ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen

Ще премине ли автомобилът ми стриктен ГТП, в текущото си състояние?

Да
60
78%
Не
17
22%
 
Общо гласове: 77
Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?

Мнениеот Чудомир » Пон 29 апр 2019 22:14


Кайзен написа:Има си Правило № 115 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН) - https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 14X1107(02)&from=DE
Има и една ДИРЕКТИВА 2007/46/ЕО НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА - https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 66&from=EN
Аз и много мои познати сме пробвали да регистрираме МПС с АГУ/ГИ в Германия, но без документи за уредбата и всички нейни компоненти (сертификат на газаджията/сервиза и т.н.) е невъзможно да се получи документ от немски сервиз, който да се предостави пред TÜV.

Малко офтопик: Преди влизането на ECE-R115 можеше да се легализира българско АГУ, но първо не всяко срещнато и второ трябваше да се монтира кит, чийто части да имат номенкатура, която е описана в документа за монтаж, дори и маркучите си имат номер, доколкото помня. Съответно и цената беше осезаемо по-висока от тази на редовния сбирщайн, събран за конкурентна цена.

Правил съм го на 2 от 3 автомобила, които съм имал на газ, така че може да се смята за инфо от 1ва ръка.

Всичко това обаче е минало свършено, защото почти всичко сега върви по R115 и там нещата са икономически нецелесъобразни.

Единствено за реимпорти с занулени ТСН номера в талона още може(ло) по R67-01, там вече е въпрос коя американка да избере човек. Не ми е ясно какъв е случаят обаче, ако номерата са занулени на европейски автомобил заради реимпорт в Германия, като същевременно за модела има стандартен R115 кит.

По коя процедура минава този автомобил - по тази за занулените (67-01) или по нормалната за този модел (115)?

Например пасата от аватара беше занулен, защото беше от Люксембург, но комплектацията си я имаше такава и за Германия.

И по коя процедура би минала колата, ако модела го има, но моторизацията е друга - примерно Пасат от УСА с 2.5 двигател или Джета с такъв? Тогава би трябвало да са по 67-01, защото не са хомологирани за Германия...




Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?

Мнениеот mitko85 » Пон 29 апр 2019 22:34


И моите две коли ще минат без проблем. Преди време имах опел 2.0 дизел фабричен, от Германия, направен чип тунинг там, от 101 на 125 к.с. Всичко беше записано в талона - увеличената мощност и името на фирмата която го е правила. Така трябва да е. Стига вече димилници по улиците. И сега карам дизелово vw, другата е fiat multijet, но се старая и двете да се поддържат в състояние в което да са надеждни за водача и околните.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта