то с горивата у нас, като с храните
опаковката на ШЕЛ, ОМВ, а вътре бълвоч, съответващ на националните вкусови предпочитания
с други думи ПРЕМИУМ е просто една дума в българския речник и няма никакво отношение към горивата.
Където и да заредиш в чужбина се усеща разлика спрямо нашия бензин/дизел/газ.
Премиум горива
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Премиум горива
Както се казва:
- Какво ще правим с бедните?
- Да го духат, бедните!
- Какво ще правим с бедните?
- Да го духат, бедните!
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Премиум горива
Мисля че преди много време го писах, но пак ще го пиша. Всички вериги зареждат от Лукойл, като си слагат различни добавки. Който не вярва да се разкара до Лукойл и да види какви цистерни чакат на опашка да зареждат. Някой е луд да вкарва гориво от Австрия и да зарежда OMV.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Премиум горива
@Andonov,много си прав.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
- imedarov
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Премиум горива
Аз зареждам G Drive Diesel на Газпром, но не намирам разлика с обикновенния дизел от същата верига.
Относно, твърдението, че всички купуват от Лукойл, не мога да се съглася, тъй като Газпром имат доста голяма петролна база в Костинброд, а рафинериите им са в Сърбия, доста близо до българската граница, няма логика да зареждат от Лукойл.
Ромпетрол също имат собствена база в Русе, но е много малка и едва ли покрива нуждите на областта, какво остава за страната.
Еко имат петролна база в Яна до София, но не работи, съответно само от Лукойл или Сакса биха могли да зареждат.
Относно, твърдението, че всички купуват от Лукойл, не мога да се съглася, тъй като Газпром имат доста голяма петролна база в Костинброд, а рафинериите им са в Сърбия, доста близо до българската граница, няма логика да зареждат от Лукойл.
Ромпетрол също имат собствена база в Русе, но е много малка и едва ли покрива нуждите на областта, какво остава за страната.
Еко имат петролна база в Яна до София, но не работи, съответно само от Лукойл или Сакса биха могли да зареждат.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Премиум горива
зареждам от шано бензиностанция ,обикновен дизел по 1.88лв/л
единствената разлика която намирам спрямо нафта от 2.12 или 2.29 е зареденото количество спрямо платената сума
сякаш всички карате някакви драгстери ,че усещате разлика във вървежа
единствената разлика която намирам спрямо нафта от 2.12 или 2.29 е зареденото количество спрямо платената сума
сякаш всички карате някакви драгстери ,че усещате разлика във вървежа
Re: Премиум горива
ще обобщя тестовете на хулигана: разлика може да усетят само тези, които имат по над 200 живи коня, за всички останали си е набутвация.
Също такова гориво може би трябва да сипват тези с по-капризните мотори, които се бъгват от гадно гориво. Защото може би то е една идея по-добро от обикновения 95.
За горивата, които минават през разни митнически складове съм чувал, че зависи какво е имало преди това в цистерната. Примерно ако е имала мазут, никой не си прави труда да я почиства както си трябва и смятай какво става с първата партида бензин. Така съм чувал ...
Също такова гориво може би трябва да сипват тези с по-капризните мотори, които се бъгват от гадно гориво. Защото може би то е една идея по-добро от обикновения 95.
За горивата, които минават през разни митнически складове съм чувал, че зависи какво е имало преди това в цистерната. Примерно ако е имала мазут, никой не си прави труда да я почиства както си трябва и смятай какво става с първата партида бензин. Така съм чувал ...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Премиум горива
VWGT написа:За горивата, които минават през разни митнически складове съм чувал, че зависи какво е имало преди това в цистерната. Примерно ако е имала мазут, никой не си прави труда да я почиства както си трябва и смятай какво става с първата партида бензин. Така съм чувал ...
Ти виждал ли си на живо мазутна цистерна?
Re: Премиум горива
сигурно, ама едва ли ще я различа.
Два пъти написах, че така съм чувал, a ако трябва да бъда по-конкретен това е бил отговора на един от официалните сервизи на автомобили у нас, към човек, който ги е запитал да си пълни ли новата кола само с високооктанов бензин. (не е VW)
Два пъти написах, че така съм чувал, a ако трябва да бъда по-конкретен това е бил отговора на един от официалните сервизи на автомобили у нас, към човек, който ги е запитал да си пълни ли новата кола само с високооктанов бензин. (не е VW)
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Премиум горива
VWGT написа:ще обобщя тестовете на хулигана: разлика може да усетят само тези, които имат по над 200 живи коня, за всички останали си е набутвация.
Точно така е. Пасата ми(АЕБ) преди ремапа даде 151кс, некоригирани. На произволен А95. На същия стенд Г4 с AGU даде 149кс на 100 октанов бензин. Коригираните данни и в двата случая са малко над 160кс. Такаче не виждам да има някаква разлика при тези коли. И в този ред на мисли, съмнявам се гориво в чужбина, за което всеки обяснява как му лети колата с него, да даде по-добри резултати. Стоков AHF съм измервал на 113кс(коригирани), такаче за мен и нафтата ни е ок.
- Кайзен
- Мнения: 1528
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Премиум горива
Естествено, че има разлика в качествата на горивата произведени на база уралски нефт (от Лукойл) и тези преработени от сорт Брент, (северозападна Европа) който за Европа е най-масово добиван в Норвегия. Дори разликата в цената от около 1,50$ за барел говори за различно качество. А като се вземе в предвид и разликата в сярното съдържание (0,4% за Урал и 1,4% за Брент), също се вижда различното качество на базовата суровина.
Отделно от това проблема на българските горива е максималното процентно съдържание на био-етанол.
В Германия, например, може да се купят следните горива:
Бензин Е5 - съдържание на био-етанол до 5%
Бензин Е10 - съдържание на био-етанол до 10%
SuperPlus бензин - обикновено без етанол, но може също до 5% етанол.
Дизелово гориво (B5) - съдържание на био-дизел до 5%
Дизелово гориво (B7) - съдържание на био-дизел до 7%. Масово известен като LKW Diesel (TIR).
В България:
А95Н е бензин Е10 (по БДС 228).
А98Н е също Бензин Е10 (по БДС 228).
Само А98Н за износ е бензин Е5.
Дизела е само B7.
Според мен, който иска да използва по-добър бензин/дизел, трябва сам да си подбира количеството и марката на добавката и да си я налива сам в резервоара + най-обикновено гориво.
Отделно от това проблема на българските горива е максималното процентно съдържание на био-етанол.
В Германия, например, може да се купят следните горива:
Бензин Е5 - съдържание на био-етанол до 5%
Бензин Е10 - съдържание на био-етанол до 10%
SuperPlus бензин - обикновено без етанол, но може също до 5% етанол.
Дизелово гориво (B5) - съдържание на био-дизел до 5%
Дизелово гориво (B7) - съдържание на био-дизел до 7%. Масово известен като LKW Diesel (TIR).
В България:
А95Н е бензин Е10 (по БДС 228).
А98Н е също Бензин Е10 (по БДС 228).
Само А98Н за износ е бензин Е5.
Дизела е само B7.
Според мен, който иска да използва по-добър бензин/дизел, трябва сам да си подбира количеството и марката на добавката и да си я налива сам в резервоара + най-обикновено гориво.
Re: Премиум горива
VWGT написа:ще обобщя тестовете на хулигана: разлика може да усетят само тези, които имат по над 200 живи коня, за всички останали си е набутвация.
...
Ми аз си зареждам нафта навсякъде и от възможно най-евтината, и никога досега не съм забелязвал разлика във вървежа. А на последното замерване колата даде 225к ( ДИН корекция ) и мотора е капризната помпа-дюза
Както колегата над мен каза, най-ефективния начин за премиум гориво е сам да си сипваш добавките.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Премиум горива
На сегашния ми голф не усещам никаква разлика 115 к.с.
Едно време имах една жигулка 1200 и си я карах само на бензин.Веднъж и сипах 98 от скъпия и направи литна пущината Или тогавашния 95 не е бил никакъв 95,но 92 го бяха спрели вече това е било 2005-2006г. някъде.
Едно време имах една жигулка 1200 и си я карах само на бензин.Веднъж и сипах 98 от скъпия и направи литна пущината Или тогавашния 95 не е бил никакъв 95,но 92 го бяха спрели вече това е било 2005-2006г. някъде.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Премиум горива
Ммм, на Ладата и сипах един път 100 октана, и добавка сложих, разцепи се от вървеж и изгори изпускателния клапан на четвърти цилиндър.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 215 госта