Кайзен написа:Има си Правило № 115 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН) - https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 14X1107(02)&from=DE
Има и една ДИРЕКТИВА 2007/46/ЕО НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА - https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 66&from=EN
Аз и много мои познати сме пробвали да регистрираме МПС с АГУ/ГИ в Германия, но без документи за уредбата и всички нейни компоненти (сертификат на газаджията/сервиза и т.н.) е невъзможно да се получи документ от немски сервиз, който да се предостави пред TÜV.
Малко офтопик: Преди влизането на ECE-R115 можеше да се легализира българско АГУ, но първо не всяко срещнато и второ трябваше да се монтира кит, чийто части да имат номенкатура, която е описана в документа за монтаж, дори и маркучите си имат номер, доколкото помня. Съответно и цената беше осезаемо по-висока от тази на редовния сбирщайн, събран за конкурентна цена.
Правил съм го на 2 от 3 автомобила, които съм имал на газ, така че може да се смята за инфо от 1ва ръка.
Всичко това обаче е минало свършено, защото почти всичко сега върви по R115 и там нещата са икономически нецелесъобразни.
Единствено за реимпорти с занулени ТСН номера в талона още може(ло) по R67-01, там вече е въпрос коя американка да избере човек. Не ми е ясно какъв е случаят обаче, ако номерата са занулени на европейски автомобил заради реимпорт в Германия, като същевременно за модела има стандартен R115 кит.
По коя процедура минава този автомобил - по тази за занулените (67-01) или по нормалната за този модел (115)?
Например пасата от аватара беше занулен, защото беше от Люксембург, но комплектацията си я имаше такава и за Германия.
И по коя процедура би минала колата, ако модела го има, но моторизацията е друга - примерно Пасат от УСА с 2.5 двигател или Джета с такъв? Тогава би трябвало да са по 67-01, защото не са хомологирани за Германия...