ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen

Ще премине ли автомобилът ми стриктен ГТП, в текущото си състояние?

Да
60
78%
Не
17
22%
 
Общо гласове: 77
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?

Мнениеот group® » Пет 26 апр 2019 22:05


Спирачки / Колела / гуми
Шаси/купе
Изпускателна система
Насочване (кормилна система)
Осветление / електрически системи
Прозорци/ огледала
Aксесоари
Педали, седалки, предпазни колани
Електронни системи за безопасност

Brakes Wheels/tyres
Frame/body
Exhaust system
Steering
Lighting/electrical systems
Windows/mirrors
Accessories
Pedals, seats, seat belts
Electronic safety systems

https://www.tuev-nord.de/en/private/tra ... ction-pti/




Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?

Мнениеот Lupender » Пет 26 апр 2019 22:26


Пътната безопасност е функция на три неща - превозните средства, пътната инфраструктура и водачите, а не на документи и нормативи! Докато акцента е върху хартиите, няма да има много голямо значение какво пише в тях. Нито един документ няма нито свойството, нито функцията, нито предназначението на предпазно средство. А целта на техническите прегледи е да се гарантира безопасността на превозните средства. В този смисъл, ако ще се засилва контрола над превозните средства, то същия трябва да се засили в пропорционална степен и върху инфраструктурата и съответно хората (водачите). Но това в България, с тези институции, тези управляващи, този начин на мислене и този подход няма да стане. Непознаването на истинските причини за състоянието на безопасността, води след себе си едностранчиви, недомислени, прибързани и глупави решения, които винаги са насочени към джоба на гражданина, електората, потребителя или както там го разглеждат според случая. Това е защото към властта, респ. към политиката се стремят хора, които искат да хванат бързия социален лифт към собственото си благополучие, а не да свършат някаква работа в полза на обществото, народа и страната си.
Техническия преглед не са само пушеците! Техническия статус на един автомобил е функция не само от възрастта, а и от поддръжката, качеството на поддръжката и проектно заложените експлоатационни характеристики. Автомоблите по отношение на технически статус се делят не на нови и стари, а на поддържани и неподдържани. В китните лозя на южна Франция съм виждал десетки стари фермери на също така стари, но страхотно изглеждащи и поддържани трактори. Същите тези фермери, ако ги попиташ, ще ти кажат, че не ги дават за по-нови... защо ли?! Как пък на тях някой не отиде да им направи проблем, че са Евро 0?! Аз също мога да потвърдя, че такъв трактор е много по-надежден от съвременния си събрат, именно поради десетките си системи за сигурност и пр.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1531
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?

Мнениеот Кайзен » Съб 27 апр 2019 10:54


toraborat написа:На темата и трябва някакъв примерен списък с изисквания от белите държави да знаем какво да поддържаме.
Списък за проверка на МПС в Германия:
1) немски - https://www.tuev-sued.de/hauptuntersuch ... kliste-pkw , https://www.tuev-sued.de/uploads/images ... hu-pkw.pdf
2) английски - https://www.tuev-sued.de/car-vehicles/p ... t-for-cars
Това е само "половината" част от TÜV-a - HU. За изгорелите газове (AU) има друга процедура.

Нито едно МПС с монтирана газова уредба в България не може да получи TÜV в Германия.
Нито един дизел със запушен ЕГР, премахнат ДПФ и т.н. не може да получи TÜV в Германия.
Нито едно МПС с "чип-тунинг" от България не може да получи TÜV в Германия.
Изменение на размера на джантите (най-вече офсет) и гумите, който е предписан от производителя без да е вписано в талона - не може да получи TÜV в Германия.
Затъмнени стопове, стъкла и т.н. без сертификат и документ и не вписано в талона - не може да получи TÜV в Германия.
Всички модификации (дневни светлини, ксенони, лампички, дрънкулки и др.) трябва да са вписани в талона и да се предоставят сертификати за използваните материали и одобрения за точно този автомобил.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8296
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?

