Добавяне на озон във въздушната смес

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Добавяне на озон във въздушната смес

Мнениеот ludmil » Чет 09 юни 2016 22:22


forski написа:Важното е че момчето е сбъднало една своя мечта, чак ме е страх да си помисля каква ще е следващата :smile

Oo, и по щури съм правил на предишната ми кола Нисан, като да срежа на две резервоара за бензина и да сложа газова бутилка на нейно място :-) https://goo.gl/photos/YhSECp1ooy62Yyqv6




Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Добавяне на озон във въздушната смес

Мнениеот ludmil » Чет 09 юни 2016 22:34


plameney написа:Ако човек не го мързи и му се занимава,може да си направи с помощта на бобина,комутатор и прост генератор които да командва комутатора.
Ето линк към руски сайт със картинки.
https://www.drive2.ru/l/288230376152766563/
Аз съм склонен да пробвам,но ми е трудно започването :)
Друго с което не съм наясно е дали озона не окислява металните части на двигателя по интензивно от колкото ми се иска.

Сега започвам тестове. Единствено може да го сложа в по-широка тръба, ако се окаже, че притока на въздух не е достатъчен.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Добавяне на озон във въздушната смес

Мнениеот ludmil » Чет 09 юни 2016 22:38


radotom написа:Амииии... всъщност не е чак толкова лесно :rolleyes
Колега си направи озонатор за климатика в колата - оказа се, че въпреки малкия необходим дебит озон, стандартната квадратна бобина от Пассат В3/В4 идва слабичка :confused
Доколкото знам, взе си една бобина за Лада Самара на 'Автоелектроника' - Пловдив и с нея постига нещо, но е на ръба.
Поне според търсеното от него, де!

Включването през реле-време е хитро, но смятам, че така или иначе газта ще извърти гадна магария там :no
Особено ако газта минава през плочите
Относно задръстването на смукателния тракт, за който споменава kris - ами,,, то при положение, че вече си има газова... :dontknow

За газта - захранването за релето за време взимам от ел. клапана на изпарителя, който се предполага, че се включва, само когато двигателя работи. Виж, ако угасне двигателя, не съм проверил още след колко време го изключва този клапан.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Добавяне на озон във въздушната смес

Мнениеот ludmil » Чет 09 юни 2016 22:45


Доколкото знам е озонът дава много добри резултати на дизелови двигатели. Може по-нататък да дам целия въздуховод със все озонатора на някой мераклия с Пасат дизел, да тества системата.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: Добавяне на озон във въздушната смес

Мнениеот icoico » Пет 10 юни 2016 7:25


plameney написа:Ако човек не го мързи и му се занимава,може да си направи с помощта на бобина,комутатор и прост генератор които да командва комутатора.
Ето линк към руски сайт със картинки.
https://www.drive2.ru/l/288230376152766563/
Аз съм склонен да пробвам,но ми е трудно започването :)
Друго с което не съм наясно е дали озона не окислява металните части на двигателя по интензивно от колкото ми се иска.


Щом отбираш руски:

http://i-howto.ru/moshenniki-i-avto.html

...Да, озон действительно хороший окислить, очень хороший. Настолько хороший что окисляет все на своем пути. Он окисляет любые металлы (кроме золота, платины, и иридия) до высшей степени окисления, а значит, окисляет все медные трубки/кольца, стальные и алюминиевые детали. Также озон шикарно реагирует с углеводородами, спонтанно разрывая цепочки в непредсказуемых местах, а это значит, что всем резиновым и пластиковым деталям и прокладкам на пути озона будет приходить смерть и разрушение.

Ну ладно, пусть здоровье двигателя будет лежать на алтаре экономии.

Так что там, на счет окисления озоном? Да на самом деле тоже ничего хорошего. Бензин – смесь легких углеводородов, под воздействием озона цепочки непредсказуемо разрываются с получением самых разнообразных газов, спиртов и кислот, а потом все это реагирует, как? Да Бог его знает, двигатель-то настроен на работу с бензином, а не смесью непонятно чего. Так что вероятность экономии сомнительна (по крайней мере, не видна причина экономии – чем проще углеводород тем меньше энергии выделиться при сгорании). А вот вред – очевиден.

По факту, экспериментатор подтверждает теорию. По-хорошему, было бы не плохо, измерить объем озона, вырабатываемого этим устройством. Запах озона – не показатель, нос человека различает озон при ничтожной его концентрации. Скорее всего, количество озона — ничтожно мало и до камеры сгорания он тупо не добирается.


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Добавяне на озон във въздушната смес

Мнениеот plameney » Пет 10 юни 2016 8:51


Благодаря на колегата icoico.Днес говорих с един колега,който е авио инженер и неговото становище е същото като в статията постната от icoico.Препоръките му бяха устройството да не създава разряд съответно и да не генерира озон, а по-скоро да йонизира въздушните частици ,с цел подобряване на смесообразуването.Също и той смята че при дизелов двигател ефекта е по-изразен,защото дизела е по тежко гориво а йонизирания въздух би следвало да се свързва по-добре с молекулите на горивото.
Озонатора се отлага :)


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: Добавяне на озон във въздушната смес

Мнениеот icoico » Пет 10 юни 2016 14:32


ludmil написа:Доколкото знам е озонът дава много добри резултати на дизелови двигатели. Може по-нататък да дам целия въздуховод със все озонатора на някой мераклия с Пасат дизел, да тества системата.




viewtopic.php?f=11&t=16385&p=293444#p293444

Tоз озонатор някаква гарнитура към Пантон бълбукатора ли е? И след като караш на вода, каква е ролята на газовата уредба в цялата история? :rolleyes


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: Добавяне на озон във въздушната смес

Мнениеот kossel » Съб 11 юни 2016 19:49


Ето и нещо интересно, може да си го сложиш в купето на колата и ... "Индивидуални аеройонизатори от най-ново поколение, които повлияват състоянието на основните енергийни центрове на организма. Инфрачервените вълни и отрицателните йони, регулират и контролират психологическите състояния на човека, като влияят благоприятно на сърдечно-съдовата дейност, дихателните пътища и нервните центровете в организма. "
Така че, ако се сложи близо до бензин, газ или метан - "Отрицателните йони "съживяват" кислорода във въздуха, приближават го по качества до кристално чистия въздух в гористи и морски райони. " - Демек ще гори по-малко и ще ИМА ПОВЕЧЕ мощност.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Добавяне на озон във въздушната смес

Мнениеот ludmil » Пет 17 юни 2016 7:56


Първи резултати - 7.4/100 на дълъг път, с кутия за багаж на покрива и скорост 100-120 км/час. Двигател 1800 кубика, 90 коня/газ
8.6/100 при кола натоварена до горе с багаж, кутия за багаж и 3-ма човека.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Добавяне на озон във въздушната смес

Мнениеот Водния дух1 » Съб 18 юни 2016 7:08


Тук,един кара с озон,в друг подфорум друг си помпи гумите с азот -големи ИНДЖИНЕРИ се извъдихме в нашата мила родина-да ни завидят германците...


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: Добавяне на озон във въздушната смес

Мнениеот icoico » Съб 18 юни 2016 7:42


Хомеопатията за автомобили е доста полезна, създава чувството, че си прецакал някой физичен/химичен закон и се возиш на далавера или, че си прецакал някой гаден нефтопроизводител и се возиш на далавера или автопроизводител и се возиш на далавера или... :smile Докато не се обърне на търговийка е полезна, искам да кажа.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Добавяне на озон във въздушната смес

Мнениеот ktamen » Съб 18 юни 2016 12:44


Търговийката и тя е полезна, поне за търговците е полезна.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Добавяне на озон във въздушната смес

Мнениеот ludmil » Сря 15 фев 2017 15:36


Здравейте!
След около 14000 изминати километра мога да кажа, че на градско ми харчи твърдо 10/100, 1800 кубика е колата, моноинжекция, на газ. Не мога да преценя много ли е, малко ли е.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Добавяне на озон във въздушната смес

Мнениеот kris11 » Чет 16 фев 2017 10:42


ludmil написа:Здравейте!
След около 14000 изминати километра мога да кажа,..

А има ли връзка с предстоящата смяна на гарнитура на главата в темата за динамометричния ключ.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1625
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Добавяне на озон във въздушната смес

Мнениеот MMX » Чет 16 фев 2017 12:50


ludmil написа:Здравейте!
След около 14000 изминати километра мога да кажа, че на градско ми харчи твърдо 10/100, 1800 кубика е колата, моноинжекция, на газ. Не мога да преценя много ли е, малко ли е.

Ако беше засякъл и стария разход без озон можеше и сам да си отговориш на въпроса за смисъла. Няма да се учудя, ако без озон харчи 9,9/100.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 185 госта