Заскрежаване на тръбата на климатроника??
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Колега, ти да не работиш в някоя лаборатория или пък обучаваш хладилни техници ? Не мога да разбера : колата е заредена по кантар вентилатора на средни обороти ( вътре) ти издухва 5- 9 градуса от клапите , компресора ти заледява и накрая ше ти барат клапаните на компресора?!? е на колко изпарение работи това чудо бе........колко му е високото ....ти ми обърка понятията съвсем ...... то разбирам да беше някаква двустъпална гадина със сума ти системи , а то - климата ( като хладилен агрегат ) единствено е по сложен от руски домашен хладилник
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Нали питах, нормално ли е да заскрежава всмукателната тръба к
Е, ти пита, ама не е като да не ти е казано ..... ама ти нищо не казваш - как да помогне човек .... 2 пъти подчертано питам дали ти е зареждан с електронна везна - май не пишеш.... ама айде, да се потретя защо замръзва:
1 много газ
2 мръсен изпарител - филтър купе
3 студено време
4 климатроника - неправилно действаща клапа ( ама тогава не духа хладно и вътре добре )
5 евентуално трв - не притваря...ама много е рядко това последното....
и освен това замръзва е много общо понятие - ако се получава леко изпотяване или скреж ( в по хладно време) , като казвам скреж - това е нещо което като го пипнеш с ръка и започва да се топи ) това е що годе нормално .... ама без да цитираш ясно какво е проверено не може да се даде предположение и оставаш на милоста на хората с брадвите......могат добре да заработят ..... поне едни данни за налягането можеше да цитираш .... поне да има отправна точка....
Успех
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Нова версия:
Мастора се отказа да пипа компресора и ме прати да ми сменят термостата при електричар.То не било термостат, ами температурен сензор, който се прилагал при по-старите от моя модели климатроници.
Там ми включиха в част от буксата под кормилото, няколко кабела до РС, да тестват управляващия блок на климатроника.
Според електричара нещо се е прецакало в него и той непрекъснато подава сигнал за въртене на компресора което го претоварва.
Препоръча ми специалист, но мисля първо да проверя при My от форума блока за студени спойки....
п.п. И все пак си задавам въпроса, ако нормално работещия блок периодично изключва компресора, това не се ли усеща от водача?
(Аз съм си извел ключе под кормилото и усещам всяко включване по време на движение)??
Мастора се отказа да пипа компресора и ме прати да ми сменят термостата при електричар.То не било термостат, ами температурен сензор, който се прилагал при по-старите от моя модели климатроници.
Там ми включиха в част от буксата под кормилото, няколко кабела до РС, да тестват управляващия блок на климатроника.
Според електричара нещо се е прецакало в него и той непрекъснато подава сигнал за въртене на компресора което го претоварва.
Препоръча ми специалист, но мисля първо да проверя при My от форума блока за студени спойки....
п.п. И все пак си задавам въпроса, ако нормално работещия блок периодично изключва компресора, това не се ли усеща от водача?
(Аз съм си извел ключе под кормилото и усещам всяко включване по време на движение)??
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Градски, задаваш елементарни въпроси.. ,Разбира се че е зареден с везна и кво ще кажеш като ти кажа че ниското е 1,5, а високото 10атм.?Проблема е по сложен -майсторите се консултират единия с софийски майстори другия с пловдивски и не могат да познаят....
Компресора ми непрекъснато е включен дори в положение максимално топло...
Сега някой ако е запознат да отговори, какъв е принципа на действие-кой и кога трябва да изключва този компресор по време на работа?
Това е панела, освен това в snimka.bg имам още няколко снимки на инсталацията - http://www.snimka.bg/album.php?album_id=129078
Компресора ми непрекъснато е включен дори в положение максимално топло...
Сега някой ако е запознат да отговори, какъв е принципа на действие-кой и кога трябва да изключва този компресор по време на работа?
Това е панела, освен това в snimka.bg имам още няколко снимки на инсталацията - http://www.snimka.bg/album.php?album_id=129078
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
На този панел дето си го постнал тук,като го монтираш и заработи,му натисни и задръж едновременно бутоните за вдигане на температурата(червения бутон) и бутона OFF за няколко секунди.Той ще отиде в тестов режим и ще покаже някакви числа и с червения бутон ще ги превъртиш до 0000 или 4444 не си спомням добре кои бяха последните.Поне ги запиши и ги постави тук за да ги разгледат всички и тогава да помислят пак.От сервизното меню се излиза с OFF бутона.
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
http://www.vwclub.bg/articles.php?id=17&page=1
Тук има подробности за това което ми казваш
Обаче техника ми каза че моя е по-нов модел, без термоизключватели -всичко се командвало от блока?! (Например веднъж ми изкара грешка 322 4 което го няма описано горе)
Тук има подробности за това което ми казваш
Обаче техника ми каза че моя е по-нов модел, без термоизключватели -всичко се командвало от блока?! (Например веднъж ми изкара грешка 322 4 което го няма описано горе)
Здравейте колеги, абе много нещо се изписало по темата. И гледам халдилничари пишат също. Здрасти на juve и на другия колега titi28
Сега и аз да си кажа моето мнение.
Абе какъв е тоя майстор аджемия дето си го набарал. Той накрая и колата ще те накара да смениш. Ти забрави ли какво сме си писали преди. Ти имаше някакъв проблем и твоя компресор работеше постоянно. Било по причина на датчика за който сте говорили, било по друга причина. За да ти замръзва смукателната тръба чак до компресора, една от основните причини е влошен топлообмен на изпарителя (Замърсен въздушен филтър, замърсен изпарител, липса на въздушен поток било то прецакан вентилатор или някоя клапа). Друго което може да бъде е това, че твоята машина работи постоянно и не спира. Ама при това положение ти трябва добре да замръзнеш също в колата
Всякакви други ситуации мисля че не са логични.
