С цена между 42 и 52 хиляди, едва ли много са желаещите за новия Голф. А газова уредба ще му сложиш, ама друг път.
Твърде скъпа за българския пазар. Ако не си преосмислят ценовата политика, ще продължава да се пълни с Дачии.
В момента всяка втора служебна кола, която е купувана нова е Дачия с газ на данъчен кредит.
3 Дачии Сандеро купуваш на цената на 1 Голф. Освен цената, газовата също е стимул.
Служебните коли навъртат много километри и цената на горивото е фактор. И тук бензиновите коли печелят спрямо дизелите.
Е, камион на бензин няма да си вземеш, това е факт. Но там вече става въпрос за други неща и автомобилът там не е бреме в извършване на служебната дейност, а основен компонент от нея. Не се губят пари, те се включват в цената на превоза.
За мен всеки излишен лев хвърлен в гориво и обслужване на кола е чист пасив, ако за по-малко пари можеш да получиш същото.
Дизелът има преимущество само ако трябва да купуваш нова кола и имаш избор само между чист бензин и чист дизел.
Дизелите са идея по-икономични. Но спрямо газта, а то почти няма кола, на която да не може да се сложи газ, е неизгоден.
Стигнаха дотам, че вече има газови уредби и за дизелови автомобили - карат на бъркоч между дизел и газ. Но това лично аз не го одобрявам. Икономията не е съществена според мен, а поради начина на работата на дизеловите двигатели има много какво да се обърка. Докато на бензин двигателят може да работи само на бензин или само на газ, на дизеловите не може само на дизел или само на газ.
Дизел VS Бензин
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Дизел VS Бензин
Нали темата е бензин или дизел. Не е бензин/газ или дизел.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дизел VS Бензин
Колега, съгласен съм с теб и се извинявам, ако е било оффтопик. Не искам никой да ми се сърди.
Просто е факт, че на всяка бензинова кола може да се сложи газ. Освен новите бензинови коли, почти всички други бензинови коли се купуват с ясната цел да се газифицират. Ако темата беше "Нова кола на дизел или на бензин" щеше да е друго. А за новите с бензин - там Дачия е хванала пазара доста сериозно. Хората искат евтино и не виждам къде е икономията в поддръжката на нов дизелов автомобил.
Ако не ти пука за цената на поддръжка и гориво, може и Хамър да си вземеш. В България не знам много хора, които да не ги бърка това обаче. Иначе в каталожните данни производителите невероятно нагло лъжат. Карал съм нови коли и въобще разхода на гориво дори бегло не отговаря на данните по каталог, а е с 2-3 литра отгоре. Минимум. И на мен ми се иска извънградско да ми е 4.5, но като ходих до София с една нова, нещо не ми се получи и заминаха почти 1 резервоар от морето до София. Без да съм карал с превишена скорост. Тия разходи 4-5, където колата само го била миришела горивото са долна и нагла лъжа.
Аудито на магистралата гори 10 газ, комбинирано ги смятам винаги, онова от морето до София със 140км/ч изхарчи почти 1 резервоар бензин и пристигнах на резервата в София. Някак не я виждам икономията. И станаха 40 литра газ или 30 и няколко литра бензин при разлика в цената над 2 пъти.
Просто е факт, че на всяка бензинова кола може да се сложи газ. Освен новите бензинови коли, почти всички други бензинови коли се купуват с ясната цел да се газифицират. Ако темата беше "Нова кола на дизел или на бензин" щеше да е друго. А за новите с бензин - там Дачия е хванала пазара доста сериозно. Хората искат евтино и не виждам къде е икономията в поддръжката на нов дизелов автомобил.
Ако не ти пука за цената на поддръжка и гориво, може и Хамър да си вземеш. В България не знам много хора, които да не ги бърка това обаче. Иначе в каталожните данни производителите невероятно нагло лъжат. Карал съм нови коли и въобще разхода на гориво дори бегло не отговаря на данните по каталог, а е с 2-3 литра отгоре. Минимум. И на мен ми се иска извънградско да ми е 4.5, но като ходих до София с една нова, нещо не ми се получи и заминаха почти 1 резервоар от морето до София. Без да съм карал с превишена скорост. Тия разходи 4-5, където колата само го била миришела горивото са долна и нагла лъжа.
Аудито на магистралата гори 10 газ, комбинирано ги смятам винаги, онова от морето до София със 140км/ч изхарчи почти 1 резервоар бензин и пристигнах на резервата в София. Някак не я виждам икономията. И станаха 40 литра газ или 30 и няколко литра бензин при разлика в цената над 2 пъти.
Re: Дизел VS Бензин
nikson85 написа:сега карам само на газ голф 3 1.4 моно.
Харчи ми около 8-10газ а ти говориш за 100коня че ще е 10газ което според мен е невъзможно.
Не си много прав. Моето фордче 100 коня го засякох между последните две пълнения на бутилката до горе - 19.75 литра за 217 км. Разход 9.07. Превключва на газ след около 250 метра. Двойно повече извънградско, отколкото градско. Каране по магистралата със около 120, понякога стигам до 140. В града в ограниченията. Според колеги със същия автомобил даже още може да се свали разхода.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел VS Бензин
инжектопляктор написа:Напротив, приоритетите на всички хора са едни и същи. Да получат възможно по-добро съотношение цена/качество.
Така, ама хората са различно богати, и ценят различно различни качества. Отделно, живеят на различни места, различни цени на горива, доходи, закони, изисквания, цени на сервизи и пр.
Примерно немеца сравнително рядко кара на газ. Т.е. прави го, но чак при сравнително висок разход, и/или големи пробези. Ама уредбата не може да му я сложи комшията в градината, щото се сертифицира, па проверява... Въобще инвестицията е различна, и се изплаща по-бавно. Пък на някои хора си им трябва багажник, и не им се зарежда по-често, газ няма чак на всяка бензиностанция... И като сложиш, че има известна предубеденост при продажба на вторичния пазар в Германия на коли с газ, пък евентуални разправии с тая уредба, допълнителния преглед(тук не е проформа), и всичко това за някакви джобни пари на месец, просто не си заслужава. Изчислили са го и кога е изгоден дизела, последствията могат да се видят и в статистиките им - дизеловите коли правят средно 20 хиляди километра на година, бензиновите около 10. Средно за всички коли около 13 хиляди километра на година, защото бензиновите са малко повече. Съответно и затова колите са каквито са - бензин с директно впръскване, и дизел с DPF. Недостатъците и на двете не ги бъркат толкова, защото ги ползват за където и както са мислени.
Дачията пък е мислена за други приоритети, и ето ти газ и пр. Макар че и VAG имат решения на метан.
И естествено, повечето коли са правени за потребителите, които ги купуват чисто нови, те пък за последните години си променят приоритетите, и съответно все по-недълговечни коли се произвеждат. Последното не е само заради клиентските приоритети разбира се, но това може би е отделна тема.
За мен, относителната истина е, че могат да се подберат определени относително читави и изгодни варианти и на дизел, и на бензин/газ, но пак си зависи от конкретни предпочитания и приоритети. Отделно, темата все пак се поразшири още от автора, включвайки всички възможни задвижвания, така че няма лошо да обсъдим и тях, ако някой има какво да каже.
ПП: Чудя се, кога ли ще сменям съединител, турбо и дюзи на дъртия ми дизел(няма DPF), при положение, че сега е на 125 хиляди километра, а предишния, почти същия мотор но в по-тежка кола, всички тия неща бяха ОК до близо 300 хиляди(тогава смених съединител, но без да е боксувал, можеше да изкара още поне година-две при мен, просто ми се видя тежък педала). Съмнявам се да я карам достатъчно дълго, за да почна да сменям нещо друго освен консумативи, ама знае ли човек.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дизел VS Бензин
cecoa1 написа:Примерно немеца сравнително рядко кара на газ.
Хората в Западна Европа често са коне с капаци. Аз говоря за България. И за България нищо лошо не влагам. Тук цените за монтаж на газова и на поддръжка не са като в Германия. Да поддържаш всичко редовно не ти излиза толкова скъпо. Газовите пък да кажеш, че са разправия не звучи много сериозно. На VAG решенията на метан не ги броя за решения. Цената на поддръжката в отозиризиран сервиз е толкова висока, че обезсмисля икономията.
A ако добавя още 10 хиляди към цената на Golf-а ще взема Mercedes C200. Някой тук беше казвал, че във VW за ремонт на метанова уредба му казали 1000лв. Афтърмаркет уредба с паспорт и гаранция ти излиза 1000лв цялата, заедно с монтажа. Нито метан, нито пропан-бутан не са били разпространени масово в Западна Европа. Ако имаха на всяка бензиностанция газ колонка, друга песен щяха да пеят. Основната причина да няма в Западна Европа масово разпространение на газ като гориво е фактът, че за нови автомобили практически няма предлагане с фабрични газови/метан уредби или обявяват такива цени за поддръжка/ремонт, че убиват всяко желание.
Освен евтиния вариант на Dacia за газови и скъпия на VW за метанови, няма други коли с фабрични газови уредби. Не че на метан няма още по-евтино да се возя, ама 100 кила бутилка с много по-високо налягане, която прави колата тромава и освен това фактът, че няма на много места къде да заредя метан и на мен са ми спирачка да си взема нещо метаново. Да не говорим как това нещо е бомба при 200 атмосфери налягане. А на пропан-бутана няма и 20. Съответно е много по-опасно. Имам 60 литра бутилка за пропан-бутан в колата. Интересно ми е бутилката за метан, която ще събере гориво за еквивалентен пробег(550-600км) колко ще е голяма и колко ще тежи. За багажника си прав. Ако сложиш тороидална, решаваш проблема. А да си джъткаш градско и извънградско до 200км ти стига и малка бутилка 25-30 литра, която няма и да заема много място.
п.п С гърмящите метанови уредби на VW сигурно в Западна Европа хептен са се отказали от метана - от страх.
Re: Дизел VS Бензин
rld написа:nikson85 написа:сега карам само на газ голф 3 1.4 моно.
Харчи ми около 8-10газ а ти говориш за 100коня че ще е 10газ което според мен е невъзможно.
Не си много прав. Моето фордче 100 коня го засякох между последните две пълнения на бутилката до горе - 19.75 литра за 217 км. Разход 9.07. Превключва на газ след около 250 метра. Двойно повече извънградско, отколкото градско. Каране по магистралата със около 120, понякога стигам до 140. В града в ограниченията. Според колеги със същия автомобил даже още може да се свали разхода. [/quote
Аз моята съм я свалял най много да 7 газ и то със скорост до 100км. И няма климатик със 55коня. Явно малкия двигател не е икономичен.
Иначе смесено на къси разстояния по 10км ми дава разход 8-9газ. На тебе сигурно ще ти дава 12 на къси отсечки студена топла.
Малкия двигател не може да го биеш на градско по разход.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел VS Бензин
инжектопляктор написа:cecoa1 написа:Примерно немеца сравнително рядко кара на газ.
Хората в Западна Европа често са коне с капаци. Аз говоря за България. И за България нищо лошо не влагам. Тук цените за монтаж на газова и на поддръжка не са като в Германия. Да поддържаш всичко редовно не ти излиза толкова скъпо. Газовите пък да кажеш, че са разправия не звучи много сериозно.
Пак много на едро обобщаваш... И в Европа нещата не са толкова еднозначни, не случайно най-известните марки за газова уредби са западни. Въпрос на разни фактори, за да е популярно този или онзи вид гориво. Също така през годините, има и доста заводски модели на различни автомобилни производители, излизащи фабрично с уредби за тези алтернативни горива.
Отделно, метановата уредба също не е бомба, нещата са достатъчно добре оразмерени(както и дизела не спира да пали при компресия 28, ама предразсъдъци всякакви). Двигателите също се промениха напоследък, ползват се мотори и с турбо, с доста приемлива динамика. Мисля, че в момента Шкода рекламираха такова решение, ако става въпрос за нова кола.
Въобще фактори много, далеч не е важно само за колко стотинки се возиш на километър. Хората искат най-различни неща, най-вече удобства, сигурност, динамика, имидж... Много важно, че 1,6 бензин и 1,9TDI ускоряват еднакво до 100км/ч според каталога, когато субективното усещане при шофиране е за повече тяга при дизела. И, разлика 30-40-50лв за гориво на месец, що да не си заслужава?! Друг пък иска автоматик, пак заради удобство при каране, там колко плащаш на месец отгоре?! Значи ли, че тоя човек е будала, при положение, че тия пари не са му половината пенсия, а ги изработва за половин ден?!
Като казах автоматик...между другото там и скъпия маховик при дизела отпада...
Климатика също харчи гориво, па гледам всеки иска с климатик...будали... А точно за климатика, и голямата разлика като се ползва при бензин и дизел, при едното почти не се усеща разлика дали е включен(Е, и при мощен бензин не се усеща, ама то тука още броим стотинките).
Та толкова за едни и същите приоритети на хората... Да, искат добро съотношение цена/качества, но пък различно ценят различните качества. Затова е и сложно да се обобщава.
Сигурно някой Ескорт от 84-та, с обикновенна газова и шофиран от доцент в катедра ДВГ, който постоянно го центрова и донаглася(оптимизира/скопява ), ще харчи далеч под коли на газ коментирани в темата... Е, и?! Ама няма климатик, значи не се брои... Ама те сегашните малолитражки на газ и с климатик, са умрели на вървене, ще каже пък фена на дизела. Със сигурност могат по-нещо отгоре да кажат и фенове на електромобили, хибриди, и пр... Всеки си има своя истина по въпроса. Като се включи и цена за покупка, и въобще всички фактори, обективни и субективни, хептен става сложно, да се вадят някакви обобщения.
Автомобилът, освен всичко друго, в днешно време е и до голяма степен свързан с имиджа на собственика. Това пък хептен усложнява нещата.
ПП: За мен пък дизела да кажеш, че има разправии, не е оправдано. Моите или работят, или не, средно положение няма. Като на пътя ме е оставяла само една, и то от проблеми, случващи се веднъж на милион.
Re: Дизел VS Бензин
Наистина нещата са много субективни. То, затова и има толкова различни марки и модели автомобили. В Западна Европа не карат много на газ по-скоро, защото икономията не е толкова голяма на фона на доходите им. Дизелът, ако си го купуваш нов е супер и няма да имаш никакви грижи. Имаме доста нови служебни коли на дизел - Дачии, Фолксваген, Ауди, Шкода и не са имали никакви проблеми. Дачиите особено излязоха много корави. Имат съвсем дребни ремонти, а всеки ги кара като за последно. Нямам против и газта, но лично аз не бих карал на газ поне за момента, тъй като искам да си ползвам целия багажник. Освен това нямам и надежден майстор, който да знае какво прави. Много мои познати постоянно човъркат нещо по тия газови уредби. Иначе, за втора употреба мисля, че бензин е най-добре от гледна точка на теоретично по-малък пробег и сравнително по-малко вероятни скъпи ремонти. Но това пак е не е меродавно.
-
- VW експерт
- Мнения: 12805
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Дизел VS Бензин
Тинки,ти Баце си виждал метан само на снимка. Каквото бомба е ЛПГ,с метана е същото. Ревеш за Дачия,на ЛПГ,а знаеш ли докато е гаранционна какви са сумите за обслужване? Евтино е на 20000км,масло и филтри. Но 40000 са свещи,масло и филтри. Почти 500лв. На 60000 са масло, филтри,и газови филтри. Почти 500лв.
Re: Дизел VS Бензин
Отделно че "фабричната" Дачия на пропан-бутан си е просто бензинова , на която тук и монтират газовата .. И да , Дачия е евтина кола , и затова си има причина!
- samo_pechka
- Мнения: 8401
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел VS Бензин
Мхм, начетох се малко на сравнения дизел/бензин. Ако трябва обаче малко да вметнем за кои години / диапазон производство се говори в темата, ще стане картинката коренно различна.
За старите -ясно . Тука малко ме замислиха ( по-точно озадачиха ) на Пляктора мненията, то не беше сравнения на помпи /дюзи и т.н. Не искам да изпадам в подробности + и - на Голф 5 бензин/дизел/ бензин с газ . То на него Г5 кои са точно моторите, дето стават с описаните цени на газови уредби?! Малолитражните им мотори с индиректен инжекцион т.е. тотално спрелите за купето на Г5 и подходящи за равни/ хоризонтални пътища , не като нашите баири. Тук ще са мъка, че и с газ...
