Кайзен написа:DoH_KuXoT написа:1/ За кратки разстояния или дизел с печка ..
"Правилото" при използването на печка е:
време на работа на печката ≥ време на работа на двигателя
породено от необходимостта акумулатора да успее да се дозареди до изходно състояние.
Колега, да не си объркал знака над равното?
По темата (за да не кажат, че спамя )
Изказаха се доста лични предпочитания, разбира се, всеки си ги пречупва през своята призма и си е прав за себе си. В което няма лошо. Ако става реч някой неориентиран човек да си избере автомобил, ползвайки тази тема аз бих степенувал нещата така:
1. Според зависи от експлоатацията и големината на автомобила, както и от желанията и типа на каране на собственика в един момент може да е по-подходящ дизел, в друг - бензин. При по-малък годишен пробег вероятно удачен вариант би бил дизелов автомобил при леките автомобили (но не служебни). При по-голям годишен пробег - да кажем по 30 - 50 хиляди на година цената на изразходеното гориво ще е с немалка разлика в полза на бензиновия ако е газифициран или на метан. При автомобили с пробег да кажем 70-100 хиляди - демек съдрани от каране - тук е по-вероятно да говорим за нови автомобили или за служебни от по-тежка категория... тях няма смисъл да ги коментираме. Дизелаците, които не са оборудвани с допълнителен отоплител са си кофти за каране на къси разстояния през зимата, това е факт. Харчат доста, студено ти е... с бензинчето-газчицата-метана пак си харчи, ама ти е малко по-топло Отделно инжекционните уредби на газ им е нужна температура на антифриза, при която да сменят горивото (на по-евтинко), но понякога, това става почти непосредствено преди да свърши маршрута до работа в едната посока. При метановите инжекциони мисля не е нужно това, с тях не съм запознат. По-старите с плочка на газта - нека ги оставим настрана, вече никой не търси такива, освен за работни и те не би следвало да са на вниманието на тази тема - иначе за протокола - с тях е най-евтино, отвсякъде.
2. Експлоатационните разходи - тук нещата са доста шарени и няма как да се опишат кратко. Но реално има и бензинови коли със скъпо обслужване и голям разход, както и дизелови такива. Обратното също важи. Относно разхода - на нас българите ни е присъща една черта да поукрасяваме малко нещата и да се самозалъгваме. Ремонтите и те са доста относителни - зависи кой какъв ще му е късметът, като цяло, с кола на старо. Но си битува схващането за по-скъпите дизелови части и повечето периферия, която оскъпява поддръжката. Но то и при бензините си има турбинки, и там има демпферни маховици и т.н.
3. Мощност... на един 70 коня са му ок, на друг 300 са му малко. Един търси червеното на оборотомера, друг - да тръгва без газ на 3-та предавка.
4. За замърсяването - тук проблемът е по-скоро от средната възраст на автопарка, отколкото от това, дали колата е бензин или дизел. Респективно проблемът е в изправността на повечето автомобили. За справка - в Истанбул не видях нито една пушеща кола за 3 дни постоянно обикаляне из града, където на ден минават милиони автомобили.
5. Относно алтернативните горива - поддържа се още една горивна система на автомобила. Което разбира се има и своите разходи покрай различни обслужвания, текущи и непредвидени ремонти. Допринасят за по-ниски емисии, отделяни от автомобилите, но ако са неправилно регулирани - нещата пак не са ОК и пак дишаме гадости. Предполагам няма човек, да не е помирисвал ненастроена кола, мирише на сурова газ зад нея като се придвижваме.
Всичко е според нуждите и потребностите на всеки.
БАШ. Ще извинявате, че ползвам тая турска дума.