СУВ vs стандартен лек автомобил
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Вкусът и мераците са решаващи в повечето случаи. Мой приятел 2 години караше Нисан Навара пикап с двойна кабина, щото го кефеха пикапите. Няма село, не е рибар и не зная случай да е газил кал с него, защото е голям чистник. Сега е на друга вълна, кара Ситроен Ц5.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Всеки с интереси към причините за избор в този клас, може да разгледа този под форум на съответния форум - https://www.offroad-bulgaria.com/forumdisplay.php?f=387
Не обръщайте внимание на по-сериозните жипки. Достатъчно е да четете 1вите мнения на теми от сорта "куга или Тигуан", "Кашкай или Дъстър" и т.н.
Повечето хора пишат за нуждите си.
Не обръщайте внимание на по-сериозните жипки. Достатъчно е да четете 1вите мнения на теми от сорта "куга или Тигуан", "Кашкай или Дъстър" и т.н.
Повечето хора пишат за нуждите си.
- escrime
- Мнения: 3070
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
group® написа:1км годишно - нормално да имаш такова мнение. Всъщност за такъв опит става дума. Ясно, че всеки се е возил и карал СУВ, но като лека кола.
Нямаш нужда от СУВ. Нуждата, приоритетите, вкуса определят дали те интересуват недостатъците на СУВ.
Това е моето мнение.
Темата лично аз я разтълкувах като въпрос защо се купуват SUV от хора, които не се възползват от предимствата им извън/на пътя. Когато няма нужда и приоритети остава вкуса срещу недостатъците.
Последна промяна от escrime на Вто 04 юни 2019 10:27, променено общо 1 път.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
group® написа:escrime написа:...минавам по-малко от 1 километър извън асфалт....MMX написа:Защо вози много по-зле?
Предполагам защото трябва да се компенсира по-висок център на тежестта. Поне така си го обяснявам, но може да има и други причини.
За офроуда (не истинският - виж назад определенията), отново определяща е нуждата.
Aко става въпрос за това дали въпросните кросоувъри оборудвани със система 4х4 могат да се движат извън пътя, да те могат, и самата система без значение от кой вид е, може да се използва по-предназначение. Като добавим и малко по-високият клиренс, и евентуалната опция за lock на дифа, автомобила може съвсем спокойно да се движи извън пътя. Дори в голяма част от случаите няма никаква нужда от 4х4, а просто колата да е достатъчно висока за да не опира в неравностите, или да ляга по-корем в снега. Разбира се гумите, може би най важната част в цялото уравнение, но това е отделна тема.
Проблемът извън пътя не е липсата на 4х4, проблемът е че просто не трябва да ви пука за евентуалните поражения които бихте нанесли в/у автомобила, особенно ако той е сравнително нов, или чисто нов. Защото всяка една по-висока трева, храст или клон оставя своята следа в/у бронята или лака на колата.
Ако сте ОК с това, вие можете да стигнете почти навсякъде с вашият автомобил.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Темата започна от тава мнение, в тема за избор на T-рок:
И се опитва да отговори на въпроса - "защо подяволите си купуваш явно по-лош автомобил.".
По- лош ли е? За кого? Защо?
Те така.
Според мен, се получи добра тема, с много гледни точки
Petrolhead написа:качвах се наскоро във малките сувове на шкода и фв, абсолютно не разбирам защо има толкова хора, които си купуват толкова пластмасови коли.
ако за същите пари можеш да си вземеш читав голф или октавия (или сюпрб, ако жертваш още някой лев), защо подяволите си купуваш явно по-лош автомобил.
офроуд? - надали
седиш по-високо? - какво от това
повече място? - съвсем не
повече сигурност? - едва ли
И се опитва да отговори на въпроса - "защо подяволите си купуваш явно по-лош автомобил.".
По- лош ли е? За кого? Защо?
Те така.
Според мен, се получи добра тема, с много гледни точки
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Моето мнение е: отчитам по-високата цена при равно качество, за това да притежаваш по-висок автомобил(или съответно по-ниското качество при равна цена) - като недостатък. И бих си купил с удоволствие компактен SUV, просто защото са готини.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
предпочитам стар кютюк от сорта на туарег първо поколение вместо нисък клас СУВче, нищо общо няма нито като заложен ресурс,материали или "офроуд" възможности а и подръжката не е много скъпа
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Когато имаш сервиз и/или си работиш сам по колата, сигурно не е скъпо... иначе колко да не е скъпо, като да поддържаш кола за 100 000лв, на +300 000км и изцяло за своя сметка.
Но ако ще обсъждаме избор между употребяван луксозен SUV и нов компактен SUV... по добре в друга тема.
Но ако ще обсъждаме избор между употребяван луксозен SUV и нов компактен SUV... по добре в друга тема.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Скоро присъствах на разговор м/у клиент с 10 годишен ML и механик, които се суетяха около въздохузадорника който беше счупен и цената за нов беше коло 500лв. та се чудеха с какво да го лепят, или от коя морга да го търсят, защото на човека му беше скъпо!
Инъче колата стара, ама Мерцедес, и поддръжката въпреки всичко продължава да бъде като за автомобил от 100 000+ лева.
Има и доста комични примери на поскърцващи и подрънкващи Х5-ци или Q7-ци които се карат така с години, или такива с гуми за вятър и т.н. Въпрос на приоритети.
Инъче колата стара, ама Мерцедес, и поддръжката въпреки всичко продължава да бъде като за автомобил от 100 000+ лева.
Има и доста комични примери на поскърцващи и подрънкващи Х5-ци или Q7-ци които се карат така с години, или такива с гуми за вятър и т.н. Въпрос на приоритети.
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Като стана дума за скосени покриви и други нефункционални, но модерни извивки - защо е тая мода с ниските прозорци? Предполагам има някаква идея за сигурност, която не ми е много ясна. Най-малкото има по-лоша видимост, което води до несигурност. Ако ламарината е много дебела и издържа куршуми, може да се води полу-бронирана кола, но в повечето случаи ламарината е слаба. Остава причината да е в дизайнер-гей, който е решил, че изглежда много футуристично и "различно" да направи тесни малки прозорчета по аналогия с тесните очила. А после по-посредствените марки го копират като най-новото в дизайна.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Aми дизайнерски приумици, освен това производителя казва че е оборудвал своя автомобил с камера за заден ход, плюс предни и задни парктроници, това би трябвало да е повече от достатъчно за водача. Стоиш като кон с капаци вътре и само се местиш напред назад, и всичко свири и свети докато си направиш маневрата. Няма никаква нужда да чупиш врат, и да се оглеждаш във всички посоки, модерна работа
Отделно сензори за мъртва точка, приближаващ автомобил, напускане на платното, НЛО, МЕТЕОРИТ и т.н.
Отделно сензори за мъртва точка, приближаващ автомобил, напускане на платното, НЛО, МЕТЕОРИТ и т.н.
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
forski написа:Скоро присъствах на разговор м/у клиент с 10 годишен ML и механик, които се суетяха около въздохузадорника който беше счупен и цената за нов беше коло 500лв. та се чудеха с какво да го лепят, или от коя морга да го търсят, защото на човека му беше скъпо!
Инъче колата стара, ама Мерцедес, и поддръжката въпреки всичко продължава да бъде като за автомобил от 100 000+ лева.
Има и доста комични примери на поскърцващи и подрънкващи Х5-ци или Q7-ци които се карат така с години, или такива с гуми за вятър и т.н. Въпрос на приоритети.
Да, ама може да отиде в морга и да си го купи. Може да си го купи ново китайско, може и да си го купи ново от балканстар. А ако си купи някоя японска чикия жип пак ще му струва 500лв... ако изобщо успее да намери частта, а в края на деня пак ще се вози в японска чикия.
Тия митове, че даваш 6000 примерно и поддържаш кола за 100 000 не са точно така. В ютуб е тренд сега да купуват точно такива обезценени коли да ги оправят и карат с малък бюджет.
Последна промяна от group® на Чет 06 юни 2019 12:08, променено общо 1 път.
Причина: Напълно излишно е това и не отговаря на понятието 'добър тон'!
Причина: Напълно излишно е това и не отговаря на понятието 'добър тон'!
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Щом в ютуб купуват, купувайте и вие, кой ви е спрял?
Купуваш си кола, и я накичваш с китайски фарове, стопове, навигациики и каквото там има в алиекспреса за по 5-10 долара и си караш хай лукс на цената на Ауди 80, звучи супер
Купуваш си кола, и я накичваш с китайски фарове, стопове, навигациики и каквото там има в алиекспреса за по 5-10 долара и си караш хай лукс на цената на Ауди 80, звучи супер
Последна промяна от group® на Чет 06 юни 2019 12:07, променено общо 1 път.
Причина: Напълно излишно е това и не отговаря на понятието 'добър тон'!
Причина: Напълно излишно е това и не отговаря на понятието 'добър тон'!
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
kaiser666 предполагам, много личен опит седи зад думите ти?!
Защото на мен не ми е известно да има проблем с части за масовите японски 'чикии' СУВ и някакви ключови проблеми.
Иначе за дизайна - ясно е, че продава. Ако направиш кола с функционални елементи, ще се получи Фиат Мултипла
Навсякъде по ревюта се изтъква предимство 'агресивен дизайн'. Клиентите търсят такъв. Производителите се съобразяват.
Добре че има съвременните системи за сигурност, които forski спомена, да компенсират.
П.с. Спрете с тези намеци и подхвърляния за колите си! Тъпо и детинско е.
Защото на мен не ми е известно да има проблем с части за масовите японски 'чикии' СУВ и някакви ключови проблеми.
Иначе за дизайна - ясно е, че продава. Ако направиш кола с функционални елементи, ще се получи Фиат Мултипла
Навсякъде по ревюта се изтъква предимство 'агресивен дизайн'. Клиентите търсят такъв. Производителите се съобразяват.
Добре че има съвременните системи за сигурност, които forski спомена, да компенсират.
П.с. Спрете с тези намеци и подхвърляния за колите си! Тъпо и детинско е.
- Petrolhead
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
единственият проблем, който имат малките джипки, е че доста от собствениците им са убедени, че карат истински джипки.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 242 госта