Но ако в темата се визират коли до първолачета , нещата са сериозни. Дали бензин или дизел , особено ФВ груп , са на кантар . Проблем след проблем . От една страна бензина е предпочитан заради липсата на някои аксесоари, които са вложени в дизеловите модификации. Но пък имат други проблеми, уж леко коригирани в последните години...
Тук вече не опира до това колко гори дадена кола, ся не говорим за бусчета и големи сувчета. Хората търсят безпроблемност, но няма такова жувотно . За жалост икономистите и даунсайзинга си казват тежката дума. Беше то едно време от литър обем да се вади 40-50-60 к.с. , сега под 90-100-рядкост. Уж в името на екологията се правело това?! Кой го вярва ? Никой! Спестяват се материали, променят се размери , формули и т.н. , да устиска програмиран период/пробег и до там.
Темата не е лоша, само дето ако бяхме с прилични доходи в България ( да не вземе да се обиди някой ) , щяхме да не му мислим толкова, купува се нова от магазина, според възможности и желание , но нова, колкото изкара след гаранцията все ще е кяр, след това друга ( пак нова от магазето ) . Ще каже някой това е типичното потребителско поведение. Така е, не е лъжа. На там вървим всички и за всичко, не само за коли.
За старите -ясно . Тука малко ме замислиха ( по-точно озадачиха ) на Пляктора мненията, то не беше сравнения на помпи /дюзи и т.н. Не искам да изпадам в подробности + и - на Голф 5 бензин/дизел/ бензин с газ . То на него Г5 кои са точно моторите, дето стават с описаните цени на газови уредби?! Малолитражните им мотори с индиректен инжекцион т.е. тотално спрелите за купето на Г5 и подходящи за равни/ хоризонтални пътища , не като нашите баири. Тук ще са мъка, че и с газ...
Но ако в темата се визират коли до първолачета , нещата са сериозни. Дали бензин или дизел , особено ФВ груп , са на кантар . Проблем след проблем . От една страна бензина е предпочитан заради липсата на някои аксесоари, които са вложени в дизеловите модификации. Но пък имат други проблеми, уж леко коригирани в последните години...
Тук вече не опира до това колко гори дадена кола, ся не говорим за бусчета и големи сувчета. Хората търсят безпроблемност, но няма такова жувотно . За жалост икономистите и даунсайзинга си казват тежката дума. Беше то едно време от литър обем да се вади 40-50-60 к.с. , сега под 90-100-рядкост. Уж в името на екологията се правело това?! Кой го вярва ? Никой! Спестяват се материали, променят се размери , формули и т.н. , да устиска програмиран период/пробег и до там.
Темата не е лоша, само дето ако бяхме с прилични доходи в България ( да не вземе да се обиди някой ) , щяхме да не му мислим толкова, купува се нова от магазина, според възможности и желание , но нова, колкото изкара след гаранцията все ще е кяр, след това друга ( пак нова от магазето ) . Ще каже някой това е типичното потребителско поведение. Така е, не е лъжа. На там вървим всички и за всичко, не само за коли.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Дизел VS Бензин
cecoa1 написа:
Като казах автоматик...между другото там и скъпия маховик при дизела отпада...
Не отпада. Има си го и струва доволно.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел VS Бензин
Дай линк, картинка, каквото искаш, към демпферен маховик за кола с автоматична скоростна кутия. Но класически автомат, не нещо от сорта на DSG.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
samo_pechka написа: , щяхме да не му мислим толкова, купува се нова от магазина, според възможности и желание , но нова, колкото изкара след гаранцията все ще е кяр, след това друга ( пак нова от магазето ) . Ще каже някой това е типичното потребителско поведение. Така е, не е лъжа. На там вървим всички и за всичко, не само за коли.
Съгласен съм с теб за всичко, без цитираното. У дома има две от магазина(служебни, да не ме вземете за баровец), едната е влизала 2 пъти за масло и филтри (70к км), другата наскоро влезна за 4 път за 30 000 км непредвидено в сервиз. Закарана с репатрак. Има доста сериозен проблем с тия от магазина, и те си дефектират, а и доста неща не влизат в гаранцията или поне тук при нас се опитват да го направят това. На мен следващата ми кола ще е дизел, на 2-3 години, излязла от гаранция, с възможност да си я ремонтирам където си пожелая.