Дизел VS Бензин

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19133
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот stefan4o » Пон 07 яну 2019 22:01


Кайзен написа:
DoH_KuXoT написа:1/ За кратки разстояния или дизел с печка ..

"Правилото" при използването на печка е:
време на работа на печката ≥ време на работа на двигателя
породено от необходимостта акумулатора да успее да се дозареди до изходно състояние.

Колега, да не си объркал знака над равното? :mhihi
По темата (за да не кажат, че спамя :gruebel )
Изказаха се доста лични предпочитания, разбира се, всеки си ги пречупва през своята призма и си е прав за себе си. В което няма лошо. Ако става реч някой неориентиран човек да си избере автомобил, ползвайки тази тема аз бих степенувал нещата така:
1. Според зависи от експлоатацията и големината на автомобила, както и от желанията и типа на каране на собственика в един момент може да е по-подходящ дизел, в друг - бензин. При по-малък годишен пробег вероятно удачен вариант би бил дизелов автомобил при леките автомобили (но не служебни). При по-голям годишен пробег - да кажем по 30 - 50 хиляди на година цената на изразходеното гориво ще е с немалка разлика в полза на бензиновия ако е газифициран или на метан. При автомобили с пробег да кажем 70-100 хиляди - демек съдрани от каране - тук е по-вероятно да говорим за нови автомобили или за служебни от по-тежка категория... тях няма смисъл да ги коментираме. Дизелаците, които не са оборудвани с допълнителен отоплител са си кофти за каране на къси разстояния през зимата, това е факт. Харчат доста, студено ти е... с бензинчето-газчицата-метана пак си харчи, ама ти е малко по-топло :mhihi Отделно инжекционните уредби на газ им е нужна температура на антифриза, при която да сменят горивото (на по-евтинко), но понякога, това става почти непосредствено преди да свърши маршрута до работа в едната посока. При метановите инжекциони мисля не е нужно това, с тях не съм запознат. По-старите с плочка на газта - нека ги оставим настрана, вече никой не търси такива, освен за работни и те не би следвало да са на вниманието на тази тема - иначе за протокола - с тях е най-евтино, отвсякъде.
2. Експлоатационните разходи - тук нещата са доста шарени и няма как да се опишат кратко. Но реално има и бензинови коли със скъпо обслужване и голям разход, както и дизелови такива. Обратното също важи. Относно разхода - на нас българите ни е присъща една черта да поукрасяваме малко нещата и да се самозалъгваме. Ремонтите и те са доста относителни - зависи кой какъв ще му е късметът, като цяло, с кола на старо. Но си битува схващането за по-скъпите дизелови части и повечето периферия, която оскъпява поддръжката. Но то и при бензините си има турбинки, и там има демпферни маховици и т.н.
3. Мощност... на един 70 коня са му ок, на друг 300 са му малко. Един търси червеното на оборотомера, друг - да тръгва без газ на 3-та предавка.
4. За замърсяването - тук проблемът е по-скоро от средната възраст на автопарка, отколкото от това, дали колата е бензин или дизел. Респективно проблемът е в изправността на повечето автомобили. За справка - в Истанбул не видях нито една пушеща кола за 3 дни постоянно обикаляне из града, където на ден минават милиони автомобили.
5. Относно алтернативните горива - поддържа се още една горивна система на автомобила. Което разбира се има и своите разходи покрай различни обслужвания, текущи и непредвидени ремонти. Допринасят за по-ниски емисии, отделяни от автомобилите, но ако са неправилно регулирани - нещата пак не са ОК и пак дишаме гадости. Предполагам няма човек, да не е помирисвал ненастроена кола, мирише на сурова газ зад нея като се придвижваме.
Всичко е според нуждите и потребностите на всеки.

БАШ. Ще извинявате, че ползвам тая турска дума.




Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот Mishonti » Вто 08 яну 2019 0:28


Е, заминаха ми мненията.. Нищо, ще се пробвам наново, дано не отнеса банани...
Всичко, което ще напиша е на база личен опит и не задължавам никой с мнението си.

