Спирачки / Колела / гуми
Шаси/купе
Изпускателна система
Насочване (кормилна система)
Осветление / електрически системи
Прозорци/ огледала
Aксесоари
Педали, седалки, предпазни колани
Електронни системи за безопасност
Brakes Wheels/tyres
Frame/body
Exhaust system
Steering
Lighting/electrical systems
Windows/mirrors
Accessories
Pedals, seats, seat belts
Electronic safety systems
https://www.tuev-nord.de/en/private/tra ... ction-pti/
ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?
Пътната безопасност е функция на три неща - превозните средства, пътната инфраструктура и водачите, а не на документи и нормативи! Докато акцента е върху хартиите, няма да има много голямо значение какво пише в тях. Нито един документ няма нито свойството, нито функцията, нито предназначението на предпазно средство. А целта на техническите прегледи е да се гарантира безопасността на превозните средства. В този смисъл, ако ще се засилва контрола над превозните средства, то същия трябва да се засили в пропорционална степен и върху инфраструктурата и съответно хората (водачите). Но това в България, с тези институции, тези управляващи, този начин на мислене и този подход няма да стане. Непознаването на истинските причини за състоянието на безопасността, води след себе си едностранчиви, недомислени, прибързани и глупави решения, които винаги са насочени към джоба на гражданина, електората, потребителя или както там го разглеждат според случая. Това е защото към властта, респ. към политиката се стремят хора, които искат да хванат бързия социален лифт към собственото си благополучие, а не да свършат някаква работа в полза на обществото, народа и страната си.
Техническия преглед не са само пушеците! Техническия статус на един автомобил е функция не само от възрастта, а и от поддръжката, качеството на поддръжката и проектно заложените експлоатационни характеристики. Автомоблите по отношение на технически статус се делят не на нови и стари, а на поддържани и неподдържани. В китните лозя на южна Франция съм виждал десетки стари фермери на също така стари, но страхотно изглеждащи и поддържани трактори. Същите тези фермери, ако ги попиташ, ще ти кажат, че не ги дават за по-нови... защо ли?! Как пък на тях някой не отиде да им направи проблем, че са Евро 0?! Аз също мога да потвърдя, че такъв трактор е много по-надежден от съвременния си събрат, именно поради десетките си системи за сигурност и пр.
Техническия преглед не са само пушеците! Техническия статус на един автомобил е функция не само от възрастта, а и от поддръжката, качеството на поддръжката и проектно заложените експлоатационни характеристики. Автомоблите по отношение на технически статус се делят не на нови и стари, а на поддържани и неподдържани. В китните лозя на южна Франция съм виждал десетки стари фермери на също така стари, но страхотно изглеждащи и поддържани трактори. Същите тези фермери, ако ги попиташ, ще ти кажат, че не ги дават за по-нови... защо ли?! Как пък на тях някой не отиде да им направи проблем, че са Евро 0?! Аз също мога да потвърдя, че такъв трактор е много по-надежден от съвременния си събрат, именно поради десетките си системи за сигурност и пр.
- Кайзен
- Мнения: 1531
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?
Списък за проверка на МПС в Германия:toraborat написа:На темата и трябва някакъв примерен списък с изисквания от белите държави да знаем какво да поддържаме.
1) немски - https://www.tuev-sued.de/hauptuntersuch ... kliste-pkw , https://www.tuev-sued.de/uploads/images ... hu-pkw.pdf
2) английски - https://www.tuev-sued.de/car-vehicles/p ... t-for-cars
Това е само "половината" част от TÜV-a - HU. За изгорелите газове (AU) има друга процедура.
Нито едно МПС с монтирана газова уредба в България не може да получи TÜV в Германия.
Нито един дизел със запушен ЕГР, премахнат ДПФ и т.н. не може да получи TÜV в Германия.
Нито едно МПС с "чип-тунинг" от България не може да получи TÜV в Германия.
Изменение на размера на джантите (най-вече офсет) и гумите, който е предписан от производителя без да е вписано в талона - не може да получи TÜV в Германия.
Затъмнени стопове, стъкла и т.н. без сертификат и документ и не вписано в талона - не може да получи TÜV в Германия.
Всички модификации (дневни светлини, ксенони, лампички, дрънкулки и др.) трябва да са вписани в талона и да се предоставят сертификати за използваните материали и одобрения за точно този автомобил.
- Stivi
- Мнения: 8296
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?
Кайзен написа:Затъмнени стопове, стъкла и т.н. без сертификат и документ и не вписано в талона - не може да получи TÜV в Германия.Всички модификации (дневни светлини, ксенони, лампички, дрънкулки и др.) трябва да са вписани в талона и да се предоставят сертификати за използваните материали и одобрения за точно този автомобил.
