Разработка и масла - връзката им с разход на гориво
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво
Терминът hydrocrack (HC) към коя група спада?
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво
още една малка подробност ,температурата на маслото се мери горе в главата -картерната температура е заблуждаващо инфо за водача
- Stivi
- Мнения: 8293
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво
niks76 написа:0 и 5w30 са абсолютно немислими за нашите географски ширини и Спас е прав че нарочно се препоръчват лонг лайф интервали от счетоводна гледна точка
Смяната да речем ще ги накараме да я направят по-рано,но не виждам как ще ги накараш в официалния сервиз да сложат друго масло освен предписаното на гаранционна кола,а масово предписаните за съвременните дизела са именно 5w30 Варианта да източиш това което ти наливат в сервиза и да си сипеш каквото искаш е доста кофти от финансова гледна точка
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво
Взимам един филтър от официалния представител и масло каквото си поискам, отивам и си го сменявам на канала или в месната масларница, но да караш чисто нова кола 30 или 50 хил с едно масло си е безумие, особено в България, с късите разстояния и прекрасното гориво
Re: RE: Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво
Да, ама ако те "надушат" от представителството... С гаранцията можеш да си избършеш зад****!
Аз съм на 9 месеца и близо 9к км и се чудя какво да правя. Хем ми се иска да го сменя, хем както казах по-рано като вдигнах щеката с изненада установих, че маслото не е мръднало и си е още чисто, все едно вчера съм го налял.
Аз съм на 9 месеца и близо 9к км и се чудя какво да правя. Хем ми се иска да го сменя, хем както казах по-рано като вдигнах щеката с изненада установих, че маслото не е мръднало и си е още чисто, все едно вчера съм го налял.
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво
Вариантите са два - или моторът е абсолютно чист, или маслото не го бива да чисти.
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво
Навремето стареца като взе ладата (ВАЗ 2106), далечната 1985 година, един роднина от мототехника го посъветва да сложи магнит от високоговорител на масления филтър и да го прави докато тече разработката. Първоначално стареца беше скептичен, но още при първата смяна на маслото като разряза филтъра, имаше бая стружки. Не знам какво е положението с новите автомобили към днешна дата, но това с магнита и сега се препоръчва от някои монтьори като профилактична мярка. Някой правил ли го е това упражнение?
- Stivi
- Мнения: 8293
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво
stefan4o написа:Вариантите са два - или моторът е абсолютно чист, или маслото не го бива да чисти.
Май не си карал чисто нова кола /или по-точно не си поддържал такава/ затова такива ги разправяш ! Това да не ти е италиянка на "реални" километри на която маслото почернява след 100км каране
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво
С кое не си съгласен от казаното?
Последна промяна от stefan4o на Сря 13 мар 2019 9:04, променено общо 1 път.
- w_smith
- Мнения: 2191
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво
1.2 тси 90 коня, при първата смяна на маслото, на 16 хиляди, изтече чернилка, ама истинска, не леко потъмняло масло. Колата също е от магазина. Така че Стиви, не съм съгласен на 100% с теб.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво
group® написа:Spas написа:А двигателите работят на стенд няколко минути само.
Да 20 до 30мин. в зависимост от вида разработка.
И това ми е съмнително доста, но ако имаш информация, сподели
Re: RE: Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво
Няма никаква разработка на двигателите. Само малка, статистически представителна извадка, се тестват при производството на двигателите - и то най-вече дали си дават параметрите - макс. въртящ момент и максимална мощност. Двигателите излизат от завода за двигатели без течности, т.е. без масло. Te се стартират за първи път в края на монтажа на автомобила и отново се тестват - за въртящ момент или (и) мощност. Така че, първите минути работа на двигателя са на студено и пълен товар.
Относно темата за разработването, няма доказателства, че ако двигателят не се разработи ще настъпят преждевременнни повреди. Даймлер от поне 15 год. не съветват да се прави каквото и да разработка през първите 3000 км. Темата за разработване отсъства в ръководствата за експлоатация.
Товарните автомобили, автобуси и генераторите също не се разработват - от момента на влизане в експлоатация, двигателите им работят в целият товарен и честотен диапазон. Това за разработване на двигателя в завода е по-скоро мит.
Въпреки всичко, всеки който пожелае, може да си разработва двигателя през първите 3000 км, като спазва само правилото - обороти до 2/3 максималните, умерена скорост и без теглене на ремарке. За дизел, подгряването при темп. над 0 градуса е противопоказно, под нула - за няколко минути само.
Edit:
корекция: двигателите при производство се тестват избирателно за отлконения в монтажа и при производството. На изхода от завода, всички двигатели се тестват на студено и на топло за време от 15 до 35 мин (това е време на престой на двигателя, не на теста). Съществува и производство на двигатели без 100% тест на изхода...
Относно темата за разработването, няма доказателства, че ако двигателят не се разработи ще настъпят преждевременнни повреди. Даймлер от поне 15 год. не съветват да се прави каквото и да разработка през първите 3000 км. Темата за разработване отсъства в ръководствата за експлоатация.
Товарните автомобили, автобуси и генераторите също не се разработват - от момента на влизане в експлоатация, двигателите им работят в целият товарен и честотен диапазон. Това за разработване на двигателя в завода е по-скоро мит.
Въпреки всичко, всеки който пожелае, може да си разработва двигателя през първите 3000 км, като спазва само правилото - обороти до 2/3 максималните, умерена скорост и без теглене на ремарке. За дизел, подгряването при темп. над 0 градуса е противопоказно, под нула - за няколко минути само.
Edit:
корекция: двигателите при производство се тестват избирателно за отлконения в монтажа и при производството. На изхода от завода, всички двигатели се тестват на студено и на топло за време от 15 до 35 мин (това е време на престой на двигателя, не на теста). Съществува и производство на двигатели без 100% тест на изхода...
Последна промяна от p_v_a на Сря 13 мар 2019 10:18, променено общо 1 път.
- Stivi
- Мнения: 8293
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: RE: Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво
Valchev83 написа:Аз съм на 9 месеца и близо 9к км и се чудя какво да правя.... вдигнах щеката с изненада установих, че си е още чисто, все едно вчера съм го налял.
w_smith написа:1.2 тси 90 коня, при първата смяна на маслото, на 16 хиляди, изтече чернилка, ама истинска, не леко потъмняло масло. Колата също е от магазина. Така че Стиви, не съм съгласен на 100% с теб.
Между 9000км и 16 000км има малка разлика нали ! На dCi-то след 6000 все още трудно виждам докъде е нивото на маслото,понеже не оцветява пръчката Все пак много зависи от експлоатацията на автомобила -едно е дизел със 130 по магистралата,съвсем друго бензинка всеки ден в софийските задръствания !
Lupender написа:Навремето стареца като взе ладата (ВАЗ 2106), далечната 1985 година Не знам какво е положението с новите автомобили към днешна дата, но това с магнита и сега се препоръчва от някои монтьори
Ами новите коли не са ВАЗ от 85-а че да се самоструговат в движение ,а и няма нужда да чупиш автоколона за магнита-те хората слагат фабрично такъв в картера....за всеки случай
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: RE: Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво
@p_v_a - за мнението!
Тези две неща не си ли противоречат? В някои източници, точно това наричат разработка 'break in', 'run in'.
Има човек тук, който да вкара яснота, ако пожелае?!
p_v_a написа:Така че, първите минути работа на двигателя са на студено и пълен товар......
... Това за разработване на двигателя в завода е по-скоро мит....
Тези две неща не си ли противоречат? В някои източници, точно това наричат разработка 'break in', 'run in'.
Има човек тук, който да вкара яснота, ако пожелае?!
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 217 госта