Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Съб 10 юни 2023 17:14


Все пак трябваше да пуснеш отделна тема.

За гаранция на модул втора ръка - ако 6 месеца работи, не виждам защо трябва да предполагаш, че ще се повреди на седмия. Тя и чисто нова част за 2000лв има 1г гаранция.

PS: Нещо не схванах защо ще купиш частта втора ръка и ще платиш за ремонт? Ако ще ремонтират, да ремонтират твоя модул. Втора употреба не значи, че купуваш нещо полу-работещо, което иска ремонт.

Последна промяна от 777 на Съб 10 юни 2023 17:18, променено общо 1 път.




stoyanfourn
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот stoyanfourn » Съб 10 юни 2023 17:15


fur1ous написа:Браво, гоУем си, не знам защо не си демонтираш педала на спирачката, не ти трябва, ще спираш с ръчната, щом си преценяч няма да ти е проблем.


valka е прав. Аз също съм спирал старата кола Пежо 406 без никаква спирачка. Просто ми се скъса жилото и педала буквално падна на земята, па ей го на, още съм жив, и колата я пратих на Надин още здрава и минала технически преглед. Просто беше много стара, с олющена боя, разпърцана тапицерия отвътре и т.н.
Повтарям абсолютно подкрепям valka, кара се със спазване на дистанция и съобразена скорост. Много джигити се чудят като какво ще да рече това "съобразена скорост". Вярно, няма разписани точни правила в закона, но това значи да не се лепиш буквално на багажника на колата пред тебе докато караш с 80km/h по Цариградско да речем!
А на мен ми се е случвало, например тия дни буквално, изневиделица в огледалото за обратно виждане гледам - на багажника ми свети някакъв фар!!!
А то какво било - някакъв моторист ми се лепнал отзад, как се появи изобщо не го усетих, и ако стане нещо и натепам спирачките рязко какво правим?
Каскада като от филм със Том Круз!!!
Направо си изкарах акъла, добре че оня ме изпревари с мръсна газ след 5 секунди.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1348
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Съб 10 юни 2023 20:06


stoyanfourn написа:и ако стане нещо и натепам спирачките рязко какво правим?.


Няма как да ти се случи и да стане нещо, ти си преценяч и не може да изпаднеш в ситуация при която да натиснеш рязко спирачка, все пак ги спираш колите и без никаква спирачка.


bbb12
Мнения: 124
Регистриран на: Съб 28 мар 2020 18:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот bbb12 » Съб 10 юни 2023 20:14


То е ясно, че трябва да се кара разумно, със спазване на дистанция, съобразена скорост и т.н. Личното ми мнение обаче е, че със спирачки, гуми, окачване и подобни, компромиси не трябва да се правят. Щом колата си има ABS, най-добре е да си работи. Не е никак малка ползата от него. Аз бих си взел модул втора ръка. Щом дават 6 месеца гаранция, не виждам причина да се притесняваш.


stoyanfourn
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот stoyanfourn » Пон 12 юни 2023 14:48


bbb12 написа:То е ясно, че трябва да се кара разумно, със спазване на дистанция, съобразена скорост и т.н. Личното ми мнение обаче е, че със спирачки, гуми, окачване и подобни, компромиси не трябва да се правят. Щом колата си има ABS, най-добре е да си работи. Не е никак малка ползата от него. Аз бих си взел модул втора ръка. Щом дават 6 месеца гаранция, не виждам причина да се притесняваш.


Ами да ти кажа имам конкретна причина да се притеснявам за модул втора употреба, дори тестван и отремонтиран, защото съм ги играл тия филми вече.
Не точно с този модул, а с airbag системата на старото ми Пежо. Там нямаше гаранция но само си хвърлих едни пари на вятъра.
С ключалки на брави на вратите съм правил много ремонти където ми се случва често да се връщам за рекламация да ги дооправят, докато един път ми изтече гаранцията и буквално на 7-мия месец при 6 месечна гаранция си платих като поп за същия ремонт.
Там цените обаче са малки в сравнение с 300 лева за ремонт на модул втора употреба, който струва повече от 300 лева и то без монтажа му!

Да повторя отново: Не оспорвам, че след като една система я има в колата, то най-добре е тя да се възстанови и да работи както е предвидено от производителя - тук нямаме спорове.
Обаче като отчетеш факта, че (благодарение на други колеги тук във форума които ме посъветваха) модулът се оказа че имал фабричен дефект, и след като този дефект вече е бил отстраняван, да дам една шапка пари за кефа да карам 6 месеца с ABS - как я виждаш тая?
Ако питаш моето лично мнение, аз ако имах излишни два бона като минимум, щях да си поръчам от "Порше" оригинален нов модул и да платя в някой сервиз да ми го монтират.
Обаче нямам чичо милионер в Америка, пък и нямам навика да попълвам тото фишове.
Да оставим настрана факта, че 2 години вече я карам тази кола и нито веднъж не съм усетил легендарното "потропващо" или "придърпващо" действие както го описват навсякъде. Чел съм и съм чувал много, но ето на - честна дума, нито веднъж не го усетих.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Пон 12 юни 2023 15:40


stoyanfourn написа:Там цените обаче са малки в сравнение с 300 лева за ремонт на модул втора употреба, който струва повече от 300 лева и то без монтажа му!

Пак ще попитам, защо трябва да ремонтираш модула след като го купуваш втора употреба? Трябва да се препрограмира и настрои за новата кола или просто така смяташ, че все нещо ще трябва да се поправи?


bbb12
Мнения: 124
Регистриран на: Съб 28 мар 2020 18:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот bbb12 » Пон 12 юни 2023 18:00


Нали знаеш, че белата става веднъж. То, и аз реално ползвам ABS веднъж на 1-2 години, ама се радвам много, че го имам и си е нужен. Винаги може да изпаднеш в непредвидена ситуация, дори и да си най-внимателния и добър шофьор на света. Ясно е, че е възможно да се прецака "новият" модул, но то с всичко е така. Предполгам, че след като дават гаранция тия модули са минали някаква профилактика. Колите, особено пък старите си искат поддръжката. Реално, като се замислиш едни нови гуми среден клас и то 15-ки са ти 500 лева.


Потребителски аватар
tomata
Мнения: 483
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
Двигател: AWT AWC
Местоположение: Пазарджик

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот tomata » Пон 12 юни 2023 18:39


Ако те бутат 300лв ремонт по колата, по - добре си купи карта за градският за 1г 365лв и не се мъчи повече


stoyanfourn
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот stoyanfourn » Вто 13 юни 2023 9:13


bbb12 написа:Нали знаеш, че белата става веднъж. То, и аз реално ползвам ABS веднъж на 1-2 години, ама се радвам много, че го имам и си е нужен. Винаги може да изпаднеш в непредвидена ситуация, дори и да си най-внимателния и добър шофьор на света. Ясно е, че е възможно да се прецака "новият" модул, но то с всичко е така. Предполгам, че след като дават гаранция тия модули са минали някаква профилактика. Колите, особено пък старите си искат поддръжката. Реално, като се замислиш едни нови гуми среден клас и то 15-ки са ти 500 лева.


Добре, тук темата придобива философски измерения, разбрах. Значи, тия дни гледах по Нова ТВ някакъв "умник" се снимал как кара чисто новата си лъскава лимузина на автопилот!
Вече има такива и в България, а по света не са вече рядкост. Тоест, той седнал на пасажерската седалка отдясно, и снима шофьорската - зад волана няма никой, а колата сама върви!
Значи, като ми се прецака автопилота, трябва задължително да си го ремонтирам, щото така е по-безопасно?
Всъщност, точно обратното! Аз не съм автомобилен експерт, тъй че моето мнение не е меродавно. Обаче по телевизията се изказа автомобилен експерт, и той каза куп причини в България да не се използва автопилот, още повече ако зад волана няма никой. Освен това, в ЗДП няма точка, по която да спрат кола без шофьор! Дотолкова е морално остарял.
Накратко за ABS-a: Купуваш си модул втора употреба (ако намериш изобщо) от някоя морга, слагаш го и... изненада! Не работи! Говорил съм с Вальо, собственика на сервиза където ходя, той ми каза за случаи в които слагат такъв модул а става още по-зле - колата спира когато си иска.
Така че модул втора употреба - котка в чувал!
Има такива със 6 месеца гаранция, но от Англия (или други по-далечни държави). Но са още по-скъпи, а и като изтече гаранцията пак се хапеш за палците щото вероятността да има отказ не е малка.
Новият модул затова струва 2100 лева, защото е нов, и предполагам с много по-дълга гаранция (не съм питал, но да речем 5 години или нещо такова).
Блазе му на този който ги има парите да си купи. Той ще е щастлив и спокоен че няма да попадне в "непредвидена ситуация". Аз нямам такава възможност затова карам без.
Както вече поясних - 2 години карам същата кола и нито един път не съм усетил действието на ABS. Обърни внимание - не съм усетил действието на системата, не че не съм попадал в какви ли не ситуации, карал съм и в дъжд и сняг, и на мокро, локви, кал всичко!


stoyanfourn
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот stoyanfourn » Вто 13 юни 2023 9:17


tomata написа:Ако те бутат 300лв ремонт по колата, по - добре си купи карта за градският за 1г 365лв и не се мъчи повече


Да бутат ме. Особено като дадох току що 1200 лева за ремонт на двигателя. И не само това. Знам че една кола иска разходи, и не ми е първата кола.
Но колата ми е минала технически преглед без забележки, така че да спорим доколко е жизнено необходима една система в автомобила е безсмислено.
Апропо, имам си карта за градския транспорт, мерси за предложението, но нямам нужда.


stoyanfourn
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот stoyanfourn » Вто 13 юни 2023 9:21


777, не се ли изразих достатъчно ясно? Да намериш работещ модул ABS втора употреба не е като да намериш капак за багажника втора употреба. Отделно не във всеки сервиз ще ти го монтират.
Питал съм, не коментирам нещо което не съм проверил.
Купувал съм много части от морги и знам как ги изскубват от колите, складират, рекламират и продават.
Разбира се, всеки е свободен да реши как да постъпи, аз обясних защо съм скептичен.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Вто 13 юни 2023 10:10


stoyanfourn написа:777, не се ли изразих достатъчно ясно? Да намериш работещ модул ABS втора употреба не е като да намериш капак за багажника втора употреба.

Не, не се изрази достатъчно ясно. Попитах те 2 пъти - защо е нужен ремонт на част втора употреба. Трети път те питам, защото ти не се изрази ясно досега. Това, че се намира трудно е друга тема. Въпросът е, защо ще го купиш на старо и веднага ще плащаш за ремонт? Дай да ремонтират твоя като има такива специалисти и ще спестиш половината пари.

И между другото темата е за ГТП, а 2 страници коментираме философиите ти.


Потребителски аватар
NikMar55
Мнения: 209
Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
Автомобил: Golf 4
Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
Местоположение: Габрово

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот NikMar55 » Вто 13 юни 2023 10:49


Защо в крайна сметка не заложиш на Сталинския принцип "Есть человека-есть проблема, нет человека-нет проблема". Продаваш я и нямаш проблеми.


mar011@abv.bg
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 02 юни 2021 12:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот mar011@abv.bg » Пет 14 юли 2023 8:53


Понеже писах по назад в темата, сега мога и аз да потвърдя, кола не ходила на преглед 10 месеца вчера си мина без никой да каже нищооо :)


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Ивайло Димов » Пет 14 юли 2023 9:14


Никакъв проблем няма ,може и 5 години да не е минавала .Стига да има платени данъци и валидна ГО .Но ако стои на обществено място 3 месеца след изтичане на ГТП ако някой подаде сигнал в общината издава се предупредителен лист на собственика ,ако не я отстрани или не премине ГТП се репатрира принудително.
Прегледа вече е станал 60 лева ако има АГУ е 65 ,друг нюанс след разговор с техниците -оказва се че афтърмаркет и универсалните катализатори не вършат работа и се задръстват след 2-3 години .Така ,че който е решил да си слага подобен да прецени дали си заслужава парите ако неговия е задръстен .



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 239 госта