Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1223
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот stypkata » Пет 17 мар 2023 8:26


kris11 написа:
stypkata написа:На мен ми счупиха двигател на баничарка Opel Combo .

1,3 CDTI ??

Да




Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1348
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Пет 17 мар 2023 9:35


На някой ГТП не форсират въобще, на други съм виждал, но макс до 2500-3000 оборота, то нагоре вече какво може да измери тоя уред въобще ? Някой бензин ако е на 7000 оборота какво ще мерят по точно? Чак ми е смешно :mhihi


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Пет 17 мар 2023 11:10


На празен ход го мериха при мен и това ми се струва по-логично. Като е зле колата ще замърсява и на празен ход.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 570
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот alpinab » Пет 17 мар 2023 11:51


Абсолютно нищо не мерят. Чудят се на различните места според вида на конкретния им газ-анализатор как ажеба да го излъжат(стъкмят) да влезне в някакви допустими норми годни за официален документ.

Ако изобщо го ползват ами няма някаква залъгалка, която да пуска по комуникационната му линия фиктивни показатели към ПЦто, което "уж" е свързано към централизирана система за мониторинг. Ала бала ....


Аз съм виждал с очите си как при липса на задни спирачки (блокирали спирачни апарати), колата минава 2пъти с предните и единия път се отчитат все едно е задния мост..... ние за газовете се кахърим....


stoyanfourn
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот stoyanfourn » Пон 05 юни 2023 8:14


Имам едни притеснения и се чудя къде да коментирам. За да не отварям нова тема (няма друг вариант) реших да пиша тук.
Вече съм писал по друг проблем с колата ми неотдавна, но стана много дълго, а темата беше друга.
След като ремонтирах двигателя (едното няма нищо общо с другото, доказано е и въпроси като "Не е ли подозрително веднага след ремонта да възникне нов проблем?" са безсмислени) се появи друг проблем.
Както вече казах, писах за него и темата стана много дълга, темата ми беше за двигателя, който след като се повреди запуши DPF филтъра и така нататък - оправено е.
Обаче ми светнаха две лампички на таблото за неизправен ABS плюс червената лампичка за ръчната спирачка мигаща, и при даване на ключа на контакт изсвирва три пъти звуков сигнал в таблото.
Собственика на сервиза в който ми правят колата ме успокои, че на техническия преглед гледат само на стенда спирачките и нищо друго, ABS-а не би трябвало да ми бъде проблем.
Притеснението ми е това, че до края на седмицата трябва да мина на преглед, а на таблото ми е дискотека със цветомузика (сигналът звучи само при даване на контакт, после спира)!
Наистина, спирачките са перфектни, спира, върви нормално и ръчната е супер. Обаче на сайта на някои пунктове пише какво се гледа, например: Оборудване на спирачната уредба (функциониране, състояние, ръчна спирачка, ABS и др.). Е защо го пише и този ABS че се гледа? На стенда няма как да се тества, освен сигнализацията.
Да не пропусна да отбележа - във Порше сервиза проверих, да поръчам нов модул (проблемът е в него - доказано), трябва да чакам 2-3 седмици доставка и струва някъде към 2200 лева, които нямам.
С други думи - мисия невъзможна! Другият вариант е съмнителен - ремонтират ги, но не са като нови. И пак не става за един ден.
Ако някой е минавал на технически преглед с неработещ ABS ще ми бъде много от полза да знам. Благодаря предварително!


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот hooligan_sk » Пон 05 юни 2023 9:47


Много е малка вероятността, да попаднеш на толкова съвестен проверяващ. Масово се минава със всякакви коли. Ако толкова те тревожи, всеки тук може да ти даде пункт, където нищо не гледат. :th_up


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4249
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот tdi fen » Пон 05 юни 2023 10:08


има и такива пунктовете,които са изключение наскоро познат ми се оплака,че не го пуснали за заради светещ check engine на мен не ми се случвало минавал съм със светеща грешка


stoyanfourn
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот stoyanfourn » Пон 05 юни 2023 10:17


hooligan_sk написа:Много е малка вероятността, да попаднеш на толкова съвестен проверяващ. Масово се минава със всякакви коли. Ако толкова те тревожи, всеки тук може да ти даде пункт, където нищо не гледат. :th_up


Надявам се, и аз мисля че не е задължително - в България поне няма изисквания за ABS модул, след като спирачките са окей. Проблемът е само че не мога да изчистя лампичките и алармата на таблото, друго всичко е наред. Изчистиха ми грешките на тестер (в сервиз), карах така един ден без проблем, после пак се разсветиха.
Гадното е че има и пищялка, все едно има пожар и не остава незабелязано.
Само да уточня че преди така карах едно Пежо 406, то нямаше ABS щото беше старо, но пък имаше въздушни възглавници (airbag) и изведнъж така ми светна лампичка за тях.
Ходих няколко пъти да ми оправят модула, дадох сума ти пари, сменях го с друг втора употреба, и нищо!
Накрая се ядосах, свалих таблото, изскубах лампичката и проблемът се реши. Така минах на преглед - никой не забеляза нищо.
Обаче сега са три лампички като едната е за ръчната която мига. Ръчната е перфектна въпреки лампичката - гледах на дисплея на радиото има елементарна диагностика и показва когато е дръпната ръчната че е наред.
Нямам излишни пари сега иначе бих си купил един тестер ELM327 който да може да трие тази грешка, дори да е временно.
Така че, единствено се надявам да мина без проблем както досега, дали няма да ме питат за проблема ми е чудно само.
Интересува ме само има ли някой като мен да е минал на преглед с такъв проблем.
Досега там където съм ходил не съм имал проблеми - ако имам примерно изгоряла крушка или някой друг дефект ми го казват, което е много полезно, само веднъж ме връщаха за неработеща задна спирачка, което също е разбираемо и правилно.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 05 юни 2023 10:33


На жена ми колата 6 години минаваше преглед със светеща ръчна и развален ABS плюс един голям надпис STOP на дисплея на километража .Така си отиде колата на отпадъци с цветомузика по цялото табло .Но преди да вляза за преглед съм предупреждавал техниците за повредата в този модул ,отговора е бил винаги един и същ "Нас ни интересува колата да има добри спирачки отпред и отзад и функционираща ръчна .Винаги съм минавал успешно преглед защото колата наистина имаше перфектни спирачки .Според мен трябва да попиташ след като обясниш каква е ситуацията ,инак рискуваш да попаднеш на някой натегач и да ти откажат да пуснат колата ако прегледа е започнат .В такъв случай колата влиза в общ регистър и имаш 20 дена да отстраниш проблема ,преглед няма как да минеш в друг пукт защото всички ще виждат в този регистър ,че колата има технически проблем.Успех .


stoyanfourn
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот stoyanfourn » Пон 05 юни 2023 12:22


Благодаря, това исках да разбера, значи надявам се да нямам проблеми с прегледа. Както вече казах, за 20 дни е невъзможно да се оправи този проблем, който по никакъв начин не застрашава безопасността на колата. Ако карам Москвич например, как ще го пуснат, след като няма ABS? От Порше сервиза официално ми обявиха 2-3 седмици само за доставка на модула, дори да ги имах тия два бона на разположение - физически е невъзможно да оправя проблема толкова бързо.
Охарчих се много тия дни, иначе бих си взел някакъв модул да го вържа на OBDII буксата да опитам поне временно да оправя тези лампички да не светят.
Там където ходя редовно, не са натегачи както казваш. Ходя защото наистина проверяват важните неща, един път ми обърнаха внимание за изгоряла крушка на задната регистрационна табела, но разбира се ме пуснаха без проблеми, просто ми казаха да знам. По окачването ако видят нещо - също ми казват, но винаги ме пускат. Единственият път когато ме върнаха беше преди много години, и то за неработещ заден ляв спирачен апарат - наистина неизправна спирачка, която оправих. Тогава просто не продължиха прегледа, все едно не съм ходил.
Дано да нямам проблеми тия дни. Мисля обаче да я измия все пак, има нужда.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2213
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Каспър » Вто 06 юни 2023 7:57


На прегледа ги интересува какви стойности ще покажат спирачките на валяците. Светещи лампи не ги бъркат. ABS е подпомагаща, а не задължителна система и неизправност в тази система не означава, че колата няма да спре адекватно. Даже при работещ ABS спирачния път се удължава минимално според настилката за сметка на управляемостта на колата по време на спиране.
Междудругото Пежото ти не е било без ABS защото е старо, а защото е било с малък двигател. При по-големите двигатели има ABS. Същото лампата за airbag свети заради дефектна букса под шофьорската седалка, не заради модула на възглавниците.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Вто 06 юни 2023 9:44


stypkata написа:На мен ми счупиха двигател на баничарка Opel Combo .На теста за изгорели газове форсираха двигателя на празен ход в червените обороти (педала до ламарината с припомпванкя) около 10мин.Не знам за какво го правят този тест.Казаха че това били новите правила и трябвало да се измери точно колко замърсява колата.Вече било по-трудно да се мине теста .Сърцето ме заболя като слушах как реве това опелче.В други пунктове не се е случвало това форсиране.Напълно нормално си минава всичко .Това става в представителството на Peugeot в Бургас .Там повече не стъпвам .От тогава съм по мъките с това опелче и даже в момента търся нов двигател защото основния ремонт се оказа неуспешен.

В Германия това си е стандартната процедура. Не са чак 10 минути, а 3-4 пъти форсиране до прекъсвач. Има изключения(надлежно регламентирани в законите им), когато колата не може да се форсира до високи обороти на празен ход(софтуера и не го позволява). Също и за по-новите коли май е по-различно. И това е само за дизел, при бензин не се прави така.
Който не вярва, имам някъде протоколи от тамошен преглед, там си се вписват и оборотите. Т.е. има изискване, да се достигнат определени максимални обороти за определено време(примерно секунда). Максималните обороти ги казва стенда колко са на твоя модел кола, и ги пише в протокола(с малък толеранс "от-до"). Така се гарантира, че се натиска достатъчно силно и рязко газта при мерене на димнос. Щото у нас като форсира плавно до 2500 оборота, никой дизел няма да изпуши на празен ход. Затова се регламентират конкретни условия, при които ако мотора е неизправен, да проличи. Здрав мотор не може да се счупи от такова форсиране.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1348
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Вто 06 юни 2023 9:47


Че то си е пълна глупост, така или иначе товар няма на празен ход, пък ти колкото щеш газ давай, ще хвърли някви сажди които е събрало по гърнетата и това е, или трябва да е хипер счупен тоя дизел и не в час за да изпушва на празен ход при даване на газ.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Ивайло Димов » Вто 06 юни 2023 9:58


Нямаш натоварване да ходовата част и скоростната кутия ,нямаш и въздушно съпротивление както при движение но така или иначе двигателя се разгонва до определен въртящ момент при определени обороти .Да не се прави сравнение с измерване на дино-стенд щото там те вълнува мощност на ДВГ и мощност на колелата ,а при тия еко тестове целта е да се види какви изгорели газове изхвърля бензиновата колат и каква е димността при дизелите .


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Вто 06 юни 2023 10:28


fur1ous написа:или трябва да е хипер счупен тоя дизел и не в час за да изпушва на празен ход при даване на газ.

Пушат си на празен ход колкото искаш. Стига да се подаде малко газ.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 258 госта