МАН сигурно са осъдили механикът монтирал този филтър за да избият загубите, но това си е тяхна работа. Принципно това е начин да се съсипе двигател, с дупка във филтъра, особено пък ако двигателят е турбиниран.
Явно обаче все нови неща научавам. Наистина ми стана интересно, каква е колата с препоръчителен интервал за смяна на въздушен филтър от 60к километра и как се определят тия интервали. Аз примерно сменявам масло на мотора на 10 хил, понякога прескачам, но някъде около средата между смяната слагам нов въздушен филтър.
Все пак слагам филтри за по 7 лева и карам в България, сигурно с най прашните пътища в целия свят
Въздушен филтър
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Въздушен филтър
К.Одаджийски написа:МАН сигурно са осъдили механикът монтирал този филтър за да избият загубите, но това си е тяхна работа. Принципно това е начин да се съсипе двигател, с дупка във филтъра, особено пък ако двигателят е турбиниран.
Явно обаче все нови неща научавам. Наистина ми стана интересно, каква е колата с препоръчителен интервал за смяна на въздушен филтър от 60к километра и как се определят тия интервали. Аз примерно сменявам масло на мотора на 10 хил, понякога прескачам, но някъде около средата между смяната слагам нов въздушен филтър.
Все пак слагам филтри за по 7 лева и карам в България, сигурно с най прашните пътища в целия свят
Всички интервали се следят с един ферман, където се вписват всички зареждания с гориво и километрите при зареждане, а горе на фермана са вписани всички предстоящи смяни на масло за мотор, масло за скоростна кутия, масло за диференциала, въздушен и горивен филтър, упс забравих за филтъра на климатика ... интервалите се свалят от сервизната книжка на автомоби;ла, където всичко е пенибъл описано с немска педантичност!
Освен това на база тези данни знаех, че предните накладки си заминават при 120 000 пробег, а задните около 180 000 ... съединители не съм сменял поне 800 000 килметра, с оригиналния колите отиваха за Русия, Украйна или Бог знае къде другаде!
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въздушен филтър
Благодаря за отговора.Новите въпроси са:
Марка и модел на автомобила
Кой го е сложил тоя филтър,не е ли видял тая дупка?
Марка и модел на автомобила
Кой го е сложил тоя филтър,не е ли видял тая дупка?
- Tipsy
- Мнения: 1073
- Регистриран на: Сря 13 окт 2010 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: НЕ СЪМ ОТ СОФИЯ
Re: Въздушен филтър
Потресен съм на къде отива света.
В темата за чистачките се оплакват, че нещо струващо 3лв. не може да изкара 3 години... Ми така е, няма вече качествени неща. Или трябва да не ползвам колата, или трябва да не ползвам чистачките, за да карат по толкова. И най-скъпите, и най-евтините ги сменям на около 6 месеца, но това са 3-30лв. - консуматив.
Но да се върна на филтрите. Чувствам се прее(*§Р%€$ отвсякъде. Сменям филтри на 5 000км, а то можело на 50 000км да се сменят, че даже имало и ресурс за повече според производителя. Ами да вземем да ги сменяме наравно с ролките и ремъците и техния живот е 60-80 000км. Съжалявам, че в момента нямам снимки, но последния път ме домързя да сменя въздушния филтър на 5 000км и го смених на 10 000км. - изпадаха една шепа пеперуди, мухи и комари и разни други боклуци, фините частици не ги коментирам. представям си гледката след 5 пъти по толкова. Може би сега хейтя не за друго ами защото е можело веднъж да дам 20лв за филтър и да го карам 50 000км вместо да давам 10 пъти по 20лв и да го сменям на 5 000км. Това си е 180лв. чиста печалба/загуба.
А за другите филтри... Наскоро имаше тема как колега платил 4 диагностики по 25лв., сменил една чанта скъпи консумативи и накрая проблема му се оказал, че горивния филтър не бил сменян. И той в случая нямал вина, така взел колата преди време и въздушния и за климатика били нови/предполага се и масления/, решил и че горивния е сменен ама не.
