Знам го този човек, знам и всяка една такава кола, която се продава на части онлайн.
Колко са безпроблемни и лесни за поддръжка японските коли, мисля да не коментираме... вече го правихме...
Взех главата и е здрава и изравнена. Питах ги пак дали няма да щръкнат буталата, но казаха че щом не е дизел, няма да има проблем.
Шупла/язва на блок.
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Шупла/язва на блок.
Това животно как се казва на български? Само него не го познавам и като го вадих изпадна и не зная как стои, но така като гледам прорезите са навън, а гладкото към лагера?
Trust washer.
Trust washer.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Шупла/язва на блок.
Аксиален лагер на колянов вал, аксиален полумесец на жаргон. Имай предвид, че могат да бъдат с различни сплави/покрития за преден и заден полумесец според двигателя.
Хубава статия по въпроса.
Да, прорезите навънка.
Хубава статия по въпроса.
Да, прорезите навънка.
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Шупла/язва на блок.
Мерси, изпуснах ги и не знам кой е преден и заден иначе всичко друго, включително и болтовете са подредени и описани. Ще пробвам да потърся, нов лагер.
Иначе на цвят са еднакви.
Иначе на цвят са еднакви.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11918
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Шупла/язва на блок.
Каналите са за смазване
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Шупла/язва на блок.
kaiser666 написа:Това животно как се казва на български? Само него не го познавам и като го вадих изпадна и не зная как стои, но така като гледам прорезите са навън, а гладкото към лагера?
Trust washer.
Каналите към подвижната част.
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Шупла/язва на блок.
С пас-плоча, която взех назаем и шкурки, сме "стъргали" блок с язви . Не съм разглабял нищо , само главата навън. Отворите маслените и на цилиндрите с дебели парчета дунапрен , напоени в масло . Стана си перфектно .Вярно двама ( аз и собственика ) я правихме, бяхме и млади без кой знае какъв опит, без пари за мастори . Вярно и два дни отиде с прекъсвания , моабети и пиене на бира. На третия търсихме отнякъде да вземем динамометричен ключ, на четвъртия я запалихме . Хора без работа нали :)
И до днешен си ползвам плоча при нужда, този път моя си, примерно да зачистя фини остатъци от гарнитурата и т.н. И пак не разглобявам нищо отдолу, ако не се налага разбира се. Става си чисто и без драми , стига да няма язви по-сериозни или да са на "неподходящо" място.
П.п. м/у другото колата беше пак мазда
И до днешен си ползвам плоча при нужда, този път моя си, примерно да зачистя фини остатъци от гарнитурата и т.н. И пак не разглобявам нищо отдолу, ако не се налага разбира се. Става си чисто и без драми , стига да няма язви по-сериозни или да са на "неподходящо" място.
П.п. м/у другото колата беше пак мазда
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Шупла/язва на блок.
Муха каца, крак чупи. Забравих да питам колко му е свалил.
Под лагерите слага ли се масло при събирането (там където няма триене), защото гледам, че едни слагат, други с ръкавици събират да не пипнат с масло там? А за почистването на блока, предполагам водоструйка, компресор и ВД-40?
И да не ме псувате много, ама ще го събера със старите лагери и сегменти. Не гореше масло и като цяло двигателя отвътре е много чист, почти без нагар.
Под лагерите слага ли се масло при събирането (там където няма триене), защото гледам, че едни слагат, други с ръкавици събират да не пипнат с масло там? А за почистването на блока, предполагам водоструйка, компресор и ВД-40?
И да не ме псувате много, ама ще го събера със старите лагери и сегменти. Не гореше масло и като цяло двигателя отвътре е много чист, почти без нагар.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Шупла/язва на блок.
Шлайфан е блока,не цилиндрите.
Що да не го събереш.
Що да не го събереш.
- S.Stefanov
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 05 сеп 2013 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Шупла/язва на блок.
Със старите сегменти няма да му насмагаш на масло. Лагери сложи стари, но сегментите нови задължително.
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Шупла/язва на блок.
Днес успях да намеря сегменти само в един български онлайн магазин, но са им останали комплекти само за 3 бутала . Утре ще проверя на още едно място. Ако някой има идеи от къде да търся. Колата е Мазда Демио 2001-ва 1.5 16в 75 коня.
-
- Мнения: 289
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
- Автомобил: jetta 2
- Двигател: ez 1986
- Местоположение: praha
Re: Шупла/язва на блок.
От където и да ги вземеш трябва да са от една партида всичките комплекти така си гарантираш еднакъв грамаж и закалка а качеството на днешния пазар е винаги под въпрос.
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Шупла/язва на блок.
За това и не ми се щеше да ги сменявам, но въпреки че нямаха луфт буталата и не гореше масло, сега няма да застанат по същия начин както са били а малко или много са се износили по предишната им позиция, но ако не намеря други така ще я събера.
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Шупла/язва на блок.
Работи си двигателя, до 0.8 може да се свали блока. Буталата се показаха малко, но гарнитурата ги обира. Всичко ми се върза към 700лв. Като в това влиза, шлайф глава, блок, пасване на клапани, гумички, сегменти, ремъци, семеринги, водна помпа, феродов диск и хубаво масло.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 268 госта