Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 243
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз

Мнениеот ludmil » Съб 28 окт 2017 9:36


Миналата година по това време закарах колата (Pasat 2 на газ) на сервиз в Горна Оряховица, да ѝ сменят ролките и ремъците, заедно с водна помпа.

Същия ден след смяната колата прегря, защото не беше обезвъздушена както трябва - радиатора беше празен - долях половин лейка вода после като истина.
След смяната започна да се чува едно свирене откъм ремъците - от сервиза казаха, че едното колело опирало на пластмаса, нямало страшно.
Освен това колата започна да върви тромаво и да харчи с 2/100 повече от преди - 10/100 на дълъг път, 15/100 на градско.

Тези дни си сменях сам семеринга на коляновия вал. И какво мислите откривам:
1. Агренажния ремък е зацепен с 2 (!) зъба разлика. След като я зацепих по точките, дадени на картинката в Автодата и регулирах запалването с авто-стробоскоп, колата започна да рипа като младо жребче, дори намалих кранчето на газта и пак върви по-пъргаво от преди!
2. Единият болт, който държи пластмасовата кутия на ремъка въобще го няма, не са го завили и тя хлопа.
3. Агренажния ремък е пренатегнат и оттам свири, а не че опира в пластмаса (не разбрах кое от трите колела, но когато го сложих аз спря да свири)
4. Ролките на другите два ремъка, които седят върху зъбчатката на агренажа бяха завити със старите изгнили 26 годишни болтове с еврейска звезда, на които звездата превърташе в гнездото и с голям зор ги развих. Когато са ги сваляли, за да сменят агренажния ремък е трябвало да ги сменят с нови - струват 80 ст. Но не са си направили труда.

Ето причината да си правим колите у дома.




Потребителски аватар
dalgia-73
Мнения: 416
Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
Автомобил: VW Touran
Двигател: BKC
Местоположение: Силистра

Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз

Мнениеот dalgia-73 » Съб 28 окт 2017 9:43


Пасат 2 можеш и сам да си го правиш ,ама за новите коли няма начин.Просто не можеш да знаеш всичко.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19662
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз

Мнениеот Vlad777 » Съб 28 окт 2017 9:48


Може ли да караш Пассат и да не знаеш кое поколение е?!?

То бива неграмотност, но аз се изумявам


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19111
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз

Мнениеот stefan4o » Съб 28 окт 2017 9:49


Отдавна съм стигнал до същия извод, колега. Ако човек иска да са му ОК нещата - трябва да си прави всичко сам. Ако бяхме като белите страни всеки да работи това, от което разбира и което УМЕЕ, нещата нямаше да са такива. Но, уви !!! В България трябва да сме майстори на всичко, щото иначе сме от такованата страна. На нас миналата година ни санираха блокчето, не направиха улуците като хората и се пълнеха с вода (не са спазили наклона), която не може да се изтече надолу. Баща ми ги извика за корекция - така ги ремонтираха, че ми текна вода в спалнята... Сега им открихме грешката, понеже бяхме горе. Освен нея, видяхме още няколко. Калпаците или шапките, или както там се казват тия ламаринените над комините хванати за бетонните коминисъс... самонарезки (липсват дюбели и съответно са полуизвадени вече) и при един по-силен вятър, дано не падне на някой на главата тая ламарина като полети от 3тия етаж :bishop


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6175
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз

Мнениеот vanesto » Съб 28 окт 2017 9:50


Освен че не знаеш, нямаш и всички необходими инструменти. С две думи - не винаги става. Трябва да познаваш правилните майстори за всяка една повреда, иначе си от такованата страна.


Потребителски аватар
inspektora
Мнения: 362
Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
Автомобил: Honda CR-V
Двигател: i_ctdi N22A2 2008
Местоположение: Варна

Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз

Мнениеот inspektora » Съб 28 окт 2017 10:14


Винаги, когато мога, ремонтирам колата си сам. Никой майстор, пък и бил той най-добрия, няма да обърне такова внимание и грижа на чуждия автомобил. Важно е обаче, всеки да си преценява обективно възможностите, за да не направи някоя глупост, която да му струва много пари и нерви след това. Случая, който е описал колегата Людмил е много показателен, но не трябва да го обобщаваме за всички сервизи. Има и такива, които си вършат съвестно работата ... не са много, за съжаление.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз

Мнениеот forski » Съб 28 окт 2017 12:57


Не ремонтирам колата си сам, и нямам никакво желание да го правя. Намерил съм си кадърен майстор, при който си карам колите от десет години насам, плащам си без пазарлъци и в крайна сметка всички са доволни!
Единственото което правя е да си търси и купувам частите и консумативите, нося ги на човека и от там на сетне той има грижата да си чупи ръцете докато ги монтира, моята грижа е накрая да си платя за услугата.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз

Мнениеот инжектопляктор » Съб 28 окт 2017 13:04


forski написа: и нямам никакво желание да го правя.

И аз нямам желание да го правя, но ми писна да давам пари и да си взимам колата по-счупена, отколкото съм я оставил. Върхът беше когато на един приятел с по-ново BMW с издухано турбо му счупиха двигателя на колата, след некадърен монтаж на турбото и попаднало чуждо тяло при монтажа.
Човекът си закара колата в сервиза с издухано турбо за смяна, но на ход, а я взе с влекач.
Да ви имам сервизите. Мога ли аз да знам кой работи хубаво и трябва ли да се превръщам в инспектор и следовател? Защо трябва всеки път като отидеш в сервиз, след това да се оглеждаш като гърмян заек дали всичко е здраво и нищо не са откраднали?
Vlad777 написа:То бива неграмотност, но аз се изумявам

Привет, Влад. Искам да ти кажа, че много хора ги бъркат. И в моргите ги водят Пасат2.. По мистериозни причини...


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз

Мнениеот Iezekil » Съб 28 окт 2017 15:17


И по магазините...взема ли да обяснявам къв модел е колата,става страшно.


Потребителски аватар
Voluminer
Мнения: 342
Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
Автомобил: Vw Passat B3
Двигател: 2e
Местоположение: Ловеч

Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз

Мнениеот Voluminer » Съб 28 окт 2017 15:29


Аз затова казвам по магазините пасат 1992г. Иначе да по познат е като 2ка в България. Модела се води 35i ... Спрях да ходя по майстори откакто ми прецакаха помпата на абс-а и при смяна на задните амортисьори корите бяха сглобени ужасно(комби). Изпочупени пластмаси,липсващи болтчета и прочие. Да не говорим че майстора беше сядал с мръсния си гащеризон върху седалката и с мръсни ръце беше пипал волана че бяха станали на нищо. От тогава на майстор само за климатика и за реглаж.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7820
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз

Мнениеот hooligan_sk » Съб 28 окт 2017 18:03


За последно са ме лъгали в началото на 2009г. След онзи случай си направих труда да поровя онлайн кое какво е и мога смело да заява, че на тема ВАГ и БМВ съм открил точните професионалисти. Сформирането на подобни общности като тази тук помага много. :th_up


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз

Мнениеот Iezekil » Съб 28 окт 2017 18:26


И з кви истории имам..повечето майстори всъщност са механици.Майстора е като доктора-по симптомите трябва да открие болестта,ама точната.Повечето обаче са гола вода.Аз ходя по майстори,ама си правя диагнозите сам и те само сменят.Така и да сгреша,поне ме е яд по-малко.
Тия дни реших вече да сменя амовете,че ще правят юбилей,а и имам някои загадъчни странични симптоми....Във времето се оказа,че съм с амове от Б3.Сега тръгнах да търся,отказах се да са по нета и пробвах в магазин.Много ясно,дойдоха каквито не трябва и се напънах сам да ровя.Е,първо издирих в близкия град подобен на моя Пасат,легнах отдолу да му взема номерата на амовете,после се мъчих в нета,ама се оказаха газови и не можех да конвертирам подобни маслени,накрая звъннах на магазин от тук и пичовете се оказа доста разбрани,мерихме с рулетки и така получих желаната стока.Сега се подготвям психически за новта визия,за набиване на канчето на майстора,който изказа съмнение от рода,че не съм добре с централното,и с обмисляне на варианти за бусови гуми..


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз

Мнениеот Presli82 » Съб 28 окт 2017 19:07


Имаме си поговорки които важат с пълна сила по темата.
Кой каквото сам си направи , и цялото село не може да му го направи.
Вълкът има дебел врат , щото сам си върши работата.


drotomir
Мнения: 625
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз

Мнениеот drotomir » Съб 28 окт 2017 20:36


Мога да потвърдя относно последните си 3 коли които само едната е влизала в сервиз един път за смяна на ангренаж под зоркия ми поглед , добре че бях там защото независимо че беше отворил аутодата майстора и уж беше се запознал с монтажа направи груба грешка която веднага му казах да поправи.
Та колите ми които съм ремонтирал и подържал само аз са в перфектно здраве , рено на почти 11 години за което спокойно мога да кажа че не отстъпва на нов автомобил от магазина и полото което за 9 годишния си живот има сменени само предни накладки всичко останало е заводското така както съм го купил (разбира се маслата и антифриза както и спирачната течност са сменяни от мен). Сервизите ни са пълни с неграмотни майстори повечето без образование разни селяни решили да ремонтират коли . Моя съвет е внимавайте на кого си поверявате колите за ремонт , пресен случай на познат наскоро така му окипазиха колата че и едно извинявай не казаха а обвиниха човека че така им я бил занесъл.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз

Мнениеот vlado_tonev » Съб 28 окт 2017 20:39


Аз съм поредния разочарован от хората,занимаващи се професионално с автомобилни ремонти.Миналата седмица си демонтирах рейката на волана и я занесох в специализиран сервиз за рециклиране.Днес при смяна на предна дясна гума,с ужас установих че вътрешния накрайник е наполовина развъртян :scare3 Още след гато си качих рейката ми направи впечатление че потропва на малки неравности.Не ми се мисли какво можеше да се случи,ако не бях проверил днес какво се случва с предницата. :banghead



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kiko26, tomata и 57 госта