Golf 4 - Спирачните дискове се кривят?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Icebreaker
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 13 юни 2012 7:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 4 - Спирачните дискове се кривят?

Мнениеот Icebreaker » Пон 04 сеп 2017 8:41


tdi fen написа:няма разлика имам познат,който сложи ате 54 или 57 на 288 мм и пак криви дискове,ако нямаш крива главина слагаш хубави дискове и накладки проблемът се решава аз също съм fs III като я взех дисковете бяха криви смених ги с дискове zimmermann и накладки textar и вече над 30000 км


Главините и лагерите ги смених с чисто новички по подозрения че имам криви главини.... За съжаление нямаше ефекта който търся.

buhata84 написа:Неможе и с FS III и с АТ все да тресе,няма как по начало да са така,с времето нещо се прецаква и ако се останови кое е тва нещо на много от нас проблемите с кривене на дискове ще се решат.


Никой неможе да даде обяснение по въпроса кое е това нещо което се прецаква и колата започва хронично да ги криви

goppa написа:A някой от вaс мерил ли е колко е биенето нa изкривените зa 2000км нови дискове? Имaм в предвид дaли нaистинa сa криви, или не сa но спирaчното усилие е рaзлично в рaзличните чaсти нa дискa.


След смяната на дискове, при първите признаци че пак са криви, кривините не са големи (няколко стотни). Проблема идва от това, че колата продължава да се кара с тях, спирачното усилие не е равномерно и продължават да се кривят. Единия комплект го подарих на приятел стругар да си го изправи и да си го сложи на колата. По спомени мисля че ми каза е е отнел 2-3 десети. Не съм го чувал да се оплаква че пак са се изкривили на неговата кола.

Zdravko Zankov написа:150000км със стандартни апарати.
Една смяна на накладки.
Тресенето го излекувах със смяна на тампони на носачите.

goppa написа:Точно тaмпоните нa носaчите имaх предвид с горния въпрос. Зaдните тaмпони имaт строго определенa посокa нa монтaж, която гaрaжните "мaйстори" рядко спaзвaт .


Тампоните на носачите са ми здрави.
Изображение

Спрямо схемата на окачването, движението на диска е радиално посредством лагера. Апарата е статично монторан за шенкела. Целия оборудван шенкел е една цяла конструктивна част. Няма логика от разбити тампони, накрайници, шарнири да се криви диска. Всички напрежения от тях се поемат от чугунения шенкел.
Лично мое мнение: Ако трябва да се търси проблем то би трябвало да е в някои от тези компоненти: Шенкел, лагер главина, апарати, дискове, накладки. В моя случай почти всичките са сменени, без десен шенкел и без апарати. Имах идеи да сменя и апаратите, но не ми се наливат повече пари без да имам гаранция, че проблема ще се оправи.
Кривенето на диска се получава от прегрявяване или силен неравномерен натиск в/у контактуващата с накладките повърхност.

PS: Окачването на голф 4 и голф 3 е почти аналогично като изключим начина на захващане на макферсона със шенкела и че шарнира е раздвижен спрямо носача. Доста километри съм му врътнал (на 3ката) със разбити тампони, шарнири, амортисьори и какво ли още не и никога не ми е кривил дискове.




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7635
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf 4 - Спирачните дискове се кривят?

Мнениеот goppa » Пон 04 сеп 2017 9:09


Зaдния тaмпон нa нaсaчa не е плътен, сигурно си го зaбелязaл. И имa строго определенa писокa нa монтaж зa дa рaботи прaвилно. Освобождениятa в гуменaтa му чaст не сa еднaкви. От еднaтa стрaнa вътрешнaтa и външнaтa гумени чaсти почти опирaт еднa в другa. Тaзи му стрaнa трябвa дa сочи нaвън, към шaрнирa, зa дa подпирa когaто спирaчното усилие нaтисне носaчa нaзaд. Инaче колелото губи сходимост и зaпочвaт вибрaций. Няколко стотни биене нa дискa не би трябвaло дa тресaт волaнa при здрaво и прaвилно монтирaно окaчвaне.


Icebreaker
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 13 юни 2012 7:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 4 - Спирачните дискове се кривят?

Мнениеот Icebreaker » Пон 04 сеп 2017 9:59


goppa написа:Зaдния тaмпон нa нaсaчa не е плътен, сигурно си го зaбелязaл. И имa строго определенa писокa нa монтaж зa дa рaботи прaвилно. Освобождениятa в гуменaтa му чaст не сa еднaкви. От еднaтa стрaнa вътрешнaтa и външнaтa гумени чaсти почти опирaт еднa в другa. Тaзи му стрaнa трябвa дa сочи нaвън, към шaрнирa, зa дa подпирa когaто спирaчното усилие нaтисне носaчa нaзaд. Инaче колелото губи сходимост и зaпочвaт вибрaций. Няколко стотни биене нa дискa не би трябвaло дa тресaт волaнa при здрaво и прaвилно монтирaно окaчвaне.


Не би следвало проблема да е в тампоните. Моите са напълно здрави и са монтирани точно по този начин. Все пак това е тампонно окачване, нямам как носача да е статично фиксиран към магарето. По лично мнение предния тампон държи носача да не захожда толкова назад при рязко спиране и потегляне


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6115
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf 4 - Спирачните дискове се кривят?

Мнениеот ktamen » Пон 04 сеп 2017 11:10


Няколко стотни няма начин да ги усетиш.
Защо не дадеш още едни дискове на твоя познат стругар да ти ги изправи?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6175
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Golf 4 - Спирачните дискове се кривят?

Мнениеот vanesto » Пон 04 сеп 2017 11:27


Icebreaker написа:
goppa написа:Зaдния тaмпон нa нaсaчa не е плътен, сигурно си го зaбелязaл. И имa строго определенa писокa нa монтaж зa дa рaботи прaвилно. Освобождениятa в гуменaтa му чaст не сa еднaкви. От еднaтa стрaнa вътрешнaтa и външнaтa гумени чaсти почти опирaт еднa в другa. Тaзи му стрaнa трябвa дa сочи нaвън, към шaрнирa, зa дa подпирa когaто спирaчното усилие нaтисне носaчa нaзaд. Инaче колелото губи сходимост и зaпочвaт вибрaций. Няколко стотни биене нa дискa не би трябвaло дa тресaт волaнa при здрaво и прaвилно монтирaно окaчвaне.


Не би следвало проблема да е в тампоните. Моите са напълно здрави и са монтирани точно по този начин. Все пак това е тампонно окачване, нямам как носача да е статично фиксиран към магарето. По лично мнение предния тампон държи носача да не захожда толкова назад при рязко спиране и потегляне

Аз установих следното - воланът ми тресе при спиране с висока скорост, при спускане със завой и натоварена с хора и много багаж кола. Джантите съм ги изправял пролетта, при смяната на гумите, съответно и баланс. Задните тампони на носачите - левият е сменен пролетта, заради неправилен монтаж и скъсване на старият, десният е проверен и е здрав, и правилно монтиран. При празна кола не се усещат никакви вибрации. Стигнах до извода, че или имам криви джанти отново /ще видим при смяната на гумите/, или просто тези меките тампони, при голям товар не държат здраво носачите /новият тампон е Лемфьордер/. Няма логика ако са криви дискове, само под товар да го прави.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12752
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf 4 - Спирачните дискове се кривят?

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 04 сеп 2017 14:42


Повярвай,не са дискове.
При мен тресеше при спиране в права линия.
При лек завой спираше като трамвай по релси.


Icebreaker
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 13 юни 2012 7:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 4 - Спирачните дискове се кривят?

Мнениеот Icebreaker » Вто 05 сеп 2017 7:06


ktamen написа:Няколко стотни няма начин да ги усетиш.
Защо не дадеш още едни дискове на твоя познат стругар да ти ги изправи?


Няма смисъл вече. След 3 чифта (все различни марки АТЕ, ТРВ, Текстар) изкривени нови дискове, проблема видимо не е в тях. Да прав си.... няколко стотни отклонение е нищо и не би трябвало да се усети, но след подмяна с нови първите 1000 км е перфектно... Колата спира мазно без абсолютно никакви вибрации. След това започвам да я усещам различно при натискане на спирачката въпреки че още няма вибрации и така около 500 км. След това прогресивно след всеки изминат колометър започва да тресе от много леко до непоносимо.
Консултирах се и с момчетата от Герман за които прочетох доста хвалби като сервиз, и те неможаха да помогнат. Въпроса от тяхна страна беше: Колата е VAG 1.9 TDI 90/110 коня със FSIII спирачна с-ма нали?

Както написа някой колега в мненията по рано в момента ситуацията е следната
1. При излизане сутрин със студени дискове и накладки тресенето не е толкова непоносимо
2. След малко загряване (без рязки спирания и подскачане по педалите) започва да се усеща по силно
3. Дори при спиране със ниска скорост и лека спирачка, колата спира на пресекулки
4. При по силно натискане на спирачката, докато дисковете не са загряли достатъчно е горе долу добре, но загреят ли започва якото тресене

Този модел ми се повтаря вече за n-ти път

vanesto написа:
Icebreaker написа:
goppa написа:Зaдния тaмпон нa нaсaчa не е плътен, сигурно си го зaбелязaл. И имa строго определенa писокa нa монтaж зa дa рaботи прaвилно. Освобождениятa в гуменaтa му чaст не сa еднaкви. От еднaтa стрaнa вътрешнaтa и външнaтa гумени чaсти почти опирaт еднa в другa. Тaзи му стрaнa трябвa дa сочи нaвън, към шaрнирa, зa дa подпирa когaто спирaчното усилие нaтисне носaчa нaзaд. Инaче колелото губи сходимост и зaпочвaт вибрaций. Няколко стотни биене нa дискa не би трябвaло дa тресaт волaнa при здрaво и прaвилно монтирaно окaчвaне.


Не би следвало проблема да е в тампоните. Моите са напълно здрави и са монтирани точно по този начин. Все пак това е тампонно окачване, нямам как носача да е статично фиксиран към магарето. По лично мнение предния тампон държи носача да не захожда толкова назад при рязко спиране и потегляне

Аз установих следното - воланът ми тресе при спиране с висока скорост, при спускане със завой и натоварена с хора и много багаж кола. Джантите съм ги изправял пролетта, при смяната на гумите, съответно и баланс. Задните тампони на носачите - левият е сменен пролетта, заради неправилен монтаж и скъсване на старият, десният е проверен и е здрав, и правилно монтиран. При празна кола не се усещат никакви вибрации. Стигнах до извода, че или имам криви джанти отново /ще видим при смяната на гумите/, или просто тези меките тампони, при голям товар не държат здраво носачите /новият тампон е Лемфьордер/. Няма логика ако са криви дискове, само под товар да го прави.

При теб поведението е доста по различно. Изчетох доста коментари и някои от колегите казват че при товар тресе леко, други сменят дискове и се появява тресене но не се усилва със времето....
Относно тампоните, да забелязвам, че вече качеството е доста ниско. Слагаш нови тампони и след няколко месеца те вече са се нацепили. Но колко здраво да държат носачите. Ако трябваше да е толкова здраво, връзката нямаше да е тампонна/шарнирна за да убира вибрации породени от неравности и други.
Предвид факта че главината и диска се въртят спрямо хоризонталната ос минаваща през центъра на отвора на шенкела и той е достатъчно корав за да не се изкривява и да не изменя оста на въртене, а спирачния апарат е статично монтиран посредством болтове за него, не следва че диска трябва да се изкривява. Дори и колелото да захожда напред назад, то се мести със целия окомплектован шенкел и спирачния апарат. Осите на въртене се запазват и спирането трябва да е равномерно. Няма тампонно/шарнирно окачване по тези конструктивни елементи, което да кажем че променя оста на въртене с няколко градуса и накладките не контактуват равномерно по цялата спирачна повърхност.
В моя случай си мисля че проблема е в самите спирачни апарати, техния захват за шенкела или движението им. При подмяна на дискове и накладки, трябва да мине 1 известно време за напасване, когато накладката трябва да започне да контактува с цялата си повърхност. Когато това се случи започват всички проблеми. Както добре знаем, когато контактната повърхност е по малка, усилието е доста по - голямо, както и нагряването и най - вероятно тогава започва лекото изкривяване. След като всичко се е напаснало и вече диска е няколко стотни над допустимото изкривен, изкривяването продължава с пълна сила
Ако имаш крива джанта/гума тресенето няма да се усеща само при спиране а дори и при шофиране с различни скорости. Даже бих заложил, че при спиране няма да е толкова осезаемо, колкото при движение. И все пак усещането във волана от крива джанта/гума е доста по различно от това на криви дискове.
Ако реглажа не е добър, то ще имаш неправилно износване на гумите поради факта че колелата нямат сходимост, но не и хрончно изкривяване на спирачните дискове. Все пак предното окачване не е на мост за да бъдат фиксирани колелата


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19662
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 - Спирачните дискове се кривят?

Мнениеот Vlad777 » Вто 05 сеп 2017 8:16


От 13 г. насам карам Ауди А3 със спирачки FSIII и дискове на 280 мм. Проблеми нямам, а не е като да не се налага да ползвам екстремно спирачките...


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7635
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf 4 - Спирачните дискове се кривят?

Мнениеот goppa » Вто 05 сеп 2017 10:59


A случaйно дa си с плътни тaмпони от ТТ?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12752
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf 4 - Спирачните дискове се кривят?

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 05 сеп 2017 13:46


goppa написа:A случaйно дa си с плътни тaмпони от ТТ?

С плътни е естествено.


Потребителски аватар
dragomir.kamburov
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 28 авг 2017 20:13
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 - Спирачните дискове се кривят?

Мнениеот dragomir.kamburov » Сря 06 сеп 2017 7:44


Как се преценява дали са криви главините? Има специална машина или ?


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19662
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 - Спирачните дискове се кривят?

Мнениеот Vlad777 » Сря 06 сеп 2017 7:52


goppa написа:A случaйно дa си с плътни тaмпони от ТТ?

С плътни съм, но от няколко години.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2182
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 - Спирачните дискове се кривят?

Мнениеот w_smith » Сря 06 сеп 2017 8:19


Аз пък имах чудесни небиещи фс3 спирачки на 130к реални километра, които дори с износени тампони на носача нямаха никакви вибрации. С цел ъпгрейд преминах на ате 54 и от тогава имам тресене. Минах на плътни тампони - няма разлика. Шлайфах дисковете на про кът машина - първите 1000 км ок, а след това както преди. Напролет ще сменям дисковете, ще ревизирам апаратите и евентуално главини ако има нужда. Тогава ще си покаже. Не ме питайте за старите шенкели, взе ги колега от форума.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12752
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf 4 - Спирачните дискове се кривят?

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 06 сеп 2017 9:16


Ники,това със шлайфането сме го коментирали и определено са пари на вятъра.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2182
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 - Спирачните дискове се кривят?

Мнениеот w_smith » Сря 06 сеп 2017 9:39


Ще слагам нови, все пак тези ги взех комплект с шенкелите и апаратите, не бих шлайфал пак, още повече, че струваше 60 кинта.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: gopa80, smurf и 95 госта