Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
И моята не ,, бягаше'' на никъде ама си ядеше дясната гума от външната страна. Това не е критерии.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Да споделя нещо..
Преди 3 години правих реглаж след смяна на всички тампони, биалетки, шарнири и външни накрайници. Реглажа беше с "канап" в сервиза тогава.
Обаче предните гуми се износиха от външната страна.
Преди два месеца сложих други, втора употреба гуми и след баланс отново реглаж.
Оказа се, че волана е леко в дясно завъртян, а когато е центриран, предна лява е леко навън. Колата върви направо при леко в дясно завъртян волан и имах съвсем леко дърпане в ляво.
Не можаха да развият гайката на левия външен накрайник (казаха, че е без гайка , а си има) и изправиха двете колела със завъртане навътре на дясната гума.
Така получих успоредност на двете гуми, но волана си остана завъртян леко в дясно. В същото време спирачките взеха да хващат по-добре, с по-малко натискане на педала и почти коваха. Заедно с това, обаче, колата взе да плува ляво-дясно при движение по коловози, а при подаване на газ дърпаше леко в ляво.
Имам съмнение, че хидравличната рейка има проблем, но още не съм я проверявал. Когато сменям зимни-летни и колелото е във въздуха, има съвсем лека хлабина ляво-дясно завъртане. Иначе, волана няма хлабина и директно върти гумите.
Имам тампони на макферсоните за смяна, но сега съм им сложил маркучи с тел да уплътняват.
Мисля, че дърпането в ляво при ускорение е от хидравликата, защото се опитва да "върне колата в правия път", така, както е при завой и ускорение. Лявата страна на рейката е под налягане, а дясната е свободна.
При спирачките и по-добрата им работа, също мисля, че е от сходимостта на гумите. Когато няма сходимост, накладките май не прилепват по цялата повърхност, а повече в предния-задния край - не знам, така си го обяснявам ефекта.
Онзи ден успях да развия лявата гайка, на накрайника, и навъртях един оборот, при което плуването изчезна, както и дърпането в ляво при ускорение. Но все още волана е в дясно. Тези дни пак ще опитам да регулирам двете колела успоредно, заедно с центриран волан.
Преди 3 години правих реглаж след смяна на всички тампони, биалетки, шарнири и външни накрайници. Реглажа беше с "канап" в сервиза тогава.
Обаче предните гуми се износиха от външната страна.
Преди два месеца сложих други, втора употреба гуми и след баланс отново реглаж.
Оказа се, че волана е леко в дясно завъртян, а когато е центриран, предна лява е леко навън. Колата върви направо при леко в дясно завъртян волан и имах съвсем леко дърпане в ляво.
Не можаха да развият гайката на левия външен накрайник (казаха, че е без гайка , а си има) и изправиха двете колела със завъртане навътре на дясната гума.
Така получих успоредност на двете гуми, но волана си остана завъртян леко в дясно. В същото време спирачките взеха да хващат по-добре, с по-малко натискане на педала и почти коваха. Заедно с това, обаче, колата взе да плува ляво-дясно при движение по коловози, а при подаване на газ дърпаше леко в ляво.
Имам съмнение, че хидравличната рейка има проблем, но още не съм я проверявал. Когато сменям зимни-летни и колелото е във въздуха, има съвсем лека хлабина ляво-дясно завъртане. Иначе, волана няма хлабина и директно върти гумите.
Имам тампони на макферсоните за смяна, но сега съм им сложил маркучи с тел да уплътняват.
Мисля, че дърпането в ляво при ускорение е от хидравликата, защото се опитва да "върне колата в правия път", така, както е при завой и ускорение. Лявата страна на рейката е под налягане, а дясната е свободна.
При спирачките и по-добрата им работа, също мисля, че е от сходимостта на гумите. Когато няма сходимост, накладките май не прилепват по цялата повърхност, а повече в предния-задния край - не знам, така си го обяснявам ефекта.
Онзи ден успях да развия лявата гайка, на накрайника, и навъртях един оборот, при което плуването изчезна, както и дърпането в ляво при ускорение. Но все още волана е в дясно. Тези дни пак ще опитам да регулирам двете колела успоредно, заедно с центриран волан.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Реглаж на предница не е за самодейци, особено ако воланът не е в средата при движение направо.
Опитай с демонтаж на кормилото и леко завъртане в правилната посока, на Б3 бяха много ситни шлици, това съм го правил. За другите модели от ФауВе групата нямам представа.
Опитай с демонтаж на кормилото и леко завъртане в правилната посока, на Б3 бяха много ситни шлици, това съм го правил. За другите модели от ФауВе групата нямам представа.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Курт Деликуртев написа:Опитай с демонтаж на кормилото и леко завъртане в правилната посока, на Б3 бяха много ситни шлици, това съм го правил. За другите модели от ФауВе групата нямам представа.
Голф 3 волана е захванат с гайка 24, аз си го глася я център, но хидравликата не е в център, заедно с колелата...
На тава исках да обърна внимание при реглаж...
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Вадиш двата накрайника комплект и ги правиш с еднаква дължина и докато са свалени си центрираш рейката, прътът да се показва еднакво от двете страни, слагаш накрайниците и тогава си центрираш волана.
За страничния наклон, най лесно е на канал, сваляш гумите и слагаш трупчета под главините или еднакви стойки, разхлабваш болтовете на амортисьора и с един нивелир на главината ги правиш да са вертикални, стягаш, слагаш гумите и караш на реглаж да провериш
За страничния наклон, най лесно е на канал, сваляш гумите и слагаш трупчета под главините или еднакви стойки, разхлабваш болтовете на амортисьора и с един нивелир на главината ги правиш да са вертикални, стягаш, слагаш гумите и караш на реглаж да провериш
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Аз пък зимата бях с 14ки,регулирана предница.Сложих чисто нови 15ки,волана избяга 2 шлица в ляво.На какво може да се дължи?
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Има на много места свестни стендове, трябва да се търси. Питай познати, приятели.
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Iezekil написа:Аз пък зимата бях с 14ки,регулирана предница.Сложих чисто нови 15ки,волана избяга 2 шлица в ляво.На какво може да се дължи?
А 14-ките със стари гуми ли бяха?
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Малко оф топик. В Перник съм ходил 3 пъти на реглаж за последните 10 години с 3 различни автомобила. Всеки път накрая ми казват: "Абе тя тая е ударана у лево, ама аз я пооправих, да знаеш ако има проблеми това е понеже е ударана у лево."
п.п Сетих се друга забавна случка на тая тематика. Един приятел откара в сервиз 80ка яйца за смяна на абсолютно всичко по окачването. Питал ги като си взе колата дали трябва да ходи на реглаж и му отговорили, че я били нагласили и надали ще се наложи. Резултата е, че колата си кара направо без да дърпа, обаче като мине през дупка отскача в другата лента.
п.п Сетих се друга забавна случка на тая тематика. Един приятел откара в сервиз 80ка яйца за смяна на абсолютно всичко по окачването. Питал ги като си взе колата дали трябва да ходи на реглаж и му отговорили, че я били нагласили и надали ще се наложи. Резултата е, че колата си кара направо без да дърпа, обаче като мине през дупка отскача в другата лента.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Zdravko Zankov написа:Iezekil написа:Аз пък зимата бях с 14ки,регулирана предница.Сложих чисто нови 15ки,волана избяга 2 шлица в ляво.На какво може да се дължи?
А 14-ките със стари гуми ли бяха?
Да но всеки път като съм ги слагал есента,съм минавал предница.
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
И при мен се получи веднъж така.
Бил съм със стари и криви гуми,и т.н.
Накарах ги да изкарат стария стенд,току-що бяха закупили 3Д стенд,и нещата си дойдоха на място.
Бил съм със стари и криви гуми,и т.н.
Накарах ги да изкарат стария стенд,току-що бяха закупили 3Д стенд,и нещата си дойдоха на място.
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Днес ходих на реглаж.
Момчето, което я качи на стенда ми каза, че колата е в нормите и предния и задния мост.
Повозих се в обедната почивка и съм минус 10 кинта,
но със регулирано налягане в гумите и сертификат за ъглите по колата.
Момчето, което я качи на стенда ми каза, че колата е в нормите и предния и задния мост.
Повозих се в обедната почивка и съм минус 10 кинта,
но със регулирано налягане в гумите и сертификат за ъглите по колата.
- Stivi
- Мнения: 8293
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Пак си минал без пари,можеше да се направи че регулира нещо,да се помотае 20мин в канала и да ти вземе 40лв
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Iezekil написа:Аз пък зимата бях с 14ки,регулирана предница.Сложих чисто нови 15ки,волана избяга 2 шлица в ляво.На какво може да се дължи?
Това ми се случва последните 2 години като сменя гумите и джантите и нямам идея от какво е, не можах и да открия обяснение.
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Различно ЕТ?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 217 госта