Точка 1: Според мен бензина си струва винаги, без значение какъв пробег ще се минава с него годишно. Дизела може би си заслужава при пробег над 12-5000км+ годишно и то извънградско. При къси градски разстояния не виждам причина да се кара.
Точка 2: Тука вече всичко е според зависи.. може да се падне много безпроблемен дизел, много чуплив бензин и тн... Основното правило важащо при покупка на автомобил на старо е да е на възможно най-малко километри и най-добре поддържан през годините... Иначе митове и легенди, че само дизела се чупи и ремонтите му са непосилно скъпи минават при хора купили си автомобил на 700 000+км внесен от незнайно къде, 6та ръка.. Нищо, че не харесвам дизела, не мога да се съглася с подобни мнения. Мога да дам примери със съвременни бензинови атмосферни мотори, които спокойно могат да се нарекат душегуби... Та да обобщя: И Бензина и Дизела си искат своето, информирайте се и гледайте хубаво преди да купите даден автомобил!
Точка 3: Както Стефанчо каза - на едни 70 коня са му достатъчни, на друг 300 не му стигат. Но - когато търсиш бързина, комфорт, спортно усещане - тука печели бензина. Без значение дали сравняваме двигатели от 2000г или от 2015г. Бензина в тези отношения има голяма преднина. Както бяхме писали с колеги - при дизела има постоянно ръчкане на скорости, извън града изпреварването е значително по-некомфортно.
Точка 4: Тук също колега по-горе се изказа много правилно. В България особено има много замърсяващи коли, главната причина идва от там, че всеки турбинира, чипосва, маха ДПФ, и тн до безкрай... ГТП не се минават по истинския начин и това е проблем. И истината е, че засега на никой не му пука, но почне ли да се обръща внимание ще има много засегнати. Иначе дизела е най-голям замърсител - факт.
5. За хора търсещи икономия бензин + газ или бензин + метан си е най-голямата далавера, колкото и да не им се иска да е така на дизелджийте. Какъв по-голям плюс от това - возиш се за без пари, почти не замърсяваш околната среда. Минусите обаче са: уредбите заемат място от багажника, което винаги е нужно, имаш бомба в колата и не на последно място поддържаш два вида гориво. Ако не се поддържа и експлоатира правилно разходите може да скочат и наистина да се обезмисли шофирането на газ или метан. В останалите случаи си е далавера.


Потребителски аватар
Алекси Георгиев
Мнения: 350
Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
Автомобил: Skoda Octavia 1
Двигател: AGN 1998
Местоположение: под масата

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот Алекси Георгиев » Вто 08 яну 2019 2:30


Всичко е според нуждите и потребностите на всеки.

Да! Пак ще го кажа, ако ще да ми отрежете и глава!
Брат ми си купи AHF комби за личен автомобил - доводите му бяха лични... Да гори малко да има приличен вървеж и да вози кучето в багажника.
Аз карах колата като я взе... Наистина - дърпа много, извънградско падаше до 3.5 среден разход...
След 2-3 месеца си купих AGN, но хечбек - и аз си имах лични виждания. До тогава (и сега ) карах поло 1.4 101 коня
Откакто той взе дизела, аз бензина, доста сме излизали на отсечки.. там където тди-то се надува до пръсване - асматика го стига с скрита клътка въздух! С полото вървяхме заедно!
Предвид, че пак изтъквам лични съображения - това търсех!
Прост, евтин мотор
Надежден и корав
Да, в ниските е камък, но след 2800-3000 перфектен
Носи на газ
Носи и на тухли
Не пуши
Не хвърля турбина!!!
Консумативи евтини
Данък - колкото толкова
Гориво - носи на студ, носи и на жега
....
Двата тира - изпреварване с акъл - не със скорости и мотор!
Така че, Галине, ако нещо не съм ти разбрал въпроса/темата на ЛС ш ти обясня, ако има какво. Но се съмнявам... Аз имам само ВАГ наблюдение - японци и фрранцуци не съм карал след 2006-2007 От хди, тдси и тдди-та нищо не разбирам. И по принцип от нищо не разбирам.
Стиви също ш ме поправи
Или Спас!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 08 яну 2019 7:24


Най добре изглеждат екофюълите на фолксваген. Пак имат малко бензи, ако свърши метана, но пали и кара само на метан. Туран 1,4 тси с метан 2014 година е може би най балансирания автомобил откъм вървеж и ниски разходи, а и топлото идва бързо


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1520
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот Кайзен » Вто 08 яну 2019 19:49


И моето мнение е, че редактиралия в темата е можел да се постарае повече.
Липсва оригиналния ми пост, в който съм допуснал грешка, но пък е оставен цитат (на несъществуващ вече пост) в последващ пост.

"Правилото" при използването на печка е:
време на работа на печката време на работа на двигателя
породено от необходимостта акумулатора да успее да се дозареди до изходно състояние.
е грешно

Да се чете:
"Правилото" при използването на печка е:
време на работа на печката време на работа на двигателя
породено от необходимостта акумулатора да успее да се дозареди до изходно състояние.[/i]


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот nikson85 » Сря 22 юли 2020 12:56


Аз мисля, че между бензин или дизел работата е на кантар. Примерно два двигателя и двата са по 100коня единия бензин другия дизел.
Дизела гори около 6.5 смесено бензина 10. Като се сложи газ 12, горе долу колкото дизела, даже разликата е малка.
Дизела прави 4.5 извън града със 120-140 бензина 9 със 120-140 ако има клима 11 а дизела с 300г повече. На дизела не му влияе много климатика.
Дизела е 230нютона а бензина 150. Газовата уредба е 1000лв. И всеки месец наливаш по 40лв бензин зимата 60.
Турбо дюзи и помпи при дизела се рециклират. При бензина горят помпи през 2г иструват по 300лв. Дизела е на късмет дали ще иде турбо или помпа и дюзи. :beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19133
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот stefan4o » Сря 22 юли 2020 13:02


Кой е тоз дизел, дето със 140 гори 4.5? Щото съм виждал и карал дизели и знам, как харчат.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот nikson85 » Сря 22 юли 2020 13:35


stefan4o написа:Кой е тоз дизел, дето със 140 гори 4.5? Щото съм виждал и карал дизели и знам, как харчат.

Opel астра 1.6 CDTI 110 коня


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот jijane » Сря 22 юли 2020 14:56


Начи с 90 км/ч тая астра ще почне да връща в резервоара.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13428
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот kris11 » Сря 22 юли 2020 19:35


jijane написа:Начи с 90 км/ч тая астра ще почне да връща в резервоара.
:th_up


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 22 юли 2020 21:21


nikson85 написа:Примерно два двигателя и двата са по 100коня единия бензин другия дизел.

Само че в уравнението се оказва, че е диният бензинов е 1,6 литра асматик, а другият е 1,9 литров с турбо с променлива геометрия и цялото сравнение нататък умира


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19133
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот stefan4o » Сря 22 юли 2020 21:48


Нищо, важното е мохабет да става...


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот инжектопляктор » Сря 22 юли 2020 22:34


Винаги бих избрал бензин и по възможност без турбина. Ремонт на ГНП на дизел - 1000лв. Умна дюза - 800лв. Гориво - скъпо.
Слагаш една газ на бензиновата и пестиш около 33% от сумата за гориво. Имаш кола без турбота и т.н, която те вози по-евтино отколкото дизеловата и освен това се поддържа по-евтино. Няма такава резачка за екология и замърсяване на бензиновите, освен това.
Дизеловите коли се купуват обикновено от фирми и то нови, защото да караш бензинова само на бензин е по-скъпо, а почти няма коли с фабрични газови и ако им сложат - отпада гаранцията. На старо се взимат доста често да се карат с олио. Ама не става, освен на Мерцедес 87-ма година. А един друг случай е да си ги купуват млади бедни дрифтъри, които искат да плащат данък на 90 коня, а да карат 150 и да пускат димни завеси зад тях. Няма причина да си купя дизел на старо. Тепърва всичките му скъпи проблеми по горивната система ще излизат. И не ме вози толкова евтино, колкото бензин с газова.
Моята гори комбинирано 10газ/100км. Или 7,80 на 100км. Дизеловата ако харчи 6комбинирано, то това е 10,20лв на 100км.
Умножавам за 20 000км, които карам всяка година долу-горе. Пестя близо 500лв на година. Това е винетка, технически преглед и гражданската. И ще остане за смяна на масло и антифриз. 35лв технически, 100лв винетка, 270лв гражданска. Станаха 405лв. 5литра масло - 35-40лв. Филтър 8-10лв. Антифриз - 12лв/1.5 литра концентрат. 3 туби - 36лв. 476лв. Ще има и за бира и кебапчета да се почерпя.
Освен това бензиновата кола не я събаря толкова ниската компресия. Дизелите нямат палене, защото разчитат на компресиране на горивото да се възпламени. Бензиновите пускат горивото в камерата и го възпламеняват с искра. Освен ако не е хептен издухана от 12 атмосфери да са останали 3, ще пали и ще върви. А дизела с 32 като станат 27 го дърпаш, за да го запалиш. А, да - няма нафта за замръзване, няма желета, няма ЕГР, няма кулери, няма турбота, няма скъпи ГНП-та, няма безумно скъпи дюзи.
Освен ако дизелите не почнат да харчат 2-3/100 комбинирано, никога не бих размислил.


Потребителски аватар
icotoooo
Мнения: 379
Регистриран на: Чет 01 сеп 2011 15:52
Автомобил: VW Golf MKIV GT-TDI
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот icotoooo » Чет 23 юли 2020 5:45


Да, твоята логика е добра, защото си си купил непретенциозна атмосферна бензинова кола и си елиминирал много от скъпата периферия при дизела.Но я сравни Passat B6 2.0tdi с 2.0tfsi. Дали там бензиновата е също толкова евтина за поддръжка и инвестицията в АГУ същата ли е?Ами сравни да речем BMW X5 3.0d и 3.0i от първо поколение.Едното гори при нормално извънградско каране 9-10 нафта, другото 11-12 бензин при еднакви цени.
Не мисля, че е правилно да се сравняват само определени сравнително евтини за поддържане автомобили.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот silent » Чет 23 юли 2020 7:21


Може и едно 1,8 в пасат 5 без Т да си вземе ....и да му побелеят косите по сервизите....



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: milenski_77 и 67 госта