Колеги, моля за мнение дали може да се замени масло Тотал 0W30 АСЕА С2, което е в мотора и се препоръчва от ПЕЖО /BlueHDI/ с масло Кастрол 5w30 АСЕА С3
Нямам много вяра на Тотал и затова искам да сипя Кастрол, но цената за 0w30 на Кастрол е по-висока и затова съм се насочил към 5w30.
Това са характеристиките на двете масла и доколкото виждам разликата е само в ниското триене и вискозитет /в синьо и червено/
ACEA C2 - Моторни масла за бензинови и дизелови двигатели, които гарантират съвместимост и по-дълъг живот на DPF (филтър за твърди частици) и TWC (тристепенен катализатор), спомагат за икономията на гориво . Това са "low SAPS" масла с ниски нива на сулфатна пепел (<0,8%), фосфор (<0,07%) и сяра(<0,3%). Изискват ниско триене и вискозитет HTHS>2,9mPas.
ACEA C3 - Моторни масла за бензинови и дизелови двигатели, които гарантират съвместимост и по-дълъг живот на DPF (филтър за твърди частици) и TWC (тристепенен катализатор), спомагат за икономията на гориво . Това са "low SAPS" масла с ниски нива на сулфатна пепел (<0,8%), фосфор (<0,07%) и сяра(<0,3%). Изискват ниско триене и вискозитет HTHS>3,5mPas. ACEA C3 обикновено се свързва с фирмените одобрения VW50400/VW50700.
Колата е с Adblue система.
Благодаря Ви предварително!
Моторно масло 5W30 АСЕА С3 срещу 0w30 АСЕА С2
Re: Моторно масло 5W30 АСЕА С3 срещу 0w30 АСЕА С2
1.6 blueHDI 120к.с. ли е колата ? Т.е. маслото трябва да е съгласно B71 2312, ако е Пежо изобщо. Общо взето е непрепоръчително да минаваш на по-вискозно масло.
- venll-vr
- Мнения: 466
- Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, Враца
Re: Моторно масло 5W30 АСЕА С3 срещу 0w30 АСЕА С2
2.0 blueHDI 150 к.с. е колата. Колата е Пежо 308. Разликите са много малки между едното и другото. Кастрола е 5w30 е малко по-гъсто, но също е за коли с DPF, но иначе маслото трябва да съгласно B71 2312 одобрено от РSА и Тотал. Аз искам да сложа Кастрол, но С2 е по-скъпо и затова ми е въпроса. Тези които сменят масла - щом ще продават казват "няма проблем"
Re: Моторно масло 5W30 АСЕА С3 срещу 0w30 АСЕА С2
Ами принципно, че става за DPF никакъв критерии не е. Някой коли са изключително капризни към специфичната версия на маслото. Т.е. B71 2312 за Кастрол опцията, която намирам е Castrol Magnatec 0w30 C2 Start-Stop, което да отговаря на спецификацията. Ето линк от Кастрол - https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... AQY7B3.pdf
Аз лично не бих експериментирал с маслото за ултра прецизните и капризни модерни дизели с ад блу. Ако имаш намерение да си караш колата, просто преглътни и сложи това което трябва. Ако ще разкарваш колата до 1-2г. можеш и с другото на твой риск. Ти си със старт стоп,ад блу, и си Е6, при тази комбинация, експерименти не са много целесъобразни. В крайна сметка решението си е твое, просто споделям. Късмет и поздрави !
Аз лично не бих експериментирал с маслото за ултра прецизните и капризни модерни дизели с ад блу. Ако имаш намерение да си караш колата, просто преглътни и сложи това което трябва. Ако ще разкарваш колата до 1-2г. можеш и с другото на твой риск. Ти си със старт стоп,ад блу, и си Е6, при тази комбинация, експерименти не са много целесъобразни. В крайна сметка решението си е твое, просто споделям. Късмет и поздрави !
- Stivi
- Мнения: 8308
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Моторно масло 5W30 АСЕА С3 срещу 0w30 АСЕА С2
Слагай каквото е по спецификация за да ти е мирна главата,а Тотала си е много хубаво масло...стига да е оригинално ! Вярно,маслата с тази спецификация са скъпички /140-160лв за 5л/ ,ама като си взел такава кола трябва да можеш да и купуваш масло :)
- venll-vr
- Мнения: 466
- Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, Враца
Re: Моторно масло 5W30 АСЕА С3 срещу 0w30 АСЕА С2
Благодаря за мненията, така е който си има брада, трябва да си има и гребенче. Ще се търси по спецификация.
-
- Мнения: 628
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Моторно масло 5W30 АСЕА С3 срещу 0w30 АСЕА С2
Само за успокоение да кажа , че службната ми кола която е ситроен и се изисква масло за коли с дпф след като изтече 5 годишната гаранция се кара само с 5-40 синтетика и вече е на почти 300 000 км и мотора не пипа и грам масло и си върви перфектно. Напук на всичко нищо и няма макар че се кара дори с масло което уж не ставало за мотор с дпф. Всичко колеги е маркетинг и умните глави мислят как да ви вземат парите а вие да си мислите , че маслото което сипвате е най специалното и без него двигателя ще се счупи.
Re: Моторно масло 5W30 АСЕА С3 срещу 0w30 АСЕА С2
drotomir написа:Само за успокоение да кажа , че службната ми кола която е ситроен и се изисква масло за коли с дпф след като изтече 5 годишната гаранция се кара само с 5-40 синтетика и вече е на почти 300 000 км и мотора не пипа и грам масло и си върви перфектно. Напук на всичко нищо и няма макар че се кара дори с масло което уж не ставало за мотор с дпф. Всичко колеги е маркетинг и умните глави мислят как да ви вземат парите а вие да си мислите , че маслото което сипвате е най специалното и без него двигателя ще се счупи.
Служебната кола, Е6, старт-стоп, ад блу ли е ? Ясно е, че искат да се продава конкретно масло и си имат свързани отношения. Ама толерансите при двг преди 20г са били в пъти по-високи и е било все тая какво слагаш. Още повече фантасмагориите на производителите да се сменят масла на 20-30 хиляди км, не допринасят за това да слагаш "каквото има". Просто някой двг са мега капризни. Всеки прави избора си с парите. Масло се сменя достатъчно рядко, за да няма голямо значение за бюджета на нова кола. Риска, които е обвързан покрай грешно/лошо масло не си заслужава спокойствието, което ти гарантира оригналджъта.
-
- Мнения: 628
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Моторно масло 5W30 АСЕА С3 срещу 0w30 АСЕА С2
Много по важно е да сменяте маслото особено на дизел на не повече от 10-12 хиляди км , отклкото да слагате масла по 150 лева тубата и да карате по 25-30 хиляди км според предписанията.
-
- VW експерт
- Мнения: 12857
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Моторно масло 5W30 АСЕА С3 срещу 0w30 АСЕА С2
Колегата Кайзен беше писал,че към днешна дата маслата на Тотал са с много добро качество. Ако не бъркам, при ПСА групата интервала за смяна на масло е 15000км за леките автомобили.
- Кайзен
- Мнения: 1536
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Моторно масло 5W30 АСЕА С3 срещу 0w30 АСЕА С2
Докато не е ясно за кои точно масла се пита, бих казал тези две неща:
- в България няма никаква необходимост да се използват 0W масла след като изтече гаранцията на автомобила/двигателя. Изключение правят хибридните автомобили, които използват 0W-8, 0W-16 и 0W-20(дори тук е по-добре 5W-20).
- TOTAL QUARTZ INEO серията е не по-лоша от Castrol MAGNATEC
- в България няма никаква необходимост да се използват 0W масла след като изтече гаранцията на автомобила/двигателя. Изключение правят хибридните автомобили, които използват 0W-8, 0W-16 и 0W-20(дори тук е по-добре 5W-20).
- TOTAL QUARTZ INEO серията е не по-лоша от Castrol MAGNATEC
- the_red_camel
- Мнения: 697
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
- Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
- Двигател: BTS
- Местоположение: Plovdiv
Re: Моторно масло 5W30 АСЕА С3 срещу 0w30 АСЕА С2
Тъй като не намерих подобна тема а и тук се говори за различни спецификации и аз ще имам един въпрос за по-знаещите.. особенно към колегата Кайзен
Та за колата от профила на реални 115хил.. която винаги е карана с 5w40 без никакви грижи, дойде време за смяна и сега под ръка имам следното масло:
Castrol MAGNATEC 5W30 A5 Стандарт: FORD WSS-M2C913-C ; · FORD WSS-M2C913-D | API спецификация: SN | ACEA спецификация: A1 ; · A5 ; · B1 ; · B5 ; · GF-4 , която остана от есента от един приятел и викам да я покарам до есента около 5000км, та проблем ли ще е понеже няма ФВ спецификации, че доста хора от една страница не одобриха маслото..
Та за колата от профила на реални 115хил.. която винаги е карана с 5w40 без никакви грижи, дойде време за смяна и сега под ръка имам следното масло:
Castrol MAGNATEC 5W30 A5 Стандарт: FORD WSS-M2C913-C ; · FORD WSS-M2C913-D | API спецификация: SN | ACEA спецификация: A1 ; · A5 ; · B1 ; · B5 ; · GF-4 , която остана от есента от един приятел и викам да я покарам до есента около 5000км, та проблем ли ще е понеже няма ФВ спецификации, че доста хора от една страница не одобриха маслото..
-
- VW експерт
- Мнения: 12857
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Моторно масло 5W30 АСЕА С3 срещу 0w30 АСЕА С2
Сипвай. Моята дърта бангия я глезих с 5/30.
Ма така се получи тогава. Но хапна повече от него.
Имам конкретен въпрос аз. Служебната до тая смяна,120000 км,се сипваше 5/30. В сервиза смениха гангренажа,и всичко около него,и сипали 0/30. А имам 0.5л останало 5/30. Ше има ли проблем да долея 0/30 върху остатъка от 5/30?
Ма така се получи тогава. Но хапна повече от него.
Имам конкретен въпрос аз. Служебната до тая смяна,120000 км,се сипваше 5/30. В сервиза смениха гангренажа,и всичко около него,и сипали 0/30. А имам 0.5л останало 5/30. Ше има ли проблем да долея 0/30 върху остатъка от 5/30?
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Моторно масло 5W30 АСЕА С3 срещу 0w30 АСЕА С2
Не си вкарвай таралеж в гащите с това масло щом няма VW спецификации.За колегата със Пежото ,не виждам смисъл да сменяш Тотал-а с Кастрол ,аз съм с Тотал за 38 лева тубата и не е мръднало за 6000 км,естествено твоето с други спецификации ще е далеч по-скъпо но такива са реалностите с новите модерни коли .
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Моторно масло 5W30 АСЕА С3 срещу 0w30 АСЕА С2
За маслата има много писано, аз лично бих ти препоръчал Liqui Moly - https://products.liqui-moly.com/top-tec ... b2b_com_en
Не виждам да си дал код на двигателя или година, но щом ето тук не препоръчват нищо друго освен С2 аз не бих рискувал...
Не виждам да си дал код на двигателя или година, но щом ето тук не препоръчват нищо друго освен С2 аз не бих рискувал...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта