ГО и бонус малус системата
- Stivi
- Мнения: 8296
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: ГО и бонус малус системата
Мдааа,уж изглежда като "понеже се трепем по пътищата сме приготвили секира за джигитите" ,а всъщност ще го отнесат четвъртит всички шофьори. Цената на въпроса "И кво праим сега" се вдига многократно,а жертвите по пътищата си остават пак толкова ! Типично по български,вместо да се вземе нещо доказано и работещо в Европа,ние ще си измислим някакъв дебилизъм,което е логично имайки предвид капацитета на "експертите" ни
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: ГО и бонус малус системата
VWGT написа:точно, че не е измислено никак, не знам дали има някъде държава, при която така да са оплетени нещата мпс-причинител-собственик. Къде колата си носи малуса при смяна на собственост и тн.?
Никъде. Тази глупост тепърва ние българите я откриваме. Всъщност има исторически прецедент, някой си цар някога беше осъдил една река на смърт, защото в нея се удавил любимият му жребец. Поданиците му изкопали канал до пустинята, за да изпълнят присъдата
- tomata
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: ГО и бонус малус системата
Също според мене е PR кампания да се измести вниманието от правителство да се гласува бюджета и после да подаде оставка. Виж само как цените на бензшна се вдигнаха, а днес навсякаде номоляват. Цирк пълен
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: ГО и бонус малус системата
а какво ще ми попречи една кола с малус клас 20 да я продам фиктивно в румъния и после пак да си я вкарам чиста от малуси - нов внос
- tomata
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: ГО и бонус малус системата
Сега гледам новини по БТВ. Казаха, че това не важи за фирмени коли. Цирка продължава. Тежестта ще падне върху обикновените хора. Колите ще се регистрират на фирмите. Също казаха, че 30дни ще се обсъжда. Потчи съм сигорен, че няма да се приеме в този вариант.
- lokva
- Мнения: 832
- Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
- Автомобил: Passat 3c
- Двигател: CBAB 2008
- Местоположение: Гоце Делчев Hamburg
Re: ГО и бонус малус системата
пълна пародия е това което говорят по новините. деца в 3-ти клас не могат да измислят такава простотия.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: ГО и бонус малус системата
Време е нашата браншова организация СБА да се намеси в дискусията и съответно в закона! Понеже собствениците на леки коли нямат друга лоби организация.
Понеже горе на 2 пъти се спомена как е в Англия мога да ви разкажа как е в Германия, Борисов нали е близо до Меркел, да прати там няколко депутата да видят как се прави е една добра страна.
Значи тук всеки нов шофьор почва с 180% от базовата застраховка за съответния клас лека кола. Ако 25 години няма застрахователни събития по негова вина пада на 30% от базовата цена. Значи 80% повече за начинаещите, 70% по-малко за най-изрядните. Баланс, за сравнение вижте как искат да го правят в България.
Базовата застраховка зависи от това къде се регистрира колата (по окръзи) и от това колко застрахователни събития са направили всички водачи от този окръг за съответния клас автомобил. Наистина тук всяка застрахователна компания си води статистика по видове/класове автомобили за всеки окръг, случва се от новата година базовата застрахотелна сума да падне или да се вдигне.
Затова младите водачи няколко години карат коли с малко коне на групи от населениетпо, който по-принцип правят малко застрахователни събития, като малки коли за жени например. При това ги карат внимателно за да не скочат над 180%. Точно тук е възпитателният ефект, минава доста дълбоко през джоба.
Понеже горе на 2 пъти се спомена как е в Англия мога да ви разкажа как е в Германия, Борисов нали е близо до Меркел, да прати там няколко депутата да видят как се прави е една добра страна.
Значи тук всеки нов шофьор почва с 180% от базовата застраховка за съответния клас лека кола. Ако 25 години няма застрахователни събития по негова вина пада на 30% от базовата цена. Значи 80% повече за начинаещите, 70% по-малко за най-изрядните. Баланс, за сравнение вижте как искат да го правят в България.
Базовата застраховка зависи от това къде се регистрира колата (по окръзи) и от това колко застрахователни събития са направили всички водачи от този окръг за съответния клас автомобил. Наистина тук всяка застрахователна компания си води статистика по видове/класове автомобили за всеки окръг, случва се от новата година базовата застрахотелна сума да падне или да се вдигне.
Затова младите водачи няколко години карат коли с малко коне на групи от населениетпо, който по-принцип правят малко застрахователни събития, като малки коли за жени например. При това ги карат внимателно за да не скочат над 180%. Точно тук е възпитателният ефект, минава доста дълбоко през джоба.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: ГО и бонус малус системата
§ 1. Системата бонус-малус не се прилага за моторните превозни средства собственост
на държавата и общините.
Нема да мине и без богопомазани
на държавата и общините.
Нема да мине и без богопомазани
-
- Мнения: 905
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: ГО и бонус малус системата
Самодоене не се предвижда... Мамина сладка Администрация...
А некои тука си мислАт, че са се загрижили за тЕхната...........безопасност
А некои тука си мислАт, че са се загрижили за тЕхната...........безопасност
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: ГО и бонус малус системата
Че тия наще лапкачи застрахователи като не искат както в европата, могат да направят и друга схема- Маде ин бАлгария... Примерно- застраховките Гражданска отговорност изплащат там до 20 30 000лв.,като цената си остава сегашната. От там нагоре- който иска повече обезщетение, да си плаща допълнително за застраховка на местата в автомобила, а там да направят цената колкото си искат... Междудругото тая застраховка на местата е задължителна при такситата без мястото на водача.....
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: ГО и бонус малус системата
В този си абсурден вариант това за мен е равно "махане на още една кожичка от изтормозените ни и без това гръбчета".
-
- Мнения: 425
- Регистриран на: Вто 21 окт 2008 21:54
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: ГО и бонус малус системата
Опитват бре. При такова овчедушие какво друго да правят. Покачват, покачват, никакъв отпор, защо да не се пробват и на 1000 лв, та белким сме благодарни, че "ще се смилят" и на 500 лв. Нищо, че ще е тройно на доскорошната. А за бонус малус... Трай коньо за зелена трева. Ще видим бонус... през крив макарон.
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: ГО и бонус малус системата
Ма "те" като нищо ще го приемат, като стой та гледай. В момента сигурно застрахователното лобиране при тези същите "те" е най-високо ниво и етаж. Само да внимават някой журналя да не се сдобие със записан телефонен разговор между някой от "те" и някои от застрахователите и да го направи общодостъпен, че тогава пак ще има "пълни гащи" на едни тигърски футболни панталонки.
Re: ГО и бонус малус системата
Това го взех от ФБ, не съм проверявал източниците на данни, но автора твърди, че е обходил КФН, КАТ и НОИ.
Бих добаваил няколко коментара:
- в тези сметки не са включени административните разходи по самото застраховане (офиси, хора и тн), но те така или иначе трябва да се разпределят според цялостната дейност на застрахователя. Никой не се издържа само от ГО застраховки. Така че бих казал, че тежестта им е малка към незначителна.
- не са включени и данъци и тн, така че думата печалба не е коректна. По-скоро приходи.
- не знам дали са включени плащания по ПТП-та в чужбина, някъде по новините бяха споменали, че са 40% от всички плащания, т.е. може би трябва да ги прибавим едни 100 милиона към разходите (даже съм ларж).
- за 2018 приходите се изркивяват от фалита на Олимпик, защото някои хора се наложи да платят по още една премия (частично или изцяло). Не знам какъв % бяха от цялото.
- не се взимат предвид и допълнителните плащания на роднини, там покрай съда ... но пак по телевизията имаше инфо, и то от самите застрахователи, само че не мога да се сетя какво беше ... но със сигурност не беше фрапантна цифра ... а и проблема там е в лоша адвокатска практика на няколко адвокатски кантори, което сигурно има начин как да се проконтролира и да не бъде за сметка на всички останали.
Но, както и да ги смятам, не изглежда като да се работи на минус, камо ли на загуба и да трябва ГО-то да се увеличава 4 пъти!
Застрахователни експерти днес коментираха, че подобна схема на бонус-малус нямало никъде по света (не че не го подозирах, но си е друго като го кажат по Телевизора). Дори самите консултанти били казали, че сега за първи път ще се ЕКСПЕРИМЕНТИРА с подобни критерии. На всичкото отгоре сме и опитни свинчета. В Румъния експериментирали от 3 години и всяка година променяли схемата. Защо?! Кому е нужно да се правят експерименти с нещо, което го има наготово и само трябва да го препишеш?! Експериментите са скъпо нещо, ние имаме ли ресурс за това? Да вземем да експериментираме с възобновяеми енергийни източници, вместо да си даваме парите за подобни консултации и модели ...
Аз продължавам да мисля, че всичко е просто ПР. Предложението в този си вид е безумно, скандално, тъпо ... и точно заради това е публикавано.
Въпреки това обаче не пречи да се приеме, подразбрах, че на подобно публично обсъждане, участие могат да вземат само НПО-та и асоциации. Коя е асоциацията на шоферите в бг, която би могла да вземе участие? СБА - те имат ли подобен капацитет, до сега не съм ги видял никога да взимат отношение, по който и да е подобен въпрос? Т.е. как се осъществява обществения контрол?
Асоциацията на застрахователите е сигурно, че ще присъства.
Re: ГО и бонус малус системата
То с шофьорите не се е справил и Сталин. Старите хора са го казали, че стомната се чупела на третия път...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: borisfx и 250 госта