Така... ще уточня за последно... Лагерите колбеншмид ги сложих един вид като превантивна мярка, просто очаквах, че ще има нещо такова на Гликото, не смених маслото защото знаех, че така или иначе скоро ще отварям мотора (та да не стане някакъв сериозен фал преди това). Масло да се сменя при смяна на лагери... не съм чувал, за сегменти да, ама тъй като както няколко от вас вече споменаха, лагерите и вала реално не трябва да се докосват, за каква разработка въобще става въпрос?
Налягане на масло имаше до последно, (въпреки, че при загрял двигател на празен ход стоеше на около 2.2 бара, 2 са минимума за празен ход, няма наблюдения от други такива мотори така, че не знам това дали е нормално), въпреки износването и деформацията на Гликото, както pe6kata спомена, мерил съм го със механичен уред. Пък и малко преди да сваля глико лагерите смених маслената помпа с нова.
Маслото, колко по качествено от това не знам за стокова кола - Bardahl xTec 5w30 + Фюлеринова добавка, не е като да съм сложил масло от 50 лв, тя само добавката струва толкова... както споменах не го смених понеже така или иначе ми беше ясно, че ще отварям мотора, пък и не съм чувал за смяна на масло заради лагери (не споря, може и да трябва, просто от това което съм чел до сега, всички говорят, че това се прави при хонинг и нови сегменти с честата смяна на масло, на 50 км, на 500 км и т.н.)
Както споменах по-горе, глико са първите лагери които сложих след ребилда, т.е. за тях маслото си беше чистичко и новичко, и бяха с "предимство" пред колбеншмида. Може и да не държат на VR6 поради някаква причина не знам, обаче също така е и факт, че шлайфистите първо ме питаха лагерите глико ли са, и ми казаха, че на доста двигатели са го виждали това нещо с лагери глико (не само вр6).
Още нещо, относно това как експлоатирам колата, при първо палене винаги изчаквам най-малко 30 секунди преди да потегля, никога не минавам 3000 оборота докато не е напълно загряла (освен ако няма наложителна причина), та дори и когато стрелката ми покаже 90 градуса, знам, че реално не е така, т.е. първите 5 км <3000 оборота, след това.... според настроението :)
Та, за тънки сметки и пестене на пари въобще не става въпрос в моят случай, Голфът вече ми струва над 15 хил лв, не съм пестил от абсолютно нищо и почти всичко под капака (не само в двигателя) е чисто ново. Включително сега, чисто нови бутала Mahle 1мм по-големи, чисто нови ковани биели, чисто нови оригинални R36 лагери.... списъка продължава и това на стоков двигател, все още :)
Не си купувайте лагери Glyco не струват!
Re: Не си купувайте лагери Glyco не струват!
Darkbound написа:П.С. Маслената помпа е чисто нова SWAG.
Да не би тази маслена помпа на Swag да прави драмите? Налягането следиш ли го?
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Не си купувайте лагери Glyco не струват!
DoH_KuXoT написа:Darkbound написа:П.С. Маслената помпа е чисто нова SWAG.
Да не би тази маслена помпа на Swag да прави драмите? Налягането следиш ли го?
Уред вътре в колата нямам, но съм го проверявал не веднъж на място с механичен уред и си е в нормите, помпата я сменях наскоро, така, че не е от нея..
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Не си купувайте лагери Glyco не струват!
Darkbound написа: Масло да се сменя при смяна на лагери... не съм чувал, за сегменти да, ама тъй като както няколко от вас вече споменаха, лагерите и вала реално не трябва да се докосват, за каква разработка въобще става въпрос?
Маслото се сменя при смяна на лагери, особенно ако са лагери в кофти състояние, задрали и т.н. Това означава, че покритието на лагерите е вече във маслото, колкото и да е малко, това са си метални частици, циркулиращи из целия мотор.
"лагерите и вала реално не трябва да се докосват"? Какво имаш предвид, вала във въздуха ли е? Няма физическ възможност да не се докосват.
- fly_free
- Мнения: 479
- Регистриран на: Пет 15 юни 2007 10:17
- Автомобил: т5
- Двигател: вrr
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Не си купувайте лагери Glyco не струват!
5-30 ти е рядко масло за този двигател. За бардала може и да е менте.
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Не си купувайте лагери Glyco не струват!
Spas написа:Darkbound написа: Масло да се сменя при смяна на лагери... не съм чувал, за сегменти да, ама тъй като както няколко от вас вече споменаха, лагерите и вала реално не трябва да се докосват, за каква разработка въобще става въпрос?
Маслото се сменя при смяна на лагери, особенно ако са лагери в кофти състояние, задрали и т.н. Това означава, че покритието на лагерите е вече във маслото, колкото и да е малко, това са си метални частици, циркулиращи из целия мотор.
"лагерите и вала реално не трябва да се докосват"? Какво имаш предвид, вала във въздуха ли е? Няма физическ възможност да не се докосват.
Не в въздуха нали има масло между тях... както казах не споря за смяната на масло при смяна на лагери, но дори и да е така, пак си остава факта, че колбеншмида са карани с същото масло без да е сменяно.
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Не си купувайте лагери Glyco не струват!
fly_free написа:5-30 ти е рядко масло за този двигател. За бардала може и да е менте.
Маслото си е супер, познавам доста други хора които карат с същото масло на такъв двигател. Бардала не е менте. Ако моят Бардал е бил менте, значи всики бардали в цяла бг са менте, взимам го директно от проспийд, без посредници без нищо.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Не си купувайте лагери Glyco не струват!
Darkbound написа:Налягане на масло имаше до последно, (въпреки, че при загрял двигател на празен ход стоеше на около 2.2 бара, 2 са минимума за празен ход, няма наблюдения от други такива мотори така, че не знам това дали е нормално), въпреки износването и деформацията на Гликото, както pe6kata спомена, мерил съм го със механичен уред. Пък и малко преди да сваля глико лагерите смених маслената помпа с нова.
с маслото не е така. Минимумът е 2 бара на 2000 оборота, а не на празен ход. На загряло масло 90-100 градуса.
Т.е ти си имал повече от перфектно налягане, щом на празен ход си имал тези стойности.
Значи ти си взел тоя мотор. Успех в развитието му
п.п. много ме забавлява това изказване дали във въздуха стоял вала.
- fly_free
- Мнения: 479
- Регистриран на: Пет 15 юни 2007 10:17
- Автомобил: т5
- Двигател: вrr
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Не си купувайте лагери Glyco не струват!
Darkbound написа:fly_free написа:5-30 ти е рядко масло за този двигател. За бардала може и да е менте.
Маслото си е супер, познавам доста други хора които карат с същото масло на такъв двигател. Бардала не е менте. Ако моят Бардал е бил менте, значи всики бардали в цяла бг са менте, взимам го директно от проспийд, без посредници без нищо.
5-30 е масло за дизели или за северни страни , Аз на мой двигател бардал не бих си сложил.
http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... chbegriff=
ей тук никъде не видях въпросната марка ,а да се доверявам на проста реклама нещо не ми се ще
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Не си купувайте лагери Glyco не струват!
pe6kata написа:Darkbound написа:Налягане на масло имаше до последно, (въпреки, че при загрял двигател на празен ход стоеше на около 2.2 бара, 2 са минимума за празен ход, няма наблюдения от други такива мотори така, че не знам това дали е нормално), въпреки износването и деформацията на Гликото, както pe6kata спомена, мерил съм го със механичен уред. Пък и малко преди да сваля глико лагерите смених маслената помпа с нова.
с маслото не е така. Минимумът е 2 бара на 2000 оборота, а не на празен ход. На загряло масло 90-100 градуса.
Т.е ти си имал повече от перфектно налягане, щом на празен ход си имал тези стойности.
Значи ти си взел тоя мотор. Успех в развитието му
п.п. много ме забавлява това изказване дали във въздуха стоял вала.
Oil pressure specifications
Oil pressure at idle rpm and 80°C (176°F):
• Gasoline engine (only engine with factory specification):
2.8L (code: AFP) 2.0 bar (29 psi) minimum
Oil pressure at 2000 rpm and 80°C (176°F):
• Gasoline engines:
2.8L (code: AFP) 2.0 bar (29 psi) minimum
2.8L (code: BDF) 3.0 to 5.5 bar (44 to 80psi)
Всъщност, за моят не пише колко трябва да е на празен ход, а на 2000 оборота 3 бара, моят е 24 клапановият с 2та ваноса - BDE. Поне в ръководството което аз имам не пише....