Мнениеот Stivi » Съб 27 апр 2019 11:06


Кайзен написа:Затъмнени стопове, стъкла и т.н. без сертификат и документ и не вписано в талона - не може да получи TÜV в Германия.Всички модификации (дневни светлини, ксенони, лампички, дрънкулки и др.) трябва да са вписани в талона и да се предоставят сертификати за използваните материали и одобрения за точно този автомобил.

Еееех мечти ,мечти ! Може би след около 20г. и тук поне да се доближим до това !


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?

Мнениеот toraborat » Съб 27 апр 2019 11:28


Тази част не знам колко голям проблем е, с изключение на затъмнените стопове.
Чипс тюнинг фирмите ако могат да вадят валиден сертификат според мен само ще им се увеличи клиентелата.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 27 апр 2019 12:52


Кайзен,разясни за впоследствие монтирани АГУ.
Благодаря.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1531
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?

Мнениеот Кайзен » Съб 27 апр 2019 13:21


Кажи какво по-точно те интересува?
Има си Правило № 115 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН) - https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 14X1107(02)&from=DE
Има и една ДИРЕКТИВА 2007/46/ЕО НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА - https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 66&from=EN
Аз и много мои познати сме пробвали да регистрираме МПС с АГУ/ГИ в Германия, но без документи за уредбата и всички нейни компоненти (сертификат на газаджията/сервиза и т.н.) е невъзможно да се получи документ от немски сервиз, който да се предостави пред TÜV. Отделно закрепването на бутилката и горивопроводите не отговаря на горните правила и норми. И то до такава степен, че на познат не му позволиха да си вземе колата от сервиза за предварителен оглед. Казаха му, че начина на монтаж на уредбата е опасна за него и участниците в движението и му взеха около 350 евра за демонтаж. Тест инженера каза, че до сега такова нещо не е виждал. Всички газови уредби в Германия могат да бъдат монтирани от обучен персонал, дори и с основно образование, но трябва да бъдат тествани и проверени от инженер. На мен не ми е известен нито един български сервиз със сертифициран инженер.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 27 апр 2019 15:29


Питам, защото мой приятел вече три години е в Германия,Есен.
Тук беше заклет печкар,а там търсеше кола с АГУ.
Купи Хонда,но не си спомням със заводска,или впоследствие монтирана беше.


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?

Мнениеот ivan_pop » Съб 27 апр 2019 19:51


Кайзен написа: Всички газови уредби в Германия могат да бъдат монтирани от обучен персонал, дори и с основно образование, но трябва да бъдат тествани и проверени от инженер. На мен не ми е известен нито един български сервиз със сертифициран инженер.

Миналата година работих 6 месеца в сервиз за газови уредби в Германия.В този сервиз.
http://www.us-autoteile.com/
И в този тупрак дето бях аз не е точно така както си написал!


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1531
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?

Мнениеот Кайзен » Съб 27 апр 2019 21:02


Поне да беше написал кое не е точно така.
Какво точно си правил в този сервиз?
Колко и кои документи си попълвал и подписвал, докато си работил там?

Според закона всяка монтирана ГУ трябва да се провери:
Die GSP (Gassystemeinbauprüfung) wird von Prüfingenieuren anerkannter Prüforganisationen und amtlich anerkannten Sachverständigen einmalig nach dem Einbau einer Gasanlage, die nach der europäischen Regelung ECE-R115 genehmigt ist, durchgeführt.

Prüfpunkte der GSP:

+ Vorliegen von Genehmigungsurkunde nach ECE-R115, Benutzerhandbuch und Einbauhandbuch
+ übereinstimmung der Einzelkomponenten mit den Unterlagen
+ Identifikationsprüfung von Gasanlage und Fahrzeug
+ Zustandsprüfung der Gasanlage
+ Verwendungsbereichsprüfung
+ Dichtheitsprüfung der Gasanlage
+ Befestigungsprüfung und Prüfung des vorschriftsmäßigen Einbaus der einzelnen Komponenten

Für die Durchführung der GSP erforderliche Unterlagen:

+ Fahrzeugpapiere (Fahrzeugschein)
+ Genehmigung nach ECE-R115
+ Einbauhandbuch
+ Benutzerhandbuch

Превод:
Какво проверява GSP:

+ Наличие на сертификат за одобрение съгласно ECE-R115, ръководство за потребителя и ръководство за монтаж
+ съответствие на отделните компоненти с документите
+ Проверка за идентификация на газова система и превозно средство
+ Проверка на състоянието на газовата система
+ Изпитване за теч на газ на газовата система
+ проверка за фиксиране и правилен монтаж на отделните компоненти

Документи, необходими за GSP:
+ Талони на МПС
+ Одобрение съгласно ECE-R115
+ Ръководство за инсталиране
+ Ръководство на потребителя


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?

Мнениеот icoico » Нед 28 апр 2019 14:47


ivan_pop написа:Миналата година работих 6 месеца в сервиз за газови уредби в Германия.В този сервиз.
http://www.us-autoteile.com/
И в този тупрак дето бях аз не е точно така както си написал!


https://www.handelsregister-online.de/h ... e-MLE-GmbH


Nicht mehr Geschäftsführer: Mariusz Jan Luniak. Bestellt als Geschäftsführer: Luniak, Patrycia Natalia

О, курва, поляци. Съвсем изненадващо... :Mr Green Fun :mhihi :mhihi :mhihi


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?

Мнениеот ivan_pop » Нед 28 апр 2019 16:12


Кайзен написа:Поне да беше написал кое не е точно така.
Какво точно си правил в този сервиз?
Колко и кои документи си попълвал и подписвал, докато си работил там?

Според закона всяка монтирана ГУ трябва да се провери:

Занимавах се с монтаж и ремонт на газови.Правил съм и проверка за GSP.Документи не съм попълвал.
За уредбите които ние монтирахме е така както си го написал.За ремонт на газови обаче са идвали коли с абсолютно некадърен монтаж,и не мога да си обясня как са минавали TUV!
Имаше случаи кола на която сме сложили газ не може да мине TUV.Връща се колата,качва се шефа в колата и колата минава TUV.Шефа обясни че първия път не е минала TUV защото брата на човека от пункта за TUV се занимава с газови.А уредбата не е монтирана при него!
Имаше и случай на две еднакви коли,с монтирани по един и същ начин газови,едната минава другата не минава TUV!
А Патриция повече от година не работи там!


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?

Мнениеот toraborat » Нед 28 апр 2019 19:02


Не звучи като строг контрол, а избираем, това ние сме го патентовали :mhihi


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?

Мнениеот ktamen » Нед 28 апр 2019 23:43


ivan_pop написа:Имаше и случай на две еднакви коли,с монтирани по един и същ начин газови,едната минава другата не минава TUV!
А Патриция повече от година не работи там!

На никой не му пука как е монтирана газовата, а къв сертификат има icon_idea
Двете коли еднакви документи ли имаха?
Поначало съм твърде скептичен към всякакви бумаги и никак не им вярвам даже да пише ТЮФ на тях, никак не съм убеден, че тази хартийка прави колата по-безопасна.
Поне в България ми се струва, че има милион по-важни неща за решаване и формалните прегледи са доста назад списъка.
Пък и прегледите у нас не са чак толкова формални, важните неща винаги са ми ги проверявали и дори са ме връщали.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ГТП - искаме ли по-строг контрол? А ако го получим?

Мнениеот dobrin » Пон 29 апр 2019 0:00


И двата ми автомобила ще минат преглед без проблеми (2016 и 1991 година са). Дори първият последния път ми дадоха срок две години до следващия преглед.
Въпросът според мен е, че основно пунктовете си затварят очите за изгорелите газове. Спирачки и фарове общо взето навсякъде проверяват, но ...
Та нали 90 % от дизеловите автомобили са с изтърбушени катализатори и ДПФ-и. И не се живее след тях ... Това, честно казано не знам кога ще го оправят. Като добавим престъргването на дискове, разплетените гуми, карането лятото със зимни гуми и т.н., и т.н. ... Мъка, мъка ...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 232 госта