Боядисване на прагове/под

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Боядисване на прагове/под

Мнениеот taran » Сря 10 апр 2019 17:44


diwaka написа:Искам да е някакъв черен ,не ги разбирам толкова и да се нанася лесно да ,не изисква пистолет за това нещо.Ако знаете такъв грунд ,които става за това нещо и е здрав да ,не се напуква или пада и да,не е на асвалтова база ще ми бъде от полза! Също искам да питам мога ли да оставя пода да е минат само с грунд без никакви други мазила.Минавам първо с ръждопреожразовател чакам да изсъхне една вечер след това на другия ден пак я минавам чакам да изсъхне забърсват с разредител и чак тогава слагам грунда..


Начи,за твоята ситуация,най-подходящ е епоксидният грунд,ама не е черен :icon_sad ...Иначе чудесно се хваща за гола ламарина.
Само на грунд и мъгла от външното боядисване, оставят подовете на новите коли,щото са покрити с плъстмасови кори.На тия, дето нямат кори отдолу им се нанася т.нар подова защита или по народному шагрен.Основната му функция е да предпазва грунда от камъчета и песъчинки и да намали шума.Дргинално шагрена е на полиуретанова основа,възможно е да го направиш и при ремонт,но си иска специален пистолет и определен продукт.
Като по-достъпен продукт са шагрените дето се предлагат почти на всякъде.
Туй е дето, мога да кажа,пък иначе има вече много писано и всеки си избира сам какво да прави.Не си длъжен да ми верваш,това дето пиша си и само мое мнение.
Успех.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Боядисване на прагове/под

Мнениеот stefan4o » Сря 10 апр 2019 19:36


Т.е. тотално съм сгрешил, когато правих (по моя идея) едни участъци по пода на колата ми. Изрязаха се местата, завари се ламарина, намазана беше с преобразувател за ръжда на Вюрт и отгоре с полиуретаново лепило на Мипа. Забелязвам, че на едно място се отлюпи парче от лепилото, което иначе изглеждаше здраво залепнало за ламарината. Грунда ли съм пропуснал в цялата процедура?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Боядисване на прагове/под

Мнениеот muns61 » Сря 10 апр 2019 19:45


Грундът е задължителен. Най-добрият вариант е ретро оловен миниум с ленен безир, ама няма от къде. Става двукомпонентен цинков грунд, покрит с полиуретанова мастика. Черното боди 930 също ще свърши работа, наннесено с четка, но да не е на дебело и на 2 пъти. Както писах, разредено и с пистолет е доста по-добре.
Няма спор, че има нови неща, но основата е същата. Епоксидните са добри, но върху тях не всичко се лепи.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Боядисване на прагове/под

Мнениеот stefan4o » Сря 10 апр 2019 19:46


Значи ще се прави отново, за да стане като хората, надявам се за половин година да не е изгнило отново.


taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Боядисване на прагове/под

Мнениеот taran » Сря 10 апр 2019 19:57


stefan4o написа:Т.е. тотално съм сгрешил, когато правих (по моя идея) едни участъци по пода на колата ми. Изрязаха се местата, завари се ламарина, намазана беше с преобразувател за ръжда на Вюрт и отгоре с полиуретаново лепило на Мипа. Забелязвам, че на едно място се отлюпи парче от лепилото, което иначе изглеждаше здраво залепнало за ламарината. Грунда ли съм пропуснал в цялата процедура?


Тотално,едва ли,ама според теб,за каво и е на не ръждясалата ламарина ръждопреобразовател?
Според мен правилната комбинация е
1.Подготовка на ламарината за кърпене-намазване с реактивен грунд и оставяне да отлежи мин. 24 часа.
2.Изрязване до здраво,оформяне на кръпките и кърпене (ако се кърпят прагове ги мажа/пръскам предварително отвътре с епоксиден грунд,зоната на заварките се почиства до ламарина и се пръска с цинков спреи за заварки)
3.Голата (и не толкова гола) ламарина се шлайфа и се пръска/маже с епоксиден грунд.
4.Снадките на ламарината,кантовете на праговете се мажат с уплътнител-лепило за каросерии,в твоя случей-полиуретаново лепило на Мипа.Работи супер върху епоксидния грунд.
5.подовете и праговете се пръскат с подова защита-шагрен.
6.Кухините се пълнят с консервационна вакса (течен парафин),пода се пръска също с консервационна вакса,не пречи да се напръскат и мостовете и носачите.
Не търдя,че е единствената правилна,или,че така трябва да се прави...Просто аз така го правя.


taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Боядисване на прагове/под

Мнениеот taran » Сря 10 апр 2019 19:59


muns61 написа:Грундът е задължителен. Най-добрият вариант е ретро оловен миниум с ленен безир, ама няма от къде. Става двукомпонентен цинков грунд, покрит с полиуретанова мастика. Черното боди 930 също ще свърши работа, наннесено с четка, но да не е на дебело и на 2 пъти. Както писах, разредено и с пистолет е доста по-добре.
Няма спор, че има нови неща, но основата е същата. Епоксидните са добри, но върху тях не всичко се лепи.


Кое не се лепи върху епоксидния грунд? Изключвам миниума и цинков грунд,щото те са за гола ламарина.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Боядисване на прагове/под

Мнениеот stefan4o » Сря 10 апр 2019 20:05


taran, повече от ясно е, че си вадиш хляба с това. Понеже ми е леко неудобно да дойда чак до София, имаш ли читав колега, който да работи в района на Стара Загора, за да ми направи колата като хората?


diwaka
Мнения: 198
Регистриран на: Сря 26 дек 2012 9:02
Автомобил: MB C180 122hp BMW E39 523i
Двигател: C180 122hp E39 170hp
Местоположение: тук-там

Re: Боядисване на прагове/под

Мнениеот diwaka » Сря 10 апр 2019 20:31


taran написа:
diwaka написа:Искам да е някакъв черен ,не ги разбирам толкова и да се нанася лесно да ,не изисква пистолет за това нещо.Ако знаете такъв грунд ,които става за това нещо и е здрав да ,не се напуква или пада и да,не е на асвалтова база ще ми бъде от полза! Също искам да питам мога ли да оставя пода да е минат само с грунд без никакви други мазила.Минавам първо с ръждопреожразовател чакам да изсъхне една вечер след това на другия ден пак я минавам чакам да изсъхне забърсват с разредител и чак тогава слагам грунда..


Начи,за твоята ситуация,най-подходящ е епоксидният грунд,ама не е черен :icon_sad ...Иначе чудесно се хваща за гола ламарина.
Само на грунд и мъгла от външното боядисване, оставят подовете на новите коли,щото са покрити с плъстмасови кори.На тия, дето нямат кори отдолу им се нанася т.нар подова защита или по народному шагрен.Основната му функция е да предпазва грунда от камъчета и песъчинки и да намали шума.Дргинално шагрена е на полиуретанова основа,възможно е да го направиш и при ремонт,но си иска специален пистолет и определен продукт.
Като по-достъпен продукт са шагрените дето се предлагат почти на всякъде.
Туй е дето, мога да кажа,пък иначе има вече много писано и всеки си избира сам какво да прави.Не си длъжен да ми верваш,това дето пиша си и само мое мнение.
Успех.


Мерси много колега ,а да препоръчаш някакъв хубав епоксиден грунд,които да върши работа и да ,не се разпадне след 2 месеца :D ..Също гледам ,че има и шагрета на спрей .Първо махам ръждата мажа с ръждопреобразователя чакам го 3-4 часа след това мажа грунда чакам го да изсъхне цяла вечер и вече на другия ден шагрето..Този епоксидния грунд може ли да се нанесе с обикновенна четка?и с какво се разрежда този груд

Последна промяна от diwaka на Сря 10 апр 2019 20:48, променено общо 1 път.


taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Боядисване на прагове/под

Мнениеот taran » Сря 10 апр 2019 20:47


stefan4o написа:taran, повече от ясно е, че си вадиш хляба с това. Понеже ми е леко неудобно да дойда чак до София, имаш ли читав колега, който да работи в района на Стара Загора, за да ми направи колата като хората?


За съжеление,не мога да препоръчам никого,то и в София вече не знам кой може да свърши читаво работа.Аз съм на около 2000 км на северо-запад от няколко години.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Боядисване на прагове/под

Мнениеот stefan4o » Сря 10 апр 2019 20:53


Ясно. Все пак мерси за информацията. Според мен е хубаво да има стикната тема по въпроса с авторепаратурата и бояджийството. :icon_lol


taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Боядисване на прагове/под

Мнениеот taran » Сря 10 апр 2019 20:54


diwaka написа:
taran написа:
diwaka написа:Мерси много колега ,а да препоръчаш някакъв хубав епоксиден грунд,които да върши работа и да ,не се разпадне след 2 месеца :D ..Също гледам ,че има и шагрета на спрей .Първо махам ръждата мажа с ръждопреобразователя чакам го 3-4 часа след това мажа грунда чакам го да изсъхне цяла вечер и вече на другия ден шагрето..Този епоксидния грунд може ли да се нанесе с обикновенна чета?и с какво се разрежда този груд


На Новол и Мипа са добри,има и други.Не е най-добрия начин с четка,но става.Не знам с какъв ръждапреобразовател ще работиш,но му прочети добре упътването,да не става темата с продължение.
в зависимост от температурата и влажността на въздуха,различните химии имат различно време за реакция,а ако слагащ ново подритие върху друго дето нее хубаво изсъхнало ще береш още ядове.
Спрейдвете шагрен са за дребни нещица,дязата на пистолета за шагрен е около 5 мм ,нали се сещаш,че от спрея излиза предимно разредител.
Потърси някой да ти качи колата на подемник или канал и да я изпръска отдолу.Ще ти отидат поне 3-4 литра,за да направиш два слоя.


taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Боядисване на прагове/под

Мнениеот taran » Сря 10 апр 2019 20:57


stefan4o написа:Ясно. Все пак мерси за информацията. Според мен е хубаво да има стикната тема по въпроса с авторепаратурата и бояджийството. :icon_lol

Ми в Оффроуд форума доста изписахме,има полезна информация и в Класик карс ,тук също.
Не е много лесно да се ситематизира информацията,щото за конкретна ситуация се търси конкретно решение. При две подобни ситуации може да има две коринно различни решения в зависимост от търсеното качество,време и цена.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Боядисване на прагове/под

Мнениеот group® » Чет 11 апр 2019 9:32


Стефчо, за съжаление читави майстори за такива неща са наистина кът.
Най-добрия резултат ще постигнеш сам.
Трябва ти да почетеш малко повече и ще се ориентираш какво и как.
Тези грундове можеш да пръскаш и с MVP пистолет от лидъл.
Лично аз бих започнал с добро почистване. На ръка с флекс и четка. Ако има нужда от заварки си намери човек (ако не можеш сам).
После пръскаш тънък слой с цинков спрей.
Реактивен грунд (10 микрона = тънък слой). Според мен е доста важен. Реално само той реагира с останалата ръжда и ще спре процесите. Епоксидния запечатва и спира притока на кислород и влага, но не реагира с ръждата.
Епоксиден грунд.
И накрая шагрена.
На всеки продукт си пише какво и как да се прави. Не е кой знае какво. За самите продукти се насочи към марки от авто индустрията. Тоест без Лакпром и подобни.
Не се увличай да чистиш не засегнати места. Можеш на парче да действаш.
Където можеш пръскаш парафин в кухините.


diwaka
Мнения: 198
Регистриран на: Сря 26 дек 2012 9:02
Автомобил: MB C180 122hp BMW E39 523i
Двигател: C180 122hp E39 170hp
Местоположение: тук-там

Re: Боядисване на прагове/под

Мнениеот diwaka » Чет 11 апр 2019 16:23


Много си прав колега просто няма читави майстори,които да си свършат качествено работата макар,че си плащаш за тази работа.Моята я взех преди седмица от майстора и преди 2 дни я върнах ,че шагрето изпопада :D ..Сега я чакам отново да видя какво е свършил отново и ако и този път ,не я е направил както трябва вече ще си я направя сам както трябва..


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Боядисване на прагове/под

Мнениеот stefan4o » Чет 11 апр 2019 16:26


Няколкото майстори, при които ходих да питам в Стара Загора ми размахаха едно битумно Боди и ми казват, че мажат голата ламарина само с него и това е. И след година-две съм им пак клиент...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: krisch96 и 66 госта