Наближава :arrow КАЛОЯНОВО (9-10 юни 2018 г.)

Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
hooligan_sk
Мнения: 6615
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: VW Golf GTI 2016 + Passat B5 AEB
Двигател: CHHB
Местоположение: София

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот hooligan_sk » Вто 17 апр 2018 20:15


Напредък има огромен. При еднаква кубатура, новите мотори са много по-икономични. Това че заводските данни нямат нищо общо с реалноста е отделен въпрос.




Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 2375
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот Водния дух1 » Вто 17 апр 2018 20:57


Малка кубатура-много коне- изцеден мотор. На 200-250 000 -пълен гроб.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 6205
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha dragstar 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот samo_pechka » Вто 17 апр 2018 21:42


Таман когато стане време да дойдат при нас нали..Отделно и заради еко изискванията и ДПФ-ите , се налага да се слагат масла с недостатъчно присадки ( по-точно непълен набор ) , това допълнително им разказва играта...


Потребителски аватар
hooligan_sk
Мнения: 6615
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: VW Golf GTI 2016 + Passat B5 AEB
Двигател: CHHB
Местоположение: София

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот hooligan_sk » Вто 17 апр 2018 22:22


Водния дух1 написа:Малка кубатура-много коне- изцеден мотор. На 200-250 000 -пълен гроб.


От къде знаеш? :icon_lol


batVenci
Мнения: 519
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот batVenci » Вто 17 апр 2018 23:03


Даже вече искат да спрат ДВГ, но при електрификацията все още акумулаторите оскъпяват доста работата...


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
Мнения: 806
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот Курт Деликуртев » Вто 17 апр 2018 23:07


Водния дух1 написа:Малка кубатура-много коне- изцеден мотор. На 200-250 000 -пълен гроб.


Така бяха BMW-тата преди години, при това с доста високи обороти, форсирани мотори, в резултат гробниците тъдява бяха пълни с тях!


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 6878
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот group® » Вто 17 апр 2018 23:49


Накрая всички ще дойдат на американския акъл, но по презокеански начин и ще се дефорсират големи двигатели по японски :mhihi


Потребителски аватар
К.Одаджийски
Мнения: 10328
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: Берковица
Контакти:

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 18 апр 2018 7:11


pe6kata написа:Разходът е напълно постижим, ако се кара икономично. Ако някой си мисли, че ще впрегне всичките 220коня и ще гори 5/100. - няма начин.

pe6kata написа:
Mishonti написа:Това ми е абсолютно ясно... но при смесен 5.5/100 означава, че трябва да гори под 4 извън града с 90... следователно със 130 около 6 макс... а не близо 10 :)


е тук си в много голяма грешка.
Малък бензинов мотор, всеки 10 км/ч над някаква базова скорост (70-90км/ч), започва си качва разхода с по около 1 литър.

Да подкрепя Пешката. Моят 1.8 заводски астматик на 30 години, ако се кара до 120 км харчи 8 на 100 газ, мина ли обаче 3 хил оборота към 130 и нагоре километри разхода се качва около и над 10. Братчеда наскоро си взе волво V70 2013 година 2 литра бензинов екобууст с директно впръскване 241 к.с. Градско разхода се върти около 12 на 100 бензин с каране на студено /4 км му е от тях до работата/ Въпреки всичко колата за мощността си е с доста нисък разход ако се кара икономично. Излязохме на магистралата да я пробваме, за едно ускорение до 200 и 2 минути на такава скорост отчете над 20 на 100 разход.
Т.е, ако не ползваш всичките коне постигаш нисък разход, но няма как да гори 5 или 6 на сто при натискане и ползване на всичките 240 коня.
Другият момент е скоростната кутия. 6 степенен автоматик, 140 на темпомат на магистралата, колата стои на 2300 оборота, така ще е по икономична при всички случаи от малолитражка с ръчна кутия, която при тази скорост е на 4 хиляди и отгоре обороти


Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 471
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот viksanlg » Сря 18 апр 2018 7:27


group® написа:Накрая всички ще дойдат на американския акъл, но по презокеански начин и ще се дефорсират големи двигатели по японски :mhihi

:th_up


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 1624
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот Petrolhead » Сря 18 апр 2018 7:51


2.0 BiTDI, 180 коня, 1860 килограма празна, среден разход за малко повече от 100 километра смесено каране.
Прикачени файлове
IMG_3171.jpg


Mishonti
Мнения: 1303
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: CLK55 w208 AMG
Двигател:
Местоположение: Бургассс

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот Mishonti » Сря 18 апр 2018 8:36


К.Одаджийски написа:
pe6kata написа:Разходът е напълно постижим, ако се кара икономично. Ако някой си мисли, че ще впрегне всичките 220коня и ще гори 5/100. - няма начин.

pe6kata написа:
Mishonti написа:Това ми е абсолютно ясно... но при смесен 5.5/100 означава, че трябва да гори под 4 извън града с 90... следователно със 130 около 6 макс... а не близо 10 :)


е тук си в много голяма грешка.
Малък бензинов мотор, всеки 10 км/ч над някаква базова скорост (70-90км/ч), започва си качва разхода с по около 1 литър.

Да подкрепя Пешката. Моят 1.8 заводски астматик на 30 години, ако се кара до 120 км харчи 8 на 100 газ, мина ли обаче 3 хил оборота към 130 и нагоре километри разхода се качва около и над 10. Братчеда наскоро си взе волво V70 2013 година 2 литра бензинов екобууст с директно впръскване 241 к.с. Градско разхода се върти около 12 на 100 бензин с каране на студено /4 км му е от тях до работата/ Въпреки всичко колата за мощността си е с доста нисък разход ако се кара икономично. Излязохме на магистралата да я пробваме, за едно ускорение до 200 и 2 минути на такава скорост отчете над 20 на 100 разход.
Т.е, ако не ползваш всичките коне постигаш нисък разход, но няма как да гори 5 или 6 на сто при натискане и ползване на всичките 240 коня.
Другият момент е скоростната кутия. 6 степенен автоматик, 140 на темпомат на магистралата, колата стои на 2300 оборота, така ще е по икономична при всички случаи от малолитражка с ръчна кутия, която при тази скорост е на 4 хиляди и отгоре обороти


Хюндая на 140 е с 4000 оборота - 6 степенен автомат. Какъв е смисълът от подобна кола тогава??? Да я караш с 70-80 за да може да ти гори 5-6/100....

Отделно съм против тия буустнати мотори - малки кубатури с мноого коне - страшна глупост. Още повече пък сложени на големи коли.

Последна промяна от Mishonti на Сря 18 апр 2018 8:38, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 6205
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha dragstar 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот samo_pechka » Сря 18 апр 2018 8:38


group® написа:Накрая всички ще дойдат на американския акъл, но по презокеански начин и ще се дефорсират големи двигатели по японски :mhihi

На 95% съм съгласен , щото и самите производители "виждат" какво се получава при турбиниран мотор и директно впръскване . ФПЧ-те са завишени драстично спрямо атмосверен със сходна мощност . Турбинираните бензини с ДИ са "новите" дизели. В момента са се забатачили по този казус и не се знае какво ще става и с тях.


batVenci
Мнения: 519
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот batVenci » Сря 18 апр 2018 16:22


Така си е, като цяло ДВГ достига предела на своите възможности по отношение на разхода, пряко свързано с предела на неговото КПД. За да има голямо КПД един ДВГ, се прибягва основно до следните съвременни двигателни фокуса - даунсайзинг, даунспийдинг, турбо и ДИ. Въоръжен с тези много скъпи мерки, съвременния ДВГ наистина е по-икономичен. Икономия, която не оправдава практически в голяма степен високата технологична цена за постигането й. Дори всичко това принципно води до спадане на ресурса на ДВГ, защото просто това си е едно екстремно форсиране на двигателя, което даже води след себе си до нови екологични проблеми - азотни окиси, твърди частици и т.н. Като цяло тук нещата са в един омагьосан кръг, а именно - голямото КПД, постигано на висока производствена цена, е за сметка на намаляващ ресурс в по-дългосрочен план, водещо след себе си до нови екологични проблеми. Отговор на въпроса, как ще го преодолее всичко това ДВГ, не е ясен. А може би е ясно, че нещата лека-полека отиват към електрификация...


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 6058
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?

Мнениеот muns61 » Сря 18 апр 2018 16:50


Намаляване на теглото и на скоростта.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: К.Одаджийски и 5 госта