Щом ще се аргументираме с филмчета:
Аз преминавам през кръговите кръстовища по показания начин. Виж кога се пуска ляв и кога десен мигач.
Въпрос за предимство
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за предимство
Аргументираме се според нашия закон.Твоята синя кола пресече цели 2 ленти без мигач,което е нарушение на:
чл.26.Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на превозното средство...
Чл. 28. (1) За предупреждаване на останалите участници в движението за намерението си да извърши маневра водачът на пътно превозно средство подава следните сигнали:
1. ляв пътепоказател... - за завиване наляво или за отклонение наляво
ПпЗДВП
Чл. 77
(3) При извършване на маневра, свързана с излизане - частично или напълно, от заеманата пътна лента, водачът е длъжен да подаде сигнал, съответстващ на страната на пътното платно, към която се извършва маневрата.
За да няма неясноти,едно разяснение
Чл. 76. "Маневра" е изменение на положението на пътното превозно средство спрямо пътя и останалите участници в движението, като: потегляне, преминаване в съседна пътна лента, завиване и други подобни.
Ти карай както искаш и тълкувай закона както искаш.Аз карам така и няма какво да добавя повече по темата.
чл.26.Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на превозното средство...
Чл. 28. (1) За предупреждаване на останалите участници в движението за намерението си да извърши маневра водачът на пътно превозно средство подава следните сигнали:
1. ляв пътепоказател... - за завиване наляво или за отклонение наляво
ПпЗДВП
Чл. 77
(3) При извършване на маневра, свързана с излизане - частично или напълно, от заеманата пътна лента, водачът е длъжен да подаде сигнал, съответстващ на страната на пътното платно, към която се извършва маневрата.
За да няма неясноти,едно разяснение
Чл. 76. "Маневра" е изменение на положението на пътното превозно средство спрямо пътя и останалите участници в движението, като: потегляне, преминаване в съседна пътна лента, завиване и други подобни.
Ти карай както искаш и тълкувай закона както искаш.Аз карам така и няма какво да добавя повече по темата.
- Кайзен
- Мнения: 1528
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Въпрос за предимство
Да се повторя:
Относно:
Или ти не обясняваш добре или аз нещо не разбирам.
П.П.: За кръговите движения зная две правила:
1. В кръгово НЕ се влиза с мигач.
2. От кръгово се излиза с мигач.
Явно карам според закона.Кайзен написа:пускам мигач в следните два случая:
- когато сменям лента в кръговото
- с десен мигач излизам от кръговото
Относно:
Iezekil написа:Този ляв мигач не е за тези вътре/те са си с предимство и не ги интересува за къде си/,а за тези след теб.
За кого ти е левия мигач, когато стоиш и чакаш преди да влезеш в кръговото? Този, който ще излиза не е ли същия с тези вътре, което пък е съвсем различно от за тези след теб, които са си отвънка.Iezekil написа:Като влизам съм в лява лента с ляв мигач,най-малкото този,който ще излиза направо му е ясно,че ще въртя и минава покрай мен в дясната лента.
Или ти не обясняваш добре или аз нещо не разбирам.
П.П.: За кръговите движения зная две правила:
1. В кръгово НЕ се влиза с мигач.
2. От кръгово се излиза с мигач.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за предимство
Този,който ще излиза-имам предвид движещ се след мен,или влизащ след мен.А туй дето знаеш,че не се влиза с мигач е абсолютно грешно.Мога да се съглася само и единствено,ако ми го покажеш черно на бяло това правило.За излизането е спорно,зависи от маркировката и структурата на кръговото.Няма да ти цитирам пак едни и същи закони,но всяка маневра към и във кръстовище се обозначава по съответния ред.Спирам с коментарите,направи и ти същото,който го интересува ще чете и ще си прави изводите сам.
- Stivi
- Мнения: 8295
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Въпрос за предимство
Цялата тема е напълно безсмислена при положение, че по личните ми наблюдения на 20 коли най-много един да даде какъвто и да е мигач в кръговото А такива пък които да си цъкат с ляв мигач докато се въртят не съм виждал никога....поне в Бургас !
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за предимство
Stivi написа:.... на 20 коли най-много един да даде какъвто и да е мигач в кръговото А такива пък които да си цъкат с ляв мигач докато се въртят не съм виждал никога....поне в Бургас !
Акцентът е в това, че доста хора чакат някой да им пусне мигач ако се "върти" в кръговото, което създава предпоставка за конфликт и катастрофа.
Иначе, слава на всевишния, повечето пускат на излизане, което за балканското говедо си е направо признак на цивилизация.
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: Въпрос за предимство
satansho написа:....
Iezekil написа:....
goldy написа:[...
georgebonev написа:....
dreadx написа:.. ...
ktamen написа:....
Каква я свърших аз....
По мейла получих следния отговор:
Уважаеми Г-н ........,
Във връзка с подадените от Вас сигнал с вх. №Г 4370/2017г. за неправилно изпълнена маркировка и знакова сигнализация в кръговото кръстовище между бул.”Драган Цанков” и бул.”П. К. Яворов”, бе извършена проверка от инспектори при ОПП-СДВР на място.
