Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Svetlix
Мнения: 1195
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Svetlix » Съб 22 юни 2019 12:15


Stivi написа:Не съм много наясно с устройството на новите двигатели,но все си мисля че поне за смяна на дюза не се налага да "разпукват" мотора като за бутала !


Освен в случаите, когато заради пикаеща дюза се пукат бутала ...




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот bobocamaro » Пон 24 юни 2019 7:13


Кайзен написа:В сравнение с почти 8 000лв за ремонт на TSI...

За такава сума могат да се поръчат бутала на 5 осна машина с каквито сплав, форма и брой канали за сегменти пожелаеш.
И с маса съобразена по пак афтърмаркет биели, за да се запази тегловния баланс на мотора.
Обтегач от зъботехнически сплави на 3D принтер също не е проблем. И т.н. и т.н.
И мотора е със същия ластик и екология, но с деветдесетарска здравина.
Звучи фантасмагорски, но с подобни машини работят млади, нахъсани хора които ги сърбят ръцете да сделат нещичко.
От чиста спортна злоба, такива суми е грехота да се дават на алчния, скапан производител.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6157
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ktamen » Чет 27 юни 2019 21:10


Производителите искат да продават повече за да печелят повече, така че произвеждат такива коли каквито искат потребителите, дето се ограмотяват от фейсбук, аутобилд и прочее.
Твърде много височайши малоумия са се превърнали в аксиоми, дето никой не ги подлага на съмнение - примерно, че ABSът намалява спирачния път, като сложиш дискове вместо барабани отзад спирачния път пак се намалява, като ще теглиш нещо ти трябвал дизел, щото имал по-голям въртящ момент и .......мога още доста да изброявам, ама по никакъв начин не мога да разколебая вярата на 99% от потребителите.
Магистралният разход на практически всички автомобили може да се намали между 10 и 30%, просто с поставянето на достатъчно висока предавка, ама ако някой производител се излъже и я сложи, ще започнат оплаквания, че на Гошо колата върви на 5та по баира, а моята не ще, значи гошовата кола е по-убава. И производителите се съобразяват с цялата тази религия и произвеждат боклуци, щото хората искат да си купят боклуци. Потребителят определя определя качеството! А потребителят се вълнува твърде много колко кила са на предния мост и колко на задния, колко стотин ампера е стартовият ток на акумулатора, колко е въртящият момент на двигателя и още много подобни напълно безполезни и безсмислени числа.
Да живее Фейсбук :th_up


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12797
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 27 юни 2019 21:16


Кво,кво, кво каза?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 27 юни 2019 21:52


Много точно го каза между другото


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Lupender » Чет 27 юни 2019 21:54


Има нещо, което не разбирам - мнозина твърдят, че влошеното качество се дължи на твърде ожесточената конкуренция на автомобилния пазар. Това може да е вярно в някаква степен, но възниква въпроса, защо тогава някой не се опита да надделее именно с по-високо качество, може би японците?! Вероятно тогава продукта му ще стане неконкурентен?! Не знам. Нямам достатъчно данни за всички сегменти и ниши на пазара, но си мисля, че част от "екстрите" могат да бъдат жертвани в името на качеството. Например, меджик паркинга - ползвал съм го само веднъж в реална ситуация, но за сметка на това поне 20 пъти съм го демонстрирал на познати и приятели (по тяхно настояване, след като разберат, че колата го има). Има и други такива, които са даже опасни, като мултимедии, блуенми-та и пр. дивотии, дето предизвикват любопитството, гъзарски са, но... само толкова... Мисълта ми е, че потребителя трябва да има право на ИНФОРМИРАН избор - напудрена модерна еднодневка с екстри, или не толкова лъскава, но корава машина... или НЕ, или може би аз не разбирам нещо.
Да, новите коли са по-мощни, по-сигурни и пр. "по-по" от старите и стават все по-тежки, но не мога да не отбележа, че имах удоволствието дакарам едно бижу от 1986 година с двулитров карбураторен двигател и само 122 к.с. (!!!) Нямам думи как вървеше този дзвер, натискаш педала - тръгва без замисляне... какво първично усещане и тръпка осигуряваше, каква връзка с асфалта и какво директно управление... е, нямаше ел. стъкла, АБС и още куп неща, но те нито за миг не ми излипсваха... Който го е изпитвал с някоя добра стара машина, знае за какво говоря. В новите коли се чувствам в някакъв изкуствен, илюзорен свят и откъснат от действителността, даже при скорост от 160 - 180 и повече... и това е измамно. Но най-голямата измама е под капака, но я разбираш твърде късно - в сервиза.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6157
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ktamen » Чет 27 юни 2019 22:37


Преди 2 седмици Аудито на мама се разпадна от ръжда и се наложи да взема друга кола, накарах Бисер да я избере, щото аз пак щях да избера някоя 30 годишна бангия. Той и избра една корсичка, 20 години по-нова от Аудито. Аудито върви повече и гори по-малко, и двете са на газ. Мощността уж е еднаква и на двете.
Никой вече няма да прави такива Аудита, щото няма търсене за подобни прости, здрави и надеждни коли. С тебе ставаме двама потенциални купувачи, ама специално за нас няма да произведат нищо. Правят се пластмасарийки, пълни с всевъзможни маркетингови трибуквия и се печели от пластмаса и трибуквия. От здрави и надеждни коли няма далавера.


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот quattro^^ » Пет 28 юни 2019 0:53


Какво е аудито ми е интересно?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6157
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ktamen » Пет 28 юни 2019 1:02


Ауди 80, 1,8 карбуратор, 87г. Пропуснах да напиша, че Аудито и вози несравнимо по-добре от сапунерката, която сапунерка се оказа със 140кг по-тежка :bowdown


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот forski » Пет 28 юни 2019 7:47


Ако старвним едно Ауди 80 от началото на 90-те с едно Ауди А4 от 2019, къде точно Ауди са влошили качеството? :rolleyes


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6157
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ktamen » Пет 28 юни 2019 8:22


Ти вярваш ли, че това новичко Ауди ще доживее до 30тия си рожден ден?
Всичко им е убаво на новите коли, ама не са надеждни и имат 10 пъти повече неща за разваляне. Погледни за какви проблеми се пише в техническите форуми, 90% от проблемите са от джунджурии, дето липсват в старите коли.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2192
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот w_smith » Пет 28 юни 2019 8:28


Странно е яйце да се разпадне от ръжда?!?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6067
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 28 юни 2019 9:43


ktamen написа:Ти вярваш ли, че това новичко Ауди ще доживее до 30тия си рожден ден?
Всичко им е убаво на новите коли, ама не са надеждни и имат 10 пъти повече неща за разваляне. Погледни за какви проблеми се пише в техническите форуми, 90% от проблемите са от джунджурии, дето липсват в старите коли.


Малко са хората които 30 години карат един автомобил... по-скоро такъв тип хора са ми странни отколкото производителите , които дават гаранция която се спазва и след това ти продават нов автомобил. При нормален пробег от 30-60хил км на година вярвай ми и Вашето ауди още преди 20 години щеше да е приключило. Друг е въпроса ако майка ти е като моята тъща и за 7 години има 6хил км и вика най-здравия автомобил е пежо 206 автомат, за нищо не го сменям. Общо взето идеята да имаш 30 години автомобил, на който си навъртял малко обезмисля притежанието на автомобил изобщо, защото сумите които си дал просто да притежаваш автомобила си се трупат.
А за качеството на материалите и издръжливостта... си се носят едни легенди че старото видиш ли е най-доброто и всичко ново е боклук, малко като лисицата и гроздето, но интересното е, че едно време голф 1 и 2 бяха здравите голф 3 беше провал, после изчезнаха 1 и 2 и тройката стана железен автомобил за разлика от скапания голф 4 и голф 5 , в момента голф 4 е машината всичко след 5 не става и така. Та и новичкото ауди дето го дъвчете след 12 години ще е много по - качествено за Вас от модела 2035 дето докато лети има страшни вибрации вътре :mrgreen


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8395
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот samo_pechka » Пет 28 юни 2019 11:01


И да, и не. За старото мат'риал и сегашните....
Нямат изгода производителите, нямат изгода търговците, няма "движение", всичко е спряло :)
Имаше едно много хубаво видео в нета, как да се "върне" старото качество в сегашен вариант. За съжаление или е изтрито или аз сега не успявам да го намеря. Ставаше въпрос за интересни решения тип : осветление под наем, но консумацията ( на самите тела ) им да се поема също от доставчика. Всичко се поема от доставчика, абсолютно всичко , ремонти, ток, подмяна , поддръжка. Ти само си плащаш месечните вноски по договор, за светлина която искаш да отдават в помещенията ти . Експеримент успешен, качеството силно подобрено, ремонтопригодно, лесна подмяна на повредените елементи, икономично и т.н. . Същото е приложено експериментално за битова техника, хладилници и т.н. Имаше много интересни резултати .
П.п. ако някой се сеща за това видео, нека го намери и го постне тук. Аз съм го гледал много внимателно два пъти. Не можах да намеря кусур на идеята и ми хареса много ( като идея ) Мисля, че това е бъдещето ако искаме да не се зариваме с боклуци, и да имаме качествени неща, да не мислим за тяхното съхранение, унищожение и т.н. Всичко това се занимава фирмата , тя няма интерес да се скапват нещата ѝ, няма интерес да се повреждат продуктите ѝ, има сериозен интерес да "гори" малко ,щото се плаща от джоба ѝ , има сериозен интерес да подлежи на ремонт лесно, има сериозен интерес механиката/електрониката да е издръжлива, да може да се ползва и в други модели, да позволява смяна на дизайн ( на продукта) , да се ползват доказаните неща от старите и т.н. и т.н.
Конкурецията ще се повиши , защото ще печели този , който предложи продукт с по-нисък наем, или по-добър дизайн за същите пари , но същевременно той да си поема абс. всичко , ток, ремонти и т.н. на продукта си
Каппавите ще отпаднат от играта и ще останат стабилните.


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 818
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Asko VW » Пет 28 юни 2019 11:44


DoH_KuXoT написа:едно време голф 1 и 2 бяха здравите голф 3 беше провал, после изчезнаха 1 и 2 и тройката стана железен автомобил за разлика от скапания голф 4 и голф 5 , в момента голф 4 е машината всичко след 5 не става и така.

Така е, но това единствено показва, че със всяко следващо поколение нещата стават все по-зле и на фона на сегашните продукти, нещо което преди сме смятали за провал сега изглежда читаво, пък и гледната точка се променя заедно със смяната на поколенията. Лице което е на около 25 години в момента, трудно може да направи сравнени между голф 5 и голф 1 или 2 просто защо е нямал досег до такива или поне не до запазени такива.
За мен истинската причина е в производителите, които стават все по-алчни, искат да продават все повече и повече, постоянно се съревновават кой какъв ръст на продажбите има и единствения начин да го постигнат е просто умишлено да правят еднодневки за да принудят потребителите да купуват все по-често нови коли. Убеден съм, че всъщност по-голямата част от потребителите биха предпочели да могат да ползват един автомобил повече време, но просто нямат такава възможност, продуктите на всички марки (с малки японски изключения) са един дол дренки и след 5-7 години (предварително заложени) ремонтите стават толкова чести и скъпи, че човек се принуждава да смени колата.
И да смятам, че сегашните автомобили са много по-зле като надеждност от старите, замислете се, в момента VW няма нито един читав бензинов двигател, кога в миналото е имало такава ситуация.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта