Колата ми не е от ВАГ групата, но форума на моята марка е замрял много, както и чуждестранните такива, а това е един от малкото активни форуми в БГ за коли.
Откакто си взех колата преди няколко месеца, съм забелязал някои...странни неща в нея. Ще започна с най-очевидният. При натискане на педала за газта, трябва да е в много определена позиция на празен ход(съвсем 4-5 милиметра натиснат педала; повече от това и го няма проблема), мотора започва да играе, оборотите ту се вдигат, ту падат под нормата(от 750 норма до 650). И така, докато в един момент след 5-6 секунди се оправя, дори да съм задържал в същата позиция. Имам клип на този проблем. Помислих, че е дебитомера, но изглеждаше наред визуално като го отворих. После пробвах да го разкача дебитомера, но мотора взе да върви по-зле, така че не мисля, че е от него. Досега два или три пъти, но много рядко, ми се е случвало това да го направи, когато съм потеглял, и тогава лачкането заради играещите обороти, е много осезаемо, няма ли колан може да си разбиеш главата във волана.
А причината да мисля за загуба на вакуум е, защото си купих един блутут OBD скенер за колата заради една грешка P0420(нещо за леко подпушен катализатор), и ми показва над 12 та дори стига до 13% LTFT(дългосрочна корекция на впръскването) и си стои така почти постоянно, а когато запаля колата, след около 10 секунди, другата стойност STFT скача от 0 или минус 3 процента, до +10, даже вчера я видях да стига до +20 в един момент на празен ход, което означава, че системата прибавя повече гориво към сместа. И наистина смятам, че колата гори много гориво. Реших да дръпна един вакуумен маркуч, който отиваше в двигателя, където е клапана за празен ход, и го запуших с пръст. Много бързо взе да отчита STFT до -10%. Но това не е решение.
Един приятел има по-дърта Опел Астра, при него като отпуска педала на газта няма придърпване, а при мен това го има. Ако отпусна рязко педала на газта, колата лачка/придърпва, леко, но все пак се усеща, явно докато прецени правилната смес. Същото го има и при натискане на педала малко по-рязко.
Колата е бензин, без газово, без турбо. 1.6, почти 110 коня, седан. Ако марката и модела имат значение, ще ги напиша :D
Загуба на вакуум? Или пък нещо друго?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Загуба на вакуум? Или пък нещо друго?
Принципно трябва да се прочете подробно на диагностика, но няколко такива опелчета бензинови имаха проблеми с натрошен катализатор и симптомите бяха почти същите.
Ако е с 2 ламбда сонди, заради разлика в отчитанията се опитва да прави корекции в горивото заради катализатора и става аномалията. Ако катализатора е от тези дето са изправени отпред на колектора, отвии сондата отгоре и погледни през дупката дали се виждат начупени парчета върте.
Друг типично опелски проблем на бензиновите е получаването на един окис зеленикав на блок бобината и от там всякакви аномалии. Имат проблем и със спукана мембрана на клапана за картерните газове, който се предлага с целия капак. 1,6 мисля имаше и вихрови клапи. С две думи, трябва да се гледа подробно от разбиращ човек
Ако е с 2 ламбда сонди, заради разлика в отчитанията се опитва да прави корекции в горивото заради катализатора и става аномалията. Ако катализатора е от тези дето са изправени отпред на колектора, отвии сондата отгоре и погледни през дупката дали се виждат начупени парчета върте.
Друг типично опелски проблем на бензиновите е получаването на един окис зеленикав на блок бобината и от там всякакви аномалии. Имат проблем и със спукана мембрана на клапана за картерните газове, който се предлага с целия капак. 1,6 мисля имаше и вихрови клапи. С две думи, трябва да се гледа подробно от разбиращ човек
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Загуба на вакуум? Или пък нещо друго?
Ако колата е тойота (няма да е лошо да я напишеш) ,може да ти е спукан серво-усилвателя за спирачките!
Re: Загуба на вакуум? Или пък нещо друго?
Колата е Волво с40, но няма много информация за нея, а по сервизите, поне този на който ходих си казаха, че не разбирали.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Загуба на вакуум? Или пък нещо друго?
Аз бих започнал с избистряне на нещата около грешката.
Ето едно клипче, което ще ти помогне да разбереш:
Ако не можеш да изпълниш проверките от клипа - в някои сервизи за изпускателни системи (примерно Крафт), предлагат ендоскопска проверка на катализатор.
Когато разбереш какво е положението с катализатора, може да се продължи с мисленето.
Ето едно клипче, което ще ти помогне да разбереш:
Ако не можеш да изпълниш проверките от клипа - в някои сервизи за изпускателни системи (примерно Крафт), предлагат ендоскопска проверка на катализатор.
Когато разбереш какво е положението с катализатора, може да се продължи с мисленето.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: asuan, jordan17772, kamaza11 и 230 госта