Анализ за последиците от пандемията върху германската автомобилна индустрия

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
iliyankostov
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 19 авг 2010 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Анализ за последиците от пандемията върху германската автомобилна индустрия

Мнениеот iliyankostov » Пон 06 апр 2020 17:16


Здравейте, попадна ми един анализ за последиците от пандемията върху германската автомобилна индустрия.
Приятно четене, на който му се чете.
Прикачени файлове
Приложение № 2.pdf
(576.75 KиБ) Свален 82 пъти




Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Анализ за последиците от пандемията върху германската автомобилна индустрия

Мнениеот Курт Деликуртев » Пон 06 апр 2020 18:06


Кризите са добро нещо, щото курсът на акциите пада и може да се купят доста ефтино. Вчера се видях със сакъ приятел, купил е акции за 40 бона в евро. След няколко години може да направи дубъл, плаща 30% данък върху печалбата. И аз имам интерес, така с нашите инвестиции ще помогнем да се запазят няколко работни места.

Лично аз не вярвам Даимлер да затъне до гуша.

Последна промяна от Курт Деликуртев на Пон 06 апр 2020 20:35, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Анализ за последиците от пандемията върху германската автомобилна индустрия

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 06 апр 2020 19:13


Хубаво нещо викаш, 14 млн да останат без работа за да си купиш евтини акции, какво ще ги правиш после като няма да им се вдигне цената, щото няма да има кой да произвежда и продава мечти


Потребителски аватар
VasilStoichkov
Мнения: 158
Регистриран на: Съб 30 мар 2019 14:53
Автомобил: Passat B7 Variant 4motion 177hp
Двигател: CFGC

Re: Анализ за последиците от пандемията върху германската автомобилна индустрия

Мнениеот VasilStoichkov » Пон 06 апр 2020 21:07


Рано или късно икономиката ще се възстанови няма вечно да е така.... Много хора не работят защото самите им работодатели не работят, но после на същите тези работодатели ще им трябват работници.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12787
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Анализ за последиците от пандемията върху германската автомобилна индустрия

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 06 апр 2020 21:43


50% от настоящите.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Анализ за последиците от пандемията върху германската автомобилна индустрия

Мнениеот Чудомир » Пон 06 апр 2020 23:55


iliyankostov написа:Здравейте, попадна ми един анализ за последиците от пандемията върху германската автомобилна индустрия.
Приятно четене, на който му се чете.

Този анализ към какъв документ е приложен като "Приложение 2"?
Наблюдавам интересен тренд от български правителствени звена в последните няколко дни, които явно разбират ролята си в сегашната обстановка като "възможно обширно да съберем линкове в един документ и да го пуснем на простолюдието да са образова". С една дума, претърсваме интернета и Фейсбук на воля по цял работен ден и създаваме добавена стойност.

Съжалявам, но така не помагат - нито като ми пускат линкове, които не ми вършат работа, нито като преписват немската преса под надслов "анализ". Защото горния документ на 50% е взет дословно от Handelsblatt, и то само от една статия там, а за другите 50% не ми се занимава да ги търся откъде са ги превели. Та толкова по въпроса за "предоставено от българското посолство в Германия".

Та по темата: Пазарът на автомобили в Германия в момента е на кота 0. Според наблюденията ми няма нито продажби, нито покупки. А дори и да има някакви мижави бройки, то те не могат да бъдат пуснати в употреба, защото няма как да се регистрират (с уж изключения, които са от обществено значение).

В следващите седмици трябва да върна лизингов автомобил обратно на лизинговата фирма. Имайки предвид, че проблемът с Корона не е от вчера и все пак компанията е голяма, очакването ми е да имат готов процес как да върна колата. Еми нямат. Ситуацията в момента е такава, че:
- автокъщите са затворени - тоест няма на кого да върна автомобила, защото трябва да го приеме продавач, а не механик
- няма кой да му направи оценка в деня на връщането
- няма начин да оставя колата на плаца и да му правят оценка впоследствие, защото риска да ударят колата на плаца е теретически техен, но фактически - мой.

В този ред на мисли предлагам да продължим договора до "улесняване на ситуацията", при което ми казват, че това е възможно само до 4 седмици, след това щели да прекалкулират лизинга (т.е. ще стане почти двоен по последна информация). WTF? То е в техен интерес да не прекалкулират нещо, което след калкулацията ще е на мин -15% по-ниска цена отколкото е калкулирана сега. С други думи - бутат се в шамарите да осчетоводят загуба ...което също може да е на печалба в момента, кой знае...

Всички, абсолютно всички в момента са по-ниски от тревата и изчакват. Докато тръгнат продажби и поръчки, ще мине време. Лизинговите вноски последно бяха по-ниски от всякога и дори и на тези нива, след като поръчките не се случват, ще трябва произв. да измислят други критерии за засилване на апетита. Което са още по-ниски цени, което от своя страна снишава още повече потенциала на вторичния пазар, респ. цените, които могат да бъдат постигнати на него.
Пример: Не виждам как колата, която връщам след 2 години, ще и вземат 26 000 евро, макар и да е почти нова (на под 2000 км), след като същата, макар и с по-малко екстри, струваше преди Корона около 23 000 нова в магазина.


iliyankostov
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 19 авг 2010 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Анализ за последиците от пандемията върху германската автомобилна индустрия

Мнениеот iliyankostov » Пет 17 апр 2020 15:43


Незная как е в Германия, но тук в представителствата на ФВ, Порше Юг, вече има завишение на новите автомобили с около 1% и нещо. Причината била точно никаквитепродажби. Та май пак сме на обратно тук.


iliyankostov
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 19 авг 2010 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Анализ за последиците от пандемията върху германската автомобилна индустрия

Мнениеот iliyankostov » Съб 18 апр 2020 11:42


Срив в продажбите на "Фолксваген"

https://faktor.bg/bg/articles/prodazhbi ... se-srinali


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Анализ за последиците от пандемията върху германската автомобилна индустрия

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 19 апр 2020 8:53


Тоя срив съм сигурен че го има при всичките немски, френски, японски, американски и италиански производители



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: anton76, Bing [Bot], fur1ous и 61 госта