В темата за чистачките се оплакват, че нещо струващо 3лв. не може да изкара 3 години... Ми така е, няма вече качествени неща. Или трябва да не ползвам колата, или трябва да не ползвам чистачките, за да карат по толкова. И най-скъпите, и най-евтините ги сменям на около 6 месеца, но това са 3-30лв. - консуматив.
Но да се върна на филтрите. Чувствам се прее(*§Р%€$ отвсякъде. Сменям филтри на 5 000км, а то можело на 50 000км да се сменят, че даже имало и ресурс за повече според производителя. Ами да вземем да ги сменяме наравно с ролките и ремъците и техния живот е 60-80 000км. Съжалявам, че в момента нямам снимки, но последния път ме домързя да сменя въздушния филтър на 5 000км и го смених на 10 000км. - изпадаха една шепа пеперуди, мухи и комари и разни други боклуци, фините частици не ги коментирам. представям си гледката след 5 пъти по толкова. Може би сега хейтя не за друго ами защото е можело веднъж да дам 20лв за филтър и да го карам 50 000км вместо да давам 10 пъти по 20лв и да го сменям на 5 000км. Това си е 180лв. чиста печалба/загуба.
А за другите филтри... Наскоро имаше тема как колега платил 4 диагностики по 25лв., сменил една чанта скъпи консумативи и накрая проблема му се оказал, че горивния филтър не бил сменян. И той в случая нямал вина, така взел колата преди време и въздушния и за климатика били нови/предполага се и масления/, решил и че горивния е сменен ама не.
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Въздушен филтър
Трябва да си бавно развиващ за да вярваш, че въздушния филтър се сменя на 50-60к км. Че и обезщетение му били платили
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Въздушен филтър
Не се вълнувай, колега! Г-н Деликуртев в момента търси банковото извлечение за превода.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Въздушен филтър
Курти влезе без да го усетите....
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Въздушен филтър
Аз предлагам да изчакаме до утре....
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7655
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Въздушен филтър
Или поне до довечера
- Stivi
- Мнения: 8296
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Въздушен филтър
Tipsy написа:Сменям филтри на 5 000км, а то можело на 50 000км ....последния път ме домързя да сменя въздушния филтър на 5 000км и го смених на 10 000км. - изпадаха една шепа пеперуди, мухи и комари и разни други боклуци, фините частици не ги коментирам. представям си гледката след 5 пъти по толкова
Тук леекичко се престараваш ! 80% от новите коли са с интервал на обслужване от 20 000 до 30 000км,мислиш ли че през това време някой самосиндикално си сменя въздушния /или друг/ филтър !? А пък си навъртат по 200 000км /след това няма статистика още колко/ без да им изтропа двигателя
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Въздушен филтър
Щото нямат дупки във въздушния филтър!
- Tipsy
- Мнения: 1073
- Регистриран на: Сря 13 окт 2010 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: НЕ СЪМ ОТ СОФИЯ
Re: Въздушен филтър
Stivi написа:Тук леекичко се престараваш ! 80% от новите коли са с интервал на обслужване от 20 000 до 30 000км,мислиш ли че през това време някой самосиндикално си сменя въздушния /или друг/ филтър !? А пък си навъртат по 200 000км /след това няма статистика още колко/ без да им изтропа двигателя
Не ми се влиза в подробности за удължените интервали. За мен съм си направил извода - 5 000км, не са хиляди левове, че да не мога да ги отделя за обслужване.
На 10 000км. след изтръскване.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Въздушен филтър
Tipsy
Къде караш ти бе човек?
Аз сменям на 20000,и изглежда в пъти по-добре.
Къде караш ти бе човек?
Аз сменям на 20000,и изглежда в пъти по-добре.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7655
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Въздушен филтър
Зад някой чипосан в задръстване 10000км
- Tipsy
- Мнения: 1073
- Регистриран на: Сря 13 окт 2010 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: НЕ СЪМ ОТ СОФИЯ
Re: Въздушен филтър
Основно "магистрално". Задръстване на село нямаме, а рядко ходя в големия град.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 275 госта