Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Voluminer
Мнения: 342
Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
Автомобил: Vw Passat B3
Двигател: 2e
Местоположение: Ловеч

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот Voluminer » Нед 27 май 2018 10:36


И моята не ,, бягаше'' на никъде ама си ядеше дясната гума от външната страна. Това не е критерии.




Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3096
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот georgebonev » Нед 27 май 2018 13:13


Да споделя нещо..
Преди 3 години правих реглаж след смяна на всички тампони, биалетки, шарнири и външни накрайници. Реглажа беше с "канап" в сервиза тогава.
Обаче предните гуми се износиха от външната страна.
Преди два месеца сложих други, втора употреба гуми и след баланс отново реглаж.
Оказа се, че волана е леко в дясно завъртян, а когато е центриран, предна лява е леко навън. Колата върви направо при леко в дясно завъртян волан и имах съвсем леко дърпане в ляво.
Не можаха да развият гайката на левия външен накрайник (казаха, че е без гайка :screwy , а си има) и изправиха двете колела със завъртане навътре на дясната гума.
Така получих успоредност на двете гуми, но волана си остана завъртян леко в дясно. В същото време спирачките взеха да хващат по-добре, с по-малко натискане на педала и почти коваха. Заедно с това, обаче, колата взе да плува ляво-дясно при движение по коловози, а при подаване на газ дърпаше леко в ляво.
Имам съмнение, че хидравличната рейка има проблем, но още не съм я проверявал. Когато сменям зимни-летни и колелото е във въздуха, има съвсем лека хлабина ляво-дясно завъртане. Иначе, волана няма хлабина и директно върти гумите.
Имам тампони на макферсоните за смяна, но сега съм им сложил маркучи с тел да уплътняват.

Мисля, че дърпането в ляво при ускорение е от хидравликата, защото се опитва да "върне колата в правия път", така, както е при завой и ускорение. Лявата страна на рейката е под налягане, а дясната е свободна.

При спирачките и по-добрата им работа, също мисля, че е от сходимостта на гумите. Когато няма сходимост, накладките май не прилепват по цялата повърхност, а повече в предния-задния край - не знам, така си го обяснявам ефекта.

Онзи ден успях да развия лявата гайка, на накрайника, и навъртях един оборот, при което плуването изчезна, както и дърпането в ляво при ускорение. Но все още волана е в дясно. Тези дни пак ще опитам да регулирам двете колела успоредно, заедно с центриран волан.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот Курт Деликуртев » Нед 27 май 2018 13:43


Реглаж на предница не е за самодейци, особено ако воланът не е в средата при движение направо.

Опитай с демонтаж на кормилото и леко завъртане в правилната посока, на Б3 бяха много ситни шлици, това съм го правил. За другите модели от ФауВе групата нямам представа.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3096
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот georgebonev » Нед 27 май 2018 14:07


:th_up
Курт Деликуртев написа:Опитай с демонтаж на кормилото и леко завъртане в правилната посока, на Б3 бяха много ситни шлици, това съм го правил. За другите модели от ФауВе групата нямам представа.

Голф 3 волана е захванат с гайка 24, аз си го глася я център, но хидравликата не е в център, заедно с колелата...
На тава исках да обърна внимание при реглаж...


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 27 май 2018 23:28


Вадиш двата накрайника комплект и ги правиш с еднаква дължина и докато са свалени си центрираш рейката, прътът да се показва еднакво от двете страни, слагаш накрайниците и тогава си центрираш волана.
За страничния наклон, най лесно е на канал, сваляш гумите и слагаш трупчета под главините или еднакви стойки, разхлабваш болтовете на амортисьора и с един нивелир на главината ги правиш да са вертикални, стягаш, слагаш гумите и караш на реглаж да провериш


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот Iezekil » Пон 28 май 2018 8:02


Аз пък зимата бях с 14ки,регулирана предница.Сложих чисто нови 15ки,волана избяга 2 шлица в ляво.На какво може да се дължи?


nikral
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 07 май 2018 17:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот nikral » Пон 28 май 2018 8:09


Има на много места свестни стендове, трябва да се търси. Питай познати, приятели.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 28 май 2018 8:57


Iezekil написа:Аз пък зимата бях с 14ки,регулирана предница.Сложих чисто нови 15ки,волана избяга 2 шлица в ляво.На какво може да се дължи?

А 14-ките със стари гуми ли бяха?


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот kaiser666 » Пон 28 май 2018 9:46


Малко оф топик. В Перник съм ходил 3 пъти на реглаж за последните 10 години с 3 различни автомобила. Всеки път накрая ми казват: "Абе тя тая е ударана у лево, ама аз я пооправих, да знаеш ако има проблеми това е понеже е ударана у лево." :mhihi


п.п Сетих се друга забавна случка на тая тематика. Един приятел откара в сервиз 80ка яйца за смяна на абсолютно всичко по окачването. Питал ги като си взе колата дали трябва да ходи на реглаж и му отговорили, че я били нагласили и надали ще се наложи. Резултата е, че колата си кара направо без да дърпа, обаче като мине през дупка отскача в другата лента. :icon_lol


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот Iezekil » Пон 28 май 2018 10:12


Zdravko Zankov написа:
Iezekil написа:Аз пък зимата бях с 14ки,регулирана предница.Сложих чисто нови 15ки,волана избяга 2 шлица в ляво.На какво може да се дължи?

А 14-ките със стари гуми ли бяха?

Да но всеки път като съм ги слагал есента,съм минавал предница.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 28 май 2018 10:32


И при мен се получи веднъж така.
Бил съм със стари и криви гуми,и т.н.
Накарах ги да изкарат стария стенд,току-що бяха закупили 3Д стенд,и нещата си дойдоха на място.


Потребителски аватар
roly
Мнения: 77
Регистриран на: Вто 18 окт 2011 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот roly » Пон 28 май 2018 12:57


Днес ходих на реглаж.
Момчето, което я качи на стенда ми каза, че колата е в нормите и предния и задния мост.
Повозих се в обедната почивка и съм минус 10 кинта,
но със регулирано налягане в гумите и сертификат за ъглите по колата. :biggrin


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8289
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот Stivi » Пон 28 май 2018 13:00


Пак си минал без пари,можеше да се направи че регулира нещо,да се помотае 20мин в канала и да ти вземе 40лв :wink


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 28 май 2018 20:14


Iezekil написа:Аз пък зимата бях с 14ки,регулирана предница.Сложих чисто нови 15ки,волана избяга 2 шлица в ляво.На какво може да се дължи?

Това ми се случва последните 2 години като сменя гумите и джантите и нямам идея от какво е, не можах и да открия обяснение.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 28 май 2018 21:22


Различно ЕТ?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта