Здравейте,
имам проблеми с парното на Форда, Фокус 1.8тдди, писах в форд форума ама нещо не са активни та да се посъветвам и с вас.
Здравейте,
Историята при моя Фокус 1.8 тдди започна от слабо парно, след доста четене реших да опитам да промия радиаторчето без да го свалям, направих тази процедура и излезе доста кал и боклук от него, но парно нямаше пак.Реших, да изчакам пролетта и да смъквам табло за смяна на парно, но все си имах съмнения, че по системата има въздух и нещо не е наред с циркулацията и днес реших да надуя някой друг маркуч да видя дали нещо не е запушено.Започнах с двата тънки който излизат от казанчето, единя отива към термостата(мисля, че не греша) там всичко беше ОК, но другия който отива в радиатора не искаше да мине нито вода нито въздух(при надуване с уста) при което започнах да бъркам с стара щека за масло, но стигаше до някъде и край, при което го надух на компресора с въздух и от маркуча излезе една пластмаса която имаше дупка колкото дебелината на кламер.Наредих всичко по-обратния път и парното се появи.
Сега въпросите са ми.
1.Това с цел ли е сложено там?
2.На колко градуса отваря термостата, за да съм сигурен че няма още въздух в системата?
3.Пи градско каране вдигана 88градуса и неможа повече, това ли е нормалната работна температура?
Здравейте пак, от вчера се боря с моето парно и днес успях да го накарам да тръгне
1.Върнах блендата в тънкия маркуч, който идва от радиатора и отива в казанчето.
2.Смених радиаторчето на парното и резултат нямаше.
3.Масления охладител беше запушен и не можеше да циркулира през него, за сега охладителя на функционира(направих му байпас), просто нямах канал и ми беше по лесно така, но да се освободи канала ще го сваля и ще се опитам да го изчистя и да го вкарам пак в действие.
Сега парното се появява минути след паленето на колата.
Копирал съм си постовете от форд форума, само да поясня, че проблема не е в масления охладител защото парното пак изчезна.
Онзи ден пътувах от Враца за Смолян, при тръгването усетих, че парното не е наред пак, преди София спрях и надух двата тънки маркуча който съм описал по-горе и парното се появи, това всичко в събота, в неделя сутрин на около -17 градуса Форда запали и след около 5мин започна да се появява парното.След обяд си тръгвам обратно за Враца и парно пак имаше до момента в който не спрях след тунела Траянови врата да си измия малко светлините, че бяха доста мръсни.Също така да спомена, че не бях загасил колата и перките/та се беше включила(може би причината беше, че от Пловдив подържах скорост от 130-140км), след като се качих в колата парно нямаше.
Вчера смених капачката на разширителния съд, надух маркучите и парно пак имам, до кога не знам и аз
Друго не се сещам
Проблем с парно на Фокус
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с парно на Фокус
Сигурно в радиатора се мотаят още боклуци..
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с парно на Фокус
Антифриз губи ли, в смисъл доливате ли антифриз отвреме на време ?? И ако да по колко и за какъв период от време ?
- vanko_VW
- Мнения: 2380
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
- Автомобил: Ford Focus
- Двигател:
- Местоположение: Враца/из България и чужбина
Re: Проблем с парно на Фокус
Антифриза е ок, няма загуба. В кой радиатор? На парното е нов.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с парно на Фокус
помпа сменял ли си ?
- vanko_VW
- Мнения: 2380
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
- Автомобил: Ford Focus
- Двигател:
- Местоположение: Враца/из България и чужбина
Re: Проблем с парно на Фокус
Не, но дебита е достатъчно добър за да е помпа, а и не мисля че е тя при положение, че в момента парното е отлично. Интересно е, че парното се появява веднага след като надуя(с уста) двата маркуча който влизат в разширителя. Другата причина поради която изключвам помпата е че колата не загрява, няма бордкомп. но този модел има опция за електронно следене на температурата(нас мястото на малкия(дневния) километраж) и там тя не ми надвишава 91 градуса, даже там някъде отваря термостат.Също така лятото при включен климатик пак няма проблем с температурата.
Сега се сещам и за друго, по-принцип колата я карам 3-та година и никога не е имала добро парно, но винаги е било едно и също, този проблем се появи след като се опитах да промия вече смененото радиаторче.
Другото нещо което ми се върти в главата, са боклуци в охл. система, защото според мен колата е с отварян мотор заради смесване на вода и масло(казанчето е доста мръсно по вътрешните стени), ще промия системата, но изчаквам да се позатопли малко.
Защо мислиш, че е помпа? Дай си мнението че направо се побърквам вече.
Сега се сещам и за друго, по-принцип колата я карам 3-та година и никога не е имала добро парно, но винаги е било едно и също, този проблем се появи след като се опитах да промия вече смененото радиаторче.
Другото нещо което ми се върти в главата, са боклуци в охл. система, защото според мен колата е с отварян мотор заради смесване на вода и масло(казанчето е доста мръсно по вътрешните стени), ще промия системата, но изчаквам да се позатопли малко.
Защо мислиш, че е помпа? Дай си мнението че направо се побърквам вече.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с парно на Фокус
vanko_VW написа:Не, но дебита е достатъчно добър за да е помпа, а и не мисля че е тя при положение, че в момента парното е отлично. Интересно е, че парното се появява веднага след като надуя(с уста) двата маркуча който влизат в разширителя. Другата причина поради която изключвам помпата е че колата не загрява, няма бордкомп. но този модел има опция за електронно следене на температурата(нас мястото на малкия(дневния) километраж) и там тя не ми надвишава 91 градуса, даже там някъде отваря термостат.Също така лятото при включен климатик пак няма проблем с температурата.
Защо мислиш, че е помпа? Дай си мнението че направо се побърквам вече.
След като уточни горе тъмните букви не е помпа.
- доно
- Мнения: 67
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 10:46
- Автомобил: passat B6
- Двигател: BMP 2006
- Местоположение: софия
Re: Проблем с парно на Фокус
Преди година горе долу на свекър ми на Фокуса /същия като твоя/се появи същия проблем.БАСИ получих дежавю.Оказа се водната помпа,беше превъртяла турбината,и ту захапе и се появи парно ту блокира и парно йок.Взех нова помпа смених я на паркинга и всичко заспа.
- vanko_VW
- Мнения: 2380
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
- Автомобил: Ford Focus
- Двигател:
- Местоположение: Враца/из България и чужбина
Re: Проблем с парно на Фокус
Ок, но за цялото това време си мисля, че вече трябва да съм я прегрял или закъсал някъде ако я хвана на време, а и когато колата няма парно, дебита е доста добър.
Защо когато надуя маркучите и парното се появява? Според мен са боклуци по системата и някъде запушва.
Защо когато надуя маркучите и парното се появява? Според мен са боклуци по системата и някъде запушва.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с парно на Фокус
[quote="доно"]Оказа се водната помпа,беше превъртяла турбината,и ту захапе и се появи парно ту блокира и парно йок.[ /quote]
Oбаче колегата пише по-горе ,че дори и лятно време с включен климатик не му вдига температура до прегряване.
Би трябвало поне 1-2 пъти да тръгне да прегрява.
Имал съм случай с превъртаща перка. В града нищо , извън града настъпя ли я и температурата скача бързо нагоре и расте
Oбаче колегата пише по-горе ,че дори и лятно време с включен климатик не му вдига температура до прегряване.
Би трябвало поне 1-2 пъти да тръгне да прегрява.
Имал съм случай с превъртаща перка. В града нищо , извън града настъпя ли я и температурата скача бързо нагоре и расте
- доно
- Мнения: 67
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 10:46
- Автомобил: passat B6
- Двигател: BMP 2006
- Местоположение: софия
Re: Проблем с парно на Фокус
Ми то тъста ми си кара Фокуса с превъртаща турбина сигурно поне 20дена,като 90%от километрите му бяха извънградско.Като за това време само веднъж каза,че му е загряла колата повече, но не и прегряла.
- vanko_VW
- Мнения: 2380
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
- Автомобил: Ford Focus
- Двигател:
- Местоположение: Враца/из България и чужбина
Re: Проблем с парно на Фокус
Вчера, Враца-Смолян и днес обратно общо 755км, парно на 6.
Не знам какво да мисля вече, капачка или боклуци в системата?
Не знам какво да мисля вече, капачка или боклуци в системата?
- vanko_VW
- Мнения: 2380
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
- Автомобил: Ford Focus
- Двигател:
- Местоположение: Враца/из България и чужбина
Re: Проблем с парно на Фокус
Каква е възможността да е духнал гарнитура? В момента няма проблеми
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с парно на Фокус
Ще го гори антифр или изчезва. Ще надува маркучи.
Най-лесно в сервиз където могат да направят тест за изгорели газове в разш. казанче.
Най-лесно в сервиз където могат да направят тест за изгорели газове в разш. казанче.
- vanko_VW
- Мнения: 2380
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
- Автомобил: Ford Focus
- Двигател:
- Местоположение: Враца/из България и чужбина
Re: Проблем с парно на Фокус
Карал съм кола с духнала гарнитура(около 2-3мес и един ден рече "искам нова гарнитура" ), интересно е че този Форд от както го имам(3години) няма добро парно, което ще рече че ако е имало проблем с гарнитурата до сега да се е "опрасил".
Да колега имам си на идея какви са последствията, но вече почвам да мисля по-всякакви варианти, от 17 годишен до сега(почти 33) се чопля(не твърдя, че съм майстор) по-бараките който съм имал, но това нещо ми е много интересно, ще потърся сервиз да видим дали има газове.
Ще ви държа в течение
Да колега имам си на идея какви са последствията, но вече почвам да мисля по-всякакви варианти, от 17 годишен до сега(почти 33) се чопля(не твърдя, че съм майстор) по-бараките който съм имал, но това нещо ми е много интересно, ще потърся сервиз да видим дали има газове.
Ще ви държа в течение
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 295 госта