Лента за обратен завой
Re: Лента за обратен завой
За съжаление в последно време все по често ми се случва на напълно нормални кръстовища, хора да се опитват да се разминаваме по червените линии! И дори по лошо, опитват се да ми обясняват, че така било правилно!
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Лента за обратен завой
Преди 15-ина години,на това кръстовище
бул. „Cливница“
https://maps.app.goo.gl/hgfJhC7pUBPpF93v9
една госпожа ме нарече "селянин" щото искам да го превзема по "зелените линии".
Аз с регистрация ВР,Тя коренна"софийска жителка".
бул. „Cливница“
https://maps.app.goo.gl/hgfJhC7pUBPpF93v9
една госпожа ме нарече "селянин" щото искам да го превзема по "зелените линии".
Аз с регистрация ВР,Тя коренна"софийска жителка".
- Asko VW
- Мнения: 818
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Лента за обратен завой
На Орлов мост действително е различно от дискутираното тук, едно защото са две отделни кръстовища със съответната маркировка, ленти и светофари, а и движещите се по Царя в посока Цариградско (Плиска), нямат право на ляв завой по Евлоги Георгиев
Колкото до стандартните кръстовища, закона е пределно ясен, траекторията е по най-късия път без да навлизаш в лента за насрещно движение, ако имаш повече от една лента за движени в посока е от крайна лява (или обозначените за ляв завой ленти, може да е повече от една) в крайна лява, пак по най-късия маршрут, тоест по зелените линии които са рисувани на фотото. По този начин два насрещно движещи се автомобила, всеки от които завива на ляво се разминават с десните си врати без да си пресичат траекториите (без конфликтна точка), това не само осигурява безопасност, но и по-бързото преминаване през кръстовището, тъй като не се налага да се изчакват ако са повече колите. При големите кръстовища, особено ако са натоварени, а и регулирани със светофар има една особеност, ако светофара е настроен така, че да пуска по различно време завиващите на ляво и насрещно движещите се на право, или просто в момента няма такива си минаваш по зелените линии и това не е проблем, НО ако светофара е настроен така, че да пуска едновременно завиващите на ляво и насрещно движещите се на право (и в момента има такива), то тогава важи правилото, че завиващите на ляво трябва да пропуснат насрещните, които преминат на право или завиват на дясно. В тази ситуация ако останеш на входа на кръстовището да чакаш насрещните да се източат и да минеш стриктно по зелената траектория, има голяма вероятност светофара да се смени и да си останеш там или в най-добрия скучай да успеете да минете само една, две коли. В такава ситуация се прави друго, влизаш направо в кръстовището и спираш малко преди средата му и там чакаш насрещните, така осигуряваш преминаване на само за себе си, но и за още няколко коли зад себе си (което леко изменя посочената зелена линия). Ако отсрещните коли, които ще завиват наляво направят същото (спрат малко преди средата на кръстовището), си се разминавате спокойно и безконфликтно с десните врати. За съжаление обаче има водачи, които в такава ситуация навлизат твърде дълбоко в кръстовището, в самата му среда, че и след нея и се получава едно пречене, кръстосванки, заобикалянки, бавене, нерви ......
Колкото до стандартните кръстовища, закона е пределно ясен, траекторията е по най-късия път без да навлизаш в лента за насрещно движение, ако имаш повече от една лента за движени в посока е от крайна лява (или обозначените за ляв завой ленти, може да е повече от една) в крайна лява, пак по най-късия маршрут, тоест по зелените линии които са рисувани на фотото. По този начин два насрещно движещи се автомобила, всеки от които завива на ляво се разминават с десните си врати без да си пресичат траекториите (без конфликтна точка), това не само осигурява безопасност, но и по-бързото преминаване през кръстовището, тъй като не се налага да се изчакват ако са повече колите. При големите кръстовища, особено ако са натоварени, а и регулирани със светофар има една особеност, ако светофара е настроен така, че да пуска по различно време завиващите на ляво и насрещно движещите се на право, или просто в момента няма такива си минаваш по зелените линии и това не е проблем, НО ако светофара е настроен така, че да пуска едновременно завиващите на ляво и насрещно движещите се на право (и в момента има такива), то тогава важи правилото, че завиващите на ляво трябва да пропуснат насрещните, които преминат на право или завиват на дясно. В тази ситуация ако останеш на входа на кръстовището да чакаш насрещните да се източат и да минеш стриктно по зелената траектория, има голяма вероятност светофара да се смени и да си останеш там или в най-добрия скучай да успеете да минете само една, две коли. В такава ситуация се прави друго, влизаш направо в кръстовището и спираш малко преди средата му и там чакаш насрещните, така осигуряваш преминаване на само за себе си, но и за още няколко коли зад себе си (което леко изменя посочената зелена линия). Ако отсрещните коли, които ще завиват наляво направят същото (спрат малко преди средата на кръстовището), си се разминавате спокойно и безконфликтно с десните врати. За съжаление обаче има водачи, които в такава ситуация навлизат твърде дълбоко в кръстовището, в самата му среда, че и след нея и се получава едно пречене, кръстосванки, заобикалянки, бавене, нерви ......
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Лента за обратен завой
В Пловдив има едно кръстовище до Търговската гимназия, бул Руски и ул Гладстон, няма как да стане по зелените линии!
Накратко казано зависи от съответното кръстовище.
Накратко казано зависи от съответното кръстовище.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Лента за обратен завой
По яко е на предното кръстовище. Даже има и заснети нарушители.
Re: RE: Re: Лента за обратен завой
Колега, как така, „няма как да стане по зелените линии”, ти сериозно ли, та това е напълно нормално и стандартно кръстовище, и най нормално е да се минава по зелените линии!Курт Деликуртев написа:В Пловдив има едно кръстовище до Търговската гимназия, бул Руски и ул Гладстон, няма как да стане по зелените линии!
Накратко казано зависи от съответното кръстовище.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Лента за обратен завой
Ситуацията на бул Руски и ул. Гладстон е друга, Гладстон е тясна улица, а булевардът е с по 2 платна с 2 ленти и широка зелена зона между тях. Дълги години светофарите на Руски се включваха на зелено в двете посоки и ляво завиващите заставаха по схемата на червените линии.
Изход от тази ситуация има, ако светофарите на Руски не светват едновременно зелено, а едно след друго, което може би от скоро се е случило, като гледам снимка от Гугъл мапс от преден пост.
Изход от тази ситуация има, ако светофарите на Руски не светват едновременно зелено, а едно след друго, което може би от скоро се е случило, като гледам снимка от Гугъл мапс от преден пост.
- Asko VW
- Мнения: 818
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Лента за обратен завой
Има си кръстовища, при който заради дребни особености (често незабележими на пръв поглед) следването на зелените линии е най-малкото непрактично. Едно такова е това при кооперативния пазар в Русе. Там имаш булевард (Цар освободител) с две платна, всяко с по три ленти, той се пресича от ул. Шипка (от другата страна на кръстовището продължава като Панайот Хитов). Шипка е тясна, едно платно с две ленти, по една в посока, П. Хитов е с три ленти, една за изход от кръстовището и две за вход в него, като дясната е само за надясно, а лявата за наляво и направо (не съм убеден, че това е най-доброто решение), за да е още по-забавно Шипка и Хитов не са точно една срещу друга, а с известно отместване, т.е. не преминаваш по права линия през кръстовището, а косо леко на ляво. За щастие някой се е сетил, че ако пуснеш двата насрещни потока едновременно, при тази конфигурация, за завиващите на ляво (а покрай тях и за останалите) ще стане доста сложно и за това четирите потока (страни на кръстовището) се пускат самостоятелно, един след друг. НО ако не беше така настроен светофара, а и когато той не работи следването на зелените линии би било непрактично, защото завиващите на ляво и от Шипка и от Хитов, почти нямат място на което да спрат и да дадат предимство на насрещния поток който се движи направо, без с това да блокират зад себе си колите от техния поток, които също минават направо. В такава ситуация червените линии са по-практични, макар да се получава пресичане, прекръстосване на траекториите на завиващите на ляво. Интересното е, че на това кръстовище въпреки настройката на светофара, в час пик червените линии пак са по-практичните, тъй като заради натоварването не всички успяват да се изтеглят преди смяната на светофара и остават вътре в кръстовището, в пространството м/у двете платна на булеварда, така ако са били на зелената линия се оказват блокирани точно на пътя на тръгващият насрещен или страничен поток, но ако са били по червената са на място където не пречат, поне не и на преминаващите направо, естествено отсрещните, които завиват наляво на свой ред трябва да ги обиколят по червения път , но пак е по-добрия вариант.
Но това кръстовище е специфичен случай и не бива по него да се водим за останалите стандартни такива
Но това кръстовище е специфичен случай и не бива по него да се водим за останалите стандартни такива
Re: Лента за обратен завой
Колега, не виждам никаква логика и причина на нито едно от посочените кръстовища левите завой да стават по червените линии. Освен това, извинявай, но в закона няма такова понятие „по практично”, може донякъде на местна почва да си имате някакви „неписани” правила, но аз ако дойда във вашия град изобщо няма да ми дойде на акъла да правя ляв завой по червените линии!
За Руски/Гладстон в Пловдив важи същото, има си правила.
Единствено изключения може да правят кръстовища със съответната маркировка, като това на Метро Стара загора! Там маркировката ясно казва, че левия завой се прави с кръстосване, но там се разчита на това, че няма такъв трафик за ляв завой, в градски условия с този трафик не виждам как ще е „по практично”, те ще се задръстят в кръстовището така колите!
За Руски/Гладстон в Пловдив важи същото, има си правила.
Единствено изключения може да правят кръстовища със съответната маркировка, като това на Метро Стара загора! Там маркировката ясно казва, че левия завой се прави с кръстосване, но там се разчита на това, че няма такъв трафик за ляв завой, в градски условия с този трафик не виждам как ще е „по практично”, те ще се задръстят в кръстовището така колите!
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Лента за обратен завой
Тук също "кръстосват".
Бая въртях да намеря подходяща снимка,но за мен това е изключение.
https://www.google.com/maps/@42.703377, ... 6656?hl=bg
Бая въртях да намеря подходяща снимка,но за мен това е изключение.
https://www.google.com/maps/@42.703377, ... 6656?hl=bg
Re: RE: Re: Лента за обратен завой
А какъв е проблема да е без кръстосване, на същата снимка е, няколко секунди по късно. Точно за това кръстовище не бих казал, че има нещо нестандартно, напълно нормално си е!Zdravko Zankov написа:Тук също "кръстосват".
Бая въртях да намеря подходяща снимка,но за мен това е изключение.
https://www.google.com/maps/@42.703377, ... 6656?hl=bg
Изпратено от моят ALE-L21 с помощта на Tapatalk
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Лента за обратен завой
Не зная защо.
Място има.Може би ги обърква по-дългото време за разминаване,знам ли.
Място има.Може би ги обърква по-дългото време за разминаване,знам ли.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Лента за обратен завой
Абе аз знам защо и кои се объркват, ама ще ме обвините в расизъм ако го кажа...
Циганин в учебен автомобил не си спомням да съм виждал някога...
Карал съм чат пат и някои от автобусните линии минаващи баш там, проблема е, че идващите насреща са само от една лента, и съответно като си срещу тях, трябва да чакаш минаващите направо, а те и завиващите наляво ти навлизат от ляво, следвайки тия които не завиват. Ако пък тръгнат правилно наляво, нямат много видимост към идващите срещу тях направо. Отделно малко да дръпнат наляво, и след тях ги заобикалят отдясно за да пресичат направо, съответно при достатъчно движение си висяхме в кръстовището докато светне червено.
Циганин в учебен автомобил не си спомням да съм виждал някога...
Карал съм чат пат и някои от автобусните линии минаващи баш там, проблема е, че идващите насреща са само от една лента, и съответно като си срещу тях, трябва да чакаш минаващите направо, а те и завиващите наляво ти навлизат от ляво, следвайки тия които не завиват. Ако пък тръгнат правилно наляво, нямат много видимост към идващите срещу тях направо. Отделно малко да дръпнат наляво, и след тях ги заобикалят отдясно за да пресичат направо, съответно при достатъчно движение си висяхме в кръстовището докато светне червено.
Последна промяна от group® на Нед 26 яну 2020 23:00, променено общо 2 пъти.
Причина: Не се допускат мнения с расистки коментари!
Причина: Не се допускат мнения с расистки коментари!
Re: Лента за обратен завой
cecoa1 написа:Циганин в учебен автомобил не си спомням да съм виждал някога...
Аз съм виждал. Така че има изключения.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bread1978, Burner_inc, w_smith и 235 госта