Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2111
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Мнениеот Petrolhead » Вто 10 апр 2018 10:19


подкрепям всякакви ограничения на старите кошове.
моите лични наблюдения са, че българина кара стари коли, не защото няма пари за нови, а защото няма пари за ново БМВ.
оправдания има всякакви, лоши пътища, кражби, лоши шофьори, скъпи застраховки, скъпи ремонти, липса на гаражи и тн. всичко това са само оправдания.

как в държави като Швейцария, Румъния и Германия автомобилът в луксозна стока, а само при нас е необходимост




Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Мнениеот Lupender » Вто 10 апр 2018 10:48


Данъците са едната страна на монетата, другата са тяхното разходване и проблема е точно там. Всеки гражданин ще си плаща данъците с желание, ако държавата ги изразходва добросъвестно. Но за съжаление, ние гражданите не сме убедени в това. Състоянието на републиканската пътна инфраструктура е ужасяващо. Да речем, че няма достатъчно пари, така е. Но защо нови трасета на магистрали се скапват за две-три години и се налагат ремонти?! Защо държавата не упражнява адекватен инвеститорски контрол над изпълнителите?!
Същото се отнася и до останалите аспекти - правосъдие, обществен ред и сигурност, здравеопазване, образование...
Типичен пример са общините - вместо да осъществяват контрол на застрояването те правят обратното - разширяват сините зони, унищожават градинките и зелените площи, презастрояват, издават разрешителни за строеж на обекти с фиктивни или въобще липсващи подземни гаражи, не поддържат инфраструктурата, не създават условия за организация на движението и не обособяват зони за паркиране.
Освен това, механизмите за определяне на данъка не са адекватни. Не е адекватен и механизма за пътните такси. Нека има обвързаност с евростандартите за екология и типа на горивото, т.е. те да са функция от пробега и екологичните показатели на автомобила. Най-лесно това може да стане, като въпросните налози се включат в стойността на горивото - караш-плащаш, не караш - не плащаш. Това го казвам с ясното съзнание, че аз лично ще съм потърпевш, понеже навъртам между 45 и 50 хиляди годишно.
Другото - новите автомобили. Ами ситуацията е такава, че от икономическа гледна точка не е изгодно човек да кара нов автомобил. Правил съм калкулации и нещата не се връзват поради няколко обстоятелства - цената, обслужването, застраховките и качеството. Когато си купи човек нов автомобил, той плаща освен стойността на автомобила печалбата на производителя, на търговеца и 1/3 от друг автомобил (който няма да бъде продаден). Освен това е принуден да поддържа, обслужва и сервизира автомобила там където му кажат и да плати колкото му кажат сама и само за да му важи гаранцията, като добавим и останалите съпътстващи разходи, се оказва, че за един и същ пробег се плаща три пъти повече (по мои калкулации). Примерно аз на база на данни от последните 5 години съм постигнал съвкупен разход на километър от 0,36 стотинки (вътре влизат всички разходи от закупуването, поддържането и експлоатацията на автомобила, разделени на изминатия пробег), при нов автомобил този разход отива над 1 лев. С други думи, проблема не е в закупуването на нов автомобил, а в неговата нерентабилност и липсата на стимул за подмяната. Това е изключително важно в актуалната икономическа ситуация в България.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2111
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Мнениеот Petrolhead » Вто 10 апр 2018 11:47


новите автомобили в България са по-евтини от същите нови автомобили в западна европа.
голф в България с около 2000 Евро по-евтин от същия в Германия.

сервизни разходи за първите 5 години, практически нямаш. Маслото се сменя на 40 000 километра и струва около 300 лева с масло от официалния сервиз, ако е с твое е още по-евтино.

гаранциите, по не при фолксваген, покриват почти всичко. поне при мен 2 пъти са ми сменяли тампони гаранционно. единствените неща извън маслото, което съм плащал е свещи и накладки, по веднъж, общо към 500-600 лева, за 4 години.
каското е сравнително скъпо, но това е при абсолютно всички коли. ако имаш щета и искаш да бъде качествено оправена, няма значение колко годишен ти е автомобила, скъпо е.


Потребителски аватар
Lqlik
Мнения: 73
Регистриран на: Вто 06 фев 2018 15:29
Автомобил: Passat Variant B7
Двигател: CFGC 2014 177hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Мнениеот Lqlik » Вто 10 апр 2018 12:19


bobocamaro написа:А кофти ли е да те привикват за подмяна на манипулиран софтуер?
И да си тръгнеш с 30% перформанс надолу. :mhihi
Айде да не си говориме глупости за данъци и екология. Специално за собственици на дискотечни табла и бедняшки лукс.

Ми на мен не ми дреме, но твойто изказване звучи в стил "то е кисело". И употребяването на "лукс" и пасат б7 комфорт в едно изречение е смешно. Колата е много далеч от лукса, който аз предпочитам, но уви - не мога да си го позволя. Или по-скоро мога, но ще е някой трошляк на 10г. Избор, който много от мрънкащите тук правят с обратен знак - вместо да си купи нещо по-ново, здраво и екологично ти си купуваш нещо старо, ама "лачено". Писнало ми е от пишман гъзари, дето сипват за по 20лв гориво в а6/БМВ 5 и тн и мрънкат от високи данъци. И да - комунисти сте, защото това със "скъпа кола-скъп данък" е комунистически приом. Не съм съгласен за едно и също нещо( и то в най-добрия случай ) аз да плащам 500лв на година, а друг 20 лв. Ама го правя. Без да мрънкам по форумите. Предпочитам да се съсредоточа върху това да стана по-добър в това, което правя и съответно да изкарвам повече пари вместо да плюя да всеки, който взима повече от мен.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Мнениеот инжектопляктор » Вто 10 апр 2018 14:06


Petrolhead написа:как в държави като Швейцария, Румъния и Германия автомобилът в луксозна стока, а само при нас е необходимост

Е как в Германия автомобилът да е луксозна стока, при 200-300 евро данък и при условие, че там с няколко заплати можеш да си купиш НОВ от магазина? В България новият автомобил е луксозна стока, защото е трудно с 800лв заплата да си го купиш. А когато не живееш в града и нямаш транспорт - нямаш избор!
Petrolhead написа:новите автомобили в България са по-евтини от същите нови автомобили в западна европа.
голф в България с около 2000 Евро по-евтин от същия в Германия.

Какви гаранции, като драмата с вредните емисии на VW? Късащите се вериги? Фабричните дефекти в новите двигатели?
В България 2000евро по-евтин. Не знам, не съм проверявал. Ама в Германия 2000евро са една заплата, а тук са 4-5 заплати. Купил си си нова барака и раздаваш акъл. Ще те видим, защото след 3-4-5 години и ти ще си в графата на шофьори на стари автомобили.
Аз лично не мога да си позволя да давам по 250-300лв на месец за лизинг. И ми е добре да си сложа АГУ. Ползвам колата основно да си върша работата и без нея прав умирам. Ако ми се вдигнат разходите за транспорт, аз няма да спра да карам, просто ще съм по-скъсан и гладен, а държавата ще прибере едни пари.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2111
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Мнениеот Petrolhead » Вто 10 апр 2018 15:49


Нещо много смело и наизуст го подкара баце.

Купувам от едно известно време само нови коли, защото за другите нямам нито време, нито нерви да се занимавам. Лично на мен ми е по-изгодно да карам нов автомобил.

Европейците не притежават автомобил, не защото не могат да си го купят, а защото не им трябва( обществен транспорт), няма къде да го спрат или локалните данъци и застраховки са им високи.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Мнениеот batVenci » Вто 10 апр 2018 17:48


То на тоя етап притежаването на лек автомобил ти струва минимум 300 лв. годишно, включвайки минималните задължителни плащанки за гражданска, винетка, преглед и данък. И ако преди две години номера с винетката мина, и тя стана 97 лв., поскъпвайки с 30 лв., сега вече вдигането на данъка ще озлоби много повече хората. Още повече, този данък е насочен към старите автомобили, т.е. към масовия български автомобилист. Това ще накърни още повече достойнството но обикновения човек, на фона на неплащането на "екологичния" данък от собствениците на нови автомобили. Просто казано, отново се създава усещането, че както обикновено става за всичко, и цената за екологията ще трябва да бъде платена отново от основната бедна част от населението, нямаща простата финансова възможност да си позволи нов автомобил...


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Мнениеот muns61 » Вто 10 апр 2018 18:07


И какво ще направи този човек? Ще си плаща, защото тоягата е здрава и все по-рядко пропуска. Ще намалеят много старите коли и ще се внасят повече 5-8 годишни.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Мнениеот Курт Деликуртев » Вто 10 апр 2018 19:27


Petrolhead написа:новите автомобили в България са по-евтини от същите нови автомобили в западна европа.
голф в България с около 2000 Евро по-евтин от същия в Германия.


Само дето средната заплата в Германия е 1800 еврони чисто, а в България е сигурно 1000 лева. Храните ни са с поне 20% по-скъпи отколкото в Германия ( сравнявам цените в Лидл и Кауфланд, немски вериги ), а пък качеството на храната е 80 % от това в Германия.

Така че няма какво да сравнявате с Германия, друга бира е, немска!

Някои тук успяват да "спестяват" от закуските и си купуват само нови автомобили! Респект!


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Мнениеот Iezekil » Вто 10 апр 2018 19:48


Бе който иска с новия си автомобил до дойде да мерим газовете с моята барака на ЛПГ,дето харчи 300 грама масло на 10 000км.,и после да ми обясни значението на думата "трошляк" и "барака".Като сте сербези,да подкарват всички по евро 7,ама качествено,да видим кой ще оцелее.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2111
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Мнениеот Petrolhead » Вто 10 апр 2018 19:52


Давай да мерим, аз съм с метаново кади.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2111
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Мнениеот Petrolhead » Вто 10 апр 2018 19:54


Курт Деликуртев написа:
Petrolhead написа:новите автомобили в България са по-евтини от същите нови автомобили в западна европа.
голф в България с около 2000 Евро по-евтин от същия в Германия.


Само дето средната заплата в Германия е 1800 еврони чисто, а в България е сигурно 1000 лева. Храните ни са с поне 20% по-скъпи отколкото в Германия ( сравнявам цените в Лидл и Кауфланд, немски вериги ), а пък качеството на храната е 80 % от това в Германия.

Така че няма какво да сравнявате с Германия, друга бира е, немска!

Някои тук успяват да "спестяват" от закуските и си купуват само нови автомобили! Респект!


С 1800 евро в Германия не знам как се оцелява.
Тва с спестяването от закуски го пропускам. Тъп коментар


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Мнениеот Iezekil » Вто 10 апр 2018 19:59


Аз неразбирам какво им бъка в задниците,че колата ми е стара.Железниците ни са стари,флота,авиацията,обществен транспорт,линейки,пожарни,всякакв вид државни служебни автомобили/без депутатските/,пътища,обществени и жилищни сгради,всичко.Те се хванали за бай Онзи какво кара.Простотия.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Мнениеот batVenci » Вто 10 апр 2018 20:14


Посягането към автомобила на човека, карайки го той да се лиши от него, чрез непосилни данъци, е един вид посягане към личната свобода. А свободата, за свободното движение на хората е основополагащ европейски принцип. Когато преди две години се вдигна винетката с 30 лв., това не доведе до подобряване на пътните условия с една трета. Но имаше голямо отражение в социално-политическия живот на страната още същата година. На фона на тези факти, не ми се мисли какви отражения ще има, влизането в сила на замисления от господата управляващи, промени в данъка за старите автомобили...


Потребителски аватар
slaveiko67
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: AFN 96g
Местоположение: Montana

Re: Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Мнениеот slaveiko67 » Вто 10 апр 2018 20:16


Всеки си има камбанария...от която гледа живота.Нека се увеличат данъците за старите коли-10++ години или 5++ години.И с колко ще се увеличат? Масовият автопарк в България е около 100к.с....Двойно да скочат данъците,повече от 100лв.едва ли ще са...
Няма да има размирици :a045 Бараките,както казват някои колеги,ги купуваме,защото не можем да си позволим да имаме/поддържаме две или повече коли,всички сме в категорията-важно е да стигнеме от т.А до т.В...Бараките ги поддъжаме с евтини части на принципа-когато се строши,се сменя...и т.н докато дойде ред на следващата барака,защото другата е изгнила и заварчика няма къде да слепи моста на здраво...Може още да напиша,но едва ли има значение...пак народа ше отнесе дебелата тояга,каквото и да се случи около повишаването на данъците... :banghead



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Burner_inc, rld и 67 госта