Здравейте колеги,
Имах леки щети по бронята. Реших да я вкарам за боядисване преди да е дошла зимата. Закарах колата в сервиз за който има отлични отзиви в интернет.
Резултата беше че бронята ми е боядисана без да се вземе предвид че другите детайли са избледнели от слънцето и сега боядисания елемент стой по тъмен от другите. Ходих да правя уж рекламация но ми казаха че уж боята била прясна, калниците също били за боя, нямало как да стане и т.н.
Пълни глупост, бях си боядисвал други елементи преди 2-3 месеца не мога да видя разлика. В другия сервиз обаче не бяха много коректни откъм документация за каското и затова реших да пробвам на друго място.
Въпроса е сега какви са ми ходовете за да изравня цветовете или вече мога да мисля за нов бояджия които да знае как да нацелва боите
Изравняване на боя на два детайла
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Изравняване на боя на два детайла
Отиваш с колата да ти направят боята, всеки продавач на бои има от всяка боя по няколко нюанса! Избира се чрез налагане на шаблоните до близки детаили по светло.
Пълен съвпадък е невъзможен.
Пълен съвпадък е невъзможен.
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Изравняване на боя на два детайла
И аз пострадах от една руса мадама, чийто парктроник уж късно се задействал. Като я взех колата от бояджията само дето не припаднах. Въобще не бях съобразил че черното вече не е толкова черно и сега прясно боядисаната броня седи като на свинче звънче
Re: Изравняване на боя на два детайла
Ужас! Този само с основните цветове ли работи?
Дали има варянт когато ходиш на бояджия и първо да ти забърка малко боя и да се пръсне някъде по детайла да се прецени дали това е цвета?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Дали има варянт когато ходиш на бояджия и първо да ти забърка малко боя и да се пръсне някъде по детайла да се прецени дали това е цвета?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Изравняване на боя на два детайла
Боята нали си има код? Той бояджията добре прав за себе си. Боята според кода и боядисва.
Re: Изравняване на боя на два детайла
Е тук е тънкия момент, другите детайли са избелели от слънцето и цвета не им е като този от номера на етикета
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Изравняване на боя на два детайла
Vincent1 написа:Е тук е тънкия момент, другите детайли са избелели от слънцето и цвета не им е като този от номера на етикета
Тук е и дебелия момент - няма как да стане.
Пастира се цялата кола и тогава се вижда дали проблемът е в бояджията или старата боя.
Боите са различни видове и има еднокомпонентни и двукомпонентни. От вторите има и металици, перли и т.н.
Какъв цвят е колата и каква е тя?
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Изравняване на боя на два детайла
stefarata, ако боята не е металик пастирай с паста за стари и износени бои! После с вакс и ще стане като нова!
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Изравняване на боя на два детайла
От два дни я гледам темата и се чудя, дали да пиша...
Тънките и дебелите моменти, са много повече, от колкото можете да си представите...Има бои, по кода на които излизат десет и повече варианта.Има "лесни" цветове и такива, дето без преливка в съседния детайл не се получават.
Отделно,като идете в сервиз по застраховка,вие сте половин клиент-плаща застрахователната компания и то не особено добре,затова и качеството е не особено добро.
Колегат с шарана,може поне да си измие колата,то цвета пак няма да пасне,но поне ще се приближи.
За видовете бои няма да пиша,че и без това стана дълго,автомобилите отдавна се боядисват само с двукомпонентни.
Тънките и дебелите моменти, са много повече, от колкото можете да си представите...Има бои, по кода на които излизат десет и повече варианта.Има "лесни" цветове и такива, дето без преливка в съседния детайл не се получават.
Отделно,като идете в сервиз по застраховка,вие сте половин клиент-плаща застрахователната компания и то не особено добре,затова и качеството е не особено добро.
Колегат с шарана,може поне да си измие колата,то цвета пак няма да пасне,но поне ще се приближи.
За видовете бои няма да пиша,че и без това стана дълго,автомобилите отдавна се боядисват само с двукомпонентни.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Изравняване на боя на два детайла
taran написа: За видовете бои няма да пиша,че и без това стана дълго,автомобилите отдавна се боядисват само с двукомпонентни.
Хващаш ли се на бас?
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Изравняване на боя на два детайла
group® написа:taran написа: За видовете бои няма да пиша,че и без това стана дълго,автомобилите отдавна се боядисват само с двукомпонентни.
Хващаш ли се на бас?
