Ръчни VS Автоматични скорости

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Ръчни VS Автоматични скорости

Мнениеот group® » Съб 05 яну 2019 23:05


Идеята на тази тема е да събере полезна информация при избор на автомобил (за съответния раздел).
Тук не става дума за лични предпочитания и нужди, а за информация!
Моля въздържайте се от провокиране и влизане в спорове! (има и други такива теми, където се водят по-разпалени дискусии; може да приложите и линкове)
Целта е да сме полезни със знанията си на потребители (основно нови такива), които нямат нужния опит и знания.
На много от нас ни се струват изтъркано банални някои въпроси, но всъщност има много хора, които не знаят защо избират дадени нещо в един автомобил.


Избор на ръчна или автоматична скоростна кутия:
1. разходи по експлоатация, ремонти и поддръжка при различните видове;
2. удобство, възможности и ограничения;


(Предлагам да коментираме по точки, като може да добавим и още критерии)

Желателно е да се борави с достоверна информация - статии, проучвания и изследвания.




Потребителски аватар
deodriver
Мнения: 275
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Ръчни VS Автоматични скорости

Мнениеот deodriver » Нед 06 яну 2019 0:06


Моята гледна точка,автомат определно.Там е бъдещето.
1.Разходите по двата вида кутии все още е в полза на ръчката,като при някои модели даже е изравнено.Въпрос на време е това се промени.
2.Автомата е голямо удобство и не бих казал,че има ограничения,защото всички си имат ръчен режим,ако искаш да поръчкаш.
Масово се купуват автомати и след време ще е по-трудно да се продаде кола с ръчна кутия.Всеки гледа да му е комфортно.Разбира се,хората които сме свикнали ръчките знаем,че и те дават кеф.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Ръчни VS Автоматични скорости

Мнениеот group® » Нед 06 яну 2019 0:47


Тук е момента да сложим малко информация, какъв избор бихме имали, ако избираме по скоростна кутия:
- ръчни скорости
1. едномасов маховик
2. маховик с демпфер
- автоматични скорости
1. с хидротрансформатор
2. с двоен съединител
3. безстепенна (вариаторна) скоростна кутия

В общи линии съм ги подредил по простота и цена за ремонт :mhihi

Съгласен съм, че автоматика е бъдещето. Факт е обаче, че все още се развиват и имат недостатъци.

Слагам един 'недостатък' на автоматик с хидротрансформатор - при тези кутии не се препоръчва честа и бърза смяна между предна и задна скорост. Това води до прегряване и ускорено износване. Недостатък е дотолкова, че трябва да се има предвид при експлоатация. Пример зимно време колата застава в положение, при което се иска бърза смяна между предна и задна скорост за да се измъкне. С тази кутия е трудно и е вредно за нея. Друга особеност при тях е, че трябва да се избягва 'пълзенето' - тоест да пуснеш колата да върви без да подаваш газ (примерно в задръствания).


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ръчни VS Автоматични скорости

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 07 яну 2019 18:18


Това за вредата от пълзенето не се ли отнася за кутиите с двоен съединител?


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Ръчни VS Автоматични скорости

Мнениеот niks76 » Пон 07 яну 2019 20:19


точно типтроника си пълзи без вреди ,при dsg и подобните типове при другите марки не е препоръчително да се кара без газ и на минимум обороти.
вариаторните кутии не са лоши когато са изправни но са по нежни от другите два типа.ръчката принципно е комплект със демпферен съединител и не е като да е евтино.американците едва ли са по глупави че карат автоматици от 70-те години,а и по голямото производство на нови автомобили е с автоматична ск.кутия-счетоводителите са го сметнали къде са насоките
като че ли от трите вида автоматични кутии ,тези с торк конвертор са най издръжливи откъм безавариен пробег


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ръчни VS Автоматични скорости

Мнениеот silent » Пон 07 яну 2019 21:05


Не ми допада автомата или поне този който аз имам.
Пълен ребилд е една кофа пари...Отделно лага на типтроника не ми допада особено или поне не мога да му свикна при положение че основно карам ръчка...
Не зная за какъв кеф се говори....
Макар че жена ми се кефи на автомата...разни хора разни идеали...


Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: Ръчни VS Автоматични скорости

Мнениеот Mishonti » Пон 07 яну 2019 22:30


Автомата си е автомат. Няма такова удоволствие, първия ми личен автоматик беше на Джетата с 3 предавки и от тогава си казах, че повече няма да сляза от автоматика. (Нищо, че след Джетата имах 4-5 коли с ръчни скорости).
Ремонта на автоматичната кутия е скъп, но когато е поддържан правилно през годините шанса да се наложи да се ремонтира е нищожен. Зависи пак де, така е много общо казано.
Както каза колега по-горе Американците не са глупави, че да карат автоматици от 100 години насам :) Факт е и че при еднакви автомобили този с ръчната кутия е по-евтин от автоматизирания си еквивалент. Висок клас автомобил ръчка.. не знам да има, звучи несериозно.
Но предпочитанията на хората са различни, баща ми е върл привърженик на ръчните кутии, и не иска да чуе за неставащия (според него) автоматик. Лятото търсихме Е класа В211 с ръчна скоростна кутия, не искам да опиша колко трудно ни беше да открием Е класа от 2005 с всички екстри и ръчна кутия... 1 на милион..
Да обобщя с една дума - не мисля, че хората трябва да се ориентират по това - колко би бил скъп ремонта в последствие на дадената кутия, а по това, кое им допада повече като начин на шофиране. Всичко си иска поддръжка и наложи ли се ремонт - в много редки случаи се минава тънко.
Иначе лично аз най-много се кефя на кутии с два съединителя - изключително бързи, няма никакви загуби там, ех ако моята кола беше с някоя модерна добре настроена кутия, щеше да хвърчи с лекота...
Кутиите с хидротрансформатор също возят много плавно, умни са - нагаждат се според начина ти на шофиране (според начина на натискане на педала), но си се бавят при смените, особено в някои случаи. Другия недостатък е както каза Груп - при бърза маневра от R към D направо и стопява лагерите.... за това винаги изкачвам, дори да се налага да ми свирят автомобили... ама няма начин, не мога да си чупя кутията за 3 секунди недоизчакване...
Кутии тип “една предавка” не мога да понасям.... карал съм на Тойоти и съм сигурен, че не бих си взел нещо подобно...

За роботизираната кутия обаче нищо не се споменава - от типа на Тойота Айго и ФВ Ъп - там е хем ръчна, хем автоматична... иска си доста свикване с педала на газта... А и е изключително бавна при смяна на предавки, все едно си сменяш със съединителя от 4-та на 5та, но имаш цялото време на света и я бодваш 5тата по възможно най-бавния и спокоен начин... не знам дали ме разбрахте... :mhihi


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Ръчни VS Автоматични скорости

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 08 яну 2019 7:45


И на ситроен Ц1, Ц3, на Мазда 2 има такава роботизирана кутия. А не си свикнал, а си катастрофирал при тръгване. Слагаш на Автоматична или на Задна, пускаш спирачката и нищо не се случва, вдигаш оборотите и като зацепи съединителят, тръгва все едно ще ти чупи врата.


