Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3671
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Kassel
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот icoico » Пон 08 юли 2019 21:41


Кайзен написа:Не ми стана ясно какво точно искаш да покажеш и кажеш...


Искам да кажа, че при средна възраст на автопарка у Дойчландистан почти 10 години да се обявява всичко различно от нова кола за отпадък е меко казано несериозно. Моя примерно вече дванадесетгодишен таралясник ми е струвал няма и десет хиляди лева покупна стойност и грубо три хиляди за ремонти през всичките пет години и сто хиляди километра, през които ми е возил ГъЗъ. И не ме е оставил на пътя нито веднъж. Ако бях купил нова кола за петдесет-шейсет хилядарки щях да съм дал тези кинти само за Каско и към момента да съм загубил още минимум 30 хиляди кинта от амортизация. Мноо ли съм тъп? Може. Ама предпочетох тези пари да ги използвам за нещо друго...щот съм бачкАл доста време за них. Всеки си има вкус, казало кучето :Mr Green Fun




Потребителски аватар
Кайзен
VW експерт
VW експерт
Мнения: 829
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Deutschland

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Кайзен » Пон 08 юли 2019 22:00


Винаги, когато се вадят някакви единични цитати, се губи замисъла на казаното/написаното.

Аз никъде не съм твърдял, че "всичко различно от нова кола е за отпадък". Моята теза е, че новите автомобили са толкова надеждни, колкото и старите. Точно това показвах и с двата автомобила - Шкода и МИНИ. А тук се твърди, че истинските автомобили били сглобявани преди 2000/1990г.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Темерут
Мнения: 8065
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот group® » Пон 08 юли 2019 23:24


Опираме до въпроса какво е нов и стар автомобил.
Твърде много се обърна внимание на Г2.
А идеята на темата беше друга. Върнете се и вижте 1вото мнение.
Има мотори при някои производители, които са с 20 годишна история и само козметични промени търпят.
А темата се обърна на Нов vs Стар ...


powerade
Мнения: 581
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Cordoba
Двигател: AGR 2002
Местоположение: Sofia

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот powerade » Вто 09 юли 2019 8:32


Имаше една забавно-образователна серия с една Октавия на над 400 хиляди мили. Ето едно линкче да видите когато и отварят мотора(без причина, ей така за епизода) за какво състояние иде реч.
https://www.youtube.com/watch?v=Wk-isKUjWBQ от 3:40 минута някъде е същинската част.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 1720
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Petrolhead » Вто 09 юли 2019 8:36


писах ама се отказах.

новите коли не са по-лоши от старите. нито се чупят повече, нито са правени от кори за яйца.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4013
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот forski » Вто 09 юли 2019 12:03


Опитвам се и не мога да се сетя, с какво всички стари автомобили които съм имал, и които са позиционирани в един и същ клас с настоящия ми автомобил, са били по-добри с нещо от него в каквото и да било отношение.
Пасивна и активна безопастност, двигатели, разход на гориво, удобство, екстри, качество на изработка интериор/екстериор, управление, фарове, спирачки ...
Като тук не сравнявам W124 Чочоне AMG с нова Дачия Логан, а сравнявам еднотипни по-цена автомобили от сега и от преди 20 години. Ако добавя и AllGrip системата, и чудесно работещият автомат, с който си го караш от перата на волана все едно си в Гранд Туризмо, разликата става от земята до небето и обратно.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3011
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Водния дух1 » Вто 09 юли 2019 19:21


Aми аз ще те подсетя- двигатели и разход на гориво; кой съвременен двигател ще изкара 400-500х км без сериозни ремонти? Разход на гориво- най-много литър надолу за съвр.двигател. Вярно много екстри имат днешните автомобили,ама е вярно е,че постоянно се бъгват-светят постоянно някакви лампи. Имам познат с голф 6-един път поне в месеца е на диагностика -все нещо святка. Наистина системите за сигурност на новите коли са далеч по-надеждни от старите.


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 635
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил:
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ssssl » Вто 09 юли 2019 20:45


Кой стар двг 300 коня ще ми дава под 7 на извънградско, при средна около 90-100? Ама да е 4х4, 5 врати и поне 350 л багажник. Няма да е лошо и ако може сам да спира :biggrin На други глезотийки не държа, макар че свикнеш ли на прогресивно кормилно управление, после сигурно е много трудно да се откажеш.
Карам по 20к/г. и като стане на 200к се сменя. Само да е живот и здраве!


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4013
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот forski » Вто 09 юли 2019 20:48


Водния дух1 написа:Aми аз ще те подсетя- двигатели и разход на гориво; кой съвременен двигател ще изкара 400-500х км без сериозни ремонти?

Колега ти сериозно ли, дали ще изкара 400-500 хил :rolleyes
Задаваш въпрос чиито отговор ще е ясен най рано след 10-15 години, след 15 години дали въобще ще има двигатели с вътрешно горене?


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 819
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ivuchev » Вто 09 юли 2019 20:53


Може би заглавието на темата е трябвало да бъде . Особености на ДВГ на съвременните бензинови ВАГ автомобили.
Тогава щеше да е по забавно.


Потребителски аватар
valka
Мнения: 190
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот valka » Вто 09 юли 2019 21:04


Кайзен написа:Моята теза е, че новите автомобили са толкова надеждни, колкото и старите. Точно това показвах и с двата автомобила - Шкода и МИНИ. А тук се твърди, че истинските автомобили били сглобявани преди 2000/1990г.


Малко ли примери бяха да дадени в темата с коли харчещи по литър, литър и половина масло на 10 000 км. И как можеш да говориш за надеждност при смяна на бутала под 150 000 км? А, че на BMW E90 и сума ти Audi-та трябва да сваляш цялата предница за смяна на ремък/верига, каква точно надеждност ти дава, освен да дадеш една торба пари. Я виж ти на колко много автомобили, Audi, BMW, Toyota, Volvo, Peugeot...скоростните им кутии се скапват по правило на 100 000 - 150 000 км. :Mr Green Fun
https://automedia.investor.bg/a/0-nacha ... stni-kutii

И логично не само на Audi Allroad 2003, им викат вече "душегуб". И защо всички тия нови коли ги правят с демпфер и съединител в едно. Производителя на твърди дискове Western Digital, също реши да запоява външния хард диск за платката с usb изхода. Отново метод да те принуди да си вземеш нов като се скапе.


Потребителски аватар
lion_heart002
Мнения: 2191
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: W203 A4 B6 100C3 Volvo 740
Двигател: ОМ612 AVB WH B200F

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот lion_heart002 » Вто 09 юли 2019 21:36


Имал съм досега около 40 автомобила от 1982-а до 2015-а. Новите автомобили имат няколко плюса, по-нисък разход при по-голяма мощност. Активна и пасивна беопастност-много по-добра, комфорт(тук е относително). Оттам нататък всичко е минус и то голям, надеждност-слаба, бъкана електроника, цени части-солени, самия автомобил с изключение на някой японки и корейки не е правен да изкара много и то нарочно...


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1634
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот quattro^^ » Вто 09 юли 2019 21:48


ivuchev написа:Може би заглавието на темата е трябвало да бъде . Особености на ДВГ на съвременните бензинови ВАГ автомобили.
Тогава щеше да е по забавно.

Няма какво да се обсъжда по темата особенно :icon_lol
Ами аз предпочитам да сменям ремъци на фв/ауди фабрично измислено за такава поддръжка вместо скъсани вериги/цял мотор на бмв примерно. Като цената на смяната на 20г кола и на 5-7г не е особено фрапираща разликата. Вярно е тука само фв се кара ама има и други коли специално за бензинови има какво да се каже, дизелите са ясни маховици, дюзи, дпф/фап и турбо на всички е еднакво.


Потребителски аватар
ktamen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5478
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ktamen » Сря 10 юли 2019 19:00


cecoa1 написа:
ktamen написа:Говорим за физика, цикъл на Карно, степен на сгъстяване и дрги подобни, не ме карай да доказвам, че водата е мокра.

Нищо лично, но човека е прав, а ти си противоречиш. Мога и точно да покажа с какво - жокер, от степента на сгъстяване зависи едновременно и КПД и литровата мощност... Ако не цитираш цикъла на Карно само за тежест(щото той няма общо с раелните ДВГ), би трябвало да ти е ясно.

За да не си говорим празни приказки се опитах да намеря данни за реалния КПД на старите и по-новите ДВГ. Има предостачно информация за обороти, въртящи моменти и прочее, но информацията за КПД е дълбоко засекретена. Или поне аз нищо не намерих.
Някой може ли да ми подскаже къде да търся?
Единствното, което намерих е че двигателя на корсата има най-висок въртящ момент при значително по-виски обороти от двигателя на стародревния голф. Това практически изключва шансовете на 20 години по-новия двигател да съперничи на прадядо си по икономичност въпреки пропагандата от фейсбук.
Все пак не мога да открия данни за КПД и ще съм благодарен, ако някой ми подскаже.


Потребителски аватар
stefan4o
VW експерт
VW експерт
Мнения: 16337
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот stefan4o » Сря 10 юли 2019 19:01


Ако се не лъжа КПД на атмосферен бензин е около 30 и няколко процента. Някъде из нета съм го мяркал.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: martiob и 21 госта