Заскрежаване на тръбата на климатроника??

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 09 май 2007 10:47


Мистерията продължава-монтираха ми ново ТРВ-без ефект-пак заскрежава тръбата до капака на компресора. Върнаха ми моето и утре ще сменят един диск с клапи-вентил на самия компресор.....




Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 09 май 2007 14:04


Колега, ти да не работиш в някоя лаборатория или пък обучаваш хладилни техници ? ;) Не мога да разбера : колата е заредена по кантар :!: вентилатора на средни обороти ( вътре) ти издухва 5- 9 градуса от клапите , компресора ти заледява и накрая ше ти барат клапаните на компресора?!? е на колко изпарение работи това чудо бе........колко му е високото ....ти ми обърка понятията съвсем ...... то разбирам да беше някаква двустъпална гадина със сума ти системи , а то - климата ( като хладилен агрегат ) единствено е по сложен от руски домашен хладилник :) :roll:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 09 май 2007 14:55


Нали питах, нормално ли е да заскрежава всмукателната тръба към компресора и ако не, от какво се получава?


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 09 май 2007 16:38


Нали питах, нормално ли е да заскрежава всмукателната тръба к


Е, ти пита, ама не е като да не ти е казано ..... ама ти нищо не казваш - как да помогне човек .... 2 пъти подчертано питам дали ти е зареждан с електронна везна - май не пишеш.... ама айде, да се потретя защо замръзва:
1 много газ
2 мръсен изпарител - филтър купе
3 студено време
4 климатроника - неправилно действаща клапа ( ама тогава не духа хладно и вътре добре )
5 евентуално трв - не притваря...ама много е рядко това последното....
и освен това замръзва е много общо понятие - ако се получава леко изпотяване или скреж ( в по хладно време) , като казвам скреж - това е нещо което като го пипнеш с ръка и започва да се топи ) това е що годе нормално .... ама без да цитираш ясно какво е проверено не може да се даде предположение и оставаш на милоста на хората с брадвите......могат добре да заработят ..... :lol: поне едни данни за налягането можеше да цитираш .... поне да има отправна точка....
Успех :)


airclima
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 11:34
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот airclima » Сря 09 май 2007 22:44


То инфо никаво няма че да каже човек какво става с тоя климатик.
Опа сега видях че си от Плевен я кажи каде ходиш та тия премеждия имаш в полюса или при оня глупак на ул.Шипка


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 10 май 2007 7:03


Нова версия:
Мастора се отказа да пипа компресора и ме прати да ми сменят термостата при електричар.То не било термостат, ами температурен сензор, който се прилагал при по-старите от моя модели климатроници.
Там ми включиха в част от буксата под кормилото, няколко кабела до РС, да тестват управляващия блок на климатроника.
Според електричара нещо се е прецакало в него и той непрекъснато подава сигнал за въртене на компресора което го претоварва.
Препоръча ми специалист, но мисля първо да проверя при My от форума блока за студени спойки....
п.п. И все пак си задавам въпроса, ако нормално работещия блок периодично изключва компресора, това не се ли усеща от водача?
(Аз съм си извел ключе под кормилото и усещам всяко включване по време на движение)??


airclima
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 11:34
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот airclima » Чет 10 май 2007 19:30


Колега кой е тя маистор каде ходиш защо не кажеш зареден ли ти е климатика с везна и какво е ниското и високото налягане измерени от прословутия маистор? Твоята тема тук прилича на монолог.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 11 май 2007 7:57


Градски, задаваш елементарни въпроси.. ,Разбира се че е зареден с везна и кво ще кажеш като ти кажа че ниското е 1,5, а високото 10атм.?Проблема е по сложен -майсторите се консултират единия с софийски майстори другия с пловдивски и не могат да познаят....
Компресора ми непрекъснато е включен дори в положение максимално топло...
Сега някой ако е запознат да отговори, какъв е принципа на действие-кой и кога трябва да изключва този компресор по време на работа?
Изображение
Това е панела, освен това в snimka.bg имам още няколко снимки на инсталацията - http://www.snimka.bg/album.php?album_id=129078


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2635
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пет 11 май 2007 8:17


На този панел дето си го постнал тук,като го монтираш и заработи,му натисни и задръж едновременно бутоните за вдигане на температурата(червения бутон) и бутона OFF за няколко секунди.Той ще отиде в тестов режим и ще покаже някакви числа и с червения бутон ще ги превъртиш до 0000 или 4444 не си спомням добре кои бяха последните.Поне ги запиши и ги постави тук за да ги разгледат всички и тогава да помислят пак.От сервизното меню се излиза с OFF бутона.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 11 май 2007 9:18


http://www.vwclub.bg/articles.php?id=17&page=1
Тук има подробности за това което ми казваш :wink:
Обаче техника ми каза че моя е по-нов модел, без термоизключватели -всичко се командвало от блока?! (Например веднъж ми изкара грешка 322 4 което го няма описано горе)


airclima
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 11:34
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот airclima » Пет 11 май 2007 20:47


Ами ще ти кажа градски че ти е много ниско налягането и в двата кръга и това е защото не е зареден климатика ти малко е фреона. Може да се зареждали с везна но не в грамове а в унции просто е натиснат погрешно бутона на везната. И пак не казавш кои са майсторите "колегите ми"


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Мнениеот titi7707 » Пет 11 май 2007 22:15


пускам последно мнение по въпроса защото някой колеги доста глупости написаха и объркаха колегата!този проблем тук няма да го решите колата трябва да се закара на специализиран сервиз за автоклиматици а не при пишман улични майстори и да се оправи проблема който е в електрониката според мен!


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Съб 12 май 2007 2:20


Здравейте колеги, абе много нещо се изписало по темата. И гледам халдилничари пишат също. Здрасти на juve и на другия колега titi28 :)
Сега и аз да си кажа моето мнение.
Абе какъв е тоя майстор аджемия дето си го набарал. Той накрая и колата ще те накара да смениш. Ти забрави ли какво сме си писали преди. Ти имаше някакъв проблем и твоя компресор работеше постоянно. Било по причина на датчика за който сте говорили, било по друга причина. За да ти замръзва смукателната тръба чак до компресора, една от основните причини е влошен топлообмен на изпарителя (Замърсен въздушен филтър, замърсен изпарител, липса на въздушен поток било то прецакан вентилатор или някоя клапа). Друго което може да бъде е това, че твоята машина работи постоянно и не спира. Ама при това положение ти трябва добре да замръзнеш също в колата :)
Всякакви други ситуации мисля че не са логични.
1. Презареден климатик - сработва пресостат високо налягане. Възможно е да направи скреж поради изпарението на течен фреон в смукателната тръба. Мисля че това е по-вероятно ако си със дюза вместо ТРВ. А и ти все пак имаш пресостат високо налягане, който сработва много по-рано от заскрежаването.
2. Недостатъчно количество фреон - замръзва малко след ТРВ-то, но не и на смукатела пък и чак до компресора. Понеже като няма фреон, няма как да замръзне.
3. За запушен филтър забрави. Ако има някакво частично запушване, филтъра ти ще е студен (оросен или направо замръзнал, понеже дроселирането става в него), а aко е изцяло запушен няма да има нищо :)
Колегата е писал за смяна на филтъра при зареждане на системата и т.н. Съгласен съм с него, винаги е хубаво, ама и да не го смениш не е страшно. Все пак знаем всички, че понякога практиката се разминава с теорията в името на икономията ;)
Днес имах идентичен проблем със една голяма машина на един покрив. Смукателната тръба замръзнала и компресора (херметичен) беше наполовина като топка от сняг. Още докато го видях и знаех че филтрите са абсолютно задръстени. Смених ги, после изчаках да се размрази и айде бегай.
Та такива неща колега K22, при тебе има някаква друга далавера с нарушен топлообмен на изпарителя, или прекалено студопроизводство. Намери си способни хора за да ти свършат работа.
Успех! И като разрешиш проблема, пиши да видим какво е излязло.


maabg
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

друг проблем с клима

Мнениеот maabg » Съб 12 май 2007 8:48


здравейте колеги,
миналата седмица ходих при един майстор като мислех че е паднало количеството на фреона и само трябва да се напълни наново.
обаче се оказа, че тръбите изобщо не си променят температурата, тоест нито едната изстива, нито другата грее. като премери налягането се оказа че ниското е към три атмосфери, а високото не го запомних колко е но каза че било много ниско.
та заключението на майстора беше, че е заминал дехидратора, а ако не е той значи е компресора.
една седмица мислех какво да правя, но в тая жега вече отговора е ясен- трябва да се поправя каквото и да е.
та въпросът ми е какво е вашето мнение, това ли е истинския проблем или е нещо друго ...........


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Съб 12 май 2007 11:22


Почваш с филтъра за купето и дехидрататора /и зареждане наново/ - това така или иначе /все някога :) / се сменя...

П.П. Здрасти, K22! Аз също чакам с интерес развръзката. Проверете все пак терморегулатора в купето и окабеляването към него. Въпреки, че на климатроника не знам как изглежда /датчик ли е, какво е?/ и къде се намира... :shock :oops:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 95 госта