най-прецакани са тези с коли м/у 5 и 10 години под 74kw
има данък и за електричките (на каква база ще се плаща, киловати на елмотора?)
за хибридите няма промяна, т.е. данък като за ДВГ
Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19695
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Предложените промени не са фрапантни, но са в добра посока според мен.
Същественото е, че до момента всичко над 110 kW попадаше в една графа, а вече има 2 нови: 150-245 kW и над 245 kW.
Отделно за новите коли до 5 г. до сега имаше коефициент x2.8, а сега се намалява на x2.3 и отделно се въвежда и коефициент за евро нормата:
Бeз ĸaтeгopия - 1,30-1,40
"Eвpo 1" - 1,20-1,30
"Eвpo 2" - 1,10-1,20
"Eвpo 3" - 1,00-1,10
"Eвpo 4" - 0,80-1,00
"Eвpo 5" - 0,60-0,80
"Eвpo 6" и "EEV" - 0,40-0,60
Така за една нова кола до 5 г. с ЕВРО 5 примерно до сега е имало коефициен x2.8, а сега вече е 2.3 x ~0.7 = ~1.6.
Така че реално новите коли с малките двигатели ще са със значително по-нисък данък, а тези с големите мотори по 500 коня ще плащат доста повече.
Същественото е, че до момента всичко над 110 kW попадаше в една графа, а вече има 2 нови: 150-245 kW и над 245 kW.
Отделно за новите коли до 5 г. до сега имаше коефициент x2.8, а сега се намалява на x2.3 и отделно се въвежда и коефициент за евро нормата:
Бeз ĸaтeгopия - 1,30-1,40
"Eвpo 1" - 1,20-1,30
"Eвpo 2" - 1,10-1,20
"Eвpo 3" - 1,00-1,10
"Eвpo 4" - 0,80-1,00
"Eвpo 5" - 0,60-0,80
"Eвpo 6" и "EEV" - 0,40-0,60
Така за една нова кола до 5 г. с ЕВРО 5 примерно до сега е имало коефициен x2.8, а сега вече е 2.3 x ~0.7 = ~1.6.
Така че реално новите коли с малките двигатели ще са със значително по-нисък данък, а тези с големите мотори по 500 коня ще плащат доста повече.
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
промените ми се виждат ок , ако се запазят досегашните цени за KW
77kw евро 5 София до сега 159,39лв вече ще е между 82,88лв и 110,51лв
85kw евро 4 София до сега 117,30лв вече ще е между 103,22лв и 129,03лв
77kw евро 5 София до сега 159,39лв вече ще е между 82,88лв и 110,51лв
85kw евро 4 София до сега 117,30лв вече ще е между 103,22лв и 129,03лв
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Ефекта уж трябва да е за екологията, на практика ще свалиме малко данъците на новите коли и ще качим малко на старите. Аз не искам да ми пада данъка, а да ми се качва. Не да продължавам да дишъм мръсен вуздух. Напрактика сме в начално положение без промяна.
- stefan4o
- Мнения: 19141
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Пак ще дишаме мръсния въздух, само че ще плащаме повече за това.
-
- Мнения: 905
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
И да пада и да се качва данъка пак ще дишаш същия въздух, само,че за същото "удоволствие" ще плащаш повече. Освен ако не те радва че на Вуте с трошката ще му е по-зле (и това е вид удоволствие). Както писах по - напред, данъците не решават нито един проблем. Те просто са метод за разпределение на пари от данъкоплатците към данъкоядците.
Само да попитам, къде изчезнаха тия талибани от " София диша" с техните космически технологии от канални тръби? Цяло лято ни вопъл, ни стон! (Май мърсуват някъде по Корал, Силистар, Шкорпиловци..). Да не би лятото, дизелите да напуснаха София и да останаха " Теслите" на новите лайфстайлери?
