Интересно ми е колко градуса понижава температурата на входящия въздух кулера сток на едно TDI например, ами тези по-големшките които ги слагат и още сега когато е такъв студ има ли смисъл от охлаждане, то вярно че и турбината грее ама
...
Въпрос за интеркулер.
- Sir T
- the STIG
- Мнения: 1403
- Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
intercooler = охлаждане?
Мисля, че бъркаш относно ролята на интеркулера ..
Много грубо и много набързо .. Турбото се върти от изгорелите газове, сгъстява въздуха, които идва от въздушния филтър да кажем, като е сгъстен този въздух повишава температурата си, минава през интеркулера, който си е един радиатор, охлажда се и влиза в мотора, там се впръсква гориво.
Интеркулера няма нищо общо с охлаждането на турбото!
Мисля, че бъркаш относно ролята на интеркулера ..
Много грубо и много набързо .. Турбото се върти от изгорелите газове, сгъстява въздуха, които идва от въздушния филтър да кажем, като е сгъстен този въздух повишава температурата си, минава през интеркулера, който си е един радиатор, охлажда се и влиза в мотора, там се впръсква гориво.
Интеркулера няма нищо общо с охлаждането на турбото!
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Общо взето е така не съм си мислил че кулера охлажда турбината.
Доколкото си спомням от физиката колкото е по голяма разликата в температурите на газа преди и след процеса толкова по -голяма енергия е отделена или нещо подобно, това със сгъстяването си е едно на ръка.
Едит: Като се поразтърсих турбината е основното нещо заради което се слага кулера тя вдига доста температурата на входящия флуид и така се намалява мощноста, но ако се охлади става супер хем налягане от турбото хем ниска температура на флуида .
Ето тук прочетох по нещо.
http://www.gnttype.org/techarea/turbo/intercooler.html
И все пак ако още някой се изкаже по въпроса няма да е зле например за по-големите охладители които се поставят отпред
Доколкото си спомням от физиката колкото е по голяма разликата в температурите на газа преди и след процеса толкова по -голяма енергия е отделена или нещо подобно, това със сгъстяването си е едно на ръка.
Едит: Като се поразтърсих турбината е основното нещо заради което се слага кулера тя вдига доста температурата на входящия флуид и така се намалява мощноста, но ако се охлади става супер хем налягане от турбото хем ниска температура на флуида .
Ето тук прочетох по нещо.
http://www.gnttype.org/techarea/turbo/intercooler.html
И все пак ако още някой се изкаже по въпроса няма да е зле например за по-големите охладители които се поставят отпред
- versace
- Мнения: 735
- Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
- Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
- Двигател: 320 CDI 224 Hp
- Местоположение: Варна
Аз искам само да допълня отговора на Sir T.
Охлаждането на въздуха от кулева се прави и поради причината, че в по-студения въздух се съдържа повече кислород (поне някъде така съм чел в статии за ТДИ двигателите), който е основен за горенето.
А ако някой знае градусите на изстудяване на въздуха от кулера нека каже, че и на мен ми е интересно!
Охлаждането на въздуха от кулева се прави и поради причината, че в по-студения въздух се съдържа повече кислород (поне някъде така съм чел в статии за ТДИ двигателите), който е основен за горенето.
А ако някой знае градусите на изстудяване на въздуха от кулера нека каже, че и на мен ми е интересно!
- Боби.Кермедчиев
- Мнения: 1
- Регистриран на: Сря 22 апр 2020 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
До каква температура охлажда интеркулера
До каква температура охлажда интеркулера
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Въпрос за интеркулер.
Има много фактори, големина на турбини, интеркулер, софтуер, околна температура, запушен интеркулер. Лятото в горещините IAT стига 60-70° за секунди ако я помпиш яко. Затова лятно време ти се струва че дизела не връви, това е така защото ЕКУ-то намаля горивото след 70°IAT
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за интеркулер.
Не знам дали през лятото ЕКУто намаля горивото (това го чувам за пръв път),но съм сигурен ,че въздуха постъпващ от турбината не може да се охлади добре и за това мотора се ''задъхва''. В хладния въздух има повече кислород в единица обем.Този кофти ефект е по-добре изразен при турбинирани мотори,които нямат интеркулер.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта