Идеята на тази тема е да събере полезна информация при избор на автомобил (за съответния раздел).
Тук не става дума за лични предпочитания и нужди, а за информация!
Моля въздържайте се от провокиране и влизане в спорове! (има и други такива теми, където се водят по-разпалени дискусии; може да приложите и линкове)
Целта е да сме полезни със знанията си на потребители (основно нови такива), които нямат нужния опит и знания.
На много от нас ни се струват изтъркано банални някои въпроси, но всъщност има много хора, които не знаят защо избират дадени нещо в един автомобил.
Избор на ръчна или автоматична скоростна кутия:
1. разходи по експлоатация, ремонти и поддръжка при различните видове;
2. удобство, възможности и ограничения;
(Предлагам да коментираме по точки, като може да добавим и още критерии)
Желателно е да се борави с достоверна информация - статии, проучвания и изследвания.
Ръчни VS Автоматични скорости
- deodriver
- Мнения: 275
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
- Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
- Двигател:
- Местоположение: ...
Re: Ръчни VS Автоматични скорости
Моята гледна точка,автомат определно.Там е бъдещето.
1.Разходите по двата вида кутии все още е в полза на ръчката,като при някои модели даже е изравнено.Въпрос на време е това се промени.
2.Автомата е голямо удобство и не бих казал,че има ограничения,защото всички си имат ръчен режим,ако искаш да поръчкаш.
Масово се купуват автомати и след време ще е по-трудно да се продаде кола с ръчна кутия.Всеки гледа да му е комфортно.Разбира се,хората които сме свикнали ръчките знаем,че и те дават кеф.
1.Разходите по двата вида кутии все още е в полза на ръчката,като при някои модели даже е изравнено.Въпрос на време е това се промени.
2.Автомата е голямо удобство и не бих казал,че има ограничения,защото всички си имат ръчен режим,ако искаш да поръчкаш.
Масово се купуват автомати и след време ще е по-трудно да се продаде кола с ръчна кутия.Всеки гледа да му е комфортно.Разбира се,хората които сме свикнали ръчките знаем,че и те дават кеф.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9869
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Ръчни VS Автоматични скорости
Тук е момента да сложим малко информация, какъв избор бихме имали, ако избираме по скоростна кутия:
- ръчни скорости
1. едномасов маховик
2. маховик с демпфер
- автоматични скорости
1. с хидротрансформатор
2. с двоен съединител
3. безстепенна (вариаторна) скоростна кутия
В общи линии съм ги подредил по простота и цена за ремонт
Съгласен съм, че автоматика е бъдещето. Факт е обаче, че все още се развиват и имат недостатъци.
Слагам един 'недостатък' на автоматик с хидротрансформатор - при тези кутии не се препоръчва честа и бърза смяна между предна и задна скорост. Това води до прегряване и ускорено износване. Недостатък е дотолкова, че трябва да се има предвид при експлоатация. Пример зимно време колата застава в положение, при което се иска бърза смяна между предна и задна скорост за да се измъкне. С тази кутия е трудно и е вредно за нея. Друга особеност при тях е, че трябва да се избягва 'пълзенето' - тоест да пуснеш колата да върви без да подаваш газ (примерно в задръствания).
- ръчни скорости
1. едномасов маховик
2. маховик с демпфер
- автоматични скорости
1. с хидротрансформатор
2. с двоен съединител
3. безстепенна (вариаторна) скоростна кутия
В общи линии съм ги подредил по простота и цена за ремонт
Съгласен съм, че автоматика е бъдещето. Факт е обаче, че все още се развиват и имат недостатъци.
Слагам един 'недостатък' на автоматик с хидротрансформатор - при тези кутии не се препоръчва честа и бърза смяна между предна и задна скорост. Това води до прегряване и ускорено износване. Недостатък е дотолкова, че трябва да се има предвид при експлоатация. Пример зимно време колата застава в положение, при което се иска бърза смяна между предна и задна скорост за да се измъкне. С тази кутия е трудно и е вредно за нея. Друга особеност при тях е, че трябва да се избягва 'пълзенето' - тоест да пуснеш колата да върви без да подаваш газ (примерно в задръствания).
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ръчни VS Автоматични скорости
Това за вредата от пълзенето не се ли отнася за кутиите с двоен съединител?
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Ръчни VS Автоматични скорости
точно типтроника си пълзи без вреди ,при dsg и подобните типове при другите марки не е препоръчително да се кара без газ и на минимум обороти.
вариаторните кутии не са лоши когато са изправни но са по нежни от другите два типа.ръчката принципно е комплект със демпферен съединител и не е като да е евтино.американците едва ли са по глупави че карат автоматици от 70-те години,а и по голямото производство на нови автомобили е с автоматична ск.кутия-счетоводителите са го сметнали къде са насоките
като че ли от трите вида автоматични кутии ,тези с торк конвертор са най издръжливи откъм безавариен пробег
вариаторните кутии не са лоши когато са изправни но са по нежни от другите два типа.ръчката принципно е комплект със демпферен съединител и не е като да е евтино.американците едва ли са по глупави че карат автоматици от 70-те години,а и по голямото производство на нови автомобили е с автоматична ск.кутия-счетоводителите са го сметнали къде са насоките
като че ли от трите вида автоматични кутии ,тези с торк конвертор са най издръжливи откъм безавариен пробег
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ръчни VS Автоматични скорости
Не ми допада автомата или поне този който аз имам.
Пълен ребилд е една кофа пари...Отделно лага на типтроника не ми допада особено или поне не мога да му свикна при положение че основно карам ръчка...
Не зная за какъв кеф се говори....
Макар че жена ми се кефи на автомата...разни хора разни идеали...
Пълен ребилд е една кофа пари...Отделно лага на типтроника не ми допада особено или поне не мога да му свикна при положение че основно карам ръчка...
Не зная за какъв кеф се говори....
Макар че жена ми се кефи на автомата...разни хора разни идеали...
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Ръчни VS Автоматични скорости
Автомата си е автомат. Няма такова удоволствие, първия ми личен автоматик беше на Джетата с 3 предавки и от тогава си казах, че повече няма да сляза от автоматика. (Нищо, че след Джетата имах 4-5 коли с ръчни скорости).
Ремонта на автоматичната кутия е скъп, но когато е поддържан правилно през годините шанса да се наложи да се ремонтира е нищожен. Зависи пак де, така е много общо казано.
Както каза колега по-горе Американците не са глупави, че да карат автоматици от 100 години насам :) Факт е и че при еднакви автомобили този с ръчната кутия е по-евтин от автоматизирания си еквивалент. Висок клас автомобил ръчка.. не знам да има, звучи несериозно.
Но предпочитанията на хората са различни, баща ми е върл привърженик на ръчните кутии, и не иска да чуе за неставащия (според него) автоматик. Лятото търсихме Е класа В211 с ръчна скоростна кутия, не искам да опиша колко трудно ни беше да открием Е класа от 2005 с всички екстри и ръчна кутия... 1 на милион..
Да обобщя с една дума - не мисля, че хората трябва да се ориентират по това - колко би бил скъп ремонта в последствие на дадената кутия, а по това, кое им допада повече като начин на шофиране. Всичко си иска поддръжка и наложи ли се ремонт - в много редки случаи се минава тънко.
Иначе лично аз най-много се кефя на кутии с два съединителя - изключително бързи, няма никакви загуби там, ех ако моята кола беше с някоя модерна добре настроена кутия, щеше да хвърчи с лекота...
Кутиите с хидротрансформатор също возят много плавно, умни са - нагаждат се според начина ти на шофиране (според начина на натискане на педала), но си се бавят при смените, особено в някои случаи. Другия недостатък е както каза Груп - при бърза маневра от R към D направо и стопява лагерите.... за това винаги изкачвам, дори да се налага да ми свирят автомобили... ама няма начин, не мога да си чупя кутията за 3 секунди недоизчакване...
Кутии тип “една предавка” не мога да понасям.... карал съм на Тойоти и съм сигурен, че не бих си взел нещо подобно...
За роботизираната кутия обаче нищо не се споменава - от типа на Тойота Айго и ФВ Ъп - там е хем ръчна, хем автоматична... иска си доста свикване с педала на газта... А и е изключително бавна при смяна на предавки, все едно си сменяш със съединителя от 4-та на 5та, но имаш цялото време на света и я бодваш 5тата по възможно най-бавния и спокоен начин... не знам дали ме разбрахте...
Ремонта на автоматичната кутия е скъп, но когато е поддържан правилно през годините шанса да се наложи да се ремонтира е нищожен. Зависи пак де, така е много общо казано.
Както каза колега по-горе Американците не са глупави, че да карат автоматици от 100 години насам :) Факт е и че при еднакви автомобили този с ръчната кутия е по-евтин от автоматизирания си еквивалент. Висок клас автомобил ръчка.. не знам да има, звучи несериозно.
Но предпочитанията на хората са различни, баща ми е върл привърженик на ръчните кутии, и не иска да чуе за неставащия (според него) автоматик. Лятото търсихме Е класа В211 с ръчна скоростна кутия, не искам да опиша колко трудно ни беше да открием Е класа от 2005 с всички екстри и ръчна кутия... 1 на милион..
Да обобщя с една дума - не мисля, че хората трябва да се ориентират по това - колко би бил скъп ремонта в последствие на дадената кутия, а по това, кое им допада повече като начин на шофиране. Всичко си иска поддръжка и наложи ли се ремонт - в много редки случаи се минава тънко.
Иначе лично аз най-много се кефя на кутии с два съединителя - изключително бързи, няма никакви загуби там, ех ако моята кола беше с някоя модерна добре настроена кутия, щеше да хвърчи с лекота...
Кутиите с хидротрансформатор също возят много плавно, умни са - нагаждат се според начина ти на шофиране (според начина на натискане на педала), но си се бавят при смените, особено в някои случаи. Другия недостатък е както каза Груп - при бърза маневра от R към D направо и стопява лагерите.... за това винаги изкачвам, дори да се налага да ми свирят автомобили... ама няма начин, не мога да си чупя кутията за 3 секунди недоизчакване...
Кутии тип “една предавка” не мога да понасям.... карал съм на Тойоти и съм сигурен, че не бих си взел нещо подобно...
За роботизираната кутия обаче нищо не се споменава - от типа на Тойота Айго и ФВ Ъп - там е хем ръчна, хем автоматична... иска си доста свикване с педала на газта... А и е изключително бавна при смяна на предавки, все едно си сменяш със съединителя от 4-та на 5та, но имаш цялото време на света и я бодваш 5тата по възможно най-бавния и спокоен начин... не знам дали ме разбрахте...
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11902
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Ръчни VS Автоматични скорости
И на ситроен Ц1, Ц3, на Мазда 2 има такава роботизирана кутия. А не си свикнал, а си катастрофирал при тръгване. Слагаш на Автоматична или на Задна, пускаш спирачката и нищо не се случва, вдигаш оборотите и като зацепи съединителят, тръгва все едно ще ти чупи врата.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Ръчни VS Автоматични скорости
Естествено няма нищо по здраво и по надеждно от ръчна ск.кутия с едномасен маховик.
Автомата обаче е много по лесен и по удобен ,но поддръжката и евентуален ремонт му се заплаща скъпо. А поговорката е кефа цена няма. Това е идеална насока за начинаещ който знае какво иска и какво може.
Автомата обаче е много по лесен и по удобен ,но поддръжката и евентуален ремонт му се заплаща скъпо. А поговорката е кефа цена няма. Това е идеална насока за начинаещ който знае какво иска и какво може.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7820
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Ръчни VS Автоматични скорости
Масовите ремонти при АСК са от порядъка на 2000лв. За толкова пари може да се смени например пакет съединители на DSG, повечето мехатроници или да се рециклира турбина на торк конверторна кутия. Рециклирано Valve body при тях е масово по 150-200 евро в ибей. С работата, маслата и надценката на частта, пак са 1500лв. Пак в този бюджет, може да се смени роботизирания модул на повечето полу автоматични(роботизирани) кутии. НО, ако се стигне до пълен ребилд(което е много рядко), ремонта на един торк конвертор от сорта на 6 степенен ZF tiptronic, надминава 5000лв.
Ако става въпрос кое ни "кефи" повече, аз лично съм избрал и 2те. Ежедневката ми за ходене на работа и бутане в задръствания е автомат. По-удачно, возя се като зеленчук и си пазя нервите. Ръчката ми носи по-голямо удоволствие от шофирането.
Ако става въпрос кое ни "кефи" повече, аз лично съм избрал и 2те. Ежедневката ми за ходене на работа и бутане в задръствания е автомат. По-удачно, возя се като зеленчук и си пазя нервите. Ръчката ми носи по-голямо удоволствие от шофирането.
- tdi fen
- Мнения: 4228
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Ръчни VS Автоматични скорости
безспорно е хубава екстра,но изисква определена поддръжка,която почти 99% не получила,съответно проблемите идват ремонтите са скъпи и нямат гаранция,а тук мнението е ,че щом излиза скъпо,значи не е хубаво
наскоро познат ремонтира кутията на санта фе 2 не знае какъв е бил проблема,но не можела да се движи каза,че е платил 2000лв майстора му забранил да тегли и буксува което не оферта според мен все пак е джип
наскоро познат ремонтира кутията на санта фе 2 не знае какъв е бил проблема,но не можела да се движи каза,че е платил 2000лв майстора му забранил да тегли и буксува което не оферта според мен все пак е джип
- mukot
- Мнения: 317
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Ръчни VS Автоматични скорости
hooligan_sk написа:Масовите ремонти при АСК са от порядъка на 2000лв. За толкова пари може да се смени например пакет съединители на DSG, повечето мехатроници или да се рециклира турбина на торк конверторна кутия. Рециклирано Valve body при тях е масово по 150-200 евро в ибей. С работата, маслата и надценката на частта, пак са 1500лв. Пак в този бюджет, може да се смени роботизирания модул на повечето полу автоматични(роботизирани) кутии. НО, ако се стигне до пълен ребилд(което е много рядко), ремонта на един торк конвертор от сорта на 6 степенен ZF tiptronic, надминава 5000лв.
Ако става въпрос кое ни "кефи" повече, аз лично съм избрал и 2те. Ежедневката ми за ходене на работа и бутане в задръствания е автомат. По-удачно, возя се като зеленчук и си пазя нервите. Ръчката ми носи по-голямо удоволствие от шофирането.
Аз съм на същото мнение - трябва да имаш и двете. Автомата не само ти освобождава левия крак и ръката, но намалява определено стреса. Но пък в ръчката има кеф и контрол.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Ръчни VS Автоматични скорости
Някои автомати също имат ръчна смяна на предавките . ! И мисля че е повече кеф .
Аз съм го написал и в горния ми пост ако искаш здрава и надеждна ск кутия, но натоварваща и не толкова удобна, взимаш ръчка най простата. Ако искаш кеф взимаш типтроник, но на каква цена . Всеки сам си решава и си знае възможностите.
Аз съм го написал и в горния ми пост ако искаш здрава и надеждна ск кутия, но натоварваща и не толкова удобна, взимаш ръчка най простата. Ако искаш кеф взимаш типтроник, но на каква цена . Всеки сам си решава и си знае възможностите.
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Ръчни VS Автоматични скорости
Защо си мислите, че щом се закупи кола с АСК и веднага следва ремонт???
На нито един от автоматиците ми до момента не ми се е налагало да правя основен ремонт, само стандартна смяна на масло. Дори пак не при всички.
Всяка автоматична скоростна кутия след 97-8г си има опция за ръчна смяна на предавките.
Факт е, че при РСК има голяма тръпка в определени ситуации и моменти, но честно казано не ми липсва нищо от нея.
На нито един от автоматиците ми до момента не ми се е налагало да правя основен ремонт, само стандартна смяна на масло. Дори пак не при всички.
Всяка автоматична скоростна кутия след 97-8г си има опция за ръчна смяна на предавките.
Факт е, че при РСК има голяма тръпка в определени ситуации и моменти, но честно казано не ми липсва нищо от нея.
Последна промяна от Spas на Сря 09 яну 2019 19:46, променено общо 1 път.
Причина: Моля те, ограничи глупостите в мненията си.
Причина: Моля те, ограничи глупостите в мненията си.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта