Спасе не бързай да се радваш. Разговорът не е приключил
Болднатото с черта е за теб.
Facts surrounding TDI engines prior to leaving the factory:
New engines are assembled mounted in a dyno rig and started. The engine is run by a computer and put thru a complete pre-programmed break in cycle. This include idle for 3 minutes while systems checks are done. Then the motor load is increased (without raising rpms) to verify the idle characteristics. Then rpms are gradually increased with specific changes of load to promote fluctuations in cylinder pressures. RPM's eventually reach the maximum to insure the motor produces rated power and torque within limits, then the motor is idled and shut down total time about 25 minutes. Engines that pass move on for purging and crating, engines that fail get sold off as factory defects to the aftermarket at reduced prices.
The break-in runs are predicated/based on actual wear measurements taken in real time using engines with RNT type testing. They measure the wear rates and conditions required to achieve very specific wear characteristics that provide an ideal break in during the first run. The pre-programmed dyno run controls the engine exactly as needed to seat and wear in the components so that you have a motor ready to be run out of the box (crate in this case).
When removed from the test cell, every motor is drained of oil, oil filter replaced, coolant, engine is completely flushed (required for shipping and HAZMAT reasons), Filled with an unique oil that meets a specific VW "TL" specification (synthetic oil + VW certified additive package + preservative additives/corrosion inhibiters) which is also called a "Break-In" oil and then shipped for final installation.
Despite the initial cell run, the engine still requires thousands of miles to fully seat. Piston rings cannot conform to cylinders, pistons can't oval out to match ideal bore shapes, cams and lifters still have surfaces not fully smoothed out etc. What you get with a new car is an engine that is already run in to provide the optimum conditions for maximum durability, reliability and life.
No VW engine should EVER be run above 75% of maximum rpm in the first 1,000 miles...EVER! Load is a new engines friend, running up a mountain in 5th gear while varying rpms = The best thing you can do to a new engine. Driving around screaming the engine in 1st gear and low load = the worst thing you can do to a new TDI.
NEVER drain a VW oil early in a new motor! The engine is already run-in (to achieve the min compression spec of around 435psi) and has already been purged of the initial fill after a very detailed break-in run. The break-in oils are thinner than your typical lubricant BUT contain all the specific additives required to promote engine break in.
The previous TL break-in oils were similar to VW506.01 oils in regards to viscosity. The newer will be produced by Fuchs and will have a LOWSaps additive package but will be rated for extended drains (unlike previous TL oils that were rated for 5,000 miles or 7500km).
Follow the manual and don't think for a second that some high school flunky pulled these recomendations of of thin air!
- Breakin_Program.jpg (17.28 KиБ) Видяна 1537 пъти
п.с. вече казах, че има човек, който може да каже кое, как е
Пускам и превод от чичо гугъл:
Факти, засягащи TDI двигателите преди напускане на завода:
Нови двигатели се сглобяват монтирани в дин платформа и стартират. Двигателят се управлява от компютър и преминава през цялостно предварително програмирано прекъсване на цикъла. Това включва празен ход в продължение на 3 минути, докато се извършват проверки на системите. След това се увеличава натоварването на двигателя (без повишаване на оборотите), за да се проверят празните характеристики. След това оборотите постепенно се увеличават със специфични промени в натоварването, за да се стимулират колебанията в налягането на цилиндъра. RPM евентуално достигат максимума, за да се гарантира, че моторът произвежда номинална мощност и въртящ момент в рамките на границите, след това двигателят се изключва и изключва общото време около 25 минути. Двигатели, които преминават, се движат за прочистване и пакетиране, двигатели, които не успяват да се продадат като фабрични дефекти на резервния пазар на намалени цени.
Прекъсващите писти са базирани на действителни измервания на износване, направени в реално време с използване на двигатели с RNT изпитване. Те измерват степента на износване и условията, необходими за постигане на много специфични характеристики на износване, които осигуряват идеално прекъсване по време на първия ход. Предварително програмираното дино управление управлява двигателя точно така, както е необходимо за седалката и износването на компонентите, така че да имате мотор, готов да излезе от кутията (кашон в този случай).
Когато се извади от изпитвателната клетка, всеки двигател се изцежда от масло, сменя се масленият филтър, охлаждащата течност, двигателят е напълно промит (необходим за доставката и причините за HAZMAT), запълнен с уникално масло, което отговаря на спецификацията на VW "TL" (синтетично масло) + VW сертифициран пакет добавки + консервиращи добавки / инхибитори на корозията), който също се нарича "Break-In" масло и след това се транспортира за окончателна инсталация.
Въпреки първоначалния старт на клетката, двигателят все още се нуждае от хиляди мили, за да се настани напълно. Буталните пръстени не могат да се приспособяват към цилиндрите, буталата не могат да се изравнят, за да съответстват на идеалните форми на отворите, камерите и повдигачите все още имат повърхности, които не са напълно изгладени и т.н. условия за максимална издръжливост, надеждност и живот.
Нито един двигател на VW не би трябвало да се движи над 75% от максималните обороти в първите 1000 мили ... НИКОГА! Натоварването е нов приятел на двигателите, движещ се нагоре по планината в 5-та предавка, докато варира в rpms = Най-доброто нещо, което можете да направите с нов двигател. Шофиране около писъка на двигателя на 1-ва предавка и ниско натоварване = най-лошото нещо, което можете да направите с нов TDI.
НИКОГА не източвайте масло от VW рано в нов мотор! Двигателят вече е в процес на разработка (за да се постигне минимална спецификация за компресия от около 435psi) и вече е изчистен от първоначално попълване след много подробен пробив. Маслата за вливане са по-тънки от типичните за смазочните материали, но съдържат всички специфични добавки, необходими за промоция на двигателя.
Предишните масла за проникване на TL бяха подобни на маслата VW506.01 по отношение на вискозитета. По-новите ще бъдат произведени от Fuchs и ще имат LOWSaps пакет за добавки, но ще бъдат оценени за удължени канали (за разлика от предишните масла за TL, които бяха оценени за 5000 мили или 7500 км).
Следвайте ръководството и не мислете за секунда, че някой от гимназиите е извадил тези препоръки от тънък въздух!