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Ръчни VS Автоматични скорости

Мнениеот ivuchev » Вто 08 яну 2019 8:44


Естествено няма нищо по здраво и по надеждно от ръчна ск.кутия с едномасен маховик.
Автомата обаче е много по лесен и по удобен ,но поддръжката и евентуален ремонт му се заплаща скъпо. А поговорката е кефа цена няма. Това е идеална насока за начинаещ който знае какво иска и какво може.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7820
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Ръчни VS Автоматични скорости

Мнениеот hooligan_sk » Вто 08 яну 2019 11:22


Масовите ремонти при АСК са от порядъка на 2000лв. За толкова пари може да се смени например пакет съединители на DSG, повечето мехатроници или да се рециклира турбина на торк конверторна кутия. Рециклирано Valve body при тях е масово по 150-200 евро в ибей. С работата, маслата и надценката на частта, пак са 1500лв. Пак в този бюджет, може да се смени роботизирания модул на повечето полу автоматични(роботизирани) кутии. НО, ако се стигне до пълен ребилд(което е много рядко), ремонта на един торк конвертор от сорта на 6 степенен ZF tiptronic, надминава 5000лв.

Ако става въпрос кое ни "кефи" повече, аз лично съм избрал и 2те. Ежедневката ми за ходене на работа и бутане в задръствания е автомат. По-удачно, возя се като зеленчук и си пазя нервите. Ръчката ми носи по-голямо удоволствие от шофирането.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4228
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Ръчни VS Автоматични скорости

Мнениеот tdi fen » Вто 08 яну 2019 16:52


безспорно е хубава екстра,но изисква определена поддръжка,която почти 99% не получила,съответно проблемите идват ремонтите са скъпи и нямат гаранция,а тук мнението е ,че щом излиза скъпо,значи не е хубаво
наскоро познат ремонтира кутията на санта фе 2 не знае какъв е бил проблема,но не можела да се движи каза,че е платил 2000лв майстора му забранил да тегли и буксува което не оферта според мен все пак е джип


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 317
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: Ръчни VS Автоматични скорости

Мнениеот mukot » Вто 08 яну 2019 22:09


hooligan_sk написа:Масовите ремонти при АСК са от порядъка на 2000лв. За толкова пари може да се смени например пакет съединители на DSG, повечето мехатроници или да се рециклира турбина на торк конверторна кутия. Рециклирано Valve body при тях е масово по 150-200 евро в ибей. С работата, маслата и надценката на частта, пак са 1500лв. Пак в този бюджет, може да се смени роботизирания модул на повечето полу автоматични(роботизирани) кутии. НО, ако се стигне до пълен ребилд(което е много рядко), ремонта на един торк конвертор от сорта на 6 степенен ZF tiptronic, надминава 5000лв.

Ако става въпрос кое ни "кефи" повече, аз лично съм избрал и 2те. Ежедневката ми за ходене на работа и бутане в задръствания е автомат. По-удачно, возя се като зеленчук и си пазя нервите. Ръчката ми носи по-голямо удоволствие от шофирането.

Аз съм на същото мнение - трябва да имаш и двете. Автомата не само ти освобождава левия крак и ръката, но намалява определено стреса. Но пък в ръчката има кеф и контрол. :smile


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Ръчни VS Автоматични скорости

Мнениеот ivuchev » Сря 09 яну 2019 7:01


Някои автомати също имат ръчна смяна на предавките . ! И мисля че е повече кеф .
Аз съм го написал и в горния ми пост ако искаш здрава и надеждна ск кутия, но натоварваща и не толкова удобна, взимаш ръчка най простата. Ако искаш кеф взимаш типтроник, но на каква цена . Всеки сам си решава и си знае възможностите.


Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: Ръчни VS Автоматични скорости

Мнениеот Mishonti » Сря 09 яну 2019 9:08


Защо си мислите, че щом се закупи кола с АСК и веднага следва ремонт???
На нито един от автоматиците ми до момента не ми се е налагало да правя основен ремонт, само стандартна смяна на масло. Дори пак не при всички.
Всяка автоматична скоростна кутия след 97-8г си има опция за ръчна смяна на предавките.
Факт е, че при РСК има голяма тръпка в определени ситуации и моменти, но честно казано не ми липсва нищо от нея.

Последна промяна от Spas на Сря 09 яну 2019 19:46, променено общо 1 път.
Причина: Моля те, ограничи глупостите в мненията си.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта