За и против спортното/регулируемо окачване

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 553
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: За и против спортното/регулируемо окачване

Мнениеот alpinab » Вто 17 апр 2018 17:34


ALESYZ написа:Имах спортно окачване на golf-a едно време, червено KONI. Изтраях го точно месец, колата стана като каруца буквално.



Едно време, когато и аз бях младеж направих глупостта да сложа регулируемо жълто кони и ниски пружини.

Осъзнах какво съм направил точно на 30тата минута след като колата излезе от бокса и сумати пари назад.

В този ред на мисли никога повече “спортист със спортно окачване” Едни нови Каяба държат колата доста прилично даже и не друсат.




Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7820
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: За и против спортното/регулируемо окачване

Мнениеот hooligan_sk » Вто 17 апр 2018 19:43


powerade написа:
Bai Sando написа:На 3-ката .....


Колегата е с Голф 3, няма да влезнат тия големи баници 225/45/17 :smile . Градския правилно си е казал 15-ки 195/50 или 55. На Сеата ми е с размери на Голфа и 195/50/15 все едно си със спортно спрямо 185/60/14. Ама комфорта на 14-ките е по-голям, затова от този сезон пак съм на тях.


Колегата е с Толедо 2 и 225/45/17 му е стандартен размер.

Dagestan написа:Преди да пусна темата бях пуснал поръчка за регулируемо окачване JOM, ама тотално ме разубедихте и я отказах днес :Mr Green Fun .
Поръчах вече Eibach-а, като дойде ще взема и газови амортисьори Каяба. Ако не се получат нещата ще мина обратно на заводски пружини.
Колата я карам с 205/60/16, на 17-ки не искам да минавам, понеже често пътувам по лоши пътища и не искам да смъквам профила на гумата под 50, а 225/50/17 се съмнявам да влязат без да опират. Евентуално мога да върна на 205/55/16.
Принципно с малко втърдяване на возията нямам проблем, даже в момента ми е твърде мека возията, а Голф-подобните принципно не се славят с мека возия.

Със сегашното стоково окачване, разстоянието между гумата и калника отпред е 1 пръст, отзад може би 2, т.е. не е съвсем на заводска височина - предполагам са омекнали пружините от старост, а и гумата е малко по-висока от заводското :mrgreen


Нищо не правиш с тея балони. За това и ти е малко отстояните до калника, колите не се смъкват магически като им омекнат пружините. :mhihi 45% от 225 не е ниска гума. :th_up


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: За и против спортното/регулируемо окачване

Мнениеот Dagestan » Сря 18 апр 2018 19:52


Смяната на размера на гумите не е вариант към момента, лично виждам много негативи в това начинание и само 2 плюса - по-добра визия(което е твърде субективно) и по-стегната возия, за сметка на това пък гумите са по-скъпи с доста, джантите са по-тежки и влошават спирането и вървежа, гумата е по-уязвима на щети от дупки и т.н.

За момента целта ми е подобряване на поведението на колата, чрез окачването. Ще видим до 1 месец какво ще се случи, че пружините са с 10 дни доставка, после и час ще трябва да запазя в сервиза и там още 2 седмици чакане.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7820
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: За и против спортното/регулируемо окачване

Мнениеот hooligan_sk » Сря 18 апр 2018 21:16


Дават и огромно предимство в управляемоста, спирането. Когато сменя зимните 15ки с летните 17ки на Пасата, не мога да позная колата. В завой където минавам плахо с 15ките, с летните е като на релси. :th_up


Потребителски аватар
Tipsy
Мнения: 1072
Регистриран на: Сря 13 окт 2010 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: НЕ СЪМ ОТ СОФИЯ

Re: За и против спортното/регулируемо окачване

Мнениеот Tipsy » Чет 19 апр 2018 8:58


Който иска мека возия си взима кола с голямо междуосие, независимо задно окачване и няколко носача отпред. Всичко друго е посредствено.

По въпросите на автора:
1 - нови амортисьори - мислих да правя точно това, но моята кола се оказа с пружини eibach 30/30 и от магазина ми казаха, че при евентуален проблем най-вероятно няма да признаят гаранцията.
2 - нисък клас регулируемо окачване - возил съм се в коли с подобни окачвания, но возията беше потресаващо подскачане, все едно не амортисьор ами винкел е сложен. Както беше се изказал един познат - със 140 влизам в завоя и колата не мърда, но не мога да пия кафе, че се излива от друсането.
3 - жълти Конита + спортни пружини Билщайн - в моя случай понеже бях с пружини eibach се спрях именно на жълтото кони. Комбинацията ми беше похвалена от още 2-3 места като доста добра за ежедневна кола. Вече 50 000км съм така и нямам оплакване. Не ми харесва стоковата возия, но всеки си има мнение. Карал съм с джанти 15-16 зимни, 17-18 летни.


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: За и против спортното/регулируемо окачване

Мнениеот Dagestan » Чет 19 апр 2018 20:05


Наясно съм че живота на стокови амортисьори се съкращава с по-къси пружини. Гледам Каяба имат някаква серия амортисьори, уж спортни, ще ги проуча. Иначе ти Конитата откъде ги купи и на каква цена ако не е тайна? Ако се спра на Кони, ще трябва да отложа с 1 месец ремонта, че средствата ще са малко дефицитни в такъв случай, а не ми се чака повече.


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: За и против спортното/регулируемо окачване

Мнениеот mitko85 » Чет 19 апр 2018 20:19


Слагай смело айбаха на нормални амортисьори, две коли към карал с такава конфигурация, колата се държи много добре, по стегната е , но не е каруца. За 17- ка бих препоръчал 235/45/17, една идея по висока е и се запазва комфорта. Даже бих казал че е по мека возията отколкото с 205/55/16.


Потребителски аватар
beuchat
Мнения: 1931
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
Автомобил: 1990 Golf 2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Ямбол

Re: За и против спортното/регулируемо окачване

Мнениеот beuchat » Чет 19 апр 2018 21:02


Ако можеш да преглътнеш возията слагай,макар че като чета караш с доста високи гуми и едва ли ще усетиш осезаема разлика.При мен с 40мм пружини FK и заводския размер гуми с джанти(185/60/14) вози сравнително приятно за Голф 2ка с пружини,но сложа ли си другия комплект джанти(205/45/16) вътре е ужас,особено тия дето се возят отзад пищят при неравности :mhihi .


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: За и против спортното/регулируемо окачване

Мнениеот Dagestan » Чет 19 апр 2018 21:22


Разлика ще има със сигурност - просто в момента откъм пружини/амортисьори ми е много зле колата. Нямам против втвърдяване на возията, стига да не стане директно като каруца. Даже в момента ми е твърде мека возията.

Джантите бих сменил с по-големи само и единствено ако ми излезнат на оферта BBS CH или OZ Superleggera/Ultraleggera. Но преди да се стигне до там има много неща, които съм планирал, и едва ли ще се стигне до смяна на джантите това лято.


Потребителски аватар
beuchat
Мнения: 1931
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
Автомобил: 1990 Golf 2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Ямбол

Re: За и против спортното/регулируемо окачване

Мнениеот beuchat » Чет 19 апр 2018 22:06


С Eibach-a и обикновени амортисьори няма как да стане каруца,или аз поне досега не съм чул някой да се е оплакал именно от тези пружини.


Потребителски аватар
Tipsy
Мнения: 1072
Регистриран на: Сря 13 окт 2010 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: НЕ СЪМ ОТ СОФИЯ

Re: За и против спортното/регулируемо окачване

Мнениеот Tipsy » Пет 20 апр 2018 19:45


Dagestan написа:Иначе ти Конитата откъде ги купи и на каква цена ако не е тайна?

Купувал съм ги от руди, руни.. нещо подобно, но беше преди доста време. По спомен под 800лв, 700 и нещо.

beuchat написа:С Eibach-a и обикновени амортисьори няма как да стане каруца,или аз поне досега не съм чул някой да се е оплакал именно от тези пружини.

За тази комбинация пък точно обратното съм чувал. Всеки реве, че колата подскачала и бързо го сменят с та-техник и започват суперлативите по негов адрес.


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: За и против спортното/регулируемо окачване

Мнениеот kaiser666 » Сря 25 апр 2018 21:37




Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: За и против спортното/регулируемо окачване

Мнениеот Dagestan » Чет 03 май 2018 19:05


Надявам се да не ми се случват такива неща като от този клип. Eibach-а дойде, след празниците взимам и амортисьорите и ги мятам на колата. Ще направя снимки преди и след да видим колко ще падне.


Потребителски аватар
dimitar.nikolakov
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 08 ное 2017 19:05
Автомобил:
Двигател:

Re: За и против спортното/регулируемо окачване

Мнениеот dimitar.nikolakov » Нед 15 мар 2020 17:15


Здравейте!Знам че последният пост тука е преди 2 години,но искам да попитам какъв е резултатът?Доволен ли си?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта