tdi fen написа:няма разлика имам познат,който сложи ате 54 или 57 на 288 мм и пак криви дискове,ако нямаш крива главина слагаш хубави дискове и накладки проблемът се решава аз също съм fs III като я взех дисковете бяха криви смених ги с дискове zimmermann и накладки textar и вече над 30000 км
Главините и лагерите ги смених с чисто новички по подозрения че имам криви главини.... За съжаление нямаше ефекта който търся.
buhata84 написа:Неможе и с FS III и с АТ все да тресе,няма как по начало да са така,с времето нещо се прецаква и ако се останови кое е тва нещо на много от нас проблемите с кривене на дискове ще се решат.
Никой неможе да даде обяснение по въпроса кое е това нещо което се прецаква и колата започва хронично да ги криви
goppa написа:A някой от вaс мерил ли е колко е биенето нa изкривените зa 2000км нови дискове? Имaм в предвид дaли нaистинa сa криви, или не сa но спирaчното усилие е рaзлично в рaзличните чaсти нa дискa.
След смяната на дискове, при първите признаци че пак са криви, кривините не са големи (няколко стотни). Проблема идва от това, че колата продължава да се кара с тях, спирачното усилие не е равномерно и продължават да се кривят. Единия комплект го подарих на приятел стругар да си го изправи и да си го сложи на колата. По спомени мисля че ми каза е е отнел 2-3 десети. Не съм го чувал да се оплаква че пак са се изкривили на неговата кола.
Zdravko Zankov написа:150000км със стандартни апарати.
Една смяна на накладки.
Тресенето го излекувах със смяна на тампони на носачите.
goppa написа:Точно тaмпоните нa носaчите имaх предвид с горния въпрос. Зaдните тaмпони имaт строго определенa посокa нa монтaж, която гaрaжните "мaйстори" рядко спaзвaт .
Тампоните на носачите са ми здрави.
Спрямо схемата на окачването, движението на диска е радиално посредством лагера. Апарата е статично монторан за шенкела. Целия оборудван шенкел е една цяла конструктивна част. Няма логика от разбити тампони, накрайници, шарнири да се криви диска. Всички напрежения от тях се поемат от чугунения шенкел.
Лично мое мнение: Ако трябва да се търси проблем то би трябвало да е в някои от тези компоненти: Шенкел, лагер главина, апарати, дискове, накладки. В моя случай почти всичките са сменени, без десен шенкел и без апарати. Имах идеи да сменя и апаратите, но не ми се наливат повече пари без да имам гаранция, че проблема ще се оправи.
Кривенето на диска се получава от прегрявяване или силен неравномерен натиск в/у контактуващата с накладките повърхност.
PS: Окачването на голф 4 и голф 3 е почти аналогично като изключим начина на захващане на макферсона със шенкела и че шарнира е раздвижен спрямо носача. Доста километри съм му врътнал (на 3ката) със разбити тампони, шарнири, амортисьори и какво ли още не и никога не ми е кривил дискове.