Мнениеот samo_pechka » Сря 28 фев 2018 14:57
Корпоративните интереси не прощават .
Каквото и да ви говорят , става въпрос за пари, за много пари. Нещата са толкова навързани, като свински черва, че се губи представата отде почва и де свършва. Това дето се опява в нета за екологията и прочие, е двулично. Така стана и преди с въвеждането на катализаторите и безоловния бензин. Сега се мълчи и избягва тази тема, щото се оказа, че катализаторите буквално са неефективни в градски условия ( зимата примерно) . Почва да действа след поне 15-20мин, нерядко и половин час каране . Почва да действа! Пълно действие като набере катализатора 400-500 градуса. Извънградско нещата се подобряват . Последните години има още някое и друго подобрение . И пак в града е мъка.
Да се върнем на дизела : примерно кола с 2000 к/см гори среден разход 6-7 л дизелово гориво на 100 ( извънградско , магистрално, градско) , същата кола с бензинов агрегат и сходна мощност- 8-9 л бензин . Цена средна моментна в Германия на дизела 1.15 евро за литър , дизеловата кола - 8 евро на сто км , бензиновата 9 х 1.35 ( супер бензин ) около 12 евро на 100км ( И дори с по-малки разходи на 100км да са, разликата е около 4 евро м/у двете на 100км ) .
Разлика 4 евро за автомобил от рода на Голф/Пасат....
Добре, нека не са 4 евро, да ги сложим 3 евро примерно.
Засегнати диз.коли - около 13 милиона на дневен ред в Германия . Да приемем, че средно всичките тези засегнати коли не минат на бензин , ами са 2/3 от 13мил. Примерно 8 мил. и седмично средно изминават по 100км ( всеизвестно е, че хората в немско си купуват дизели, предимно тези които въртят км и често за седмица са нерядко и 500км ) .
И така 8 мил. коли х 4 евро горница на седмица ( ако всичките бъдат изкарани и минат средно по 100км за седмицата) . Ами ако 50% от тез коли минат 250-300км на седмица? Вече всеки може да си сметне за какви приходи става въпрос .
Отделно и принудителното преминаване и купуване на бензинови, дизели покриващи Е6 и хибриди .
Каквото и да ви говорят, става въпрос за пари...