1. Презареден климатик - сработва пресостат високо налягане. Възможно е да направи скреж поради изпарението на течен фреон в смукателната тръба. Мисля че това е по-вероятно ако си със дюза вместо ТРВ. А и ти все пак имаш пресостат високо налягане, който сработва много по-рано от заскрежаването.
2. Недостатъчно количество фреон - замръзва малко след ТРВ-то, но не и на смукатела пък и чак до компресора. Понеже като няма фреон, няма как да замръзне.
3. За запушен филтър забрави. Ако има някакво частично запушване, филтъра ти ще е студен (оросен или направо замръзнал, понеже дроселирането става в него), а aко е изцяло запушен няма да има нищо
Колегата е писал за смяна на филтъра при зареждане на системата и т.н. Съгласен съм с него, винаги е хубаво, ама и да не го смениш не е страшно. Все пак знаем всички, че понякога практиката се разминава с теорията в името на икономията
Днес имах идентичен проблем със една голяма машина на един покрив. Смукателната тръба замръзнала и компресора (херметичен) беше наполовина като топка от сняг. Още докато го видях и знаех че филтрите са абсолютно задръстени. Смених ги, после изчаках да се размрази и айде бегай.
Та такива неща колега K22, при тебе има някаква друга далавера с нарушен топлообмен на изпарителя, или прекалено студопроизводство. Намери си способни хора за да ти свършат работа.
Успех! И като разрешиш проблема, пиши да видим какво е излязло.
Сега и аз да си кажа моето мнение.
Абе какъв е тоя майстор аджемия дето си го набарал. Той накрая и колата ще те накара да смениш. Ти забрави ли какво сме си писали преди. Ти имаше някакъв проблем и твоя компресор работеше постоянно. Било по причина на датчика за който сте говорили, било по друга причина. За да ти замръзва смукателната тръба чак до компресора, една от основните причини е влошен топлообмен на изпарителя (Замърсен въздушен филтър, замърсен изпарител, липса на въздушен поток било то прецакан вентилатор или някоя клапа). Друго което може да бъде е това, че твоята машина работи постоянно и не спира. Ама при това положение ти трябва добре да замръзнеш също в колата
Всякакви други ситуации мисля че не са логични.
1. Презареден климатик - сработва пресостат високо налягане. Възможно е да направи скреж поради изпарението на течен фреон в смукателната тръба. Мисля че това е по-вероятно ако си със дюза вместо ТРВ. А и ти все пак имаш пресостат високо налягане, който сработва много по-рано от заскрежаването.
2. Недостатъчно количество фреон - замръзва малко след ТРВ-то, но не и на смукатела пък и чак до компресора. Понеже като няма фреон, няма как да замръзне.
3. За запушен филтър забрави. Ако има някакво частично запушване, филтъра ти ще е студен (оросен или направо замръзнал, понеже дроселирането става в него), а aко е изцяло запушен няма да има нищо
Колегата е писал за смяна на филтъра при зареждане на системата и т.н. Съгласен съм с него, винаги е хубаво, ама и да не го смениш не е страшно. Все пак знаем всички, че понякога практиката се разминава с теорията в името на икономията
Днес имах идентичен проблем със една голяма машина на един покрив. Смукателната тръба замръзнала и компресора (херметичен) беше наполовина като топка от сняг. Още докато го видях и знаех че филтрите са абсолютно задръстени. Смених ги, после изчаках да се размрази и айде бегай.
Та такива неща колега K22, при тебе има някаква друга далавера с нарушен топлообмен на изпарителя, или прекалено студопроизводство. Намери си способни хора за да ти свършат работа.
Успех! И като разрешиш проблема, пиши да видим какво е излязло.
друг проблем с клима
здравейте колеги,
миналата седмица ходих при един майстор като мислех че е паднало количеството на фреона и само трябва да се напълни наново.
обаче се оказа, че тръбите изобщо не си променят температурата, тоест нито едната изстива, нито другата грее. като премери налягането се оказа че ниското е към три атмосфери, а високото не го запомних колко е но каза че било много ниско.
та заключението на майстора беше, че е заминал дехидратора, а ако не е той значи е компресора.
една седмица мислех какво да правя, но в тая жега вече отговора е ясен- трябва да се поправя каквото и да е.
та въпросът ми е какво е вашето мнение, това ли е истинския проблем или е нещо друго ...........
миналата седмица ходих при един майстор като мислех че е паднало количеството на фреона и само трябва да се напълни наново.
обаче се оказа, че тръбите изобщо не си променят температурата, тоест нито едната изстива, нито другата грее. като премери налягането се оказа че ниското е към три атмосфери, а високото не го запомних колко е но каза че било много ниско.
та заключението на майстора беше, че е заминал дехидратора, а ако не е той значи е компресора.
една седмица мислех какво да правя, но в тая жега вече отговора е ясен- трябва да се поправя каквото и да е.
та въпросът ми е какво е вашето мнение, това ли е истинския проблем или е нещо друго ...........
- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Почваш с филтъра за купето и дехидрататора /и зареждане наново/ - това така или иначе /все някога / се сменя...
П.П. Здрасти, K22! Аз също чакам с интерес развръзката. Проверете все пак терморегулатора в купето и окабеляването към него. Въпреки, че на климатроника не знам как изглежда /датчик ли е, какво е?/ и къде се намира...
П.П. Здрасти, K22! Аз също чакам с интерес развръзката. Проверете все пак терморегулатора в купето и окабеляването към него. Въпреки, че на климатроника не знам как изглежда /датчик ли е, какво е?/ и къде се намира...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: powerade и 277 госта