Напоследък се замислям все по-сериозно да мина на спортно регулиреумо окачване от ниския ценови диапазон, но не мога да реша реално кой би бил най-правилния ход.
Колата ще влиза за пълна ревизия на ходовата част, в това число смяна на амортисьори и пружини също. Поне към момента имам няколко варианта:
1 - нови амортисьори и пружини, от средно качество - Монро или Каяба, като в този случай колата ще запази заводската височина и возия, предполагам около 500лв ще вържат амортисьорите с пружините
2 - нисък клас регулируемо окачване - FK, JOM, Ta Technix, Tuning art - все около 500лв - чувам предимно положителни мнения за тези марки, притеснява ме в случая колата да не стане с возия на каруца.
3 - жълти Конита + спортни пружини Билщайн - по-скъп от останалите варианти - около 800лв. ще ми излезе, но уж по-добрия вариант откъм возия, спрямо вариант 2, и откъм пътно поведение спрямо вариант 1.
Към момента клоня най-много към вариант 2 и по-специално към JOM, уж предлага най-мека возия от споменатите регулируеми окачвания. За вариант 3 не мога да се убедя че си заслужава да дам толкова много пари, при положение че пазарната цена на колата е не повече от 3500лв., някакси не се връзва.
Кажете според вас кой от 3-те варианта бихте предпочели и защо, а ако имате и други предложения, ще се радвам да ги прочета.
П.П. Става въпрос за колата от подписа Толедо(Голф 4).
За и против спортното/регулируемо окачване
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Колега, карах 30 000км със спортно регулируемо окачване Ta Technix на Polo 6N2. Колата беше ниска, твърда, подскачаща, ок, за града - ок. Един път отидох на море с тази кола - 1300км по нашите магистрали, след морето свалих окачването. Няма такова друсане, подскачане и тнт. Просто нямаме пътища за този тип окачвания, ако ти е всекидневна кола - бягай далеч. За всекидневна кола, бих ти препоръчал газови амортесьори - Kayaba + Eibach Pro Kit 30/30mm пружини. Возията е стегната, но не на каруца и колата се държи добре на пътя.
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Колата ми е ежедневка и въртя по 30 000км годишно, предимно на дълго(София-Разград-София поне 2 пъти месечно). Варианта, който предлагаш звучи добре, и пак ще върже около и малко над 500лв. Благодаря колега, не се бях сетил.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Може, но в България трябва да се внимава колко да се свали надолу.
Карал съм след спортно свален Форд XR 3i, на всяка неравност купето се стържеше по асфалта и хвърчаха искри като от ъглошлайф!
Карал съм след спортно свален Форд XR 3i, на всяка неравност купето се стържеше по асфалта и хвърчаха искри като от ъглошлайф!
- Stivi
- Мнения: 8287
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Ежедневна кола с 30 000км годишен пробег , и спортно окачване.....това си е специфичен вид мазохизъм ,но поне камъни в бъбреците няма да задържаш Дано не се налага често да возиш хора,като слизат ще им се клатят главите още 15 мин. по инерция
-
- VW експерт
- Мнения: 12752
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Недей.
Остани със стоковото.
50км ме возиха с Голф 4 със спортно.
Та техникс, нещо такова.
Ебаси каруцата.
Остани със стоковото.
50км ме возиха с Голф 4 със спортно.
Та техникс, нещо такова.
Ебаси каруцата.
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
За Та техникс казват че е най-твърдото, явно там наистина ефекта си е возия-каруца. В момента със стоковото окачване ми е твърде неустойчива колата, или поне така я чувствам и искам да стане с по-стегнато поведение. Донякъде амортизацията на сегашното окачване е причина за тази неустойчивост. Може би варианта, който предложи Snuupy би бил най-оптималния - така в най-лошия случай ще мога да сложа заводски пружини, ако спортните не ми понесат и тях да ги продам с някаква загуба.
С намалянето на височината нямам проблем - ще сложа метална кора отдолу. А и в момента, уж колата ми е със стоково окачване, а е по-ниска от всяко друго Толедо, което съм виждал, все едно в момента съм с някакво окачване -20мм отпред и отзад.
С намалянето на височината нямам проблем - ще сложа метална кора отдолу. А и в момента, уж колата ми е със стоково окачване, а е по-ниска от всяко друго Толедо, което съм виждал, все едно в момента съм с някакво окачване -20мм отпред и отзад.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Dagestan написа: С намалянето на височината нямам проблем - ще сложа метална кора отдолу.
И питай боксьорите отде си купуват гумата между зъбите!
-
- VW експерт
- Мнения: 12752
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Три пръста влизат отпред между гума и калник.
Четири пръста отзад.
При мен, стоково.
Явно е от пружини.
Но не я усещам хлабава.
Четири пръста отзад.
При мен, стоково.
Явно е от пружини.
Но не я усещам хлабава.
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Имах спортно окачване на golf-a едно време, червено KONI. Изтраях го точно месец, колата стана като каруца буквално.
- nikolay_ss
- Мнения: 1002
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: [W211] [Touareg 7P6]
- Двигател: [OM646 06] [CVWA 16]
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
И аз бях със ST Suspension(същото като KW Variant 1) и го махнах, направо се преродих като се върнах пак на стоковото.
- Bai Sando
- Мнения: 8110
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
На 3-ката това и е последния сезон със спортно окачване.На есен си слагам стоковото и едни 15-ки и ще ми е рай.
Естествено няма как да се разделя толкова лесно със ниската кола и ще бъде преместено на другия голф,който ще бъде само за уикендите.За всекидневка е голям мазохизъм със спортно,еле пък 30 000 км годишно.
Иначе на дълъг път,много зависи от къде ти е маршрута.Примерно до София и обратно нямам проблеми понеже магистралата до там бива,обаче до морето е голям к*р особено в участъка с пропадналия асфалт след Стара Загора.
Естествено няма как да се разделя толкова лесно със ниската кола и ще бъде преместено на другия голф,който ще бъде само за уикендите.За всекидневка е голям мазохизъм със спортно,еле пък 30 000 км годишно.
Иначе на дълъг път,много зависи от къде ти е маршрута.Примерно до София и обратно нямам проблеми понеже магистралата до там бива,обаче до морето е голям к*р особено в участъка с пропадналия асфалт след Стара Загора.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7820
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
С какъв размер гуми караш лятото? Бих ти препоръчал да си обновиш окачването със стандартни части и да минеш на 225/45/17, ако не си с такива. Колата става значително по-устойчива.
-
- Мнения: 1039
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Bai Sando написа:На 3-ката .....
Колегата е с Голф 3, няма да влезнат тия големи баници 225/45/17 . Градския правилно си е казал 15-ки 195/50 или 55. На Сеата ми е с размери на Голфа и 195/50/15 все едно си със спортно спрямо 185/60/14. Ама комфорта на 14-ките е по-голям, затова от този сезон пак съм на тях.
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: За и против спортното/регулируемо окачване
Преди да пусна темата бях пуснал поръчка за регулируемо окачване JOM, ама тотално ме разубедихте и я отказах днес .
Поръчах вече Eibach-а, като дойде ще взема и газови амортисьори Каяба. Ако не се получат нещата ще мина обратно на заводски пружини.
Колата я карам с 205/60/16, на 17-ки не искам да минавам, понеже често пътувам по лоши пътища и не искам да смъквам профила на гумата под 50, а 225/50/17 се съмнявам да влязат без да опират. Евентуално мога да върна на 205/55/16.
Принципно с малко втърдяване на возията нямам проблем, даже в момента ми е твърде мека возията, а Голф-подобните принципно не се славят с мека возия.
Със сегашното стоково окачване, разстоянието между гумата и калника отпред е 1 пръст, отзад може би 2, т.е. не е съвсем на заводска височина - предполагам са омекнали пружините от старост, а и гумата е малко по-висока от заводското
Поръчах вече Eibach-а, като дойде ще взема и газови амортисьори Каяба. Ако не се получат нещата ще мина обратно на заводски пружини.
Колата я карам с 205/60/16, на 17-ки не искам да минавам, понеже често пътувам по лоши пътища и не искам да смъквам профила на гумата под 50, а 225/50/17 се съмнявам да влязат без да опират. Евентуално мога да върна на 205/55/16.
Принципно с малко втърдяване на возията нямам проблем, даже в момента ми е твърде мека возията, а Голф-подобните принципно не се славят с мека возия.
Със сегашното стоково окачване, разстоянието между гумата и калника отпред е 1 пръст, отзад може би 2, т.е. не е съвсем на заводска височина - предполагам са омекнали пружините от старост, а и гумата е малко по-висока от заводското
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: asuan и 54 госта