Еееех мечти ,мечти ! Може би след около 20г. и тук поне да се доближим до това !
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?
Тази част не знам колко голям проблем е, с изключение на затъмнените стопове.
Чипс тюнинг фирмите ако могат да вадят валиден сертификат според мен само ще им се увеличи клиентелата.
Чипс тюнинг фирмите ако могат да вадят валиден сертификат според мен само ще им се увеличи клиентелата.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?
Кайзен,разясни за впоследствие монтирани АГУ.
Благодаря.
Благодаря.
- Кайзен
- Мнения: 1531
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?
Кажи какво по-точно те интересува?
Има си Правило № 115 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН) - https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 14X1107(02)&from=DE
Има и една ДИРЕКТИВА 2007/46/ЕО НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА - https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 66&from=EN
Аз и много мои познати сме пробвали да регистрираме МПС с АГУ/ГИ в Германия, но без документи за уредбата и всички нейни компоненти (сертификат на газаджията/сервиза и т.н.) е невъзможно да се получи документ от немски сервиз, който да се предостави пред TÜV. Отделно закрепването на бутилката и горивопроводите не отговаря на горните правила и норми. И то до такава степен, че на познат не му позволиха да си вземе колата от сервиза за предварителен оглед. Казаха му, че начина на монтаж на уредбата е опасна за него и участниците в движението и му взеха около 350 евра за демонтаж. Тест инженера каза, че до сега такова нещо не е виждал. Всички газови уредби в Германия могат да бъдат монтирани от обучен персонал, дори и с основно образование, но трябва да бъдат тествани и проверени от инженер. На мен не ми е известен нито един български сервиз със сертифициран инженер.
Има си Правило № 115 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН) - https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 14X1107(02)&from=DE
Има и една ДИРЕКТИВА 2007/46/ЕО НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА - https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 66&from=EN
Аз и много мои познати сме пробвали да регистрираме МПС с АГУ/ГИ в Германия, но без документи за уредбата и всички нейни компоненти (сертификат на газаджията/сервиза и т.н.) е невъзможно да се получи документ от немски сервиз, който да се предостави пред TÜV. Отделно закрепването на бутилката и горивопроводите не отговаря на горните правила и норми. И то до такава степен, че на познат не му позволиха да си вземе колата от сервиза за предварителен оглед. Казаха му, че начина на монтаж на уредбата е опасна за него и участниците в движението и му взеха около 350 евра за демонтаж. Тест инженера каза, че до сега такова нещо не е виждал. Всички газови уредби в Германия могат да бъдат монтирани от обучен персонал, дори и с основно образование, но трябва да бъдат тествани и проверени от инженер. На мен не ми е известен нито един български сервиз със сертифициран инженер.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?
Питам, защото мой приятел вече три години е в Германия,Есен.
Тук беше заклет печкар,а там търсеше кола с АГУ.
Купи Хонда,но не си спомням със заводска,или впоследствие монтирана беше.
Тук беше заклет печкар,а там търсеше кола с АГУ.
Купи Хонда,но не си спомням със заводска,или впоследствие монтирана беше.
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?
Кайзен написа: Всички газови уредби в Германия могат да бъдат монтирани от обучен персонал, дори и с основно образование, но трябва да бъдат тествани и проверени от инженер. На мен не ми е известен нито един български сервиз със сертифициран инженер.
Миналата година работих 6 месеца в сервиз за газови уредби в Германия.В този сервиз.
http://www.us-autoteile.com/
И в този тупрак дето бях аз не е точно така както си написал!
- Кайзен
- Мнения: 1531
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?
Поне да беше написал кое не е точно така.
Какво точно си правил в този сервиз?
Колко и кои документи си попълвал и подписвал, докато си работил там?
Според закона всяка монтирана ГУ трябва да се провери:
Превод:
Какво проверява GSP:
+ Наличие на сертификат за одобрение съгласно ECE-R115, ръководство за потребителя и ръководство за монтаж
+ съответствие на отделните компоненти с документите
+ Проверка за идентификация на газова система и превозно средство
+ Проверка на състоянието на газовата система
+ Изпитване за теч на газ на газовата система
+ проверка за фиксиране и правилен монтаж на отделните компоненти
Документи, необходими за GSP:
+ Талони на МПС
+ Одобрение съгласно ECE-R115
+ Ръководство за инсталиране
+ Ръководство на потребителя
Какво точно си правил в този сервиз?
Колко и кои документи си попълвал и подписвал, докато си работил там?
Според закона всяка монтирана ГУ трябва да се провери:
Die GSP (Gassystemeinbauprüfung) wird von Prüfingenieuren anerkannter Prüforganisationen und amtlich anerkannten Sachverständigen einmalig nach dem Einbau einer Gasanlage, die nach der europäischen Regelung ECE-R115 genehmigt ist, durchgeführt.
Prüfpunkte der GSP:
+ Vorliegen von Genehmigungsurkunde nach ECE-R115, Benutzerhandbuch und Einbauhandbuch
+ übereinstimmung der Einzelkomponenten mit den Unterlagen
+ Identifikationsprüfung von Gasanlage und Fahrzeug
+ Zustandsprüfung der Gasanlage
+ Verwendungsbereichsprüfung
+ Dichtheitsprüfung der Gasanlage
+ Befestigungsprüfung und Prüfung des vorschriftsmäßigen Einbaus der einzelnen Komponenten
Für die Durchführung der GSP erforderliche Unterlagen:
+ Fahrzeugpapiere (Fahrzeugschein)
+ Genehmigung nach ECE-R115
+ Einbauhandbuch
+ Benutzerhandbuch
Превод:
Какво проверява GSP:
+ Наличие на сертификат за одобрение съгласно ECE-R115, ръководство за потребителя и ръководство за монтаж
+ съответствие на отделните компоненти с документите
+ Проверка за идентификация на газова система и превозно средство
+ Проверка на състоянието на газовата система
+ Изпитване за теч на газ на газовата система
+ проверка за фиксиране и правилен монтаж на отделните компоненти
Документи, необходими за GSP:
+ Талони на МПС
+ Одобрение съгласно ECE-R115
+ Ръководство за инсталиране
+ Ръководство на потребителя
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?
ivan_pop написа:Миналата година работих 6 месеца в сервиз за газови уредби в Германия.В този сервиз.
http://www.us-autoteile.com/
И в този тупрак дето бях аз не е точно така както си написал!
https://www.handelsregister-online.de/h ... e-MLE-GmbH
Nicht mehr Geschäftsführer: Mariusz Jan Luniak. Bestellt als Geschäftsführer: Luniak, Patrycia Natalia
О, курва, поляци. Съвсем изненадващо...
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?
Кайзен написа:Поне да беше написал кое не е точно така.
Какво точно си правил в този сервиз?
Колко и кои документи си попълвал и подписвал, докато си работил там?
Според закона всяка монтирана ГУ трябва да се провери:
Занимавах се с монтаж и ремонт на газови.Правил съм и проверка за GSP.Документи не съм попълвал.
За уредбите които ние монтирахме е така както си го написал.За ремонт на газови обаче са идвали коли с абсолютно некадърен монтаж,и не мога да си обясня как са минавали TUV!
Имаше случаи кола на която сме сложили газ не може да мине TUV.Връща се колата,качва се шефа в колата и колата минава TUV.Шефа обясни че първия път не е минала TUV защото брата на човека от пункта за TUV се занимава с газови.А уредбата не е монтирана при него!
Имаше и случай на две еднакви коли,с монтирани по един и същ начин газови,едната минава другата не минава TUV!
А Патриция повече от година не работи там!
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?
Не звучи като строг контрол, а избираем, това ние сме го патентовали
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?
ivan_pop написа:Имаше и случай на две еднакви коли,с монтирани по един и същ начин газови,едната минава другата не минава TUV!
А Патриция повече от година не работи там!
На никой не му пука как е монтирана газовата, а къв сертификат има
Двете коли еднакви документи ли имаха?
Поначало съм твърде скептичен към всякакви бумаги и никак не им вярвам даже да пише ТЮФ на тях, никак не съм убеден, че тази хартийка прави колата по-безопасна.
Поне в България ми се струва, че има милион по-важни неща за решаване и формалните прегледи са доста назад списъка.
Пък и прегледите у нас не са чак толкова формални, важните неща винаги са ми ги проверявали и дори са ме връщали.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?
И двата ми автомобила ще минат преглед без проблеми (2016 и 1991 година са). Дори първият последния път ми дадоха срок две години до следващия преглед.
Въпросът според мен е, че основно пунктовете си затварят очите за изгорелите газове. Спирачки и фарове общо взето навсякъде проверяват, но ...
Та нали 90 % от дизеловите автомобили са с изтърбушени катализатори и ДПФ-и. И не се живее след тях ... Това, честно казано не знам кога ще го оправят. Като добавим престъргването на дискове, разплетените гуми, карането лятото със зимни гуми и т.н., и т.н. ... Мъка, мъка ...
Въпросът според мен е, че основно пунктовете си затварят очите за изгорелите газове. Спирачки и фарове общо взето навсякъде проверяват, но ...
Та нали 90 % от дизеловите автомобили са с изтърбушени катализатори и ДПФ-и. И не се живее след тях ... Това, честно казано не знам кога ще го оправят. Като добавим престъргването на дискове, разплетените гуми, карането лятото със зимни гуми и т.н., и т.н. ... Мъка, мъка ...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 232 госта