Заскрежаване на тръбата на климатроника??

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Заскрежаване на тръбата на климатроника??

Мнениеот K22 » Сря 02 май 2007 7:20


Вчера водих на майстор климатроника.Като го пуснах, се оказа че се заскрежава тръбата дето връща фреона, та дори и капака на компресора?!?Момчето каза че не бил в ред ТРВ_то и освен това било нужно да се смени филтъра на фреона.Я огледайте вашите климатици дали така се заскрежават тръбите им.Чудя се дали да дам 100-200лева за ремонта-проблема ми е че след работа около 30-40минути климатроника спира да изстудява, но след като спра с колата за 5-10минути отново си тръгва.

Последна промяна от K22 на Чет 10 май 2007 14:01, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 02 май 2007 18:00


Тоя номер с заскрежаването изведнъж ли го получи, или нещо са доливали - изливали газ..... освен това е интересно вентилатора вътре нормално ли ти работи и ако сложиш един термометър на изходната струя при средни обороти и почти силни вентилатори колко температура "издухва" ?


а бе щях да изчаквам отговора , ама нека продължа..... имам малко време ... филтъра- псевдоресивера-дехидратора се сменя, когато има съмнения , че системата е много замърсена , смесвани са фреони , или дроселира . То и да го смениш - лошо със сигурност няма , въпроса е дали те "къпят" в момента.... за заскрежаването понякога причината е друга : например някоя клапа не пропуска въздуха в правилната посока, или вентилатора по различни причини не прекарва въздух през изпарителя и когато особено е по студено какво става ? - ами няма как да се отнеме студа и той успява да допълзи до компресора... ...относно трв тата- хм , някои автомобили само така им викат , но са сложени обикновени дроселиращи "елементи " с цедка а майсторите им викат ТРВ ... има и с такива ,разбира се......така че е интересно - ако издухва въздух топъл ( образно казано ) а компресора е заскрежен - тогава е нещо клапа или вентилатор, запушен въздуховод или филтър ( на въздуха) ...а бе я кажи по подробно , че ме домързя да тракам .. ако искаш де , тук е по желание ... :)


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Сря 02 май 2007 20:28


има вариант и да е попрепълнен и затова да заскрежава яко...
температурата на изпарение пада рязко като сложиш повече фреон а везни не навсякъде ползват... то може да се хване заряда и на манометър ама е бая по неточно...


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Мнениеот titi7707 » Сря 02 май 2007 21:45


колега виж и тръбата след така нареченото ТРВ ако там няма скреж по тръбата която отива към изпарителя значи ТРВ ти е в изправност.за да заскрежава смукателната тръба към компресора проблемите са два презареден климатик с фреон което е по малко вероятно втората замърсен филтър на купето или замърсен изпарител :!: първо виж филтъра и изпарителя и ако няма проблем с тях иди в сервиз да ти изтеглят фреона и да ти заредят по кантар колко трябва!успех


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 02 май 2007 21:52


температурата на изпарение пада рязко

Едно уточнение : температурата на изпарение Не пада ако се добавя фреон ... друг въпрос е с добавянето как се подобрява охлаждането...и от там нататък всичко е вярно , ама ние се хванахме , че по климата е бърникано...ами ако се е получило изведнъж ..... тогава фреона някак си отпада като 1 ви вариант... нека каже подробности - да може да ги мъдрим..... :D

тръбата след така нареченото ТРВ ако там няма скреж по тръбата която отива към изпарителя значи ТРВ ти е в изправност.

ами...колега...обикновено след ТРВ или капилярна тръба или какъвто и да е дроселиращ орган започва изпарението - демек охлаждането..... някак си израза не е точен.... :wink: друг е въпроса, че наличието на скреж в случая ( е зависи какъв де има скреж и скреж :) )предполага работа с по-ниска температура на изпарение което за климатичните инсталации не е никак препоръчително.... :wink:


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Мнениеот titi7707 » Сря 02 май 2007 22:43


колега както съм писал по горе за мен това се дължи на замърсен филтър или изпарител. с климатици се занимавам от 6 години и съм се сблъсквал с какви ли не проблеми!за тази техника само по описание на даден проблем трудно може да се помогне трябва да се види на място от специалист и да се даде точната диагностика :!:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 02 май 2007 23:23


Колега , аз не се задълбочавам кой колко разбира от климатици , нито съм седнал да се заяждам ( може и така да изглежда, но не е ) :D просто , както винаги , се формализирам да изглаждам и уточнявам неправилни изказвания - все пак форума не е за професионалисти. За огледа при майстор си прав, но в случая човека е ходил при такъв и ние дискутираме евентуалните проявления , смесваме теория и практика и не вземаме пари :wink: Е, сега ако ти, колега оспорваш контратвърдението ми, откъде започва изпарението на фреона в една система това е друг въпрос.... :D


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 03 май 2007 8:43


titi28 написа:колега виж и тръбата след така нареченото ТРВ ако там няма скреж по тръбата която отива към изпарителя значи ТРВ ти е в изправност.за да заскрежава смукателната тръба към компресора проблемите са два презареден климатик с фреон което е по малко вероятно втората замърсен филтър на купето или замърсен изпарител :!: първо виж филтъра и изпарителя и ако няма проблем с тях иди в сервиз да ти изтеглят фреона и да ти заредят по кантар колко трябва!успех

Благодаря за логичните мнения!
(Снимах ТРВ то за да се види че е залепено за торпедната ламарина.)
Първо наистина наскоро ходих на сервиз че се омазняваше компресора да ми сменят О пръстените и ми доляха фреон.
Току що майстора каза че е измерил фреона с електронна везна и е невъзможно да е препълнен.!Той каза че не е от ТРВ-то, а по скоро от замърсен филтър на купето.
Второ филтъра на купето бе малко позамърсен и го смених.
Нооо няма ефект-и на вътрешна циркулация и на външна плюнката ми буквалнозамръзва на тръбата за 10секунди () :roll: Остава замърсен изпарител, ама той е под таблото...
(Мнението за смяна на ТРВ е на едно младо майсторче)
Последно: Ходих на трети майстор-Закачи му 2манометъра, ТРВ_то работело, реши да сменим дехидратора утре.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Чет 03 май 2007 14:56


, реши да сменим дехидратора утре.

колега, ще извиняваш , ама може ли да кажеш моля какви причини изтъкна майстора за смяната на дехидратора ? Просто любопитството много ме човърка, пък току и науча някой непознат "мурафет " :wink:


paradiselost
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 21:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот paradiselost » Чет 03 май 2007 21:28


Мое лично мнение е първо да се закачи към вакуум помпа и да се вакумира поне 2 часа след това да се зареди наново и чак тогава ако не се оправят нещата да се мисли за смяна на филтъра(дехидратора).


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Мнениеот titi7707 » Чет 03 май 2007 21:36


значи за филтър дехидратора положението е следното при всяко изпускане на фреон R134 и ново зареждане той си сменя задължително въпреки че това нещо никой не го прави защото цената е над 120 лв. :!: смени го и него и тогава ако няма промяна първо изпарител след това трябва да се търси запушване по системата!фреон R134 НЕ СЕ ДОЗАРЕЖДА :!: :!: :!: :!: :!:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 04 май 2007 7:16


И за мен няма логика , но понеже миналата година след като купих колата, смених счупения компресор с друг втора младост се съгласих да сменя дехидратора сега.Пък и за 20лева ще го смени и вакуумира системата.
А обяснението на мастора е че мръсния дехидратор затруднявал кръговрата и компресора изсмуквал фреона от изпарителя още неизтинал.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пет 04 май 2007 20:05


компресора изсмуквал фреона от изпарителя още неизтинал.


Просто колега... :D нямам думи.... особенно ако това е обяснението на "майстора" ( в този момент му викам така, защото не му знам името ) а не е някоя твоя интерпретация :014: :074:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 07 май 2007 7:16


А бе човека иска да изкара някой лев и от дехидратора, иначе кво да ми вземе за вакуумиране на системата...
Смених дехидратора-още повече заскрежава, вече замръзва и капака на компресора :twisted: (това при околна температура 18градуса)
п.п. Сега ми каза че иска да разглоби ТРВ-то, да видел да няма някакъв боклук в него и да е заседнала иглата...
п.п2 Сега при 28градуса го водих на друг майстор....ообаче климата се уплаши и нямаше никакъв скреж?!?
Давайте акъл
, че тия майстори.....


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Вто 08 май 2007 15:19


Давайте акъл, че тия майстори.....

Браво бе, един човек, дето да вика дай акъл - пари не ща ! ;)
а за дехидратора то си беше ясно, че е майтап.... все едно да смениш въздушния филтър на колата под предтекст, че е запушен, ама ти обеднява сместа, защото пуска много въздух :) .... иначе в твоя случай аз само един лек знам - зареждане по кантар проверка на работата по документи и от там нататък се гледа кой какво ще разглобява.... :lol:
п.с то при по топло време се гледа...при 18 градуса е ясно, че климата има повечко сили ....ама тогава не трябват :)



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 212 госта