Установи се, че изпълнената организация на движение е съгласно одобреният проект за постоянна организация на движение.
Изпратено е писмо до г-н Димитър Петров Директор на Дирекция “Управление и анализ на трафика” при СО за предприемане на действия по компетентност -премаркиране на кръстовището съгласно влязлото в сила на 18.05.2015г. изменение на чл.27,т.1 и чл.28,ал.2 на Наредба №2/2001г. на МРРБ.
Началник “Отдел Пътна Полиция”
Комисар:
/Тенчо Тенев/
Накратко ще се премаркира крастовището!!!!
Друго нещо, неофициално естествено до като чаках в КАТ за отговор говорих с друг комисар и той какво ми обясни накратко: Навлизайки в крастовище гледате знака Д3, на първи възможен изход се излиза САМО от дясна лента съгласно знак Д3 и маркировката, на втори възможен изход е забранено излизането със съответния знак (т.е. това се пада вход), на третия възможен изход (втория реално) се излиза от ДВЕТЕ ЛЕНТИ и външния не може да продължи да се върти а само вътрешния, на четвъртия възможен изход е забранено излизането със съответния знак ( реално пак се пада вход) и на петия изход (реално трети) се излиза от двете ленти НО, НО ГОЛЯМО НО, Вие т.е. оставащия от предния изход водач движещ се по вътрешната лента може да се престрой в която си пожелае лента и да излизе.
Прав бях за сбърканата маркировка със стрелките преди крастовището.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за предимство
Бай Иване,според мен са ти отговорили точно едно нищо.По-точно може да е нещо,ама зависи от тълкуването му.
Ти зададе 3 ясни въпроса.
Черно на бяло получи 1 кратък отговор
Премаркиране в този случай означава,че се е поизтрила маркировката и ще я повторят.
------------------------------------------------------------------------------------
Разговора с другия комисар,сбит вариант,НЕГОВОТО ТЪЛКУВАНЕ:
Дясна лента-за надясно,на право не може.
Лява лента-навсякъде
Което е явно противоречие на твоя прословут знак Д3,ако е същия,понеже не ти се вижда снимката
https://www.google.bg/search?q=%D0%B7%D ... RaNjWhp1tM:
Сега ти ми отговори,какво разбра,че в поста си ни го спестил.
За мен знака си отговаря на маркировката,но не отговаря на обясненията на комисаря.Ако се смени маркировката,за да отговаря на обясненото,ще трябва да се махне знака.
Ти зададе 3 ясни въпроса.
Черно на бяло получи 1 кратък отговор
Бай Иван написа: Установи се, че изпълнената организация на движение е съгласно одобреният проект за постоянна организация на движение
Премаркиране в този случай означава,че се е поизтрила маркировката и ще я повторят.
------------------------------------------------------------------------------------
Разговора с другия комисар,сбит вариант,НЕГОВОТО ТЪЛКУВАНЕ:
Дясна лента-за надясно,на право не може.
Лява лента-навсякъде
Което е явно противоречие на твоя прословут знак Д3,ако е същия,понеже не ти се вижда снимката
https://www.google.bg/search?q=%D0%B7%D ... RaNjWhp1tM:
Сега ти ми отговори,какво разбра,че в поста си ни го спестил.
За мен знака си отговаря на маркировката,но не отговаря на обясненията на комисаря.Ако се смени маркировката,за да отговаря на обясненото,ще трябва да се махне знака.
- ssssl
- Мнения: 923
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Въпрос за предимство
Отговорът на другия комисар напълно съвпада със знака. Почти всеки ден минавам оттам и мога да кажа, че огромната част от колегите го спазват. Знака...
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за предимство
Я ми го разтълкувай,моля,в частта му за дясна лента?
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за предимство
Излиза, че колегата, който ме освири е бил прав.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Въпрос за предимство
Точно!
Re: Въпрос за предимство
Бай Иван написа:и на петия изход (реално трети) се излиза от двете ленти НО, НО ГОЛЯМО НО, Вие т.е. оставащия от предния изход водач движещ се по вътрешната лента може да се престрой в която си пожелае лента и да излизе.
Не е вярно - трябва да излезе по траекторията, отбелязана за излизане от вътрешната лента, защото той и движещия се успоредно до него автомобил от случая, който сте коментирали с катаджията, може вече да не са заедно, но външната лента е предвидена за други автомобили, които да правят десен завой и да си минават направо, а не да чакат на "вътрешния" автомобил какво ли ще му хрумне; и на къде ще тръгне да отсече завоя. Ти си го объркал, като си му представил ситуацията, че в кръговото се движат само 2 коли - няма такъв случай. Постоянно се включват (влизат) и постоянно излизат различни коли - идващи от различни посоки и продължаващи към различни посоки.
- Stivi
- Мнения: 8295
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Въпрос за предимство
Аз коментара го разбирам така-ако ще излизаш от първи или втори изход трябва да влезеш от външната лента и да държиш нея,ако си за трети или четвърти /пълен кръг/ влизаш от вътрешната и след втория изход се престрояваш /това обаче за кръгови с две ленти понеже има и с три/
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 93 госта