Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 28 май 2018 22:43


Еднакво име ЕТ-то, но няма логика и с различно да са, да ти изкриви волана в ляво или дясно




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7639
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот goppa » Пон 28 май 2018 22:48


К.Одаджийски написа:
Iezekil написа:Аз пък зимата бях с 14ки,регулирана предница.Сложих чисто нови 15ки,волана избяга 2 шлица в ляво.На какво може да се дължи?

Това ми се случва последните 2 години като сменя гумите и джантите и нямам идея от какво е, не можах и да открия обяснение.

Я раздуй, как ги сменяш и на къде влачи!
След време оправя ли се само? Или с единия комплект дърпа в ляво а с другия в дясно.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот Iezekil » Вто 29 май 2018 5:57


Не дърпа,не влачи,старите ми гуми нямат "изпасване"...Просто волана избяга незнайно защо.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 29 май 2018 6:16


goppa написа:
К.Одаджийски написа:
Iezekil написа:Аз пък зимата бях с 14ки,регулирана предница.Сложих чисто нови 15ки,волана избяга 2 шлица в ляво.На какво може да се дължи?

Това ми се случва последните 2 години като сменя гумите и джантите и нямам идея от какво е, не можах и да открия обяснение.

Я раздуй, как ги сменяш и на къде влачи!
След време оправя ли се само? Или с единия комплект дърпа в ляво а с другия в дясно.

С летните, регулирана предница, изправен волан, колата върви направо. Слагам зимните гуми с джанти и волана се изкривява в ляво, като при мен с повече от 2 шлица и почва да дърпа в ляво зверски. Сменявам лява с дясна джанта, волана си остава така крив, но вече тегленето е поносимо и колата се кара. Този номер е само с 2 от джантите, другите 2 са си екстра. Ясно е, че е нещо в тия джанти ама нямам идея какво точно. Разбрал съм с точно кои две гуми и джанти ми го прави тоя номер и понеже сега ще купувам две нови гуми, знам на кои джанти да ги сложа


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7639
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот goppa » Вто 29 май 2018 9:05


Дa не сa рaзлични гумите? Примерно еднaквa шaркa но с рaзличен товaрен индекс. Или пък някоя от тях дa е кривa - протекторa дa е рaвномерен, но дa е нa конус.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 29 май 2018 19:57


Еднакви са, бяха две контита ТС850, купих ги нови и карани само зимата, абсолютно равномерно износени. Аз не търпя проблеми с предницата и ако трябва сменявам някои неща и предварително, реглажите са ми като кафето 2-3 на година поне. Едната гума я скъсах март месец в една дупка, сега зимата ще купя нови и ще ги сложа на другите две джанти, които са с дебици на тях, но ги слагах при последния сняг и нямаше промяна във волана и вървенето на колата


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот Курт Деликуртев » Вто 29 май 2018 20:00


Ако геометрията на предницата е юстирана на стенд, при липса на хлабини и скрити дефекти по системата, проблема е само в гумите!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 29 май 2018 20:02


Абе юстирана беше предницата, както казах, не търпя проблеми с управлението и спирачките, проблемът е в джантите най вероятно, но не мога да си го обясня


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3096
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот georgebonev » Вто 29 май 2018 21:55


Как ги стягаш джантите... във въздуха изцяло, или стягаш леко и сваляш на земята и достягаш?
Имам в предвид, че може да е останала лека хлабина от към единия болт.. Друга причина за изместване не ми хрумва...


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 29 май 2018 22:33


На подемника и с гайковерта, колкото може да бие на 12 атм. Всичко е стегнато до скъсване


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот Курт Деликуртев » Вто 29 май 2018 22:38


Джантите се стягат с динамометричен ключ, за моят пасат ФауВе са предписали 120 Nm, препоръчват след 200 км да се натегнат още веднъж с този въртящ момент.

Но който няма го прави както може.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 30 май 2018 6:30


С динамометричен ключ ги стегнаха в една кумаджийница и след 2 километра бяха хлабави и четирите. Изпадала ми е джанта в движение и стягам ако може с тръбата като на ГАЗ-ка


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7639
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот goppa » Сря 30 май 2018 11:25


Iezekil написа:Не дърпа,не влачи,старите ми гуми нямат "изпасване"...Просто волана избяга незнайно защо.

Дa не би рейкaтa дa се е изместилa спрямо мaгaрето. Aко ги сменяш нa крик, и сa зaминaли тaмпоните нa рейкaтa, може от тежесттa нa колaтa докaто е билa с едното колело във въздухa дa се е изместилa мaлко рейкaтa.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот Iezekil » Сря 30 май 2018 12:56


Това ми се струва,че няма как да се случи.Не знам да има тампон от страната на управлението,там болтовете си влизат плътно в дупките/може и да греша/,8мм.са и дупките и болтовете.И да има хлабина някоя десета,едва ли ще отрази 2 шлица.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3096
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот georgebonev » Сря 30 май 2018 13:31


Докато се рових за инфо, четох, че в един случай е имало изместване на рейката спрямо тампоните й около и под 1 см. Сменили нови тампони на рейката и се оправил проблема.
Другите варианти на решения са реглаж, друга рейка и болт на магарето от тази тема: viewtopic.php?f=5&t=41528&start=105
При всеки, различно...

Един начин за тест на хидравличната рейка:
viewtopic.php?p=1045799#p1045799
Бако написа:...имахме същия проблем с един Г3- все дърпаше на ляво .Всичко сменахме , реглажи и т.н и пак същото .Накрая се оказа от хидравличната рейка .Установихме го след следния опит : на прав участък засилихме колата загасихме я от контакта и пуснахме волана - колата си вървеше на право .Същото нещо при запален двигател - дърпа на ляво .След смяна на хидравличната рейка се оправи...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта