Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19149
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот stefan4o » Съб 29 юни 2019 6:45


Аз визирам конкретно по-старите модели Ауди. И аз бях тръгнал към 80 Б4, като ми тотализираха старата бабичка, но в този момент на пазара по обявите не видях нещо, което да ме грабне и си взех пак същата бабичка, но 1990 модел. При мен новите модели автомобили никога не са били, вероятно няма и да бъдат на дневен ред. Така да се каже - към "отбора" на архаиците може да ме числите :Mr Green Fun Харесвам музиката и автомобилите от 80-те и 90-те години.




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 29 юни 2019 7:24


И аз ги харесвам.
Музиката я има,но автомобилите са на изчезване.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот silent » Съб 29 юни 2019 8:47


Имам АБС на 380х....взех я на 9 години и 160х. по километраж...мотора не е отварян при мен на газ е ...делко бобина водна помпа при ме не са пипани.... е по периферията са сменявани разни неща но двигател скорости диференциал ...не...но това е контрапункт на колегата преди мен ...въпрос на късмет и вероятно експлоатация...иначе не споделям идеята на темата...че всичко старо е чук а новото вестник...


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19149
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот stefan4o » Съб 29 юни 2019 8:58


Всичко не. Но повечето - да. Смяташ ли, че новата ти Шкода може да устиска такъв пробег без да й пипнеш мотора? Сега ще ме контрираш, че ти нЕма да векуваш с тая кола, нали?


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1531
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Кайзен » Съб 29 юни 2019 9:29


hooligan_sk написа:
Кайзен написа:В сравнение с почти 8 000лв за ремонт на TSI..
Май е по-добре да смениш дюзите.

3500лв за пълен ребилд с читавите бутала и сегменти + нови дюзи, верига, масло и тн. Това за 1.8тси ea888 gen 2. Колега е описал процедурата в една друга тема тук. :th_up

Некоректно е когато се извади цитат от един текст и се коментира само той.
Когато се сравняват цени на части и труд от официален дилър/сервиз на една марка с "no-name" сервиз и ремонт на друга марка се получава изкривяване на реалната картина.

"почти 8 000лв за ремонт на TSI" е реална цена на официален дилър/сервиз в Германия и една "работилничка със семинари" в България. Цените със снимков материал са в съответната тема.
След като един ремонт е възможно да се направи на 45% от цената на официален дилър за една марка, то същото сигурно е възможно да се направи и за друга марка. И тогава от "5000лв за 4 дюзи в Автомотор, за дръта С4.", сигурно е възможно да се получи 2200лв за 4 дюзи за С4. Което от своя страна също е по-евтино от 3500лв за пълен ребилд за 1.8тси ea888 gen 2.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот hooligan_sk » Съб 29 юни 2019 11:02


Така е, некоретно е. Не съм останал с вчепатление, че официален дилър прави ребилд на ТСИ, мислех че директно поръчват нов в кашон. За това и предположих, че цитираш някакъв случай от афтърмаркет ремонт. :th_up Междудругото, описаният тук във форума ремонт, не е от работилничката със семинари. :c020

stefan4o написа:Могат всичко да създадат. Но нямат изгода да го правят. По-трудното е с малко пари да направиш що-годе читав мотор. Всички са устремени към снижаване на разходите. Не е ли по-добре да накарат някой да си купи 5 пъти нова кола, вместо да си кара неговата 20 години?


2 Неща:
1. Хората които могат да си позволят и си купуват нови автомобили, никой не ги кара нищо. Те СИ сменят колите на 3-10г. Това са клиентите на автомобилните производители, защо последните да се съобразяват с теб?
2. Планираното остаряване е факт от време оно. Еко нормите усложняват ситуацията доста. Но въпреки това, 280К до тотална повреда на 1.4ТСИ, на мен ми звучи напълно нормално за 4цил бензинов мотор. Надежден пробег над 300К, с малки изключения, винаги е бил територия на дизелите.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19149
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот stefan4o » Съб 29 юни 2019 11:59


Може ли да ми посочиш, къде съм искал който и да е, да се съобрази с мен? То и телефони никой насила не кара да си купуват. Просто ако искаме да сме модерни - купуваме. Освен това през даден период се налагат определени еко-норми - нормално е човек като му вдигнат данъка да се замисли и за нова кола. Иначе за едно си прав - никой не ти слага вилата на врата, просто в нормалните държави хората вместо да кърпят и замазват старата си кола заради ТЮВ, предпочитат да си вземат нова и да не харчат пари за глупости.
И трето - за кое "време оно" говориш? Ако вдигнеш капака на едно Ауди от 80те, колко пластмасови детайла ще намериш там? Автопроизводителите в момента ако можеха и блока на мотора биха направили от пластмаса... :Mr Green Fun


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот silent » Съб 29 юни 2019 14:04


Не знам колега дали новата ми шкода дали ще изкара толкова колкото по-старият ми пасат...по големия и сериозен проблем е аз дали аз ще имам ресурса да и врътна едни триста хиляди за да видя....като се има в предвид че въртя по 10-15х. на година които напред във времето вероятно ще намаляват и в предвид на това че имам 20+ евентуално 10г. живот на доизживяване....а може и да съм в дълбока заблуда и да са много по-малко....така че да няма да векувам с тая кола ....както казах в първия си пост..колите са почти като телефоните излиза новия модел и почти всеки хвърля стария нищо че си работи и нищо му няма...обществото е все по консуматорско ...не се обвързва емоционално с вещите си и иска по ново по фвшън..защо производителите да се съобразяват с теб човека който иска да кара една кола 30г..вместо с тези които искат да я сменят през 5г....ти не си им в таргета...и не им носиш големите пари...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ktamen » Съб 29 юни 2019 14:30


Моя телефон е Хуавей П8 лайт 2017. Преди година си изпуснах телефона на паважа, джама стана на сол. Ще го ремонтирам, ще го сменям и така цяла година докато падна от 5тия етаж. Слязох да го събирам с метла и лопатка, за моя изненада телефона все ще си работеше, дисплея се беше дострошил, ама бачкаше. Поръчах си същия и докато го чаках две седмици си ползвах строшения.
Много хора се радват, докато си разучават новия телефон, ама за мен е досадно и неприятно. Не искам по-модерен телефон, този ми е достатъчен. Ако се строши, пак такъв ще си взема.
За колите разсъждавам по същия начин, много съм далеч от потребителското общество. Искам и днешните коли да ги правят здрави и надеждни като голф 2, пък колко ще я карам и кога ще я сменя аз ще си реша. Това че са по-сложни не може да е оправдание, че са трошливи. Телефонът ми също е сложен, ама е здрав като 3310.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19149
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот stefan4o » Съб 29 юни 2019 14:32


Аз не искам никой да се съобразява с мен. Не живея в саксия. Осъзнавам напълно тенденциите в автомобилостроенето. Пазарът диктува тенденциите, автопроизводителите се съобразяват с тях. Не с мен, колегата Камен и още шепа хора, които пишем в темата.
Остана ли още някой от колегите, който да продължава да мисли, че искам някой да се съобразява с мен точно? Не ми приписвайте неща, които клавиатурата ми не е написала, а главата ми даже не си е помислила, моля.
Камене, знаеш ли, че в Китай още правят Мк2, макар и префасонирано? :th_up


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот cecoa1 » Съб 29 юни 2019 15:44


Не се споменава нещо много важно.
Смяната на колите на запад, не е само мода, а се прави заради много фактори.
Много важен фактор е също, цените на труда и ремонтите по сервизите, като изтече гаранцията.
Ако е читава, никой не им пречи да не са много модерни и да не я сменят веднага след гаранцията с нова, обаче като не е, нямат избор. И като всички не са читави, нямат избор и от новите, за нещо което ще могат да карат и след гаранция. А това няма как да стане, ако производителите нямат скрити договорки, демек картелни споразумения.
В резултат и по-скромните хорица, купуват най-евтиното ново, с колкото се може по-дълга гаранция. Те пък най-евтините, им сложат по-стари агрегати, или пропуснат да ги надуят с мощност и екстри, които да доведат до проблеми, и някои от тях се превърнат изненадващо в бестселъри - най-добрия пример за това е Дачия.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1531
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Кайзен » Съб 29 юни 2019 19:38


ktamen написа:Искам и днешните коли да ги правят здрави и надеждни като голф 2, пък колко ще я карам и кога ще я сменя аз ще си реша. Това че са по-сложни не може да е оправдание, че са трошливи.

Не зная на базата на какъв опит твърдиш, че днешните коли са трошливи, след като има достаъчно информация за автомобили достигнали 1 000 000 км.
Вероятно знаете за немския журналист, който достигна със своята Шкода Фабия 1 000 000км
Изображение
И сега е на път да го повтори с MINI Cooper
MINI Cooper.jpg
MINI Cooper.jpg (71.72 KиБ) Видяна 809 пъти


Среща на австриец, който е изминал 1 252 448км с чех, който също е подминал 1 000 000км
Изображение
Изображение

Така, че не разбирам какво точно се иска в тази тема.
Проблема на сегашните автомобили е обслужването след изтичане на гаранцията и връщането на километри. Аз зная за трима колеги, които не сменят масло след изтичане на гаранцията. Те не инвестират нито цент в колата си. Само зареждат гориво. Дори си вземат безплатно чистачки от скрап коли. Виждам и кои автовози, какви коли товарят. Та тези с българска и румънска регистрация вземат само от там където си вземат чистачки онези тримата. А тия с платформите товарят само яко блъснати коли.

Ако си купите нова кола на изплащане, било то и Дачия, и си я поддържате, то тя сигурно също ще изкара 30г. Но когато си купиш неподдържан скрап с върнат километраж, не може да очакваш здрав и надежден екземпляр.


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 923
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил:
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ssssl » Съб 29 юни 2019 20:51


ktamen написа: Искам и днешните коли да ги правят здрави и надеждни като голф 2, пък колко ще я карам и кога ще я сменя аз ще си реша. Телефонът ми също е сложен, ама е здрав като 3310.

И съотношението мощност/разход да е същото като тогава? Съмнявам се...
Иначе и аз съм с пишковей, Р10 и съм супер доволен.

П.П.Всъщност, напълно възможно е да ги направят здрави ката Г2, но с мноооого по-добро съотношение разход/мощност, но и цената ще е друга. И кой ще ги купува?

Последна промяна от ssssl на Съб 29 юни 2019 21:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19149
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот stefan4o » Съб 29 юни 2019 21:03


Тези Фабия дали не са с бензиновия шкодов мотор? Който мотор идва от Фаворит.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4247
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот tdi fen » Съб 29 юни 2019 21:05





Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 236 госта