Мерките за чист въздух според мен трябва да са съвсем други:
1. Забрана на отоплени с твърди горива в населени места над 10 000 души
2. Насилствена газификация на по големите от тези градове, с глоби за отказ и стимули за инициативните)
3. Озаптяване на уродливо раздутото строителство, работещо без никакви противозамърсителни технологии ( генерират и разнасят прахоляци и мръсотия, създават цели пустини от строителни отпадъци, о**рат улиците с бетон от бетоновозите... и тн).
4. Цялостно изменение на технологиите и системите на градската среда - конструкции на улиците и инфраструктурата позволяващи лесно отстраняване на праха, с миене измитане и т.н а също така и със свойства са самопочистване - например така проектирана канализация,че един дъжд да измива улицата,а не да разнася калта.
5 , и други такива.
Но това не се решава с увеличаване на данъци, или поне се разработва преди да си решил да ги вдигаш за тази цел.
А сега едни играчи абонирани за обществените поръчки, ще вземат едни допълнителни пари (процент и за вдигачите на данъци ще има!) а всичко ще си е както преди..
Така погледнато - Нашите винетки убиха 17 човека на Своге!
Само да попитам, къде изчезнаха тия талибани от " София диша" с техните космически технологии от канални тръби? Цяло лято ни вопъл, ни стон! (Май мърсуват някъде по Корал, Силистар, Шкорпиловци..). Да не би лятото, дизелите да напуснаха София и да останаха " Теслите" на новите лайфстайлери?
Мерките за чист въздух според мен трябва да са съвсем други:
1. Забрана на отоплени с твърди горива в населени места над 10 000 души
2. Насилствена газификация на по големите от тези градове, с глоби за отказ и стимули за инициативните)
3. Озаптяване на уродливо раздутото строителство, работещо без никакви противозамърсителни технологии ( генерират и разнасят прахоляци и мръсотия, създават цели пустини от строителни отпадъци, о**рат улиците с бетон от бетоновозите... и тн).
4. Цялостно изменение на технологиите и системите на градската среда - конструкции на улиците и инфраструктурата позволяващи лесно отстраняване на праха, с миене измитане и т.н а също така и със свойства са самопочистване - например така проектирана канализация,че един дъжд да измива улицата,а не да разнася калта.
5 , и други такива.
Но това не се решава с увеличаване на данъци, или поне се разработва преди да си решил да ги вдигаш за тази цел.
А сега едни играчи абонирани за обществените поръчки, ще вземат едни допълнителни пари (процент и за вдигачите на данъци ще има!) а всичко ще си е както преди..
Така погледнато - Нашите винетки убиха 17 човека на Своге!
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Коефициента за Евро нормата е добра идея, дългосрочно има потенциал да повлияе положително. Като цяло промените не са екстремни и това също е добре.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Така трябва да го измислят общините на финала,че крайният сбор е да е поне същия.Сваляне от новите,вдигане на старите,но уравнението трябва да е със същия сбор.Х и У са неизвестните,Z се знае,че не може да е по-малко от миналата година .
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Каквото и да сменят каквото и да правят това не променя нищо...Като чипират БМВ с евро 5 щото на тъпака 250к. са му малко първото което сатава е еврото му не само да отиде на кино ами да почне да пуши като на баба пернишката печка пълна с кюмюр...
А е просто активен контрол и спиране от движение веднага и на място....един цивилен авромобил с камера да тръгне от София до Бургас и обратно и поне 20 пущеши основно гъзарски коли ще останат без номера...три месеца да се кръстосва надлъж и нашир и на всички рейсъри и мърлячи юе им се дръпне лайното....Сега парех локомотив може да се прекара на преглед...и ако там не се вземат мерки нищо няма да се промени.
А е просто активен контрол и спиране от движение веднага и на място....един цивилен авромобил с камера да тръгне от София до Бургас и обратно и поне 20 пущеши основно гъзарски коли ще останат без номера...три месеца да се кръстосва надлъж и нашир и на всички рейсъри и мърлячи юе им се дръпне лайното....Сега парех локомотив може да се прекара на преглед...и ако там не се вземат мерки нищо няма да се промени.
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Така си е, просто евро нормите ще се налагат административно, а не проверявани практически, което пак не е много справедливо...
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Iezekil написа:Така трябва да го измислят общините на финала,че крайният сбор е да е поне същия.Сваляне от новите,вдигане на старите,но уравнението трябва да е със същия сбор
Не е така, намаляне на пътен данък на няколко стотин нови автомобили с увеличаване на пътен данък на 3 милиона стари автомобили ще даде поне с 20 процента повече за хазните на градовете. Те сметката вече са я направили.
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
по новата схема как се изчислява данъка на чистата електричка?
Има кетегирия EEV (тук влизат и хибридите), ставките са на KW, съответно хибридте до сега се таксуваха само по мощността на двигателя, сега електромотора ще влиза ли в сметките?
Има кетегирия EEV (тук влизат и хибридите), ставките са на KW, съответно хибридте до сега се таксуваха само по мощността на двигателя, сега електромотора ще влиза ли в сметките?
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
hooligan_sk написа:Iezekil написа:Как държавата опазва околната среда с нашите пари?Ами ще ни накарат да си бракуваме трошките/примерно/,вместо да си смени локомотивите,трамваите и автобусите-сиреч пак бай Ганьо плаща сметката.Омагьосан кръг за лапане на пари от активното работещо население,2млн.аборигени.
А парите за нови локомотиви и автобуси от къде идват? Парите за всяко ново паве от тротоар, за всеки нов пътен знак от къде идват? Струва ми се че има голямо неразбиране що е то "държавата".
Европари. Европари, от които се изпозлват 20% и всичко друго е грабеж. Пътищата не са ни направени от нашите данъци, а от европари, за да може еврокамионите да не се трошат по нашите "невероятни пътища". Ремонтите се правят масово от фирма Трейс, която е пряко свързана с Б.Б. Така че, приятелче, живееш в измислен свят, в който си мислиш, че парите ти отиват за нещо. Парите отиват в гушите на определени хора и ти няма какво да направиш.
По темата:
Цялото това с вдигането на данъците за стари автомобили е пак начин да се дере народа. Ще кажа и защо. Защото излизат разни "слюнчовци" като Дунев или онзи дърт бизнесмен и почват да говорят, как старите автомобили не се движели толкова по улиците, заемали междублоковите пространства. Как, като се въведе по-високия данък, няма да има задръствания... - Да, няма да има, защото няма да има коли. Нямаме стандарта на живот да си позволим нови автомобили, НО стига хленчене. Една голяма доза народ има пари да пълни скъпите заведения по Витошка. Има пари да маха EGR, катализатор, да прави ремап, да слага челни кулери по 600лв, генерация за 400лв, турбини, инжектори за хиляди левове и тнт, но няма пари за нов катализатор или нов EGR? Айде стига. Гледам доста чуждестранни блогъри, който се занимават с коли, в държави, които имат MOT и TUV. Там кола с неизправна чистачка не минава, със счупена пластмаса в купето не минава, та камоли без EGR, катализатор и тнт. Според мен, трябва да има засилен контрол върху точно тези неща. Всички коли да си има еко компонентите по тях и да си влизат в границите от завода, не си ли влизат в границите от завода. Отваряш мотор, сменяш сегменти, гумички, купуваш EGR, катализатор, или каквото е необходимо и караш. Ако ли не, купуваш изправен автомобил.
Точка 2: Контрол върху колите нов внос. Не ония стар разбирач милионер да ми разправя, как всички автомобили, които се вкарвали, били екологично чисти и изправни. Ха-ха, моргата на Европа на по 500 000км позамазани, полирани и да имат продажбен вид - НЕ! Всеки един от тези автомобили трябва да бъде проверяван, преди да се сложи за продажба, ако не отговаря на еко нормите, ако има технически забележки - на автовоза и обратно към моргата. По друг начин няма да се оправят нещата...
Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Snuupy написа:Европари. Европари, от които се изпозлват 20% и всичко друго е грабеж. Пътищата не са ни направени от нашите данъци, а от европари
Дрън, дрън, илюзии. Ние внасяме едни пари и после ни дават европари, но "евентуално", ако на власт са хората, които искат и други условия.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 113 госта