Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз
Проблема е че станаха много '' майсторите'' . Лично аз от над 10 години си карам колата при един майстор , който е фен на VW и е сменил над 10 автомобила от тая марка ( кара винаги почти нови модели на по 3-4 години) . Отделно че го познавам от дете и знам че е кадърен . За ламарините имам други майстори от които също съм доволен. За токовете -друг. С две думи -сменям колите- майсторите -не. Сега с ASV -то , ако излезе нещо по -фино за ремонт - ходя при Ifidik .
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз
Presli82 написа:Кой каквото сам си направи , и цялото село не може да му го направи.
Тук си мисля,че смисъла е друг,обратния...
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7635
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз
И двете поговорки важат за случая.
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз
И по двата начина на тълкуване все си е вярно.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19662
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз
инжектопляктор написа:Vlad777 написа:То бива неграмотност, но аз се изумявам
Привет, Влад. Искам да ти кажа, че много хора ги бъркат. И в моргите ги водят Пасат2.. По мистериозни причини...
Виждал съм много хора да паркират на инвалидни места, без да имат това право. Нормално.
По темата - от години правя почти всичко сам по колите - Golf 2, Jetta 2, Audi A3, Golf 4, Bora, Passat B5.5. Правя го с удоволствие и желание. Всъщност се е случвало и по чужди коли да работя. Предпочитам обаче Volkswagen.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11895
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз
drotomir написа:Мога да потвърдя относно последните си 3 коли които само едната е влизала в сервиз един път за смяна на ангренаж под зоркия ми поглед , добре че бях там защото независимо че беше отворил аутодата майстора и уж беше се запознал с монтажа направи груба грешка която веднага му казах да поправи.
Аутодатата, не е манна небесна. Отваряш примерно схемата на ангренаж на опел 1.7 дизел, същия двигател и на Хонда сивик. Всичко нормално, белег на коляновия вал, пин за заключване на разпределителния вал и пин за горивната помпа. Сваляш ролките, надяваш новия ремък и опъваш с ролката, както е показано в ауто дата и..... ремъкът се отхлабва и излиза от ролките
В такъв случай трябва мислене и то правилно. Защо ролката е отпред на най дългата страна на ремъка и как с тая умряла ролка с пружина да го монтираш и опънеш, за да не се отхлаби?
vlado_tonev написа:Аз съм поредния разочарован от хората,занимаващи се професионално с автомобилни ремонти.Миналата седмица си демонтирах рейката на волана и я занесох в специализиран сервиз за рециклиране.Днес при смяна на предна дясна гума,с ужас установих че вътрешния накрайник е наполовина развъртян
Рейка за ремонт се носи без накрайници, сега не можеш да им кажеш нищо, поради простата причина, че ще кажат, при монтажа на рейката си ги свалял за по лесно и не си ги затегнал
- Stivi
- Мнения: 8287
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз
То е ясно,че ако има как човек сам да си прави всичко /от ремонт на печката до слагане на плочки в банята/ е най-добре ,и то не заради спестените пари ,а заради качеството на "майсторите" ,но за съжаление няма как всички да сме такива спецове ! Все пак българина е на светлинни години пред средния европеец в областта "направи си сам",ония за всяка дреболия викат специалист, за което си плащат яко,просто такава им е системата-всеки е специалист само в една област
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз
Викат специалист не защото не могат/понякога/,а за да си вържат гащите.Там се съдят за щяо и нещяло,такава е системта,всеки си търси правата.От тази гледна точка е добре да си измиеш ръцете с некадърноста на друг.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз
Наскоро подарих А4 Б5 на роднина. 1.9 АФН мотор перфектна, ново окачване, напълно обслужена с нови гуми и спирачки и алтернатор на 2 месеца... Звъни ми след 2 месеца и ми вика-не зарежда. Отишъл в сервиз, сменили му алтернатора с нов. Обаче с грешната шайба на него-ремъка, новия алтернатор, всички обтегачи и ролки по веригата потрошени и колата скърца като работи та не се трае... Казвам му не чуваш ли ? Така я направиха след смяната на алтернатора... сега още 700 лева части...
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7820
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз
А защо е спрял да зарежда тоя алтернатор за 4 месеца?
Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз
Аз пък мисля, че ако не си маниак или автомонтьор не е нормално да си правим И колите сами.
Ако те зачеше такава мисъл, по-добре смени сервиза.
Ако те зачеше такава мисъл, по-добре смени сервиза.
- vanesto
- Мнения: 6175
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз
hooligan_sk написа:А защо е спрял да зарежда тоя алтернатор за 4 месеца?
Защото е бил "нов" /от морга/.
Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз
Аз сам си сменям маслото и правя някои и други дребни ремонти по колата си. Специално смяната на маслото не я давам на никой. Наскоро един прави ремонт на главата и без да ме пита, сипал ми някакво 10W40. Викам му, ехо, тоя мотор е за пълна синтетика, каква е тази полусинтетика дето си ми я сипал? Карай вика, няма страшно. Няма ли? След 3 дни източих това масло и го смених с 5W30, с каквото си карам по принцип. 150 лв. назад, но компромиси в това отношение не правя. Преди седмица сменях дюзите, гледам, едните незатегнати, на другите липсваха О пръстени, пак от същия ремонт по-горе.... Майстор ли е, не ми го хвали. Ама пусто, не мога сам да правя всичко.
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: Пон 06 дек 2010 15:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Qgoda
Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз
Питам се, ако всичко си правите в дома и по колите кога ще живеете.
- Stivi
- Мнения: 8287
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Защо е по-добре да си правим колите сами, а не в сервиз
А ако бачкам като идиот ,за да си платя на майстор който "да си остави ръцете",кога ще живея ?? Спестените нерви са много по-ценни от загубеното време
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kiko26 и 46 госта