Много от движещите се в кръгово, не се чувстват длъжни своевременно да подават сигнал с мигачи (важно е, и винаги съм се чудил защо не го правят) - А те може би разсъждават така: "- нали движещият се в кръговото е царо на заро - може да се движи по която лента си иска, да се престроява както му е кеф --> другите седят отвън и чакат = за какво му е нужно да ги уведомява за намеренията си, след като ще трябва да чакат кръговото да се изпразни, за да се включат."

Да споменем и кръговото на 4-ти км. - там е още по-голяма бъркотия. Никаква полза няма от толкова много ленти, след като всеки го преминава както си иска /и както си знае/. Пък и като от него се излиза на пътища с по две ленти, няма нужда кръговото да е с повече - нали в един момент ще се сбутат. Там редовно се получават задръствания в самото кръгово. Даже си мисля, че ще се увеличи пропускливостта на кръговото, ако затворят излишните ленти.

Последна промяна от dreadx на Пет 28 апр 2017 23:23, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
Бай Иван
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
Двигател: ASY AWC
Местоположение: София

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Бай Иван » Пет 28 апр 2017 22:55


dreadx написа:Този от дясна лента, ако спазва маркировката - ще иска да излиза на първия, или на втория изход.
Този от лява лента - на втория или третия.
(- общото е втория изход, но с помощта на маркировката за излизане, не е нужно някоя от колите да се престроява за излизане, няма и опасност на втория изход двете коли да се засекат).

.


Съгласен! И аз това пиша.

dreadx написа:.

/* Пак да повторя, че ако две коли се движат успоредно -- там мигачи не играят, защото никой няма как да види мигач на съседната до него кола. От там и нуждата, че колите трябва предварително да знаят на къде отиват - и още на входа, преди навлизане в кръговото, да са се престроили в съответните ленти, които са предназначени за съответните посоки. /и междувременно да не си променят мнението за това на къде са тръгнали./

...


Съгласен! И аз това пиша.

dreadx написа:Да се движат успоредно две коли, това може да се случи при точно две различни ситуации. Единият вариант е да са навлязли едновременно в кръговото. Вторият вариант е едната да се движи в кръг, а другата да влезе по-късно и да се движи успоредно с нея. (не-случайно го отбелязвам, за да се вземе под внимание, колко е важно всеки да си държи съответната лента и да спазва знаците и маркировките за възможните посоки) */

.


Твърдо Не съгласен! Единственият вариант за мен е две коли да се движат една до друга е да са влезнали от един вход, всичко друго е отнемане на предимство! Има и знак и маркировка (в тази й част е вярна според мен) урегулиращи тези неща на входовете и в кръговото.

За да се престроиш според мен в това тясно пространство, както сме отбелязали и двамата, трябва да си абсолютно сам и да го правим на прекъснатата линия, ако ще следваме и ще ядем буква по буква Законът.

Също така мигачът е сигнал но не и предимство.

Надолу се обезмисля да коментирам.

Лека нощ пичове.

И в заключение, въпреки всичките дискусии и перипети на въпросното кръгово, сегашното положение е много по-добре от колкото със светофара навремето. Жалко, че долу на Семинарията не го помислиха и не направиха по същия начин, а направотив, осакатиха крастовището и махнаха трямвая.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Iezekil » Съб 29 апр 2017 7:03


ktamen написа:
Iezekil написа: според закона се излиза от най-дясна лента.

Ако успееш да ми цитираш конкретен текст в български закон, според който се излиза само от най-дясна лента обещавам да ти направя платка за моторчето.

Чл. 35. (1) Завиването надясно се извършва от най-дясната пътна лента по посока на движението, а когато лентите са обозначени за движение в съответна посока - от лента, предназначена за завиване надясно.

Пичове,да оставим настрана малките кръстовища и да погледнем даденото от Камен за пример.Този път дайте кратък и конкретен отговор.
Движиш се в дясната лента,в лявата до теб се движи друг.Дали те е настигнал,дали е бил с ляв мигач и ти си се включил е без значение.
Въпрос за 10ти път:Той иска да излезе от следващия изход,от неговата си лента,ти искаш да преминеш покрай изхода направо и да излезеш от следващия.Има конфликтна точка.Кой е с предимство?
Това е въпроса на темата,че ако ще въртиш от дясна лента,ако ще излизаш от лява-винаги има конфликтна точка.
Съответно,ако не въртиш от дясна,или ако се излиза само от дясна/с престрояване преди това,ако си в лява/,конфликт няма.
--------------------------
отговор:да,дясна лента се ползва за 1ви и 2ри изход.От лява се излиза най-рано на 2ри.Ама питам,ако излизаш без мигач,или десния не знае,че ти е 2-ри и мисли,че няма да излизаш....кво прайм?Не е ли по-лесно да се престроим,отколкото да се чудим кой да спре?Сиреч,Камен чука десен мигач,изчаква тоя в дясно да отмине и съответно се престроява след него и излиза като пич.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот ktamen » Съб 29 апр 2017 7:29


Значи все пак не винаги се завива от най-дясната :exclaim
А престрояването на толкова къс участък да не би да е безконфликтно!
download.gif
download.gif (8.38 KиБ) Видяна 1925 пъти

Просто трябва непосрествено преди кръгчето да сложат такива стрелки и всичко ще е точно и ясно.
ПП Съгласен съм, че на 4ти километър е много объркано, ама ако се махнат излишните ленти, как ще се впишат тролейбусните спирки :rolleyes Там обиколката е доста голяма и дава възможност за високи скорости, като карам бързо, почти винаги мога да излизам от която лента ми е кеф, без да засичам тези от по-външните ленти, щото са по-бавни от мен.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3096
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот georgebonev » Съб 29 апр 2017 10:55


Iezekil написа: Въпрос за 10ти път:Той (от лява вътрешна лента на кръговото) иска да излезе от следващия изход,от неговата си лента,ти (от дясна външна лента на кръговото) искаш да преминеш покрай изхода направо и да излезеш от следващия.Има конфликтна точка.Кой е с предимство?
Това е въпроса на темата,че ако ще въртиш от дясна лента,ако ще излизаш от лява-винаги има конфликтна точка.
Съответно,ако не въртиш от дясна,или ако се излиза само от дясна/с престрояване преди това,ако си в лява/,конфликт няма.

Става въпрос за този участък, непосредствено след входа на кръговото:
Изображение
Според мен, ако се добавят тези маркировки, нарисувани от мен, всичко ще си дойде на място, защото ще укажат промяна на посока и аз ще трябва да включа мигач, за да укажа на къде ще завивам (нищо, че лентите ме водят към изхода).
1. И двамата на дясно - няма конфликт, всеки си кара в лентата с пуснат десен мигач, и тези на входа след това няма да ни чакат и ще си влязат в кръговото.
2. И двамата на ляво с мигач - тук може да има конфликт, защото трябва да се разберат кой коя лента след това ще ползва - външна или вътрешна в кръговото, непосредствено преди входа и след него. Тези на входа ще трябва да ни изчакат и да влязат след нас.
Предимство? - Зависи от случая. Според мен предимство има десния само в случая, когато левия иска да се престрои (защо?!?) и да ползва външната лента на кръговото, защото левия се престроява в дясна лента на движение (трябва да пропусне движещите се в лентата, в която иска да се престрои). В случая, когато левия се върти в лява лента и десния иска да се престрои също в лява лента, предимството е на левия, защото десния ще се престроява и променя лентата си.
НО ! Защо да си сменяме лентите, след като и на двамата ни е разрешено да се въртим (успоредно) и излизаме (успоредно) от своята си лента...
3. Защото идва конфликта, когато вътрешния ТРЯБВА да излезе, а външния (в кръговото) иска да продължи да се върти.
Предимство? - Десния, защото левия пресича дясна лента на кръговото, за да излезе и трябва да пропусне движещите се по нея. Ако мислено "разпънем" кръговото да стане с безкрайно голям радиус/диаметър, то двете ленти на кръговото ще се "изправят" и този от лявата-вътрешна лента ще трябва да пресече лентата на десния, за да излезе. А ако мислено раздалечим съседните ленти в кръговото - става равнозначно кръстовище, където пак десния има предимство.

Накратко, предимство има левия, лява вътрешна лента в кръговото, докато не реши да излиза или по някаква друга причина (?!?) да се престрои в дясна външна лента на кръговото.
Предимство има десния, когато се върти в кръговото в дясна външна лента на кръговото и когато ще излиза. Предимството му се отнема, когато реши да се престрои (?!?) в лява лента.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за предимство

Мнениеот Iezekil » Съб 29 апр 2017 19:55


Именно.
Просто няма ли маркировка обаче,в самото кръгово говоря,няма как да говорим за излизане ОТ ЛЯВА ЛЕНТА без конфликт.По-лесно и удачно е да се престроим предварително,или дясна лента да се ползва до първи изход.Защо?Защото ако е направо и левия спре,за да осигури предимство на него и колоната след него/евентуално/,във вътрешната лента ще стане задръстване,понеже поема трафик от 4 страни/примерно/
По същия начин са решени стандартните кръстовища,които са с острови за безопасност и с отделени ленти за десен завой.Влезеш ли в отбивката,направилия ляв завой става с предимство,понеже ще направи задръстване,ако спре.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта