Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: RE: Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот Spas » Сря 13 мар 2019 11:33


p_v_a написа:Няма никаква разработка на двигателите. Само малка, статистически представителна извадка, се тестват при производството на двигателите - и то най-вече дали си дават параметрите - макс. въртящ момент и максимална мощност. Двигателите излизат от завода за двигатели без течности, т.е. без масло. Te се стартират за първи път в края на монтажа на автомобила и отново се тестват - за въртящ момент или (и) мощност. Така че, първите минути работа на двигателя са на студено и пълен товар.


Амин :mhihi :mhihi :mhihi




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот group® » Сря 13 мар 2019 13:05


Спасе не бързай да се радваш. Разговорът не е приключил :Mr Green Fun
Болднатото с черта е за теб.

Facts surrounding TDI engines prior to leaving the factory:

New engines are assembled mounted in a dyno rig and started. The engine is run by a computer and put thru a complete pre-programmed break in cycle. This include idle for 3 minutes while systems checks are done. Then the motor load is increased (without raising rpms) to verify the idle characteristics. Then rpms are gradually increased with specific changes of load to promote fluctuations in cylinder pressures. RPM's eventually reach the maximum to insure the motor produces rated power and torque within limits, then the motor is idled and shut down total time about 25 minutes. Engines that pass move on for purging and crating, engines that fail get sold off as factory defects to the aftermarket at reduced prices.

The break-in runs are predicated/based on actual wear measurements taken in real time using engines with RNT type testing. They measure the wear rates and conditions required to achieve very specific wear characteristics that provide an ideal break in during the first run. The pre-programmed dyno run controls the engine exactly as needed to seat and wear in the components so that you have a motor ready to be run out of the box (crate in this case).

When removed from the test cell, every motor is drained of oil, oil filter replaced, coolant, engine is completely flushed (required for shipping and HAZMAT reasons), Filled with an unique oil that meets a specific VW "TL" specification (synthetic oil + VW certified additive package + preservative additives/corrosion inhibiters) which is also called a "Break-In" oil and then shipped for final installation.

Despite the initial cell run, the engine still requires thousands of miles to fully seat. Piston rings cannot conform to cylinders, pistons can't oval out to match ideal bore shapes, cams and lifters still have surfaces not fully smoothed out etc. What you get with a new car is an engine that is already run in to provide the optimum conditions for maximum durability, reliability and life.

No VW engine should EVER be run above 75% of maximum rpm in the first 1,000 miles...EVER! Load is a new engines friend, running up a mountain in 5th gear while varying rpms = The best thing you can do to a new engine. Driving around screaming the engine in 1st gear and low load = the worst thing you can do to a new TDI.

NEVER drain a VW oil early in a new motor! The engine is already run-in (to achieve the min compression spec of around 435psi) and has already been purged of the initial fill after a very detailed break-in run. The break-in oils are thinner than your typical lubricant BUT contain all the specific additives required to promote engine break in.

The previous TL break-in oils were similar to VW506.01 oils in regards to viscosity. The newer will be produced by Fuchs and will have a LOWSaps additive package but will be rated for extended drains (unlike previous TL oils that were rated for 5,000 miles or 7500km).

Follow the manual and don't think for a second that some high school flunky pulled these recomendations of of thin air!



Breakin_Program.jpg
Breakin_Program.jpg (17.28 KиБ) Видяна 1537 пъти



п.с. вече казах, че има човек, който може да каже кое, как е


Пускам и превод от чичо гугъл:
Факти, засягащи TDI двигателите преди напускане на завода:

Нови двигатели се сглобяват монтирани в дин платформа и стартират. Двигателят се управлява от компютър и преминава през цялостно предварително програмирано прекъсване на цикъла. Това включва празен ход в продължение на 3 минути, докато се извършват проверки на системите. След това се увеличава натоварването на двигателя (без повишаване на оборотите), за да се проверят празните характеристики. След това оборотите постепенно се увеличават със специфични промени в натоварването, за да се стимулират колебанията в налягането на цилиндъра. RPM евентуално достигат максимума, за да се гарантира, че моторът произвежда номинална мощност и въртящ момент в рамките на границите, след това двигателят се изключва и изключва общото време около 25 минути. Двигатели, които преминават, се движат за прочистване и пакетиране, двигатели, които не успяват да се продадат като фабрични дефекти на резервния пазар на намалени цени.

Прекъсващите писти са базирани на действителни измервания на износване, направени в реално време с използване на двигатели с RNT изпитване. Те измерват степента на износване и условията, необходими за постигане на много специфични характеристики на износване, които осигуряват идеално прекъсване по време на първия ход. Предварително програмираното дино управление управлява двигателя точно така, както е необходимо за седалката и износването на компонентите, така че да имате мотор, готов да излезе от кутията (кашон в този случай).

Когато се извади от изпитвателната клетка, всеки двигател се изцежда от масло, сменя се масленият филтър, охлаждащата течност, двигателят е напълно промит (необходим за доставката и причините за HAZMAT), запълнен с уникално масло, което отговаря на спецификацията на VW "TL" (синтетично масло) + VW сертифициран пакет добавки + консервиращи добавки / инхибитори на корозията), който също се нарича "Break-In" масло и след това се транспортира за окончателна инсталация.
Въпреки първоначалния старт на клетката, двигателят все още се нуждае от хиляди мили, за да се настани напълно. Буталните пръстени не могат да се приспособяват към цилиндрите, буталата не могат да се изравнят, за да съответстват на идеалните форми на отворите, камерите и повдигачите все още имат повърхности, които не са напълно изгладени и т.н. условия за максимална издръжливост, надеждност и живот.

Нито един двигател на VW не би трябвало да се движи над 75% от максималните обороти в първите 1000 мили ... НИКОГА! Натоварването е нов приятел на двигателите, движещ се нагоре по планината в 5-та предавка, докато варира в rpms = Най-доброто нещо, което можете да направите с нов двигател. Шофиране около писъка на двигателя на 1-ва предавка и ниско натоварване = най-лошото нещо, което можете да направите с нов TDI.

НИКОГА не източвайте масло от VW рано в нов мотор! Двигателят вече е в процес на разработка (за да се постигне минимална спецификация за компресия от около 435psi) и вече е изчистен от първоначално попълване след много подробен пробив. Маслата за вливане са по-тънки от типичните за смазочните материали, но съдържат всички специфични добавки, необходими за промоция на двигателя.

Предишните масла за проникване на TL бяха подобни на маслата VW506.01 по отношение на вискозитета. По-новите ще бъдат произведени от Fuchs и ще имат LOWSaps пакет за добавки, но ще бъдат оценени за удължени канали (за разлика от предишните масла за TL, които бяха оценени за 5000 мили или 7500 км).

Следвайте ръководството и не мислете за секунда, че някой от гимназиите е извадил тези препоръки от тънък въздух!


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8296
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот Stivi » Сря 13 мар 2019 13:16


Да разбираме че двигателите не се тестват в самите коли понеже вече са тествани при производството им ? И че все пак е добре да има някакво разработване ?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот group® » Сря 13 мар 2019 13:25


Stivi написа:Да разбираме че двигателите не се тестват в самите коли понеже вече са тествани при производството им ? И че все пак е добре да има някакво разработване ?

Да. Да.
Да обобщим:
Разработката започва още при подготовката на повърхностите (виж. поста на Чудомир).
После се сглобява двигателя и се прави първична разработка и тест на стенд. Все още е само двигател в някоя си фабрика.
После се слага двигателя в колата (може да е в друга фабрика). При пълно сглобяване колата също се тества и следва определена схема на работа на двигателя.
Всичко това прави задълженията на клиента към разработка, минимални.
Всеки сам решава какво да прави после, но няма еднозначна информация по въпроса. Спорове и различни мнения.


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот Spas » Сря 13 мар 2019 14:05


group® написа:Спасе не бързай да се радваш. Разговорът не е приключил :Mr Green Fun
Болднатото с черта е за теб.

Facts surrounding TDI engines prior to leaving the factory:


Галине, аз знам какво говоря и съм напълно споккоен, твърдението ти, че двигателите се тестват няколко часа, от по-ранен пост е абсурдно, на фона на милиони произведени мотори на VAG групата. А и тази дискусия не е само за TDI.

Болднатото с черта е за теб. :th_up


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот group® » Сря 13 мар 2019 14:12


Spas написа:...твърдението ти, че двигателите се тестват няколко часа..

Приемам забележката за грешното внушение относно времето в този пост:
group® написа: В завода двигателя работи първите си часове на стенд и се елиминира грубия процес на разработка, който отделя метални стружки.


..., за което се коригирам тук:
group® написа:
Spas написа:А двигателите работят на стенд няколко минути само. :c020

Да 20 до 30мин. в зависимост от вида разработка. :c020


И макар писаното да е за TDI, то се отнася за всички двигатели. Дребна разлика може да има във схемата, но не и в принципа.

Малко почва да ми се губи, за какво спорим точно?


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот Spas » Сря 13 мар 2019 14:14


Намери този твой таен човек, да ни изнесе малко информация от кухнята, дали наистина не се налива първото масло преди палене в завода? Според мен е така, ама ей...като не работим там. Ще взема да пиша на VW AG :mhihi :mhihi :mhihi :mhihi :mhihi


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот pe6kata » Сря 13 мар 2019 14:52


Ако някой си мисли, че се пускат буталата, затваря се мотора и моментално се раздава цялата газ, е в много голяма грешка.
Видях подобни коментари, някои чак с нотка на ирония към предния ми пост, нямам никакво намерение да влизам в някакви спорове.

Относно разработването на нов автомобил - много е относително и всеки производител може да им различни изисквания откъм пробег и натоварване. Може и да няма - всичко зависи доколко мотора предварително е разработен в завода.

При спортните висок клас автомобили, моторите се сглобяват ръчно в голяма степен, разработването почва на специални стендове в продължение на доста време БЕЗ да е запален мотора, като му е подвързано мазането и охлаждането (циркулират малко по-специфични химии), заедно с една камара датчици по него. После се пали и се симулират натоварвания, въртят се определени километри и със сглобената вече кола.

Като цяло акцента в това, което пиша, пада върху разработването след основен ремонт, който сами сме си правили, тъй като там няма кой да разработи автомобила и това задължение се пада на нас. Познавам доста педантични хора, които демонтират свещите/ за да няма компресия/ и в продължение на километри буксират автомобила на скорост, преди да направят първото палене (Не съм го правил, но го одобрявам). После следва доста педантично разработване откъм режим на каране. Първа смяна на масло 20-200км, втора на 1000км и т.н.

Аз не смятам, че е настъпило нещо революционно в бутало-мотовилковата група през последните десетилетия като развитие. Даже имам доста основания да смятам (естествено не задължавам никой с мнението си), че 80 и 90 години са правени доста по-здрави двигатели като цяло.

Към днешна дата авто индустрията коренно е променила стратегията си - вадят се нови модели, през година, ресурса на което и да е се разчита да изкара до гаранционния пробег на автомобила. Често пъти дори се престарават, да се налагат сервизни акции, няма да давам примери с дефектни части, вкл и коментираните сегменти. На купувача вече не се гледа като на стопанин, а на потребител, няма как да се очаква от него да спазва ограничения, разработки и т.н. Нормално е в един нов съвременен автомобил, а се минимизира субективният фактор/купувача/ в разработването на мотора.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот milmar » Сря 13 мар 2019 15:23


При това буксиране без свещи по пепеляците, какво ли влиза/излиза през дупките за свещите не ми се мисли. Освен ако не е навил маркучи към въздушния филтър.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот niks76 » Сря 13 мар 2019 21:35


мога да споделя за Рено как е процедурата понеже съм го виждал с очите си (говоря за 2015г сега не знам как е)-бройки двг избрани на принципа X минават на стенд за по 20- 30мин,а количеството двигатели получават първите си смазочни течности след като са поставени на купето и едва след това е първоначалното запалване колкото да се проверят параметрите на различните агрегати
предполагам при всички марки е по този начин-счетоводно е доста голям разход


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот Spas » Сря 13 мар 2019 21:55


И аз така мисля.


Valchev83
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 07 фев 2018 13:20
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот Valchev83 » Сря 13 мар 2019 23:36


w_smith написа:1.2 тси 90 коня, при първата смяна на маслото, на 16 хиляди, изтече чернилка, ама истинска, не леко потъмняло масло. Колата също е от магазина. Така че Стиви, не съм съгласен на 100% с теб.



Valchev83 написа:
Аз съм на 9 месеца и близо 9к км и се чудя какво да правя. Хем ми се иска да го сменя, хем както казах по-рано като вдигнах щеката с изненада установих, че маслото не е мръднало и си е още чисто, все едно вчера съм го налял.


Предвид моя и твоя случай, както и противоречивите твърдения на различни колеги започвам да си мисля, че може би различните мотори се разработват различно. Ако си вземеш кола с 90 коня, явно не настъпваш много и производителя може да икономиса от разработка. Ако си поръчаш кола със 190 коня обаче явно малко повече ти "тежи" крака и производителя вероятно разработва по-добре моторите, за да могат да си изкарат гаранцията. Това ми се вижда единственото разумно обяснение на това, че при два TSI мотора се наблюдават такива разлики. При мен карането е много неблагоприятно - над 80% градско в разкопаната отвсякъде Варна.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2191
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот w_smith » Чет 14 мар 2019 9:17


Съмнявам се в това за различно разработване. Просто още 7 хиляди километра са променили маслото. А тази кола се кара само и единствено градско.


petar_a
Мнения: 256
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
Автомобил: VW BORA 2.0 115
Двигател: AQY 1999
Местоположение: Montana

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот petar_a » Чет 14 мар 2019 9:34


Ето едно заводско упътване за разработване на съвременен двигател,става въпрос за мотоциклет SUZUKI.Преводът е на вносителя.

"ПРЕПОРЪКА ЗА МАКСИМАЛНИ ОБОРОТИ НА ДВИГАТЕЛЯ
В таблицата са посочени препоръчителните максимални обороти на двигателя по време на периода на разработване.
Първите 800 км
(500 мили)
Под
5000 об/мин
До 1600 км
(1000 мили)
Под
7500 об/мин
Над 1600 км
(1000 мили)
Под
10000 об/мин
ВАРИРАНЕ НА ОБОРОТИТЕ НА ДВИГАТЕЛЯ
Оборотите на двигателя трябва да се променят, а не да бъдат постоянно поддържани. Това позволява да се „зареди“ налягането в частите, след което да се освободи, позволявайки на частите да се охладят. Това помага на частите да се напаснат. Много е важно да се осигури известно натоварване върху компонентите на двигателя по време на периода на разработване, за да се осигури този процес по напасване. Въпреки това, не прилагайте твърде голямо натоварване върху двигателя.
ИЗБЯГВАЙТЕ ПОДДЪРЖАНЕТО НА ПОСТОЯННИ НИСКИ ОБОРОТИ
Работата на двигателя на постоянни ниски обороти (леко натоварване) може да доведе до полиране на частите и те може да не застанат по местата си. Позволете на двигателя да ускорява свободно през предавките, без да надвишава препоръчителните максимални ограничения. Въпреки това, не подавайте газ до края през първите 1600 км (1000 мили).
Надеждността и динамичното представяне на мотоциклета зависят от специалните
грижи и ограниченията, упражнявани по време на периода на разработване.
Изключително важно е да избягвате работа на двигателя по начин, който ще изложи
частите на двигателя на прекомерно нагряване.
СПАЗВАЙТЕ ПЪРВОТО И НАЙ-КРИТИЧНО СЕРВИЗНО ОБСЛУЖВАНЕ
Първоначалното сервизно обслужване (поддръжка на 1000 км) е най-важното сервизно обслужване, което ще получи Вашият мотоциклет. По време на разработването всички компоненти на двигателя ще са се напаснали и ще са застанали по местата си. Поддръжката, която е част от първоначалното сервизно обслужване, включва коригиране на всички настройки, затягане на всички захващащи елементи и подмяна на замърсеното масло. Навременното извършване на това сервизно обслужване ще ви осигури най-добрият възможен експлоатационен живот и динамични характеристики на двигателя."


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот samo_pechka » Чет 14 мар 2019 12:08


Хубава тема . Преди години, когато за пръв път чух за ЛЛ масла и препоръки за смени , онемях... И с право. Вече има една камара изревали с тия "препоръки", нета се напълни с теми и снимки на адски черни мотори ( отвътре), това нещо няма изчистване, прескочили вериги поради "изтървали" хидр.обтегачи и т.н. Нови коли със съсипани мотори. И това не само при ФВ , засегнати коли има от почти всяка марка .



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 241 госта