Правиш ли разлика между двукомпонентни и дву и повече слоини?
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Изравняване на боя на два детайла
Дай да не говорим за слоеве, а за компонентите на една боя - one stage, two stage, ...
За да не стават обърквания.
Тъ, one stage боя ползва ли се или не, в днешни дни?
За да не стават обърквания.
Тъ, one stage боя ползва ли се или не, в днешни дни?
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Изравняване на боя на два детайла
group® написа:Дай да не говорим за слоеве, а за компонентите на една боя - one stage, two stage, ...
За да не стават обърквания.
Тъ, one stage боя ползва ли се или не, в днешни дни?
С английския не съм добър,както и с другите чужди езици...
Та на български:
Еднокомпонентна боя-боя без втвърдител,може да прибавиш разредител на вкус.
Двукомпонентна боя-боя+втвърдител,и тук можеш да добавиш разредител.
Според теб, коя е one stage,коя two stage щото това по-ми пасва за слоевете...ма както писах,не ми е сила англииския.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Изравняване на боя на два детайла
Нещо мешаме неща.
Това боя-боя не го разбирам. А и втвърдители и разредители също не определят боята.
Еднокомпонентна си е боя с лак. Нанася се в една стъпка и оттам - one stage.
База и лака си multi stage боя.
Каква ти е базата, па и лака - не обсъждаме. Тоест ако искаш с 10 слоя база докарвай ефекти - пак си е двукомпонентна боя.
Та за еднокомпонентната идеше реч - използва си се до ден днешен. Разни жълти, бели, червени и т.н. цветове на бусове, баничарки и дори леки коли.
Ферари след кратко минаване на база/лак около 1992г., минават пак на еднокомпонентна PPG (двукомпонентната им беше на Глазорит).
Има и други хай енд коли с еднокомпонентни.
Тъ, факт е, че намаля използването, но има приложения доста и днес.
Това боя-боя не го разбирам. А и втвърдители и разредители също не определят боята.
Еднокомпонентна си е боя с лак. Нанася се в една стъпка и оттам - one stage.
База и лака си multi stage боя.
Каква ти е базата, па и лака - не обсъждаме. Тоест ако искаш с 10 слоя база докарвай ефекти - пак си е двукомпонентна боя.
Та за еднокомпонентната идеше реч - използва си се до ден днешен. Разни жълти, бели, червени и т.н. цветове на бусове, баничарки и дори леки коли.
Ферари след кратко минаване на база/лак около 1992г., минават пак на еднокомпонентна PPG (двукомпонентната им беше на Глазорит).
Има и други хай енд коли с еднокомпонентни.
Тъ, факт е, че намаля използването, но има приложения доста и днес.
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Изравняване на боя на два детайла
Че ги мешаме е ясно :)
Едно време, се ползваха алкидни или синтетични бои-не им трябва втвърдител.У наше село, на тех им викат еднокомпонентни.
По това време у другите села вече ползваха т.нар акрил-точно за бели,жълти,червени - ма той вече си е двукомпонентен-боя(акрилна смола+оцветители) + втвърдител.
Базова боя+ лак = на двуслойна-едиият слой е цвета,втория лака.От тях,базата е еднокомпонентно-не изисква втвърдител,лака е дву компонентен-трябва, да му добавиш втвърдител.
Та затова, наличието на втвърдител определя боята като едокомпонентна (с една съставка) или двукомпонентна (с две съставки-боя и втвърдител или лак и втвърдител).
Сериозно се съмнявам,Ферари,да ползват алкидна боя,без значение на производителя.
Едно време, се ползваха алкидни или синтетични бои-не им трябва втвърдител.У наше село, на тех им викат еднокомпонентни.
По това време у другите села вече ползваха т.нар акрил-точно за бели,жълти,червени - ма той вече си е двукомпонентен-боя(акрилна смола+оцветители) + втвърдител.
Базова боя+ лак = на двуслойна-едиият слой е цвета,втория лака.От тях,базата е еднокомпонентно-не изисква втвърдител,лака е дву компонентен-трябва, да му добавиш втвърдител.
Та затова, наличието на втвърдител определя боята като едокомпонентна (с една съставка) или двукомпонентна (с две съставки-боя и втвърдител или лак и втвърдител).
Сериозно се съмнявам,Ферари,да ползват алкидна боя,без значение на производителя.
Последна промяна от taran на Чет 12 дек 2019 23:05, променено общо 2 пъти.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 99 госта