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Не си купувайте лагери Glyco не струват!
Нещо не ми се връзва - за един и същ код пише, че минимума е 2 бара на празен ход, после че минимума е 2 бара на 2000 оборота.
Иначе това е границата, минимума. Под тази стойност се търси проблем, тъй като е опасно за мотора.
Имам много подробна информация, мануали, но за 12в версии. 24в не ги знам в такива детайли.
Иначе това е границата, минимума. Под тази стойност се търси проблем, тъй като е опасно за мотора.
Имам много подробна информация, мануали, но за 12в версии. 24в не ги знам в такива детайли.
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Не си купувайте лагери Glyco не струват!
fly_free написа:Darkbound написа:fly_free написа:5-30 ти е рядко масло за този двигател. За бардала може и да е менте.
Маслото си е супер, познавам доста други хора които карат с същото масло на такъв двигател. Бардала не е менте. Ако моят Бардал е бил менте, значи всики бардали в цяла бг са менте, взимам го директно от проспийд, без посредници без нищо.
5-30 е масло за дизели или за северни страни , Аз на мой двигател бардал не бих си сложил.
http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... chbegriff=
ей тук никъде не видях въпросната марка ,а да се доверявам на проста реклама нещо не ми се ще
Доверявай се на милионите ментета на кастрол които ги има в тая таблица тогава :), не съм чул нищо лошо за бардал до момента от никой, включително и аз съм доволен от него, включително и преди няколко дни като си носих частите да ги мерят ме питаха какво е това хубавото масло, по кво са разбрали, че е хубаво не знам, ама така се изразиха хора които са виждали доста :) както и да е, всеки си има неговите си предпочитания, аз скоро не бих сменил на различно от бардал, а и тук говорим за лагери, квото и да си приказваме, дали е трябвало или не е трябвало да сменям масло, тва онова, помпи, валове и т.н. фактите са факти, колбеншмида са работили на доста по неблагоприятни условия от гликото, и са в пъти по-добро състояние, какво повече има да се приказва? Дали съм уцелил два пъти дефектна серия в рамките на 1-2 години, дали двата различни майстора не са стегнали както трябва или са пренатегнали, или нещо друго са объркали (и двата пъти гликото не съм го слагал аз, колбена го сложих аз, но колбен основните ги сложи последният майстор, също в пъти по-добро състояние от гликото), дали тва дали онова, фактите са такива, че Глико повече никога на нищо няма да сложа, както ти не би сложил Бардал, само, че аз имам причина да хейтвам Глико, не знам ти дали имаш причина да хейтваш Бардал или си просто предубеден.
- fly_free
- Мнения: 479
- Регистриран на: Пет 15 юни 2007 10:17
- Автомобил: т5
- Двигател: вrr
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Не си купувайте лагери Glyco не струват!
Аз за глико то ти го писах доста по нагоре. Официален търговец на Колбеншммид съм и смея да кажа ,че доста лагери ,бутала и сегменти съм видял през живота си. Но проблемът не ти е марката ,а нещо друго. И то по скоро което ти го написах. Поздрави!
Re: Не си купувайте лагери Glyco не струват!
Според мен ще е хубаво да обединиш двете теми и буталата странно се износват, имаш някаква драма с този мотор, която е комплексна и като нищо проблемите може да се окажат с общ произход.
П.с. мерихте ли дебелините на черупките, за сравнение между отделните марки?
П.с. мерихте ли дебелините на черупките, за сравнение между отделните марки?
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Не си купувайте лагери Glyco не струват!
DoH_KuXoT написа:Според мен ще е хубаво да обединиш двете теми и буталата странно се износват, имаш някаква драма с този мотор, която е комплексна и като нищо проблемите може да се окажат с общ произход.
П.с. мерихте ли дебелините на черупките, за сравнение между отделните марки?
Проблема при буталата едва ли е свързан с това, тези бутала от другата тема ги сложих преди 12 хил км заедно с втория комплект лагери глико, предишните бутала нямаха такова износване, всъщност те може да са биле така и преди да се сложат, аз така и не ги видях, тогава колата я прави един "майстор".
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта