Колега maabg,
твоята машина с какъв фреон е? По-старите системи на колите са със R12 а другите с R134a. И за двата фреона налягането от 3 атм. дава около 9 градуса температура на изпарение. Което наистина е малко завишено. Обикновено гоним около 0-4 градуса температура на изпарение. Но ти каза, че и високото е ниско. Не знам къде го мерите, дали след дехидратора или преди него. При мен конекторчето е веднага след компресора. Ако мерите след дехидратора и е ниско - възможно е да е запушен. Но ако е запушен системата ще отива на вакуум на ниската страна - на смукателната, и филтър-дехидратора ще е с променена температура. Ще бъде охладен. А при теб е високо смукателното налягане. И ниско високото - това говори за намален дебит на компресора. Абе не помпи както трябва
Всяко едно запушване по системата води до понижаване на смукателното налягане.
Повишено ниско налягане и понижено високо налягане - признак за липса на нагнетяване на компресора, не помпиии. Лошо!
Успех и на теб ти желая. Идва лятото и борбата с климатиците започва
Заскрежаване на тръбата на климатроника??
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
И ниско високото - това говори за намален дебит на компресора. Абе не помпи както трябва Smile
в най-лошия случай може тестово да се добави малко фреон , даже и на око и ако не се повлияе , колегата е точен : започвай да ровиш из портфейла
п.с някои се занимавали и правели клапани - хм.... мисля , че има шанс ако си намериш майстор и клапан за твоя компресор,да минеш метър.....може и да имаш лееека цепнатина в някой ама само "поцепването " казва пълната картина
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Последното което си мисля е че имам прекалено студопроизводство...
Когато го пусна на автомат при 30градуса околна температура и желана температура 20градуса , тръбата не замръзва, но ми замръзват краката и съответно го намалявам на 1 и оставям на 24градуса желана температура.Тогава започва заскрежаването на тръбата.
Кой по принцип трябва да регулира системата, какво става с неизползвания студ???
Моя климатроник е нов модел, няма термодатчик който да се регулира като термостатите.
Изобщо какъв е принципа на действие на климатичната част-при по-старите модели термостата непрекъснато ли включва и изключва компресора, няма ли някакъв байпас???
Когато го пусна на автомат при 30градуса околна температура и желана температура 20градуса , тръбата не замръзва, но ми замръзват краката и съответно го намалявам на 1 и оставям на 24градуса желана температура.Тогава започва заскрежаването на тръбата.
Кой по принцип трябва да регулира системата, какво става с неизползвания студ???
Моя климатроник е нов модел, няма термодатчик който да се регулира като термостатите.
Изобщо какъв е принципа на действие на климатичната част-при по-старите модели термостата непрекъснато ли включва и изключва компресора, няма ли някакъв байпас???
Ахаааа, сега разбирам Понеже ти става студено и намаляш вентилатора на 1. И след това ей ти на замръзнала тръба. Ми ще замръзне не ами и пушек ще пуска
Аз на моята система имам датчик който следи температурата на изпарителя. Когато стане 1 градус мисля компресора спира. Като се повиши и тръгва пак. Така че не му позволява да се преохлади и замръзне. Това трябва и при теб да е нещо аналогично. Ако ли не, климатика работи постоянно ти замръзваш в колата и тръбата заскрежава. Ми системата се регулира със спиране на компресора например. Когато е постигнал някаква температура датчика го спира.
Всички други предположения досега отпадат. Действай в тая насока.
Аз на моята система имам датчик който следи температурата на изпарителя. Когато стане 1 градус мисля компресора спира. Като се повиши и тръгва пак. Така че не му позволява да се преохлади и замръзне. Това трябва и при теб да е нещо аналогично. Ако ли не, климатика работи постоянно ти замръзваш в колата и тръбата заскрежава. Ми системата се регулира със спиране на компресора например. Когато е постигнал някаква температура датчика го спира.
Всички други предположения досега отпадат. Действай в тая насока.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
то това беше прецакано на един познат тук и го смени с друг и всичко си дойде по местата.
3-2-1-2 - датчик на температурата във въздухозаборния канал.
Или ми се струва че имаш студени спойки по управлението.
Преди седмица при мен стана така че дисплея показа всички разряди и климатика започна да бълва на MAX.След махане на контакт и запалване отново всичко се нормализира.Като се има в предвид,че най-ярката промяна на температурата е в арматурното табло може вече да се образували студени спойки по електронните блокове инсталирани в арматурното табло.
Съвета ми е да го свалиш и да го огледаш за такива спойки.Ако не можеш сам потърси някой твой приятел да ти помогне.
3-2-1-2 - датчик на температурата във въздухозаборния канал.
Или ми се струва че имаш студени спойки по управлението.
Преди седмица при мен стана така че дисплея показа всички разряди и климатика започна да бълва на MAX.След махане на контакт и запалване отново всичко се нормализира.Като се има в предвид,че най-ярката промяна на температурата е в арматурното табло може вече да се образували студени спойки по електронните блокове инсталирани в арматурното табло.
Съвета ми е да го свалиш и да го огледаш за такива спойки.Ако не можеш сам потърси някой твой приятел да ти помогне.
- bobovo
- Мнения: 219
- Регистриран на: Пет 22 окт 2010 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
Re: Заскрежаване на тръбата на климатроника??
Здр. Колата е голф 4 1.6 AKL 101коня. Днес карах около 80 км извънградско с пуснат климатроник на 22гр. при външна темп. 32 гр. и като се пребрах отворих капака и видях че има скреж по тези места:
- Прикачени файлове
-
- IMG-c3864677045a2844a6c71b6628a8e399-V.jpg (79.03 KиБ) Видяна 1296 пъти
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: doc7347, milenski_77 и 103 госта