Въпрос за интеркулер.

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Въпрос за интеркулер.

Мнениеот L&R » Пет 10 фев 2006 13:21


Интересно ми е колко градуса понижава температурата на входящия въздух кулера сток на едно TDI например, ами тези по-големшките които ги слагат ;)и още сега когато е такъв студ има ли смисъл от охлаждане, то вярно че и турбината грее ама
:dontknow: ...




Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Пет 10 фев 2006 15:40


intercooler = охлаждане?

Мисля, че бъркаш относно ролята на интеркулера ..
Много грубо и много набързо .. Турбото се върти от изгорелите газове, сгъстява въздуха, които идва от въздушния филтър да кажем, като е сгъстен този въздух повишава температурата си, минава през интеркулера, който си е един радиатор, охлажда се и влиза в мотора, там се впръсква гориво.

Интеркулера няма нищо общо с охлаждането на турбото!


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 10 фев 2006 15:55


Общо взето е така не съм си мислил че кулера охлажда турбината.
Доколкото си спомням от физиката колкото е по голяма разликата в температурите на газа преди и след процеса толкова по -голяма енергия е отделена или нещо подобно, това със сгъстяването си е едно на ръка.

Едит: Като се поразтърсих турбината е основното нещо заради което се слага кулера тя вдига доста температурата на входящия флуид и така се намалява мощноста, но ако се охлади става супер хем налягане от турбото хем ниска температура на флуида :).
Ето тук прочетох по нещо.
http://www.gnttype.org/techarea/turbo/intercooler.html

И все пак ако още някой се изкаже по въпроса няма да е зле например за по-големите охладители които се поставят отпред :D


Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

Мнениеот versace » Пет 10 фев 2006 18:13


Аз искам само да допълня отговора на Sir T.
Охлаждането на въздуха от кулева се прави и поради причината, че в по-студения въздух се съдържа повече кислород (поне някъде така съм чел в статии за ТДИ двигателите), който е основен за горенето.

А ако някой знае градусите на изстудяване на въздуха от кулера нека каже, че и на мен ми е интересно!


Потребителски аватар
Боби.Кермедчиев
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 22 апр 2020 20:47
Автомобил:
Двигател:

До каква температура охлажда интеркулера

Мнениеот Боби.Кермедчиев » Сря 22 апр 2020 20:49


До каква температура охлажда интеркулера


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Въпрос за интеркулер.

Мнениеот valiosport » Чет 23 апр 2020 0:15


Има много фактори, големина на турбини, интеркулер, софтуер, околна температура, запушен интеркулер. Лятото в горещините IAT стига 60-70° за секунди ако я помпиш яко. Затова лятно време ти се струва че дизела не връви, това е така защото ЕКУ-то намаля горивото след 70°IAT


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за интеркулер.

Мнениеот Водния дух1 » Чет 23 апр 2020 21:18


Не знам дали през лятото ЕКУто намаля горивото (това го чувам за пръв път),но съм сигурен ,че въздуха постъпващ от турбината не може да се охлади добре и за това мотора се ''задъхва''. В хладния въздух има повече кислород в единица обем.Този кофти ефект е по-добре изразен при турбинирани мотори,които нямат интеркулер.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта