Заскрежаване на тръбата на климатроника??

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Съб 12 май 2007 14:38


Колега maabg,
твоята машина с какъв фреон е? По-старите системи на колите са със R12 а другите с R134a. И за двата фреона налягането от 3 атм. дава около 9 градуса температура на изпарение. Което наистина е малко завишено. Обикновено гоним около 0-4 градуса температура на изпарение. Но ти каза, че и високото е ниско. Не знам къде го мерите, дали след дехидратора или преди него. При мен конекторчето е веднага след компресора. Ако мерите след дехидратора и е ниско - възможно е да е запушен. Но ако е запушен системата ще отива на вакуум на ниската страна - на смукателната, и филтър-дехидратора ще е с променена температура. Ще бъде охладен. А при теб е високо смукателното налягане. И ниско високото - това говори за намален дебит на компресора. Абе не помпи както трябва :)
Всяко едно запушване по системата води до понижаване на смукателното налягане.
Повишено ниско налягане и понижено високо налягане - признак за липса на нагнетяване на компресора, не помпиии. Лошо!
Успех и на теб ти желая. Идва лятото и борбата с климатиците започва ;)




Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 12 май 2007 16:16


И ниско високото - това говори за намален дебит на компресора. Абе не помпи както трябва Smile

в най-лошия случай може тестово да се добави малко фреон , даже и на око :wink: и ако не се повлияе , колегата е точен : започвай да ровиш из портфейла :cry:
п.с някои се занимавали и правели клапани - хм.... мисля , че има шанс ако си намериш майстор и клапан за твоя компресор,да минеш метър.....може и да имаш лееека цепнатина в някой ама само "поцепването " казва пълната картина :)


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 14 май 2007 7:42


Последното което си мисля е че имам прекалено студопроизводство...
Когато го пусна на автомат при 30градуса околна температура и желана температура 20градуса , тръбата не замръзва, но ми замръзват краката и съответно го намалявам на 1 и оставям на 24градуса желана температура.Тогава започва заскрежаването на тръбата.
Кой по принцип трябва да регулира системата, какво става с неизползвания студ???
Моя климатроник е нов модел, няма термодатчик който да се регулира като термостатите.
Изобщо какъв е принципа на действие на климатичната част-при по-старите модели термостата непрекъснато ли включва и изключва компресора, няма ли някакъв байпас???


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Пон 14 май 2007 13:40


Ахаааа, сега разбирам :) Понеже ти става студено и намаляш вентилатора на 1. И след това ей ти на замръзнала тръба. Ми ще замръзне не ами и пушек ще пуска ;)
Аз на моята система имам датчик който следи температурата на изпарителя. Когато стане 1 градус мисля компресора спира. Като се повиши и тръгва пак. Така че не му позволява да се преохлади и замръзне. Това трябва и при теб да е нещо аналогично. Ако ли не, климатика работи постоянно ти замръзваш в колата и тръбата заскрежава. Ми системата се регулира със спиране на компресора например. Когато е постигнал някаква температура датчика го спира.

Всички други предположения досега отпадат. Действай в тая насока.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Вто 15 май 2007 7:20


За сега съм прекарал прекъсвач до кормилото, с който периодично прекъсвам захранването на съединителя на компресора...Ама имам идеята да си сложа допълнителен термостат, с който да автоматизирам процеса понеже електронния блок явно е прецакан.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2637
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 15 май 2007 9:35


то това беше прецакано на един познат тук и го смени с друг и всичко си дойде по местата.

3-2-1-2 - датчик на температурата във въздухозаборния канал.


Или ми се струва че имаш студени спойки по управлението.
Преди седмица при мен стана така че дисплея показа всички разряди и климатика започна да бълва на MAX.След махане на контакт и запалване отново всичко се нормализира.Като се има в предвид,че най-ярката промяна на температурата е в арматурното табло може вече да се образували студени спойки по електронните блокове инсталирани в арматурното табло.

Съвета ми е да го свалиш и да го огледаш за такива спойки.Ако не можеш сам потърси някой твой приятел да ти помогне.


Потребителски аватар
bobovo
Мнения: 219
Регистриран на: Пет 22 окт 2010 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич

Re: Заскрежаване на тръбата на климатроника??

Мнениеот bobovo » Съб 02 юни 2018 13:29


Здр. Колата е голф 4 1.6 AKL 101коня. Днес карах около 80 км извънградско с пуснат климатроник на 22гр. при външна темп. 32 гр. и като се пребрах отворих капака и видях че има скреж по тези места:
IMG-53544cc25f00cd7654857df6fd8f1e62-V.jpg
Нормално ли е това заскрежаване.Вентилатора в купето беше настроен на 4 степен а, перките от вън въртяха на 1-ва степен.Климатика е обслужен септември месец миналата година. И това му е 3 то пускане от тогава.
IMG-53544cc25f00cd7654857df6fd8f1e62-V.jpg (61.3 KиБ) Видяна 1286 пъти
Прикачени файлове
IMG-c3864677045a2844a6c71b6628a8e399-V.jpg
IMG-c3864677045a2844a6c71b6628a8e399-V.jpg (79.03 KиБ) Видяна 1286 пъти



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 182 госта