Peugeot 307 2.0 HDI 90кс - Проблем с палене

Технически раздел за всички марки автомобили, които не са VAG
saggibg
Мнения: 9
Регистриран на: Пет 03 ное 2017 23:52
Автомобил:
Двигател:

Peugeot 307 2.0 HDI 90кс - Проблем с палене

Мнениеот saggibg » Чет 18 яну 2018 19:05


Добър вечер,писах и в пежо форума, пиша и тук за евентуално по-бързи отговори, за да действам по проблема.
Колата е Peugeot 307 2.0 HDI 90кс. 2002 година, имам проблем, който е следния:
Днес сутринта след като влязох в дупка, АБС започна да свети - всичко нормално се движеше, до момента в който реших да проверя да не е скъсан или прекъснат самия датчик на дясно предно колело. Всичко беше наред с него (по мои преценки), замислих се дали някой бушон не е изгорял, откачих акумулатора около 3 пъти, проверих бушоните, които се отнасят за АБС (по книжка) след това реших да пробвам дали все пак не се е оправило и изненада ... колата не иска да запали - всички бушони са наред. Извиках човек с диагностика - всичко се свързва единствено не иска с двигателя, грешките който изписа са за АБС, температурен датчик, датчик на коляновия вал (човека каза, че няма как да е сигурен, че е от него докато не се свърже с двигателя, за да му види грешките), та въпроса ми е от какво може да не се свързва към двигателя и възможно ли е да е датчика на коляновия вал или изгорял компютър?




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 90кс - Проблем с палене

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 18 яну 2018 19:37


Тия пежа, като цяло френските автомобили са много зле от към инсталация. Препипай всички букси свързани със запалването, буксите на компютъра и разклати, разтегли инсталацията. Кабелите им се късат е така както си седят в снопа. Но виж буксите за окисляване и ги пръсни с контактен спрей.
На едно пежо което идва при нас вече три - четири пъти записва грешка "пропуснато запалване в някой от цилиндрите" се оказва че проблемите идват от дюзите. Вярно колата е бензинова, но от буксите на компютъра излизат между пиновете някакви силиконови парчета и почва да дава лош контакт.


saggibg
Мнения: 9
Регистриран на: Пет 03 ное 2017 23:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 90кс - Проблем с палене

Мнениеот saggibg » Чет 18 яну 2018 19:47


Забравих да спомена, че извадих букси и бушони, но продължаваше да е така, не е възможно да е нещо по компютъра, защото ми казаха че при липса на свързаност м/у диагностиката и двигателя (всички други системи се свързват) клоняло към изгорял компютър?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 90кс - Проблем с палене

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 18 яну 2018 21:19


Ами възможно е, но трябва да се мери. Задейства ли се мейн релето, идва ли постоянен плюс на компютъра, има ли маса също трябва да се провери, евентуално някакъв проблем с имобилайзер, да не си е забравила ключа при толкова махания на акумулатора и бушони.
Проблемът е, че не можеш да вземеш друг компютър за проба именно заради имобилайзера и трябва да се мерят токове и инсталации за да си сигурен, че там е проблемът


saggibg
Мнения: 9
Регистриран на: Пет 03 ное 2017 23:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 90кс - Проблем с палене

Мнениеот saggibg » Чет 18 яну 2018 21:32


Системите си работят по старому, бордовия компютър показва информация, токове има по бушоните, утре ще я занеса за смяна на датчика на коляновия вал, и евентуално ще се покаже проблема.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 90кс - Проблем с палене

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 18 яну 2018 21:59


Ами борд компютъра, няма много общо с ЕКУ и негово "мейн реле". Въпросът ми е, с каква диагностика го четохте това Пежо, че е записало грешка за датчик на коляновия вал, пък не сте могли да прочетете ЕКУ-то!? Обикновено тази грешка се записва именно в контролния блок на мотора


saggibg
Мнения: 9
Регистриран на: Пет 03 ное 2017 23:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 90кс - Проблем с палене

Мнениеот saggibg » Чет 18 яну 2018 23:12


Доколкото успях да видя софтуера за диагностика му беше на Delphi.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 90кс - Проблем с палене

Мнениеот icoico » Пет 19 яну 2018 9:20


Отиди в сервиз, където се занимават предимно с Пежо, там обикновено знаят болежките на конкретния модел. Ще си спестиш купчина излишни весели преживявания, казвам го, като собственик на четиристотин и седмица :mhihi


saggibg
Мнения: 9
Регистриран на: Пет 03 ное 2017 23:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 90кс - Проблем с палене

Мнениеот saggibg » Пет 19 яну 2018 19:56


Проблема е в бушон, благодаря на всички.


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 90кс - Проблем с палене

Мнениеот vandu » Чет 17 фев 2022 11:49


Здравейте !
Колега има проблем с паленето на същото пежо ако престои повече от 12 часа.
Съмняват се в ГНП-то или регулатора на налягането. Как може да се установи къде точно е проблема ?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 90кс - Проблем с палене

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 21 фев 2022 7:54


Включва се на диагностика и се гледат живи данни за налягането на горивото и оборотите на мотора в момента на паленето. Ако там всичко е наред, понеже е след 12 часа предполагам проблем с оттичане на горивото към резервоара. На мястото на филтъра или преди помпата се монтира един прозрачен маркуч, палиш колата да се обезвъздуши хубаво и гасиш. След необходимото време за появяване на проблема виждаш дали в маркуча има гориво, ако няма, значи от някъде изтича, като може да изпуска през излишното на дюзите примерно


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 90кс - Проблем с палене

Мнениеот 777 » Пон 21 фев 2022 11:43


Имах обратния проблем. Пали и след малко каране като спре не иска да запали. След няколко часа престой пак пали. Оказа се, че прокапало гориво в/у някакъв датчик (май за налягане на ГНП). Като се навлажни хубаво и не иска да пали. След престой няколко часа да изсъхне се оправя.


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Peugeot 307 2.0 HDI 90кс - Проблем с палене

Мнениеот vandu » Вто 22 фев 2022 14:51


К.Одаджийски написа:Включва се на диагностика и се гледат живи данни за налягането на горивото и оборотите на мотора в момента на паленето. Ако там всичко е наред, понеже е след 12 часа предполагам проблем с оттичане на горивото към резервоара. На мястото на филтъра или преди помпата се монтира един прозрачен маркуч, палиш колата да се обезвъздуши хубаво и гасиш. След необходимото време за появяване на проблема виждаш дали в маркуча има гориво, ако няма, значи от някъде изтича, като може да изпуска през излишното на дюзите примерно


Затопли се и се оправи. И диагностиката не е показала нищо. Ще чака следващата зима за нова диагностика.
Миналата седмица като му направила проблем са гледали дали стига гориво до ГНП-то и си е имало. Затова се съмняват че проблема е между ГНП и дюзи



Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта